- A Keychron ismét egy űr betöltését vállalta magára az egerek szegmensében
- Az átlagnál vaskosabb ventilátorok kandikáltak ki a Corsair vitorlája mögül
- Csatába küldte Magyarországon idei csúcs hangprojektoros szettjét a Samsung
- Karácsonyfaként világíthat a Thermaltake új CPU-hűtője
- Az USA vizsgálja a RISC-V kínai terjedésének kockázatát
- Zenelejátszó építése, a kiváló hangzásért
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- ThinkPad (NEM IdeaPad)
- Egészen nagy teljesítményspektrumon fedné le a mobil piacot az AMD
- Azonnali notebookos kérdések órája
- Milyen TV-t vegyek?
- Azonnali informatikai kérdések órája
- Gaming notebook topik
- Milyen belső merevlemezt vegyek?
- AMD GPU-k jövője - amit tudni vélünk
Hirdetés
-
A Keychron ismét egy űr betöltését vállalta magára az egerek szegmensében
ph A cég újdonsága azokat célozza, akik egy nagyobb fajta, hüvelykujjtámasszal ellátott, ugyanakkor pehelysúlyú eszközt vásárolnának.
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
Termékoldal buktatta le a Huawei Watch Fit 3-at
ma Az új aktivitáskövető rendkívül hasonlít egy Apple Watch-ra, de a funkcionalitás és az ár nyilván nem.
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
ddekany
veterán
válasz #92253184 #155 üzenetére
"Tényleg ki látott már olyat, hogy egy cég autókat gyárt az autó piacra. Vagy hogy valaki elektromos autókat gyárt."
Persze, teljesen tipikus N+1. autó gyártó cég... Meg úgy általában nem emelték meg lécet semmilyen téren a többieknek, vagy provokáltak ki trendeket. Dehogy.
-
Gargouille
őstag
válasz #92253184 #195 üzenetére
Ez most olyan volt, mintha azt mondanád az iphone előtt is voltak okostelefonok, meg az ipod előtt is mp3 lejátszók, de valamiért ezek is határvonalak voltak a maguk idejében, műszakilag (és design-ban) valami olyat raktak le az asztalra amit az addigi piacon senki, nem csak egy N+1-ik újabb termék volt a kínálatban hanem korszakalkotó (vagy váltó) és ez vezetett el a robbanásszerű fejlődéséhez az adott piacnak. És nem csak úgy általánosságban indítottak el valamit, hanem belőtték az útirányt is a többiek számára. A Tesla ugyanez az elektromos autók piacán mint az iphone volt a maga korában. Anélkül, hogy túlértékelném, azért el kell ismerni a jelentőségét szerintem.
Lassan kiderül, hogy amit korábban abszurd humornak gondoltunk, az csak szimpla jövőbelátás volt.
-
dabadab
titán
válasz #92253184 #202 üzenetére
Márpedig ezen a vonalon haladva a Tesla egy autó gyártó, amit tech cégnek áraznak
Ha megnézzük a viselkedését, akkor a Tesla sokkal inkább egy tech cég, ami amúgy autót gyárt. A versenyelőnye alapvetően abból fakad, hogy sokkal fejlettebb technológiájuk van, mint a versenytársaiknak, ráadásul ehhez még van egy nagyon erős vertikális integrációjuk is, amin végig nyomják ezt a nagyon durva fejlesztést.
A Tesla pont attól az, ami, hogy nem egy n+1. autógyártó, hanem folyamatosan rugdalja fel az autógyártás konvencióit, kezdve mondjuk azzal a nagyon nyilvánvaló résszel, hogy csak és kizárólag elektromos autókra állt rá, aztán az amerikai értékesítési modelljével, hogy közvetlenül adta el az autóit a vásárlóknak, nem pedig márkakereskedőhálózaton át, amivel nagyjából egy évszázados hagyományon lépett át, az aggresszív gyártásautomatizálással és a kifejezetten ehhez tervezett autókkal, sőt, azzal, hogy saját maguknak gyártják a gépsorokat, amivel iszonyatos, addig teljesen példanélküli tempót nyomnak a gyárépítésknél, a szoftverhez való hozzáállásukkal és hogy az elektromos autózás technológiájában úgy általában feltűnően előtte járnak az összes versenytársuknak.Nem az fog bankot robbantani, aki a leghosszabb menettávot nyújtja. Hanem, aki az első versenyképes áru autót lerakja az asztalra és ez nem a Tesla lesz, hanem egy kínai gyártó.
Ezt nem nagyon látom. A Tesla fejlesztései pont az olcsóságot célozzák, nem nagyon látszik, hogy ezzel szemben a kínaiaknak milyen versenyelőnye lenne: a (már nem is annyira) olcsó munkaerő itt már nem elég.
FYI a Cybertrucknál (bár nyilván valódi számok majd akkor lesznek, ha tényleg meg lehet venni) már kifejezetten versenyképes árak voltak, az F-150-hez lőtték be.[ Szerkesztve ]
DRM is theft
-
nagyúr
válasz #92253184 #206 üzenetére
40e euro nem vészes azért a mai árak mellett. Egy közepes 330e BMW kb. 22 millió, és lassabb, gyengébb.
> Keres meg, ha a Tesla tényleg komoly, rentábilis gyártó lesz
5 éve meg azt mondták, hogy mindjárt csődbemegy. Ezekkel a fassagokkal szerintem ne untasd a topicot.
És miért ilyen érdekes ez neked? Teslat gondolom nem veszel, és nem is tízszerezted meg a pénzed a tőzsdén az utóbbi másfél évben. Hatakkormeg?
[ Szerkesztve ]
while (!sleep) sheep++;
-
nagyúr
válasz #92253184 #211 üzenetére
P/E-t nézni gyorsan növő cég esetén, ami önti vissza bevételt fejlesztésbe? Nincs olyan komoly befektető, aki ilyet tenne. Mi a fene értelme van?
Te ugyanezeket leírtad az Amazonnal kapcsolatban a 2000es évek elején? Ott is volt 3000-es P/E...
Ezek alapján miért fektene bárki is pénzt veszteséges cégekbe?
[ Szerkesztve ]
while (!sleep) sheep++;
-
dabadab
titán
Új hozzászólás Aktív témák
- Ritkaság! Alienware AW5520QF Oled Gamer Monitor!55"/4k/120hz/0,5ms/Alienfx RGB
- LG34UM-68P 21:9-es Ultra Wide monitor eladó!
- HP Envy x360 15,6 IPS LED Gorilla Glass i7, 16GB, 1TB fémházas 3az1 notebook + HP toll - harmad áron
- ASUS ProArt GeForce RTX 4080 SUPER 16GB GDDR6X OC (ASUS-VC-PRO-RT4080S-O16G) Bontatlan új 3 év gar!
- Szép állapotú 2020-as MacBook Air 13 - M1-es processzor, 8GB RAM, 256GB SSD