- OLED TV topic
- SSD kibeszélő
- Amlogic S905, S912 processzoros készülékek
- AMD GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Bambu Lab X1/X1C, P1P-P1S és A1 mini tulajok
- Rekordmagasba lökte az EPYC és a Ryzen az AMD-t
- A Princeton újraértelmezte az ultrakompakt hordozható SSD fogalmát
- Mikrokontrollerek Arduino környezetben (programozás, építés, tippek)
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Vezetékes FEJhallgatók
Hirdetés
-
Hamarosan bárki hazavihet egy Apple Vision Pro headsetet
it A Bloomberg szerint az Apple arra készül, hogy az USA-n kívül is piacra dobja a drága Vision Pro headsetet.
-
Elvörösödik az Xperia 1 VI
ma Újabb kiszivárgott képek, pontosított specifikációk a japán csúcstelefon kapcsán.
-
A Princeton újraértelmezte az ultrakompakt hordozható SSD fogalmát
ph A cég terméke ránézésre egy apró pendrive-nak tűnik, de valójában nem az.
Aktív témák
-
erdoke
titán
Ezt most nem teljesen értem: ''Ezen kívül a 60 fps-es érték - Cormack szerint - bőven elegendő azért is, mivel a szimulált környezet 60 Hz-en jelenik meg.''
Nem lehet 60 Hz fölött játszani? :F V. vmit félreértettem?A legjobb aláírás a héten
-
csudri
őstag
Cormack? :O Mi itt a ph!-n? Először egy gagyi ''promo teszt'', most meg elírjátok az Úr nevét! John Carmack!!!!
-
Keitaro
addikt
Már látom amint jön a törés az fps limit ellen...
mondjuk benchmark ''optimalizációk'' ellen jó lenne, mert a kutya sem akarna ezzel benchelni :) -
faster
nagyúr
...szimulált környezet 60Hz-en jelenik meg
Mármint a képfrissítési frekvencia 60 Hz? -
dabadab
titán
Szoval mostantol az lesz, hogy a DooM]I[ fixen masodpercenkent 60-szor fogja kiszamolni, hogy ki hol van, ellentetben pl a Quake3-mal, ahol frame-enkent egyszer ertekelte ki a dolgot, aminek mokas mellekhatasai voltak, a jatek fizikaja is framerate-fuggove valt, ugy remlik, hogy a hardcore gamerek 100 FPS koruli sebesseget preferaltak, mivel akkor tudtak a leggyorsabban mozogni (vagyis ha multiban ket jatekos futoversenyt rendezett, akkor nem dontetlennel vegeztek (ahogy ez elvarhato lenne), hanem az nyert, akinek a framerate-je kozelebb volt a buvos szamhoz)
DRM is theft
-
veterán
Ez az egész _állítólag_ a mozgáskód egységesítése miatt van, hogy ugyanakkorát ugorhasson mindenki, emlékszünk ugye, hogy annak idején Q3-ban több FPS = nagyobb ugrás ( pmove! ). Amit JC itt mond, az viszont instant bullshit, de legalábbis erős csúsztatás. Mozgáskódbeli bugot NEM framecappel ''peccselünk'' meg, hanem rendesen kijavítjuk, mint azt pl. OSP mod meg CPMA mod már rég megcsinálta.
A 60Hz az az akar lenni, hogy másodpercenként 60 ún. ''tick''-et küld egy időzítő, és ahhoz szinkronizálnak mindent. Anno ez ment az eredeti Doom engineben is, de nem értem, hogy minek hozták vissza. Így tippre max. a fizikai motor lehet a hunyó, talán az igényel ilyen mankót. Nem tudom... :FAnd As It Is Such, So Also As Such Is It Unto You
-
DaSilva
senior tag
De télleg. Mi értelme is van a 300 fps-nek, amikor jó esetben 100 Hz-en megy a monitor?
huss, fohászom száll feléd
-
veterán
-
dabadab
titán
Ja, es itt az eredeti cikk is:
[L]http://pc.ign.com/articles/456/456054p1.html[/L]
(Vmiert ugy tunik, hogy a PH!-s hirszerkesztok nem beszelni angol, nur Deutsch, ja, ja :) )DRM is theft
-
dabadab
titán
-
veterán
Nem hiszem, hogy nagyon könnyű lenne ezt ''feltörni''. Amit elmondtak, az alapján nem egy utólag rábiggyesztett korlát, hanem egy eleve mélyen az enginebe ágyazott időzítő. Ha feltekered, az szerintem olyasmit fog produkálni, mint amikor timescale-lel gyorsítasz a játékon.
And As It Is Such, So Also As Such Is It Unto You
-
csabicsepp
aktív tag
A TFT-knek 60Hz az ajánlott.
Az XP is erre lett felkészítve, tft-n legalábbis előny ha mindíg 60hz-n megy. -
csabicsepp
aktív tag
A TFT-knek 60Hz az ajánlott.
Az XP is erre lett felkészítve, tft-n legalábbis előny ha mindíg 60hz-n megy. -
TheVeryGuest
senior tag
''...A Doom 3-ban azonban minden másként lesz - állítja az IGN.com. A magazin úgy tudja, hogy John Carmack, az id Software ismert fejlesztője, azért döntött e korlátozás bevezetése mellett...''
Az az ''e'' elég idétlen, mikor még egy szó se hangzott el addig róla. Lehetne inkább ''a''
Amúgy meg biztos lesz majd egy bemcsmárk verzsön is.“Perfection is attained not when there is nothing more to add, but when there is nothing more to remove” Antoine de Saint-Exupéry
-
nygma
addikt
válasz csabicsepp #17 üzenetére
biztos ezért szebb az én jó öreg 1510s-emnek a képe 75Hz-en
-
erdoke
titán
Asszem már értem, bár az angol hírt nem volt időm elolvasni. :)
A legjobb aláírás a héten
-
erdoke
titán
válasz csabicsepp #17 üzenetére
Vannak 75 Hz-es TFT-k is, ott is a 60 Hz lenne az ajánlott? :F
A legjobb aláírás a héten
-
Yany
addikt
Azok a TFT-k is 60 Hz-et adnának DVI-n. DVI csatin még nem láttam 75 Hz-es speckóval rendelkező TFT-t.
Építs kötélhidat - https://u3d.as/3078
-
őstag
Én a Wolfenstein-ben tapasztaltam ezt először. Pontosabban, ott hívták fel a figyelmemet rá.
Egyik srác felurott egy dobozra, és onnan egy másikra, lényegében előnyt szerzett belöle.
Mint utóbb kiderült, bizonyos maxFPS értékeken nagyobbat lehetett ugrani.
Ellenben pl egy távcsöves puskával való lövésnél, a 40- körüli fps volt az ideális, ugyanis a fegyver nem ''ütött'' akkorát.
Ezt a HC gamerek simán ki is tudják, használni.
Pláne egy jól megírt configgal.
A 60 Hz meg kicsit durva, mert azért a szememre szükségem lenne elég sokáig, és a fejfájás sem kelleme, mondjuk 2-3 óra 60 Hz-n való játszás után.
Mondjuk ez a CRT monitorokra vonatkozik, de abbol is van bőven. Főleg kis országunkban. -
joghurt
addikt
Azért megnézem, hogy egy 100 Hz-es frissítésű monitoron te hogyan nyersz ki ennél nagyobb frame rate-ű információt. ;]
Fizikai eseményeket képernyőfrissítéshez kötni tényleg gagyi dolog és elég nagy bug; engem is nagyon idegesített annó, amikor valaki úgy ölt meg (szemből), hogy az én monitoromon fel sem villant, amikor én már halott voltam.A tej élet, erő, egészség.
-
Sumi
aktív tag
gyerkek felreertettek a dolgot, itt a 60fps-t amit irnak, az nem az jelenti, hogy azert lesz 60 mert 60hz-es monitor ugyse tud tobbet, hanem a jatekban a max fps60 ra lesz alitva (fixen), ettol meg a monitorod mehet 400hz-en is..
-
utax
aktív tag
ha cinikus akarnék lenni, azt mondanám, először talán ki kellene adni a játékot ... majd néhány patch-et meg bugfix-et hozzá ... meg újraírt vga-drivereket. aztán el kéne érnie a csúcskonfigon legalább 20 fps értéket, mielőtt a 60 Hz-es limitről beszél ez a programozózseni :D bár ha ez az engine is olyan népszerű lesz, mint a q3, akkor sokáig fogjuk majd látni, de remélem, hogy aki megveszi az engine-t, annak első dolga lesz kivenni a max_fps-t.
Use the force, Dude !
-
veterán
Azért annyira nem áll ám rosszul a teljesítmény!
A leaked alpha sem egyfolytában szaggatott, hanem csak amikor a szörnyek mozogtak ( CPU burst ) meg hosszabb játékidő után ( memory leak ). Ezeket nem olyan nehéz egy év alatt kijavítani, mire kijön a játék, szerintem lazán meglesz 40-50 FPS egy jó közepes gépen ( lásd AnandTech D3 tesztet valamikor nyárról ).And As It Is Such, So Also As Such Is It Unto You
-
fLeSs
nagyúr
[L]http://gamesource.cybersport.hu/fps_vs_jumpunits.html[/L]
Ezen a linken minden FPS/ugráskombináció le van írva."I press keys on a keyboard all day and click a mouse in front of a glowing rectangle. Somehow that turns into food and shelter."
-
Bubu Kapitány
tag
Hali Jónép!
Valaki írja már le nekem szabatosan, hogy mi az összefüggés a monitor képfrissítése és a FPS között mert most már tuti nem értem! :FAz élet szép, csak dolgozni ne kéne!
-
Hory
aktív tag
Aham, a doom-szeriaban 35 fps-re volt allitva a tick. Szal nemtom, miert a felhajtas, mar az is kellemes sebessegu volt.
A 60fps-es tick teljesen OK. Csak legyen konstansan annyi az fps is, es jo lesz. :) -
Hun'reeth
őstag
Támogatom a dolgot. :) Muris, hogy ha leveszed az fps limitet ezerrel zúz a kocsi csak épp irányíthatatlan a játék. :DD
''Öregember nem gyorsvonat!''
-
maniac
senior tag
Sztem nagyon jo hogy ez a dolog bekerult a Doom3-ba, ugyanis nem kell annyira megoldani a szinkronizaciot valamint a multiban is nagyon nagy szolgalatot fog ez nekunk tenni. 60 fps meg boven elegendo!!!
-
Agyzuzo
addikt
''aztán el kéne érnie a csúcskonfigon legalább 20 fps értéket, mielőtt a 60 Hz-es limitről beszél ez a programozózseni''
Én is ezen a véleményen vagyok. Szerintem sokunkat nem fog ériteni ez a limit... :DListen up, maggots. You are not special. You are not a beautiful or unique snowflake. You're the same decaying organic matter as everything else. ::: http://meatytears.hu :::
-
anulu
félisten
MOHAA-ban is van vmi ilyen bug. (Q3 engine...). Hétközbeni LAN-Partyn vettük észre haverommal. Nála 533-as Celeron, nálam 2100MHz Athlon XP. 5 méteren kb 2-3 métert vertem rá futásban... Mostmár értem a dolgot... Amúgy egyszerűen könnyebb játszani a gépemen, mint egy jóval gyengébben, valszeg a jóval magasabb fps érték miatt...
"Jelenleg a cloud nem más mint a sales által elhazudott és eladott utópia, egy ígéret, csalánba csomagolt mézesmadzag, amit az üzemeltetés f@$zával vernek" | Feel the power! Intel Core i7 | iPhone 14Pro 256GB | iPad Pro 2017 64GB
-
anulu
félisten
Bírnám, ha végre kijönne, és ilyen bajaink lennének, hogy 60fps-nél az ''elektronika leszabályoz''...
"Jelenleg a cloud nem más mint a sales által elhazudott és eladott utópia, egy ígéret, csalánba csomagolt mézesmadzag, amit az üzemeltetés f@$zával vernek" | Feel the power! Intel Core i7 | iPhone 14Pro 256GB | iPad Pro 2017 64GB
-
Yutani
nagyúr
válasz Bubu Kapitány #33 üzenetére
Mint összefüggés, olyan nem igazán van:
1. A monitor képfrissítése azt jelenti, hogy az elektronsugár annyiszor rajzolja újra a képet egy másodperc alatt a képernyőre. Ha tehát 85Hz a frissítés, akkor 85-ször megy végig az elektronsugár a képernyő belső felületés és rajzolja ki a videokártyától kapott képet. Teljesen mindegy, változik-e valamit is a VGA kárty által átadott képinformáció. Minél nagyobb a képfrissítés, annál kevésbé veszi igénybe az emberi szemet. Például a 60Hz-et tapasztaltabb számítógépesek ránézésre megállapítják, annyira zavaró, és mint mindenki tapasztalta, minden Windows 60Hz-es frekvenciára állítja kezdetben a monitort, mert ezt minden monitor tudja!
Ami nagyon fontos, hogy a monitor képfrissítése során ahogy az elektronsugár elhalad a belső felületen, a képernyő pontja mindössze felvillan, és nem folyamatosan ég. Tehát felvillanásról van szó, nem folyamatos világításról (mint az LCD kijelzők esetében, ezért is veszti értelmét ott a képfrissítés mint olyan), és minél többször villan fel egy másodperc alatt a képernyő, annál kevésbé érzékeli az emberi szem a villogást.
A monitoron beálltott frekvencia nem függ a gép teljesítményétől, csak annyiban, hogy a gépen állítod be a monitor frissítését.
A monitor képfrissítését Hertz-ben szokásos megadni.
2. A játékokban az FPS (frame per second = képkocka per másodperc) azt jelenti, hogy maga a gép ennyi képkockát tud generálni, kiszámolni és megjeleníteni másodpercenként. Mint tapasztaltad, a minél alacsonyabb az FPS, annál játszhatatlanab a játék, mivel két képkocka kiszámolása között sokminden történik a játéktérben, és ha nagyon alacsony az FPS, akkor a játékos nem is látja a történéseket.
A képfrissítéstől eltérően itt nem felvillanásól van szó, hanem arról, hogy amíg a következő képkockát le nem generálja a számítógép, addig az előző kintmarad a képernyőn. Így szó sincs villogásról, és így nincs is hatással a szemre, mint ahogy azt a monitor frissítésénél láttuk.
A fentiekből tehát látható, hogy egymástól független a két dolog, viszont azért van egymásra hatás. Ugye a monitor frissítése állandó, amit a user beállít a display properties-ben. Mondjuk 85 Hz.
A user elindítja a játékot, és mondjuk nagyon magas FPS-sel fut a játék, a 85 FPS-t jóval meghaladóval. Ekkor látható egy érdekes jelenség, amikor is mintha szétcsúsznának a képernyőn a 3D-s tárgyak. Pl. CS alatt jól láthatóan a nagyobb konténerek oldala több darabban kicsit elcsúszik egymástól. Én legalább is ezt tapasztaltam.
De a lényeg az, hogy amikor arról beszélünk, hogy a Doom3 csak max 60 FPS-sel fog futni, akkor arról van szó, hogy a játék motorja nem enged a gépnek több képkockát kiszámolni és kirakni a képernyőre. Attól még a te monitorod képfrissítése mondjuk 85 Hz marad, nem változik.
Remélem érthető voltam...#tarcsad
-
Sumi
aktív tag
ugy, hogy a vsync annyira alitja a monitor frissiteset, amennyi az fps.. illetve hat az ala alitja.. tehat ha 100hz-en akarod hajtani a monitorod q3 alatt, de neked uberfasza A64-ed van, ami 640x480-ban (jatszik igy egyaltalan valaki?) szakit, es bekapcsolod a vsync-et, akkor a maxfps-t leveszi neked 100-ra es igy fasza minden, es orvendezenk vala...
-
Power
senior tag
Annyit még hozzátennék a 60 fps, bőven elég, ha a minimum is ehhez közeli. Ugyanis a minimum fps alacsony értéke az ami zavaró.
Hiába 100 fps átlagú egy játék, ha néha lemegy 15-re, pont amikor a legnagyobb szükség volna rá. :DPower
-
-
Bubu Kapitány
tag
Még egy kérdés!
A ''szétcsúszás'' ezek szerint az azért van mert ''nagy FPS - alacsony képfrissítés''-nél a gép több képkockát számol ki mint amennyit a monitor meg tud jeleníteni és mire az elektronsugár végigrajzolná a képernyőt egyszer, frissítés közben egy új fraim-et kezd el rajzolni a képre?
Remélem érthető voltam! :DDDAz élet szép, csak dolgozni ne kéne!
-
Yutani
nagyúr
válasz Bubu Kapitány #48 üzenetére
Nem gondolkodtam el rajta, de most hogy ezt leírtad, valami ilyen dolog történhet. Sőt!
#tarcsad
-
Dozer
tag
válasz Bubu Kapitány #48 üzenetére
Igen, mielőtt kirajzolna egy képet, már egy másikat kap a videokártyától, szal az előzőt nem tudja teljesen megjeleníteni. PL ha 100Hz-en megy a monitor, a játék meg stabilan 200 képet számol másodpercenként, akkor elvben minden páratlan képkockának csak a felső része látszódik, minden párosnak meg csak az alsó.
''ugy, hogy a vsync annyira alitja a monitor frissiteset, amennyi az fps.. illetve hat az ala alitja.. tehat ha 100hz-en akarod hajtani a monitorod q3 alatt, de neked uberfasza A64-ed van, ami 640x480-ban (jatszik igy egyaltalan valaki?) szakit, es bekapcsolod a vsync-et, akkor a maxfps-t leveszi neked 100-ra es igy fasza minden, es orvendezenk vala...''
Ez nem egészen így van. A vsync-cel azt állítod be, hogy a videokártya addig nem küld egy újabb képet a monitornak, amíg az előző megjelenítését be nem fejezte, de ettől még kiszámolja azokat a képkockákat is, amiket nem küld el, szóval pl a Quake 3-ban ettől még menni fognak azok az ugrások, amik csak magasabb fps-nél érhetőek el, viszont ha az fps-nek állítasz be egy felső határt, akkor nem (ha ez a felső határ nem egyezik meg a fentebb felsoroltak valamelyikével).
Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs