Hirdetés
-
Olcsó 5G-s ajánlatot nyújt a Realme Indiának
ma Megérkezett a Realme C65 5G, az első készülék a MediaTek Dimensity 6300-zal.
-
Igencsak szerény méretekkel rendelkezik az Aetina Xe HPG architektúrás VGA-ja
ph Az 50 wattos modellt beágyazott rendszerekbe, MI-vel kapcsolatos munkafolyamatokhoz és edge applikációkhoz szánták.
-
Toyota Corolla Touring Sport 2.0 teszt és az autóipar
lo Némi autóipari kitekintés után egy középkategóriás autót mutatok be, ami az észszerűség műhelyében készül.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Pingüino
senior tag
A meteor magát a bolygót nem szedi darabokra. Ha jönne is ilyen, már ma is megvan hozzá a technika, hogy szétrobbantsák kisebb darabokra. Amik ugyanúgy begyújthatják mondjuk a légkört, vagy idézhetnek elő földrengéseket, vulkánkitöréseket, és a többi, de az egész bolygó mint olyan semmivel sem lenne lakhatatlanabb, mint a Mars most ebben a pillanatban. Szóval az életbenmaradást szem előtt tartva teljesen felesleges a marskolonizációra koncentrálni.
Helyette pontosan azért csinálják, amit a végére írtál, mert cool. Az teljesen igaz is, és adom.
Ha nem végleles döntés, hanem lehetne túristáskodni, ki ne akarna leruccanni a marsra egy pár hétre?! De ez egyáltalán nem a túlélésről szól. -
bkercso
nagyúr
Az ember arra érik meg, amire a gyakorlat rákényszeríti. Amíg nincsenek elég közel a bajok, addig nem azokkal foglalkozik. A Marskolonizálás pont kivétel lenne ez alól, amíg úgy akarnak odamenni, hogy nem találtak ott semmi nyersanyagot. Ha meg találnak, akkor egyszerű kapitalista kizsákmányolás is lehet a dologból.
Szerintem a rakéta után a legnagyobb akadály pszichés fronton fog amúgy jelentkezni. Vagy mentális sérült embereket küldenek oda, hogy bírják, de abból meg milyen kolónia lesz?
[ Szerkesztve ]
Megjelentek! : MFD3 és MFA3 || bkercso HiFi készülékek: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/bkercso/keres.php?search_exac=0&search_title=0&usrid=341946&buying=0
-
Zanik
addikt
Fontos leszögezni hogy a Tesla egyik fontos bevétele az emissziós kreditek eladása a rivális autógyártóknak. Ez viszont nem fog örökké tartani.
Annyi esze azért van Musk-nak hogy ezt nem a részvényeseknek herdálja el osztalékként, hanem rögtön visszaforgatja a cég bővítésébe, lásd berlini gyár.
Ettől függetlenül esélyes, hogy kisebb pukk azért lesz, de ez inkább a befektetők irreális elvárási miatt fog bekövetkezni szerintem.Origin/Steam: PaJKoS PSN: PaJKoS82
-
Zanik
addikt
A bevétel 5%-a, nem a profité!
Mert igaz hogy csak 5%-a a bevételeknek, de kvázi színtiszta haszon, míg az autóeladásokon nincs ekkora haszon: [link]
In the second quarter of 2020, Tesla posted $1.137 billion in “gross profits” in its auto business, representing revenues of $5.179 billion less costs of materials and labor. Of that almost $5.2 billion in sales, $428 million flowed from regulatory credits. Those reg revenues, however, are mostly profit, so their margins are much higher than what Tesla makes on selling cars (if anything). It’s impossible to say precisely how much goes straight into earnings, because Tesla doesn’t disclose overhead expenses by business, and selling credits obviously involves personnel costs. But even assuming that the activity absorbs a proportion of selling, general, and administrative expenses equal to its share of total revenues, credits would still contribute over $400 million in pretax profits. Take out that number, and Tesla’s total net income from autos, batteries, and services drops from a puny $104 million to a minus $300 million, or almost 5% of all-in sales.
És bizony ez a forrás idővel el fog apadni. Épp ezért teszi jól Musk hogy ezt a bevételt visszapumpálja a Tesla fejlesztésébe és növekedésébe, kvázi előremenekülve. Mert nagyobb profitot kell realizálni a kocsikon, akkukon, szolgáltatásokon (lásd fizetős szoftverfunkciók), amihez olcsóbbá kell tennie ezek gyártását és fenntartását mint most.[ Szerkesztve ]
Origin/Steam: PaJKoS PSN: PaJKoS82
-
#92253184
törölt tag
[Egy dögös pénzügyi asztrologus influenszercsaj mondja meg a tutit Bitcoin-ról a Tesla-ról meg a dollárról]
Nem, dehogy. Végülis a tőzsdézést komoly végzettséghez kötik, nem szabadult rá egy csomó amatőr az elmúlt években.[ Szerkesztve ]
-
#92253184
törölt tag
Nekem elektromos autóm van, átültem egy jóval olcsóbb benzinesből egy elektromosba. Szeretem nem váltanék vissza, de ez azért van, mert elektromos autó fan vagyok. A tény az, hogy egy fullosan felszerelt, nagyon kényelmes autóból ültem át egy alap kategóriás, sokkal fapadosabba. Erre nem mindenki vehető rá.
Tény, ha lenne ennyid autóra és tényleg autóvásárlás előtt állnál nagy tétben fogadok, hogy nem Tesla-t vennél. Van az elmélet és van a gyakorlat, kicsit nagy a különbség. Olyanok vagytok, mint a tizenéves megmondó ember, aki kifejti melyik a legjobb processzor úgy, hogy még életében nem rakott össze gépet.”2020-ban a Tesla összesen 499 550 járművet értékesített. Ennek ellenére a piaci kapitalizációja közel 800 milliárd dollárra emelkedett. Viszonyításképpen, a General Motors 2,5 millió (A cikk itt nem említi, hogy a járvány miatt jelentősen estek az eladások. Normál év kicsit azért más.) járművet adott el a tavalyi évben, a piaci értéke mégis „csupán” 62 milliárd dollár.
A piaci kapitalizáció egy vállalat pillanatnyi – az összes befektető által meghatározott – számszerűsített értékét jelenti.
A Tesla árfolyamnyereség rátája – az árfolyam és az egy részvényre jutó nyereség összehasonlítása – a Zacks Investment Research szerint nagyjából 128-szoros, míg az iparági átlag ebben a tekintetben 15-szörös. Tehát a Tesla részvényei 128-szor annyiért váltanak tulajdonost, mint amennyi nyereséget a cég termel.Ezen arány alapján Elon Musk vállalatának durván 1600 évre lenne szüksége ahhoz, hogy annyit termeljen, mint amennyire a tőzsde szerint érdemes.”
Ez most éppen a híradó oldalán jelent meg, de máshol is meg fog. Ha nem érted mi a gond, nem az én bajom. Tudom a tények unalmasak, biztos sokkal izgalmasabb az asztrológus infulencer rá kell hallgatni.Összesen öt, talán hat hozzászólást raktam a témába. Szórakoztat ez a személyi kultuszra épülő vak hit. Viccesek vagytok na.
Viszont te próbáld nyugodtan úgy beállítani, mintha valami mániákus Tesla gyűlölő lennék, aki osztja az észt úton útfélen. -
HÁZIGAZDA
mondjuk az, hogy lufi és az, hogy aki az elmúlt időszakban vett belőle, akár megtízszerezte a pénzét, nem ellentmondás (sőt)
izgalmasak a visszahívások is, amik mostanában érik (meg az is, hogy rájuk kellett kényszeríteni, nem maguktól vállalták be)
és talán azért mégsem ér annyit, mint kb. az összes többi autógyártó együtt, még ha van is mondjuk 5 év előnyük a szoftverben
dicranum scoparium + genista pilosa = :)
-
genlog
junior tag
A lufi azt jelenti, hogy a piac kirívóan túlárazta a részvényeket, ami mögött nincs sok minden a jelent és a jövőt illetően, mindamellett nagy esély van arra, hogy a részvény/cég össze fog omlani.
A Tesla lehet, hogy lufi, lehet, hogy nem. Szerintem nem, mert olyan mértékű fejlesztések vannak a cégnél, hogy a már valószínűsíthető dinamikus növekedés után akár bezuhant részvényekkel is túlél, így bár "túl van árazva", de attól nem kell félni, hogy csődközeli helyzetbe kerül. -
HÁZIGAZDA
a 800 mrd szerintem masszívan túlárazott (ami nem jelenti azt, hogy nem tud még masszívabban túlárazott lenni). abban sem vagyok biztos, hogy az a fajta növekedés, amit eddig csináltak, "bármit" is jelent a jövőre nézve. az első 1,5m autót sem könnyű eladni, de mivel ezek drága holmik, kitöltöttek egy rést, ott nyertek. kérdés, hogy el tudják-e adni a következő 10m-t. európában tudtommal egy év alatt 30%-ról 10%-ra csökkent a részesedésük a saját szegmensükben (éledezik a konkurencia).
az önvezetés és az elektromos autózás körül is vannak kérdőjelek (bármennyire is őrjöng egy villanyautosok.hu közönsége ezen, vannak).
és a tesla visszahívásai is komolynak tűnnek, fogalmam sincs, hogy egy széthulló futómű (= gyártási tapasztalatlanság) gyorsabban orvosolható-e rendszerszinten, mint egy széthulló szoftver.
tetszik, ahogy startupként robbantottak egy ennyire érett piacon, és messze több egy termék nélküli ígéretnél most már. de... franc se tudja, hogy tényleg nokiát tudnak-e csinálni mindenki másból. szerintem egyébként nem.
dicranum scoparium + genista pilosa = :)
-
HÁZIGAZDA
nem hiszem, hogy még sokáig gond lesz ez a nem bírnak eleget gyártani. illetve akkor lehet ez megint gond, ha tényleg lényegesen olcsóbb autójuk is lesz, 15m ft-tól felfelé nem téma ez már akármeddig.
és a többi autógyártó sem úgy "dinoszaurusz", ahogy a nokia volt, mert ott ténylegesen arról volt szó, hogy az iphone megoldott olyan problémákat (net, appok), amit a nokia nem. itt viszont totál kérdőjel még, hogy egy autó egészen más-e, mint egy közlekedési eszköz, ha pedig nem egészen más, akkor a hajtás nem egy mindenek feletti dolog.
ökoszisztémában egyébként nyilván menő dolog a villany és az otthoni "tankolás", én magam is serényen töltögetem a plugin cuccost, de... mindegy, meglátjuk. teszlát már nem veszek (eddig kellett volna).
dicranum scoparium + genista pilosa = :)
-
HÁZIGAZDA
Új hozzászólás Aktív témák
- 1.250.000 FT helyett 940.000 FT !! MacBook Pro 16" M3 Pro 12CPU / 18GPU / 18GB / 512 SSD
- RTX 2080TI ROG STRIX GAMER PC
- AKCIÓ !! M3 Chip - MacBook Pro 14" 8C CPU / 10C GPU / 8 GB/ 1 TB / Bontatlan / Magyar
- Tidradio td-h3 akkumulátor
- HP ZBook Studio x360:i7 9850H,32GB,512GB,P2000,15.6" UHD 3840x2160 TOUCH 600nit 100%AdobeRGB,HP gari