Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Stanlee

    őstag

    válasz mcdermott87 #5 üzenetére

    Nekem regebben a cegnel Octavia-am volt, az 1.6-os MPI motorral. Annal 30000/2ev volt a javasolt valtozo olajcsere-periodus vagy 20000 km. Mivel sose birta az olaj 24-25000km-nel hosszabb ideig, igy atvaltottunk a 20 ezres csereperiodusra. Evente 60-70 ezer km-t mentem veluk, igy igazabol mindegy volt, hogy jol tervezhetoen van evi 3 szervizlatogatas, vagy mondjuk egy 2000 km-es ut elejen kiirja, hogy akkor nemsokara olajcsere, mert en most ugy erzekelem, hogy rossz a minosege az olajnak.

    Engem amugy mindig is elbizonytalanitott, hogy mennyi az optimalis olajcsere periodus, mert az igazan nagy motorok, amikkel a kogeneracios eromuveinkben dolgozunk csak kisse modifikalt diesel motorok, ott rossz gazminoseg eseten 1000 uzemorankent van olajcsere, foldgazeromuvekben 2000 orankent. Igaz hogy masfajta korulmenyek kozott dolgoznak a motorok, mint egy autoban, de ha csak 50 km/h-val egyezik meg az 1500-as fordulaton valo folyamatos mukodes, akkor is a foldgaz motork 100 ezer km-es futasteljesitmenynek felelnek meg, az olajok amiket hasznalunk meg nem annyival jobbak. Igaz 500 uzemorankent bevizsgaltatjuk az olajat laborban.

    “Never run after a bus or a stock. Just be patient – the next one will come along for sure.” - André Kostolany

  • Stanlee

    őstag

    válasz Hannibhál #10 üzenetére

    Volt egy ket motor, ami elegge ridegtartasban volt. Ugye ezek menetrendtarto eromuvek voltak, megvolt hogy mikor kellet be es kikapcsolni oket. Kezdetben egyikbe se volt beepitve meg olajmelegito, igy amikor leallt hajnal 1 orakor, akkor attol fuggoen, hogy kint milyen ido volt, vagy lehult vagy sem. Mivel a gaz minosege neha rossz volt, akkor a motor nem indult el. Inditasi ciklusonkent otszor probalta a program beinditani a motort, utana hibaval leallt. Volt olyan, hogy a huszadik probalkozasra sikerult beinditani, addig az olyan volt, mintha az autodat inditod, de lefullad es ezt csinalod egmyas utan husz alkalommal. Ami mas ezeken a motorokon meg, hogy inditasi ciklusban az elejen alacsony fordulatszamon (100 alatt) beolajozza magat a motor. Az automotorokhoz kepest meg kulonbseg, hogy uzemorankent merettol fuggoen megesznek valamennyi olajat, mondjuk a legkisebbek ettelk 0,25 kg-ot orankent, a nagyobbak meg 1 kg-ot is. Szoval mindig folyamatos volt az utantoltes friss olajbol. Az olajcsere periodus inkabb attol csokkent drasztikusan, amikor rossz volt a gaz minosege. Sok kenhidrogen miatt par szaz ora utan mar lehetett cserelni az olajat sajnos... De ez mar nagyon offtopic, elnezest a tematol valo elteresert.

    “Never run after a bus or a stock. Just be patient – the next one will come along for sure.” - André Kostolany

Új hozzászólás Aktív témák