- Autóhifi
- Milyen monitort vegyek?
- Igencsak szerény méretekkel rendelkezik az Aetina Xe HPG architektúrás VGA-ja
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- OLED TV topic
- Házi barkács, gányolás, tákolás, megdöbbentő gépek!
- GoPro Topic
- Hobby elektronika
- A Gigabyte is visszaveszi alaplapjainak alapértelmezett tuningját
Hirdetés
-
Miniképernyős, VIA-s Epomaker billentyűzet jött a kábelmentes szegmensbe
ph A megfizethető, szivacsokkal jól megpakolt modell ötfajta kapcsolóval és kétféle színösszeállítással/kupakprofillal szerezhető be.
-
Toyota Corolla Touring Sport 2.0 teszt és az autóipar
lo Némi autóipari kitekintés után egy középkategóriás autót mutatok be, ami az észszerűség műhelyében készül.
-
Robotkart irányított a majom a kínai Neuralink agyi chipjével
it A mindezt lehetővé tévő Neucybert a Neuralink kínai riválisa, a Beijing Xinzhida Neurotechnology fejlesztette ki.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Petykemano
veterán
Nehogy véletlenül olyan memóriát használjon, ami nem kísérleti (késhet, baj lehet vele, drága)...
Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..
-
Petykemano
veterán
válasz szmörlock007 #17 üzenetére
Szerintem erősen sejthető.
A szóbeszéd szerint a vegára nem jutott elég erőforrás. Elvileg a Navi miatt a PS5-höz, meg persze mert minden erőforrást a nagyobb sikerrel kecsegtető Rome-ba öltek, meg más semi-custom miatt. Szerintem ez alapján jelenleg még azért lehet sejteni, hogy a GPU fejlesztés eléggé takarék-lángon megy fókuszálva inkább a zsírosabb niche területekre, ahol kisebb a verseny.Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..
-
Petykemano
veterán
Engedd meg, hogy a legjobbaktól idézzek:
"A Sony az integrált grafikus vezérlőt emelte ki, mivel ezt éri a legnagyobb változás. Konkrétan megduplázódik a beépített CU-k száma, így 18 helyett már 36 darab áll a fejlesztők rendelkezésére, amely összesen 2304 shader részelemet és 144 textúrázó csatornát jelent. A ROP blokkok száma viszont nem változik, vagyis marad 32 blending egység, de ezek fejlettebbek a korábbiaknál. Mindemellett az integrált grafikus vezérlő órajele 800 MHz helyett 911 MHz-re nő."
Iszonyatosan erős lesz a Sony ajánlata a konzolpiaconEhhez képest polaris bemutató: jé, 2304 shader, 144 textúrázó, 32 blending. nocsak
"Az alapot tekintve a PlayStation 4 Pro már nem a GCN2, hanem egy nem számozott, amolyan keverék GCN architektúrát tartalmaz, amit az AMD csak ide tervezett. Ez a GCN tulajdonképpen tartalmazza a Polaris termékcsalád alapját adó GCN4 egyes újításait, miközben megőrzi a GCN2 összes utasítását"
Iszonyatosan erős lesz a Sony ajánlata a konzolpiaconNahát! Hogy lehet, hogy akkor még afféle származék-keverék volt nagyjából azonos paraméterekkel, de némiképp különböző tudással, most a készülődő PS5-nek semmi köze a Navihoz?
"Egyrészt – ahogy megírtuk korábban – ez a gép egy speciális GCN verziót kapott, amely tulajdonképpen tartalmazza a Polaris termékcsalád alapját adó GCN4 egyes újításait, miközben megőrzi a GCN2 összes utasítását [...]" (Eddig semmi érdekes) "[...] Viszont vannak olyan újítások is benne, amelyet még a GCN4 sem tud. Az egyik ilyen a kétszeres sebességű felezett pontosságú mód, amely a 16 bites lebegőpontos számításokat a 32 bites lebegőpontos számítási teljesítmény kétszeresével tudja futtatni"
Hivatalosan is megjelent a Sony PlayStation 4 ProNahát bakker, há' nem pont ugyanez a felezett pontosság tűnt fel később a vegában
"Az Eurogamer korábbi interjújából az is kiderül, hogy megváltozott a rendszer munkaelosztója is, ami még a Polaris generációnál is frissebb megoldás." A cikk innen idéz gondolatokat:
"A work distributor is also added to the GPU design, designed to improve efficiency through more intelligent distribution of work. [...] The work distributor in PS4 Pro is very advanced. Not only does it have the fairly dramatic tessellation improvements from Polaris, it also has some post-Polaris functionality that accelerates rendering in scenes with many small objects..."
Hivatalosan is megjelent a Sony PlayStation 4 ProNicsak, különös véletlen, hogy pont ugyanezek a kifejezések köszönnek vissza a Vegában bemutatott Intelligent Workgroup/workload distributor esetében is.
"Az egyes GCN-ekben megjelent elemek és képességek bizonyos keretek között keverhetőek, és mivel az AMD szerepe jelen esetben "csak" annyi, hogy egyetlen működő egésszé gyúrja mindenkori partnere igényeit, ezért a Microsoft saját elképzelése, illetve fejlesztési irányának megfelelő hardvert állíthatott össze. Például így kaphatta meg a PS4 Pro grafikus egysége a GCN5 (Vega) core shader dizájnját hónapokkal a Radeon Vega kártyák megjelenése előtt. Ennek fényében az sem zárható ki, hogy a Scorpio rendszerchipjébe is került a legújabb mikroarchitektúrából, vagy annak közvetlen elődjéből, a GCN4-ből (Polaris)."
A küszöbön álló új Xbox processzorát taglalta a MicrosoftA Navi és a PS5 között persze semmilyen ilyen összefüggés nincs. Ha a Navi a GCN6, akkor a PS5 persze semmi esetre sem GCN6.1-sony, vagy esetleg GCN5.5-gcn6backport. Persze.
Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..
-
Petykemano
veterán
Szerintem ennek a kérdésnek a megítélésében próbálj elvonatkoztatni attól a gondolattól, hogy a Sony vagy MS által fejlesztett a PS-be vagy Xbox-ba beépíttetett saját IP-ket majd az AMD ellopja, vagy kicsit mutálva beépít a saját termékébe.
Az egész semi-custom divízió léte arra az elgondolásra épül, hogy az AMD saját IP-it a megrendelő igényeinek megfelelően rakja össze, esetleg alakítja, esetleg átalakítja, esetleg külsős IP-ket - akár a megrendelőét - beépíti.
Ha a PS5 és az Xbox nem épülne ugyanarra az IP-re, amire a NAVI, akkor mi szüksége lenne a Sonynak és a MS-nak az AMD-re?
Emellett persze lehetnek még SONy és MS exkluzív IP-k, amiket az AMD nem használhat fel, hivatalosan nem is tudhat róla. DE ezek az exkluzív IP-k léte nem zárja ki azt, hogy az AMD-nek azok az IP-i, amikre a NAVI-t építi és amikre várhatóan a PS5 és neXbox is épül majd az exkluzív IP-kkel együtt, azokat az AMD ne fejlesztette volna inkább a PS5 és neXbox igényeit szem előtt tartva, semmint egy előre kitalált Navi termék(vonal) igényei alapján.Az állítás itt csak ennyi:
1.) A Navi kódnevű architektúra (és az erre épülő AMD termékek) és a PS5 és a MS terméke közös AMD tulajdonú IP-kre épül majd
2) Ezek a közösen felhasznált IP-k nem egy előre kitalált AMD termékvonal igényei alapján készültek, amiket majd az AMD felhasznál semi-custom megrendelésekhez is. Hanem az AMD a közösen felhasznált IP-ket a PS5 és neXbox igényeihez igazítva szoros együttműködésben fejlesztette és majd ezt fogja felhasználni (természetesen a Sony/MS exklúzív IP-k nélkül) a saját termékeinél is.AZ állítás nem tartalmazza azt, hogy
1) az AMD IP-t lop a Sonytól vagy MS-tól
2) a PS5 és neXbox ugyanaz, mint a Navi
3) Vagy hogy ezek kódolási sémája tökéletesen megegyezne.Fogd fel úgy, mintha két autógyártó cég/márka közösen fejlesztene egy belső égésű motort. Amikor kész, utána mindkét gyártó olyan kasznit tesz köré, annyi zsebbel és extrával, amilyet csak akar.
Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..
-
Petykemano
veterán
Örülök, hogy közelednek az álláspontok.
Akkor, legalábbis ahogy én értelmezem ezeket az "a NAvi a PS5-höz készül" féle cikkeket:
Az állítás a helyzetre vonatkozólag az a te szavaiddal élve, hogy
Nagyrészt "közösen fejlesztenek" IP-t és nem pedig az "Az AMD magának rakja össze a saját IP-it. Aztán azt [...] megrendelik"Az állítást pedig az a tapasztalati tény támasztja alá, hogy az AMD kevés terméket dob piacra. Nincs egy erős, határozott és markáns AMD GPU/IGP vonal (értsd: sok különféle termék sok designnal, sok piacra), amihez feltétlenül szükséges egy erős, határozott és markáns IP kosár összeállítása, ami meghatározza az irányt.
A piacon levő gpu architektúrák kb fele semi-custom. Az AMD működése inkább tűnik úgy, hogy fejleszti az IP-ket, amiknek az irányát a markáns saját termékvonalbeli felhasználás helyett erősen befolyásolja a semi-custom igény is. A Radeon GPU-k látszólag úgy jelennek meg, mintha a semi-custom megrendelőkkel, vagy a professzionális piaci szereplőkkel egyeztetett, vagy közösen lefolytatott fejlesztések melléktermékei lennének, pont ahogy a Threadripper született.Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..
-
Petykemano
veterán
"Annyi lapka kerül piacra amennyire szükség van. A VGA-piac törpepiac az AMD teljes termékskálájához képest. A PC-piac mindössze 25%-áról van szó, tehát nem fognak a célzott piac 25%-ára 4-5 lapkát tervezni. Nincs semmi értelme. "
Ha a a VGA piac szerinted ennyire kicsi és értéktelen
Hogy lehet, hogy ebből előzi az nvidia az AMD-t bevételben és különösen profitban?, akkor miért vitatod el, hogy az AMD által fejlesztett architektúrák és a rájuk épülő termékek fejlesztési irányának meghatározó tényezői között elsősorban
a) a semi-custom megrendelők igényei,
b) a magas marzzsal kecsegtető professzionális piaci megrendelők,
c) vagy esetleg egyéb nagytételben vásárlók (Apple)
nagy szerepet játszhatnak és ennek megfelelően a végtermékek vonatkozásában
1) a PS4Pro és a P10 között sok a hasonlóság, egyik hajaz a másikra, van áthallás, közös metszet, közös tudás, közös alap
2) a vega egy részben professzionális piacra, részben az apple igényeinek megfeleltetett termék
3 ÉS hogy a Navi-nak is sok közös eleme lesz a PS5-tel, hajazni fognak egymásra, lesz áthallás, közös metszet, közös tudás, közös alap, adott esetben egy lapkával még konfigurációs (méret) egyezés is?Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..
Új hozzászólás Aktív témák
- GARANCIÁLIS! MSI SUPRIM RTX 3080 Ti 12GB GDDR6X Videokártya! BeszámítOK
- PowerColor RX 6800 XT Red Dragon 16GB GDDR6 256bit - Számla + Garancia, Ár alatt! BeszámítOK!
- ASRock Radeon RX 6800 XT Phantom Gaming
- PowerColor RX 6700 XT 12GB GDDR6 RED DEVIL Eladó! 105.000.-
- BESZÁMÍTÁS! Gigabyte AORUS MASTER RX 6800XT 16GB GDDR6 videokártya garanciával hibátlan működéssel