Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • #56573440

    törölt tag

    válasz #53246592 #62 üzenetére

    Az elektrolízissel sem csak az a baj hogy áram kell a víz bontáshoz, sokkal nagyobb gond, hogy addig el kell jutni hogy olyan vized legyen amivel érdemes már dolgozni. Tengervizet nem fogsz csak úgy amperrel kettécsapni aztán boldogság, de még az ivóvizet is tisztítani kell előtte, ami megint energiaigényes folyamat. Arról nem is beszélve, hogy a tiszta víz meddig és milyen mennyiségben lesz elérhető hosszú távon és annak milyen értéke lesz ugye...

    Az izlandi próbálkozás meg dícséretes és guccsi. Csak van vele egy olyan gond, hogy 870 autó éves co2 kibocsájtását tudja "kezelni" nagyjából 10-15 milla usd beker költség mellett. Nagyjából másfél milliárd autó van a földön, az nálam 1.7 millió ilyen üzemet jelent, 17 241 379 310 344 dollár értékben. A matekból hiányzik mondjuk az hogy milyen autó, mert lehet hogy euro 6 és nem kétütemű ésvagy lefsott kilométerkő, szmókencsármer, ami ugye előfordul állítólag keleteurópában, de akad talán indiában, kínában, meg társaiban is vagy három. És akkor még az ipar szennyezéséről nem beszéltünk. És akkor megint ott vagyunk, hogy nem telepíthető mindenhova, mert az áram nem zöld amivel üzemel, vagy mert pusztán a felszín alatt nincs megfelelő réteg amivel dolgozzanak. És ha még lenne is, felmerül a kérdés, hogy az az energia amit ebbe a sokmililó üzembe pumpálunk, az nem lenne e jobb helyen eleve a hálózatban, azzal lekapcsolva szén és gázerőműveket pl... Az ötlet jó. Amíg nincs fúziós erőmű mindenholis, addig viszont szerintem ez olyan mint alacsony vízállásnál a dunába köpni, majd elsétálni büszkén, hogy tettem én is valamit a jó ügy érdekében.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák