Hirdetés
-
Leépítésekbe kezd a Grand Theft Auto kiadója
it A munkaerő 5 százalékát bocsájtja el a Take-Two, valamint egyes projekteket is leállít.
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
Alulról bővítette professzionális VGA-it az NVIDIA
ph Az RTX A1000 és A400 ugyanarra a GA107-es GPU-ra épít.
Új hozzászólás Aktív témák
-
szabonagyur
félisten
Teljesen reális költségeid vannak, sőt van amit nagyon jó árban csináltak meg.
Amúgy kérdés: van értelme ennyire a L/KM-el szórakozni? Városban nem fog kevesebbet enni az fix, városon kívül is nagyon jó érték, az a 2 deci még kb. mérési hibahatár lehet.
Amúgy meg mindig van mit csináltatni egy autón ha mindig 100%-t akarsz. Én az éven a fix kötelezőkön kívül olyanokat csináltattam/cseréltettem amiknél szinte mindenki hülyének nézett, hogy ugyan minek azt, ilyen alkatrész nincs is benne stb...
A Ft/Km-nél a fix tételeket amik pár évre leoszthatóak szerintem érdemes leosztva kalkulálni, mert nagy részük tervezhető (pl. gumik 4 évet tuti kihúznak ha nincs defekt, de a nagy szerviz sem most lesz még, várhatóan fékek sem).
Sok balesetmenteset hozzá.
Eladó: iPhone 13Mini 2 év gari, iPhone 6S 32GB
-
Hannibhál
őstag
válasz szabonagyur #1 üzenetére
Köszönöm szépen a jó kívánságot
Annyi értelme van a l/100km-el foglalkozni, hogy szeretem figyelni, csökkenteni pedig egyfajta játék magammal, egy kihívás
Hibahatárt kizárnám, 21e km átlaga az elég pontos ilyen értékekhez szerintem.
Jah engem is néztek annak, hogy minek még javítattni, hiszen olyan jó hangja van... Mondom szeretném is hogy ilyen maradjonGépelés nem az erősségemasdsdk
-
Tikakukac
titán
Én is elkezdtem 2 éve Excelben vezetni a dolgokat a családi verdára, mert egyszerűen a szervizek nonstop elsumákoltak mindent és nem tudtam mit tenni, akkor kezembe vettem és szervizelek én.
És kegyetlen pénzek elmennek egy ilyen ezy 1.4-es alsókateg szívó benyás autóra is 2000 elejéről. De ez van, újabb kocsi csak drágább lenne.
A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.
-
joghurt
addikt
Egyetértek. A fogyasztáscsökkentés egy jó, hasznos, és környezetbarát játék.
Az én kocsimban is az elején átlag 700 km volt egy tankolással, manapság szomorú vagyok, ha 800 előtt tankolnom kell.A nagyberuházásokat (gumi, nagyszerviz) tényleg több évre teszed, viszont remélhetőleg emiatt a jövő évi számaid sokkal jobbak lesznek.
A tej élet, erő, egészség.
-
mcdermott87
csendes tag
Szia! Tök jó összefoglaló. A manuális excelezésnél én jobban szeretem pl a spritmonitor, fuelio, drivvo mobil alkalmazásokat, ezekből a költségeket exportálni lehet csv-be, amit az excel vagy egyéb táblázat kezelő szoftverek támogatnak. Olajcserével kapcsolatban érdeklődnék, hogy mikor vettétek volt-e frissen elvégezve? Egy olajjal 20 ezret levezetni soknak tűnik. Sok mindent írnak mindenféle autóhoz csereperiódusnak de szerintem az 1 év / 10000km a legjobb bármilyen motornak (amelyik előbb bekövetkezik). Még egy kérdés, 2x szerepel fékkel kapcsolatos tétel a táblázatban, külön volt cserélve a fékpofa és a tárcsa, vagy egyéb fékkel kapcsolatos karbantartás történt?
-
Hannibhál
őstag
válasz mcdermott87 #5 üzenetére
Köszi
Alkalmazást azért nem szerettem volna, mert csak feleslegbe húzná a telefonom, illetve ezt is telefonon vezettem, így kb mintha egy alkalmazást vezettem volna, csak még a kiexportálással sem kellett bajlódnom
Olajcsere augusztusban volt 10e km után, aztán 15 ezrenként fogom cserélni magamnak otthon, alapból 10e-ként gondoltam, de mivel főleg városon kívül megyek 100km-eket minimum, ezért úgy gondoltam ki lehet tolni addig.
A féknél kellett cserélni a tárcsát is meg a betétet is azért szerepel külön.Gépelés nem az erősségemasdsdk
-
.Szaki.
addikt
Igazából a költségek nekem teljesen reálisnak tűnnek, a nagy szerviz legdrágább tétele gondolom a vezérlés volt, az általában 90-150.000 Forintig is tud terjedni márkától/típustól függően, a Fiesta esetében ez nem tudom mennyi. Akkor pedig nem olyan vészes az a nagy szerviz sem, egyhamar nem kell cserélni.
Egyébként gratulálok hozzá, sok hibamentes km-t!
[ Szerkesztve ]
-
Hannibhál
őstag
65-70 körül volt díjjal együtt ha jól emlékszem, de ugye sok apró tétel összejött, meg márkaszervízbe volt ugye, s ott 12e ft-os móránkénti munkadíj van, de legalább jól megcsinálták és számla van róla, meg 1 év garancia, ennyit nekünk meg megért(meg hát após lassan 19 éve odahordja és eddig egyik autójával sem volt baja, pedig évi 30e-t megy)
Gépelés nem az erősségemasdsdk
-
Stanlee
őstag
válasz mcdermott87 #5 üzenetére
Nekem regebben a cegnel Octavia-am volt, az 1.6-os MPI motorral. Annal 30000/2ev volt a javasolt valtozo olajcsere-periodus vagy 20000 km. Mivel sose birta az olaj 24-25000km-nel hosszabb ideig, igy atvaltottunk a 20 ezres csereperiodusra. Evente 60-70 ezer km-t mentem veluk, igy igazabol mindegy volt, hogy jol tervezhetoen van evi 3 szervizlatogatas, vagy mondjuk egy 2000 km-es ut elejen kiirja, hogy akkor nemsokara olajcsere, mert en most ugy erzekelem, hogy rossz a minosege az olajnak.
Engem amugy mindig is elbizonytalanitott, hogy mennyi az optimalis olajcsere periodus, mert az igazan nagy motorok, amikkel a kogeneracios eromuveinkben dolgozunk csak kisse modifikalt diesel motorok, ott rossz gazminoseg eseten 1000 uzemorankent van olajcsere, foldgazeromuvekben 2000 orankent. Igaz hogy masfajta korulmenyek kozott dolgoznak a motorok, mint egy autoban, de ha csak 50 km/h-val egyezik meg az 1500-as fordulaton valo folyamatos mukodes, akkor is a foldgaz motork 100 ezer km-es futasteljesitmenynek felelnek meg, az olajok amiket hasznalunk meg nem annyival jobbak. Igaz 500 uzemorankent bevizsgaltatjuk az olajat laborban.
“Never run after a bus or a stock. Just be patient – the next one will come along for sure.” - André Kostolany
-
Hannibhál
őstag
de ott gondolom nincs napi szinten akár 2-3 hidegindítás, és ugyanazon hőmérsékleten, ugyanazon a terhelési szinten megy, szóval még csak össze sem lehet hasonlítani a motorolaj körülményeivel. Ez csak annyit mutat meg, hogy az olaj a neki kedvező körülmények között ennyit is BÍRNA, de hát a körülmények...
Gépelés nem az erősségemasdsdk
-
félisten
Megjött a kedvem, ha elment a corsa leírom mennyibe fájt. Mindent lejegyeztem, minden tankolást helyileg is. Az utolsó fillért.
Na az lesz a döbbenet, de többet nem hibázunk az Opel vonallal. -
félisten
-
mcdermott87
csendes tag
Más a helyzet munkagépeknél és más olyan autónál ami jelzi, hogyha az olaj degradálódott. Sokban függ a használat módjától is. A Totalcar Égéstér egyik podcastjában Göbi elmeséli, hogy teljesen más olajat engedtek le egy taxiból -ami gyakorlatilag sose hűl ki- és egy vidéki állatorvoséból -ami sose melegszik be- ugyanolyan csereperiódus után. A 10000 vagy 1 év csereperiódus nem feltétlenül jó minden használat típushoz, de bolondbiztos szerintem (amíg jó olaj kerül a motorba).
-
Hannibhál
őstag
válasz mcdermott87 #14 üzenetére
meg hát ami rendszer jelzi az olajelhasználódást, az is csak bizonyos algoritmus alapján számolja ki, nem konkrétan az olajat vizsgálja, ugyanis ahhoz tribológiai vizsgálat kéne, hogy kiderüljön mennyit romlott az olaj...
Bemeneti adatként megkapja az üzemórát, hány hidegindítás, mennyire hidegbe, utánna mennyit ment stb és ezekből kalkulája.
Egyetemen olajvizsgálatokkat végeztem, és hadd ne mondjam mennyit romlik az olaj már 0,1% koromtartalomtól isGépelés nem az erősségemasdsdk
-
Hannibhál
őstag
válasz mcdermott87 #16 üzenetére
nem kell, nem voltam tudor, csak gyakornok de közel 1,5 évig csináltam, jó volt diagramokat meg kopásképeket elemeztem, szakdolgozatom is ebból lett(mérésfejlesztésből)
Gépelés nem az erősségemasdsdk
-
Az új Fiesták esetében is már csak kétévenként van olajcsere. Pontosabban kötelező szerviz.
Nyilván az idő vagy kilométer limit előtte csere nem okoz kárt.
Otthon is lehet cserélni. Ez esetben jobban is lehet vigyázni. A megfelelő minőségű olaj és olajszűrő jobban megfizethető, mert nincs kapcsolódó költség.Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!
-
Stanlee
őstag
válasz Hannibhál #10 üzenetére
Volt egy ket motor, ami elegge ridegtartasban volt. Ugye ezek menetrendtarto eromuvek voltak, megvolt hogy mikor kellet be es kikapcsolni oket. Kezdetben egyikbe se volt beepitve meg olajmelegito, igy amikor leallt hajnal 1 orakor, akkor attol fuggoen, hogy kint milyen ido volt, vagy lehult vagy sem. Mivel a gaz minosege neha rossz volt, akkor a motor nem indult el. Inditasi ciklusonkent otszor probalta a program beinditani a motort, utana hibaval leallt. Volt olyan, hogy a huszadik probalkozasra sikerult beinditani, addig az olyan volt, mintha az autodat inditod, de lefullad es ezt csinalod egmyas utan husz alkalommal. Ami mas ezeken a motorokon meg, hogy inditasi ciklusban az elejen alacsony fordulatszamon (100 alatt) beolajozza magat a motor. Az automotorokhoz kepest meg kulonbseg, hogy uzemorankent merettol fuggoen megesznek valamennyi olajat, mondjuk a legkisebbek ettelk 0,25 kg-ot orankent, a nagyobbak meg 1 kg-ot is. Szoval mindig folyamatos volt az utantoltes friss olajbol. Az olajcsere periodus inkabb attol csokkent drasztikusan, amikor rossz volt a gaz minosege. Sok kenhidrogen miatt par szaz ora utan mar lehetett cserelni az olajat sajnos... De ez mar nagyon offtopic, elnezest a tematol valo elteresert.
“Never run after a bus or a stock. Just be patient – the next one will come along for sure.” - André Kostolany
-
JoeYi
őstag
nekem a tesó van 40e km és 4 év után 41 Ft/km-re jött ki. Illetve ha levonon a telekocsis bevételt, akkor 29 Ft/km
Ilyen alacsony fogyasztást sose tudtam kihozni, mint te, viszont a nagyjavítás kísértetiesen hasonló összegbe került
-
jaja1981
addikt
Használd spritmonitort. Itt még hasonlíthatod is a költségeidet.
-
Carlytoo
aktív tag
Patent kis autó. Hozzáértő vásárlás volt. Nekem egy 2001-es Vectra B-m van. 8,8-as átlagfogyival. Sokszor használom városi körülmények között, amúgy lehetne kicsit lejjebb tornázni a fogyasztást.
"No sacrifice is too great, no treachery too small" - Inquisitor Horst
Új hozzászólás Aktív témák
- Bemutatkozott a Razer új csúcslaptopja, a Blade 18
- Elektromos rásegítésű kerékpárok
- Készülőben a Xiaomi 2021-es csúcsmodelljeinek HyperOS frissítése
- Okosóra és okoskiegészítő topik
- Linux kezdőknek
- Anime filmek és sorozatok
- Azonnali fáradt gőzös kérdések órája
- Óra topik
- Ford topik
- BMW topik
- További aktív témák...
- Google Chromecast Audio - Új és használt darabok
- Motorola Edge 40 8/256gb - Újszerű, akár beszámítással
- Xiaomi Poco X5 Pro 8/256gb - Újszerű akár beszámítással
- Apple iPhone 12 Pro 128gb Gold - Karcos, kis hiba, akku 85%, Yettel függő, akár beszámítással
- Apple Watch 9 45mm Cellular Silver/Storm Blue M/L - Új, bontatlan, garanciális akár beszámítással