Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Petykemano

    veterán

    Nehogy véletlenül olyan memóriát használjon, ami nem kísérleti (késhet, baj lehet vele, drága)...

    Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..

  • Petykemano

    veterán

    válasz Bici #11 üzenetére

    Azt elírták!!
    Az nem Next-gen, hanem Next-gcn

    Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..

  • Petykemano

    veterán

    válasz szmörlock007 #17 üzenetére

    Szerintem erősen sejthető.
    A szóbeszéd szerint a vegára nem jutott elég erőforrás. Elvileg a Navi miatt a PS5-höz, meg persze mert minden erőforrást a nagyobb sikerrel kecsegtető Rome-ba öltek, meg más semi-custom miatt. Szerintem ez alapján jelenleg még azért lehet sejteni, hogy a GPU fejlesztés eléggé takarék-lángon megy fókuszálva inkább a zsírosabb niche területekre, ahol kisebb a verseny.

    Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..

  • Petykemano

    veterán

    válasz Abu85 #62 üzenetére

    Engedd meg, hogy a legjobbaktól idézzek:

    "A Sony az integrált grafikus vezérlőt emelte ki, mivel ezt éri a legnagyobb változás. Konkrétan megduplázódik a beépített CU-k száma, így 18 helyett már 36 darab áll a fejlesztők rendelkezésére, amely összesen 2304 shader részelemet és 144 textúrázó csatornát jelent. A ROP blokkok száma viszont nem változik, vagyis marad 32 blending egység, de ezek fejlettebbek a korábbiaknál. Mindemellett az integrált grafikus vezérlő órajele 800 MHz helyett 911 MHz-re nő."
    Iszonyatosan erős lesz a Sony ajánlata a konzolpiacon

    Ehhez képest polaris bemutató: jé, 2304 shader, 144 textúrázó, 32 blending. nocsak

    "Az alapot tekintve a PlayStation 4 Pro már nem a GCN2, hanem egy nem számozott, amolyan keverék GCN architektúrát tartalmaz, amit az AMD csak ide tervezett. Ez a GCN tulajdonképpen tartalmazza a Polaris termékcsalád alapját adó GCN4 egyes újításait, miközben megőrzi a GCN2 összes utasítását"
    Iszonyatosan erős lesz a Sony ajánlata a konzolpiacon

    Nahát! Hogy lehet, hogy akkor még afféle származék-keverék volt nagyjából azonos paraméterekkel, de némiképp különböző tudással, most a készülődő PS5-nek semmi köze a Navihoz?

    "Egyrészt – ahogy megírtuk korábban – ez a gép egy speciális GCN verziót kapott, amely tulajdonképpen tartalmazza a Polaris termékcsalád alapját adó GCN4 egyes újításait, miközben megőrzi a GCN2 összes utasítását [...]" (Eddig semmi érdekes) "[...] Viszont vannak olyan újítások is benne, amelyet még a GCN4 sem tud. Az egyik ilyen a kétszeres sebességű felezett pontosságú mód, amely a 16 bites lebegőpontos számításokat a 32 bites lebegőpontos számítási teljesítmény kétszeresével tudja futtatni"
    Hivatalosan is megjelent a Sony PlayStation 4 Pro

    Nahát bakker, há' nem pont ugyanez a felezett pontosság tűnt fel később a vegában

    "Az Eurogamer korábbi interjújából az is kiderül, hogy megváltozott a rendszer munkaelosztója is, ami még a Polaris generációnál is frissebb megoldás." A cikk innen idéz gondolatokat:
    "A work distributor is also added to the GPU design, designed to improve efficiency through more intelligent distribution of work. [...] The work distributor in PS4 Pro is very advanced. Not only does it have the fairly dramatic tessellation improvements from Polaris, it also has some post-Polaris functionality that accelerates rendering in scenes with many small objects..."
    Hivatalosan is megjelent a Sony PlayStation 4 Pro

    Nicsak, különös véletlen, hogy pont ugyanezek a kifejezések köszönnek vissza a Vegában bemutatott Intelligent Workgroup/workload distributor esetében is.

    "Az egyes GCN-ekben megjelent elemek és képességek bizonyos keretek között keverhetőek, és mivel az AMD szerepe jelen esetben "csak" annyi, hogy egyetlen működő egésszé gyúrja mindenkori partnere igényeit, ezért a Microsoft saját elképzelése, illetve fejlesztési irányának megfelelő hardvert állíthatott össze. Például így kaphatta meg a PS4 Pro grafikus egysége a GCN5 (Vega) core shader dizájnját hónapokkal a Radeon Vega kártyák megjelenése előtt. Ennek fényében az sem zárható ki, hogy a Scorpio rendszerchipjébe is került a legújabb mikroarchitektúrából, vagy annak közvetlen elődjéből, a GCN4-ből (Polaris)."
    A küszöbön álló új Xbox processzorát taglalta a Microsoft

    A Navi és a PS5 között persze semmilyen ilyen összefüggés nincs. Ha a Navi a GCN6, akkor a PS5 persze semmi esetre sem GCN6.1-sony, vagy esetleg GCN5.5-gcn6backport. Persze.

    Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..

  • Petykemano

    veterán

    válasz Abu85 #65 üzenetére

    Szerintem ennek a kérdésnek a megítélésében próbálj elvonatkoztatni attól a gondolattól, hogy a Sony vagy MS által fejlesztett a PS-be vagy Xbox-ba beépíttetett saját IP-ket majd az AMD ellopja, vagy kicsit mutálva beépít a saját termékébe.

    Az egész semi-custom divízió léte arra az elgondolásra épül, hogy az AMD saját IP-it a megrendelő igényeinek megfelelően rakja össze, esetleg alakítja, esetleg átalakítja, esetleg külsős IP-ket - akár a megrendelőét - beépíti.
    Ha a PS5 és az Xbox nem épülne ugyanarra az IP-re, amire a NAVI, akkor mi szüksége lenne a Sonynak és a MS-nak az AMD-re?
    Emellett persze lehetnek még SONy és MS exkluzív IP-k, amiket az AMD nem használhat fel, hivatalosan nem is tudhat róla. DE ezek az exkluzív IP-k léte nem zárja ki azt, hogy az AMD-nek azok az IP-i, amikre a NAVI-t építi és amikre várhatóan a PS5 és neXbox is épül majd az exkluzív IP-kkel együtt, azokat az AMD ne fejlesztette volna inkább a PS5 és neXbox igényeit szem előtt tartva, semmint egy előre kitalált Navi termék(vonal) igényei alapján.

    Az állítás itt csak ennyi:
    1.) A Navi kódnevű architektúra (és az erre épülő AMD termékek) és a PS5 és a MS terméke közös AMD tulajdonú IP-kre épül majd
    2) Ezek a közösen felhasznált IP-k nem egy előre kitalált AMD termékvonal igényei alapján készültek, amiket majd az AMD felhasznál semi-custom megrendelésekhez is. Hanem az AMD a közösen felhasznált IP-ket a PS5 és neXbox igényeihez igazítva szoros együttműködésben fejlesztette és majd ezt fogja felhasználni (természetesen a Sony/MS exklúzív IP-k nélkül) a saját termékeinél is.

    AZ állítás nem tartalmazza azt, hogy
    1) az AMD IP-t lop a Sonytól vagy MS-tól
    2) a PS5 és neXbox ugyanaz, mint a Navi
    3) Vagy hogy ezek kódolási sémája tökéletesen megegyezne.

    Fogd fel úgy, mintha két autógyártó cég/márka közösen fejlesztene egy belső égésű motort. Amikor kész, utána mindkét gyártó olyan kasznit tesz köré, annyi zsebbel és extrával, amilyet csak akar.

    Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..

  • Petykemano

    veterán

    válasz Abu85 #67 üzenetére

    Örülök, hogy közelednek az álláspontok.

    Akkor, legalábbis ahogy én értelmezem ezeket az "a NAvi a PS5-höz készül" féle cikkeket:
    Az állítás a helyzetre vonatkozólag az a te szavaiddal élve, hogy
    Nagyrészt "közösen fejlesztenek" IP-t és nem pedig az "Az AMD magának rakja össze a saját IP-it. Aztán azt [...] megrendelik"

    Az állítást pedig az a tapasztalati tény támasztja alá, hogy az AMD kevés terméket dob piacra. Nincs egy erős, határozott és markáns AMD GPU/IGP vonal (értsd: sok különféle termék sok designnal, sok piacra), amihez feltétlenül szükséges egy erős, határozott és markáns IP kosár összeállítása, ami meghatározza az irányt.
    A piacon levő gpu architektúrák kb fele semi-custom. Az AMD működése inkább tűnik úgy, hogy fejleszti az IP-ket, amiknek az irányát a markáns saját termékvonalbeli felhasználás helyett erősen befolyásolja a semi-custom igény is. A Radeon GPU-k látszólag úgy jelennek meg, mintha a semi-custom megrendelőkkel, vagy a professzionális piaci szereplőkkel egyeztetett, vagy közösen lefolytatott fejlesztések melléktermékei lennének, pont ahogy a Threadripper született.

    Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..

  • Petykemano

    veterán

    válasz Abu85 #76 üzenetére

    "Annyi lapka kerül piacra amennyire szükség van. A VGA-piac törpepiac az AMD teljes termékskálájához képest. A PC-piac mindössze 25%-áról van szó, tehát nem fognak a célzott piac 25%-ára 4-5 lapkát tervezni. Nincs semmi értelme. "

    Ha a a VGA piac szerinted ennyire kicsi és értéktelen Hogy lehet, hogy ebből előzi az nvidia az AMD-t bevételben és különösen profitban? , akkor miért vitatod el, hogy az AMD által fejlesztett architektúrák és a rájuk épülő termékek fejlesztési irányának meghatározó tényezői között elsősorban
    a) a semi-custom megrendelők igényei,
    b) a magas marzzsal kecsegtető professzionális piaci megrendelők,
    c) vagy esetleg egyéb nagytételben vásárlók (Apple)
    nagy szerepet játszhatnak és ennek megfelelően a végtermékek vonatkozásában
    1) a PS4Pro és a P10 között sok a hasonlóság, egyik hajaz a másikra, van áthallás, közös metszet, közös tudás, közös alap
    2) a vega egy részben professzionális piacra, részben az apple igényeinek megfeleltetett termék
    3 ÉS hogy a Navi-nak is sok közös eleme lesz a PS5-tel, hajazni fognak egymásra, lesz áthallás, közös metszet, közös tudás, közös alap, adott esetben egy lapkával még konfigurációs (méret) egyezés is?

    Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..

Új hozzászólás Aktív témák