Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • #92253184

    törölt tag

    válasz emvy #60 üzenetére

    [Egy dögös pénzügyi asztrologus influenszercsaj mondja meg a tutit Bitcoin-ról a Tesla-ról meg a dollárról]
    Nem, dehogy. Végülis a tőzsdézést komoly végzettséghez kötik, nem szabadult rá egy csomó amatőr az elmúlt években. :DDD

    [ Szerkesztve ]

  • #92253184

    törölt tag

    válasz ddekany #145 üzenetére

    “Nem csoda, mert lényegében egy olyan cég jövőjét kell megjósolni befektetőként, ami járatlan utakat jár.”
    Tényleg ki látott már olyat, hogy egy cég autókat gyárt az autó piacra. Vagy hogy valaki elektromos autókat gyárt.
    Bár igaz, a legtöbb cégvezető nem mond marhaságokat az Twitteren és nem nehezíti ezzel a befektetői életet. Ez tényleg egy tökéletesen új tanösvény. :C

    [ Szerkesztve ]

  • #92253184

    törölt tag

    válasz ddekany #163 üzenetére

    Az. :U
    A Tesla egy a számos cég közül, ami belépett egy piacra és ott egy újabb termékkel próbál talpon maradni. Számos más vállalkozó is megteszi ezt, elég sokan fejlesztenek. Igazából a legtöbb cég fejleszt valamiben. Még ha a FABER-CASTELL legújabb ceruzáiban levő K+F nem olyan divatos és menő, mint az elektromos autók. Persze ez is csak addig igaz, amíg EM nem csinál egy ceruza gyártót. A járatlan úton járó Tesla. :P
    Azt csak halkan jegyzem meg, hogy az autó iparban elég alacsony a profit ráta. Sose fog vissza jönni az a pénz, ami bele lett öntve, de majd EM ezt is innoválja valahogy.

  • #92253184

    törölt tag

    válasz Gargouille #198 üzenetére

    Nem teljes mértékben értek egyet veled, de ez már inkább csak a véleményem. Simán lehet, hogy én tévedek és neked van igazad.

    Viszont helyezzük kontextusába, amit írtam. Erre a mondatra reagáltam:
    ”Nem csoda, mert lényegében egy olyan cég jövőjét kell megjósolni befektetőként, ami járatlan utakat jár.”
    Ebből a szemszögből nézd, amit írtam. Gyakorlatilag a te hozzászólásod is cáfolja a fenti mondatot. Gond nélkül tudsz mondani egy céget, amire sokan úgy tekintenek mint egy hasonló pályán levő vállalkozásra. Ehhez is igazítják a Tesla árfolyamát azok akik hiszünk benne alapon raknak bele pénzt.
    Vagyis semmi olyan egyediség nincs a Tesla árfolyamában vagy üzleti modelljében, amit nem lehetne ésszerűen elemezni. Márpedig ezen a vonalon haladva a Tesla egy autó gyártó, amit tech cégnek áraznak, jóval a valódi teljesítményén felül. Az autó nem okos telefon. Kisebb az árrés; jóval drágább a termék, ezért sokkal szűkebb a piac; az előbbi miatt, senki nem fog évente cserélni; eleve az autó vásárlásnál sokkal konzervatívabbak a vásárlók. Az elektromos autók területén nincs, olyan előnye a Tesla-nak, amit bele akarnak látni. Nem az fog bankot robbantani, aki a leghosszabb menettávot nyújtja. Hanem, aki az első versenyképes áru autót lerakja az asztalra és ez nem a Tesla lesz, hanem egy kínai gyártó. Közülük sem a most menő, Tesla kihívó márkák. Az önvezető technológia pedig még nagyon a jövő zenéje, minimum egy évtized, vagy kettő mire az alapvető piaci súlyt fog képviselni.
    De még, ha be is jön a Tesla-nak. Az árfolyam már most egy sikeres óriás cég árfolyama. Innen csak esni tud, mert emelkedni már akkor se sokat, ha nagyon jól teljesít a cég.

  • #92253184

    törölt tag

    válasz dabadab #203 üzenetére

    “Ha megnézzük a viselkedését, akkor a Tesla sokkal inkább egy tech cég, ami amúgy autót gyárt.”
    Ha pedig a bolygók állását nézem, akkor pedig élelmiszer ipari cég, mert mindenki megkajálja. Ne a viselkedését nézem lufit fújd, hanem mondj nehány érvet. Én többet is mondtam miért marhaság az Apple-höz hasonlítani.

    ”sokkal fejlettebb technológiájuk van, mint a versenytársaiknak, ráadásul ehhez még van egy nagyon erős vertikális integrációjuk is, amin végig nyomják ezt a nagyon durva fejlesztést.”
    Nem, ide másold be az előzőt, mert nekem meg baromi erős horizontális érveim vannak a kanapémon fekve.

    “kezdve mondjuk azzal a nagyon nyilvánvaló résszel, hogy csak és kizárólag elektromos autókra állt rá, aztán az amerikai értékesítési modelljével”
    Ilyet már csináltak néhányan, ha durva lennék... és miért ne, van néhány kizárólagosan elektromos járművekkel foglalkozó golf autó gyártó, mégse tolnak bele a befektetők milliárdokat.
    Igaz, a fenti üzleti modell a Tesla legnagyobb ön...lövése, ugyanis a hagyományos modellből jónéhány gyártó csinál komoly milliárdokat. Persze a Tesla-nak nem bevétel kell, mert ők az első hitre épülő cég.

    “Tesla fejlesztései pont az olcsóságot célozzák”
    Itt adtam fel. :C
    A legolcsóbb Tesla 3 alap modell 40990€, ennél ebben a kategóriában szinte csak olcsóbb modellek vannak. Itt, majd jön egy hívő, aki szerint az emberek kifizetik a többlet menettávot.
    Hagyjuk, tíz év múlva, majd vissza terünk. Keres meg, ha a Tesla tényleg komoly, rentábilis gyártó lesz veszek neked egy drága üveg bort vagy teát. :U

    [ Szerkesztve ]

  • #92253184

    törölt tag

    válasz emvy #207 üzenetére

    Nekem elektromos autóm van, átültem egy jóval olcsóbb benzinesből egy elektromosba. Szeretem nem váltanék vissza, de ez azért van, mert elektromos autó fan vagyok. A tény az, hogy egy fullosan felszerelt, nagyon kényelmes autóból ültem át egy alap kategóriás, sokkal fapadosabba. Erre nem mindenki vehető rá.
    Tény, ha lenne ennyid autóra és tényleg autóvásárlás előtt állnál nagy tétben fogadok, hogy nem Tesla-t vennél. Van az elmélet és van a gyakorlat, kicsit nagy a különbség. Olyanok vagytok, mint a tizenéves megmondó ember, aki kifejti melyik a legjobb processzor úgy, hogy még életében nem rakott össze gépet.

    ”2020-ban a Tesla összesen 499 550 járművet értékesített. Ennek ellenére a piaci kapitalizációja közel 800 milliárd dollárra emelkedett. Viszonyításképpen, a General Motors 2,5 millió (A cikk itt nem említi, hogy a járvány miatt jelentősen estek az eladások. Normál év kicsit azért más.) járművet adott el a tavalyi évben, a piaci értéke mégis „csupán” 62 milliárd dollár.

    A piaci kapitalizáció egy vállalat pillanatnyi – az összes befektető által meghatározott – számszerűsített értékét jelenti.
    A Tesla árfolyamnyereség rátája – az árfolyam és az egy részvényre jutó nyereség összehasonlítása – a Zacks Investment Research szerint nagyjából 128-szoros, míg az iparági átlag ebben a tekintetben 15-szörös. Tehát a Tesla részvényei 128-szor annyiért váltanak tulajdonost, mint amennyi nyereséget a cég termel.

    Ezen arány alapján Elon Musk vállalatának durván 1600 évre lenne szüksége ahhoz, hogy annyit termeljen, mint amennyire a tőzsde szerint érdemes.”
    Ez most éppen a híradó oldalán jelent meg, de máshol is meg fog. Ha nem érted mi a gond, nem az én bajom. Tudom a tények unalmasak, biztos sokkal izgalmasabb az asztrológus infulencer rá kell hallgatni. :C

    Összesen öt, talán hat hozzászólást raktam a témába. Szórakoztat ez a személyi kultuszra épülő vak hit. Viccesek vagytok na. :D
    Viszont te próbáld nyugodtan úgy beállítani, mintha valami mániákus Tesla gyűlölő lennék, aki osztja az észt úton útfélen. ;]

Új hozzászólás Aktív témák