- A Keychron ismét egy űr betöltését vállalta magára az egerek szegmensében
- Az átlagnál vaskosabb ventilátorok kandikáltak ki a Corsair vitorlája mögül
- Csatába küldte Magyarországon idei csúcs hangprojektoros szettjét a Samsung
- Karácsonyfaként világíthat a Thermaltake új CPU-hűtője
- Az USA vizsgálja a RISC-V kínai terjedésének kockázatát
Hirdetés
-
PlayStation Plus 2024 Essential - A májusi lista
gp Ebben s hónapban többek között a Ghostrunner 2-t kapják meg az előfizetők.
-
Csatába küldte Magyarországon idei csúcs hangprojektoros szettjét a Samsung
ph A HW-Q990D/EN 11.1.4 csatornás, külön mélynyomóval megtámogatott termék.
-
Nemzetközi piacra érkezik az Amazfit Helio Ring
ma Elsőként az Egyesült Államokban lehet majd megvásárolni a gyártó első okosgyűrűjét.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Dzs3ko
tag
Nvidia Stereo 3D-hoz annyit tennék hozzá hogy nagyon szenvedés volt a driver, ugyanis a stereo driver számának egyeznie kellett a driver számával, és sok driverhez nem is volt stereo meghajtó portolva. ( mostaniakat nem néztem )
Monitorhoz annyit hogy ha van egy nagy CRT-d ami tud min 140 Hz-et az szemenként még mindig csak 70 Hz lesz ( számomra 85 alatt zavaró crt-n)
Illetve jó dolog ez de tényleg csak pár percig mert utánna bántja az ember szemét, legalábbis nekem kellemetlen volt. Nekem először Asus TI4200-höz volt, igaz a hozzátartozó szemüveg még vezetékes volt, de már akkor is max 15 perc volt az Asus ajánlása! Pl az Avatar már egész nézhető volt nem bántotta annyira az ember szemét, bár lehet az más 3D technológia, de szerintem mind a kettő polarizációt használ nem a vörös cián szemüveget, de majd egy hozzáértő felvilágosít bennünket : )Mindenesetre ha lesz rendes támogatása nem pedig állandóan bugos lesz, ráadásul filmekhez is valóban jó lesz akkor megyek veszek egy szemüveget és újranézem a kedvenc sci-fiket
: ) -
Dzs3ko
tag
válasz atti_2010 #59 üzenetére
Nos gyorsan rákerestem de csak ezt találtam hirtelen:
Common 3D display technology for projecting stereoscopic image pairs to the viewer include:
* Anaglyphic 3D (with passive red-cyan glasses)
* Polarization 3D (with passive polarized glasses)
* Alternate-frame sequencing (with active shutter glasses/headgear)
* Autostereoscopic displays (without glasses/headgear)
( Forrás )Tehát az Anaglyphic 3D feltétele a Vörös-Cián szemüveg és a megfelelő alapanyag> [kép]
A polarizációs 3D ahol a szemüveg lencséje polarizálja a képet: Technikai sötétség angolul
Az "Alternate-frame sequencing" is valami hasonló lehet mert ahoz is dupla kamerával rögzítik az anyagot
Utolsóként maradt az Autostereoscopic [link]Nos tehát erősen úgy tűnik hogy vagy a polarizációs vagy az azt követő "Alternate-frame sequencing" ( nem ismerem a szakzsargont : ) lelhető fel nvidia és ati megoldásaiban, a hozzájuk tartozó szemüvegek alapján.
Mindenesetre a Nintendo 3DS a negyedik eljárást alkalmazza.Saját részről nem tudom megítélni hogy szükség van-e 200 Hz-es tévére, lehet az 50 is bőven elég hiszen 24 Hz-es filmet is zavartalanul néz az ember ezeken a tévéken, illetve még nem is próbáltam elsőkézből. Nálam pl. a VGA szerint pedig 60 Hz a frissitési gyakorisága a tvnek. Persze ez csak elméleti gondolat, hiszen nem adják azt olyan olcsón a gyártók, természetesen 3D ready és 1.4-es HDMI kritérium meg kell majd legyen // Újabb rókabőrnyúzás
Mindenesetre egy CRT-n működik ez a megoldás.
Ha valaki esetleg használta tft-vel írhatna a tapasztalatokról:Avatarhoz még annyit hogy maga a film nem tartalmazott 100 %-ig 3D-s elemeket, néha egy két jeleneten keresztül nem volt 3D-s rész, vagy csak egy szereplő, egy tárgy vagy valami ami a középpontban ált, az volt 3D-s. Gondolom ez szükséges volt ahoz hogy a hosszú időt kibírják az emberek a moziban
(#61) Úgy gondolod elfogult lennék ?
Szerk: Részemről én örülnék ha mindkét VGA gyártó erősen támogatná ezt mert akkor a tv gyártóknak nem lehetne akkora sanszot adni az "ÚJ" technológia irreális árképzésre.
[ Szerkesztve ]
-
Dzs3ko
tag
Tehát ezt a megoldást fogja használni az Ati illetve használja az Nvidia?
Legalábbis mint korábban említettem a régi nv-s szemüvegek vezetékesek voltak hogy, a kártya tudja vezérelni mikor melyik lencsét kell kitakarni.
Viszont pl moziban a szemüveg valószínűleg polarizációs elven működik, de ezek szerint ott is nagy frekvencia kell.Szerk:
Lehet várni a ~160+ Hz-es tévék áresésére.És mi lesz a filmekkel ? A mostani HD filmek így is sokat foglalnak, mi lesz ha 24 helyett 2-3x annyi képkoca lesz?
[ Szerkesztve ]
-
Dzs3ko
tag
Akkor ezek szerint ismét megfelelő célhardver szükséges hiszen magának a fénykibocsájtó eszköznek kell támogatnia hogy eleve polarozálja a fényt?! [link]
Akkor ez megint nem járható út, sokkal olcsóbb egy 120 Hz-es tévé gyártása.
Viszont itt valószínűleg nem szükséges a dupla kamera és sokkal szemkímélőbb lehet.Szerk:
De akkor milyen eljárás az ami a világ első 3D-s kézi konzola, és nem kell hozzá szemüveg ?
Ph: [link][ Szerkesztve ]
-
Dzs3ko
tag
válasz antikomcsi #61 üzenetére
-
Dzs3ko
tag
Hát akkor upp a Zalman megoldásának, ha valóban a polarizációs megoldást használja.
Nem is gondoltam volna hogy már van ilyen monitor, mindenesetre az ára...
De akkor ezt hogy kell meghajtani hogy 3D-s legyen a kép?
Hiszen ha a monitor alapból polarizálja a bemenő jelet akkor 2D-ből is lehet 3D?[ Szerkesztve ]