Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Bici

    félisten

    válasz Petykemano #14 üzenetére

    :DDD Nyilvan, valojaban en is tudtam, csak nem sejtettem, hogy az eddigi osszes grafikonon el tudjak irni. :P
    Biztos meg akarjak teveszteni az nV-t, hogy valami nextgen vacakkal jonnek, holott tarsolyban a kovetkezo felelmetes GCN. ;]

    [ Szerkesztve ]

    Eladó régi hardverek: https://hardverapro.hu/apro/sok_regi_kutyu/friss.html

  • Carlos Padre

    veterán

    válasz Petykemano #28 üzenetére

    De most őszintén minek fókuszáljon egy olyan piacra, ahol a gamer közösség csak azért követel erősebb Radeon kártyát, mert olcsóbban akár Nvidiát venni?

    Genyó vagyok, ha hülye vagy megmondom.

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz Petykemano #64 üzenetére

    Olyan komoly architekturális különbség van a Polaris és a PS4 Pro GPU-ja között, hogy még az ISA kódolási sémája sem azonos. Az, hogy ugyanannyi a részegységek száma? Az Intel négymagosában is négy mag van, ahogy az AMD négymagosában is. De az IP egy részét a Sony adja, azért, mert ők verték bele a pénzt, és ehhez az AMD-nek maximum licencjoga van, de nem másolhatja le a Sony fizikai dizájnját. Szóval a Sony és a Microsoft következő gépe is úgy lesz összeválogatva, hogy kijelölnek egy IP portfóliót, amihez a Sony és a Microsoft hozzáadja a saját IP-it.

    Az ég világon semmi közük nem lesz ezeknek a dizájnoknak sem az RTG által tervezettekhez, mert maga az RTG-csoport nem rendelkezik a Sony és a Microsoft IP-inak fizikai licencével. A Semi-Custom nem véletlenül van leválasztva az RTG-től, és a CPU-s részlegtől. A Semi-Custom mérnökök tudnak olyan dolgokat, amelyeket az AMD semmiképpen sem használhat fel a saját hardvereihez, mert azzal elvesztené a Sony és a Microsoft bizalmát. Ez a két cég ugyanis nem azért viszi az IP-it az AMD-hez, hogy ők ellopják. És ez annyira komolyan van ellenőrizve, hogy az AMD-nél egyetlen ember sincs, aki tud mindent a külső IP-kről, mivel még ha át is akarnak játszani bizonyos információkat az RTG-nek, akkor se tudják ezt megtenni, mert az adatok egy részét egy Sony vagy Microsoft mérnök biztosítja, és nyilván ez a mérnök nem fogja meglopni a saját cégét azért, hogy az AMD-nek jót tegyen.

    Kurvára nem úgy működik a semi-custom, ahogy azt egy átlagember vagy egy átlagos újságíró elképzeli, és emiatt égbekiáltó baromság, hogy a Navi a Sony-nak készül, hiszen az RTG-nek hozzáférése sincs a Sony és a Microsoft fizikai IP-ihez. Még az is orbitális hülyeség, hogy a PS4 Pro és az Xbox One X Polaris vagy Vega, vagy keverék. Ha az lenne, akkor képtelen lenne futtatni a PS4-hez és Xbox One-hoz kiadott játékok zömét. Ezek kódolási sémája a GCN2-höz hasonlít, de nem GCN2, ahogy a PS4 és az Xbox One is csak GCN2-höz közeli, de nem az.

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz Petykemano #66 üzenetére

    Egy nagy túrót. Az AMD magának rakja össze a saját IP-it. Aztán azt vagy megrendelik, vagy kérnek egy másikat, vagy közösen fejlesztenek egyet, vagy megkérik az AMD-t, hogy licenceljen harmadik féltől származót vagy konkrétan a megrendelőét. Olyan nincs, hogy az AMD saját magának rakja össze azt, amit a Sony vagy a Microsoft kér, mert igen durcásak lennének ezek a cégek, hiszen marha sok pénzt beleöltek a kutatásba, és például a Sony nem azért rendeli meg az AMD-től a lapkát, hogy aztán az AMD, mindent, amit ők ebbe beleadtak, szépen el tudja adni a Microsoftnak. Ezért írtam, hogy rohadtul nem úgy működik ez, ahogy azt sokan elképzelik.

    Amit leírtak a Naviról, hogy a PS5-höz készül, az egészen konkrétan azt jelenti, hogy az AMD ellopja a Sony IP-it, hogy azt saját célra felhasználja, amibe beletartozhat esetleg az is, hogy eladja a Microsoftnak. Ezt nem tehetik meg.

    A Sony-nak és a Microsoftnak azért van szüksége az AMD-re, mert senki más nem kínál olyan semi-custom feltételeket, amiket ők. Az Intel és az NVIDIA nem fogják beletervezni a fejlesztéseikbe a Sony és a Microsoft IP-it. Inkább elküldik őket a picsába, megmondják nekik, hogy x-et tudunk adni, de ha y kell, akkor azt ne itt keressétek. A másik lehetőség az IP licencelés, például az Imaginationtől, amely IP-t szépen át is alakíthatnak, de ilyenkor a Sony és a Microsoft terhe a chipgyártás, ami egy konzolgyártónak kb. kell a halálnak kategória, eleve nem rendelkeznek megfelelő belső interfészekkel és dizájnkönyvtárakkal ahhoz, hogy egy ilyen komplexitású rendszerchipet össze tudjanak rakni, tehát ezeket is fejleszteni kellene, és ide súlyos dollármilliók mennének el, csak azért, mert a chipgyártás nem kritikus célpiac. Ergo megnézve a jelenlegi palettát marad a AMD, mert ez az egyetlen cég, amely vállalja a gyártás terhét, miközben még módosítja is a saját fejlesztéseit a megrendelők igényeire. De ezeket nem használja fel magának, mert nem rendelkeznek az adott megrendelői IP fizikai licencével. Arra van joguk, hogy a megrendelőnek legyártassák, így nem tudják eladni a Sony fejlesztését a Microsoftnak piacain.

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • hokuszpk

    nagyúr

    válasz Petykemano #70 üzenetére

    osszegezve : az AMD fejlesztesek az AS ( Ahogy Sikerul ) modszer szerint folynak :DD

    Első AMD-m - a 65-ös - a seregben volt...

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz Petykemano #70 üzenetére

    Az RTG-nél nincs közösen fejlesztett IP. Nincsenek meg az ehhez szükséges licencek. A Semi-Custom azért egy külön üzletág, mert nekik megvannak, de ezek a licencek olyan fizikai dizájnra vonatkoznak, amelyet az AMD csak legyártathat, de nem értékesíthet szabadon. Erre joga kizárólag a megrendelőnek van.

    Annyi lapka kerül piacra amennyire szükség van. A VGA-piac törpepiac az AMD teljes termékskálájához képest. A PC-piac mindössze 25%-áról van szó, tehát nem fognak a célzott piac 25%-ára 4-5 lapkát tervezni. Nincs semmi értelme. Költségben nem lenne amúgy sok, mert az egész csak egy legózás. Van egy nagy dizájn, és abból elveszed az egyes részegységeket. Az AMD már régóta automatizálja a tervezést. Másképp nem tudnák vinni a Semi-Custom részleget. Az Intel most vette meg a NetSpeedet, amivel ugyanezt fogják elérni. Jó most az AMD ehhez nem vett senkit, hanem maguk építették fel az egészet, de a végeredmény ugyanaz. Van egy rakás IP-jük, tudnak licencelni mástól, hoz a megrendelő, ezekre van egy fabric, és a tervezés ilyen környezetben nem manuális, hanem összerakják mint a legót, aztán kvázi nyomnak egy entert, és mehet a tape-out. Ehhez ugye a bérgyártóknál is külön szoftvereket használnak, de különösebben ez senkit sem érdekel. A TSMC a gyártósort adja bérbe, nagy ívben tesznek rá, hogy azokon milyen egyedi szoftvert futtat az ügyfél.

    Egyrészt az RTG nem is tervez a semi-custom igények szerint semmit. Fogd már fel, hogy az RTG-nek nincsenek meg a licencei, amivel a megrendelők fizikai IP-it felhasználhatja. A Sony és a Microsoft sem hagyná, hogy az AMD a technológiáikat adja el saját néven, és gazdagodjon belőle. Ezeket maguknak csinálták, megkérik őket, hogy építsék be, de ahhoz sosem járulnak hozzá, hogy kiadják Radeon márkanév alatt. Mindegyik konzolban van egy rakás olyan technológia, amelyek a Radeonokból hiányoznak. Például a Microsoft-féle dupla parancsmotor, vagy a Sony-féle superstencil, de ezek csak a legfontosabbak. Ezek részben vagy sehogy sincsenek implementálva az AMD hardveribe. A superstencilre pont van egy alternatíva a Vegában, de sokkal gyengébb, mint a Sony saját megoldása. Kb. arra jó, hogy az AGS-en belül biztosítsanak erre a fícsőrre is egy minimális kompatibilitást, de nem igazán hasznos, mert az AMD hardveres implementációja sokkal lassabb. Az marha élvezetes lenne az AMD-nek, ha a Sony-nak tervezett dizájn kiadhatnák PC-be, mert akkor azt tennék, hogy dobnak a fejlesztők elé egy nagy piros gombot, ami gyakorlatilag lehetővé teszi nekik, hogy a PS-hez írt kódokat csak úgy lekonvertálják a PC-be, és gyakorlatilag egy másodperces gombnyomással elérhető, hogy az AMD-n álomszépen fut a port. De nem, messze nem ilyen egyszerű. A Sony nem engedi meg a fizikai IP-k felhasználását. A szabadalommal nem tudnak mit kezdeni, azt pusztán a partnerszerződés miatt oda kell adni az AMD-nek, de erre az RTG-nek saját kút főből kell fizikai dizájnt tervezni.

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz Petykemano #79 üzenetére

    a) Mert én tudom, hogy ez hogyan működik, és nyilván átlátom, hogy a Sony és a Microsoft nem fogja hagyni, hogy az AMD a technológiáit árulja Radeon brand alatt.

    b) Nincs igazából különbség a professzionális és a gamer igények hardverszintű kiszolgálása között. Ugyanaz kell mindkettőbe.

    c) Az Apple azért vesz AMD-t és Intelt, mert ez a két cég dokumentálja a hardvereket legalább annyira, hogy az Apple képes legyen ezekhez olyan technológiákat fejleszteni, amelyeket eladnak a Mac platformon. Marhára nem érdekli a céget a hardver, elvégre mit kezdenének vele, ha nem tudják, hogy miképpen működik?

    1) A PS4Pro és a Polaris 10 egyetlen közös pontja a setup motor, és pár alpróbb képesség. De nem azért, mert a Polaris 10-et kért a Sony, hanem azért, mert megkérték az AMD-t, hogy építsék bele a GCN2-be ezeket az újításokat, plusz ha már itt tartanak, akkor a kevert pontosságot is, ami egyébként nem nehéz, ezért van a Semi-Custom részleg, ott van egy rakás mérnök, akik a megrendelő szavait isszák, és pénzért cselekednek.

    2) A Vega szinte összes képessége gémer területre fókuszál. A Vega 20 lesz, ami hoz natív DP-t, és pár olyan dolgot, amire szükség van a professzionális szinten.

    3) Az IP-k egy részét az AMD adja a Sony-nak. Természetesen lesz közös pont. De kb. annyi, amennyi közös vonás van a PS4Pro és a Polaris 10 között. Több lesz az eltérés, mint a közös tényező.

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

Új hozzászólás Aktív témák