Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • borg25

    senior tag

    válasz bambano #155 üzenetére

    Egy ideális világban igazad lenne, s így kellene csinálni. Ezzel szemben amit én tapasztalok, hogy oldjuk meg minél kevesebből és nincs rá erőforrás/motiváltság.
    A száz oldalas dokumentációk az L2/L3 személynek, rendszergazdáknak hiányoznak. Az elv, hogy elég okos oldja meg.A másik ilyen elvárás tud lenni, hogy majd a fejlesztő írja meg a dokumentációt és tartsa karban. Ez a felhasználói-, admin kézikönyvig, üzemeltetői leírásig ok, hogyha gond van hol kell belerúgni, telepítés stb. Eleve ott kezdődik, hogy a megrendelői mentalitás az, hogy az ár feléből mennyit tudsz engedni, ez csak pár sor program, azt fél nap alatt meg tudod írni, jah, hogy kellene 4-5 doksit karbantartani, az nulla idő és semmiség, de legyen meg, csak fizetni ne kelljen, mert mondtam neked 0 idő. A hozzá szükséges információgyűjtést a vállalatról old meg magadnak, mi adunk lehetőséget, hogy pár munkavállalóval el tudj beszéllgetni, de azt garantáljuk, hogy ők nem lesznek illetékesek, s majd a teszteléskor újra specifikálunk, s egy új arc elmondja, hogy miért nem jó az a folyamat, amivel megismertettünk.
    Aztán ott vannak a munkautasítások, amihez a fejlesztőnek már tényleg mi köze, a szerződésnek nem részei, jobb esetben a megrendelő elkészíti magának, rosszabb esetben a munkavállaló vezeti egy füzetben, hogy aktuálisan, most mi az ügymenet.
    Az ellentétet a törvény, és a belső szabályozás közt úgy értettem, hogy a belső szabályozás nem követi le elég gyorsan a környezet (törvényi, megrendelői, technikai) változását. Esetleg fel nem tárt ellentétek vannak benne. Elméletileg ilyennek nem szabadna lennie, de mint tudjuk elméletileg az elmélet és a gyakorlat azonos.
    Ezért feltételeztem, hogyha nagyon megkaparnák ezt az ügyet, akkor nagy valószínűséggel az jönne ki, hogy az utasítás nem volt naprakész, amit a munkavállaló vagy betartott és ezzel mossa kezeit, vagy nem, mert megpróbált improvizálni, hogy a munkáját el tudja végezni.
    Az ilyen nagy vállalatok egyik sajátossága, hogy évente a HR gondol egyet, s átszervezi/átnevezi a szervezeti egységeket, hátha attól hatékonyabb lesz a munka (Nem, sőt az első időben káoszt hoz) Mindenesetre az ilyen alkalmak remek lehetőségek rá, hogy az utasítások már elavuljanak, s olyan szervezeteket s hierarchiaszinteket írjanak elő, amik már nem is léteznek.

    A többiben egyet értünk.
    Snowdennél nem a hazaárulásra gondoltam, hanem hogy munkáltatói utasításra az Amerikai állampolgárok után kémkedetett. Ha a NSA ebben bűnös, akkor ezt hogy lehet levetíteni a munkavállalókra?

Új hozzászólás Aktív témák