Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • nyunyu

    félisten

    válasz aero. #2 üzenetére

    én lefesteném porfeketére, fekete felniket alá, sötétített ablakok, aztán kész a minimal kamion :DDD

    Mint Jeremy Clarkson stealth Magnumja a Top Gear-ben? :))

    [ Szerkesztve ]

    Hello IT! Have you tried turning it off and on again?

  • nyunyu

    félisten

    Mennyire tettenerheto hosszabb tavon a gyartok kozti stilusbeli/felfogasbeli kulonbseg?

    Regebben pl. a Volvo sokkal jobb volt ergonomiaban, minden a pilota kore tervezve, atgondolt muszerfal, mig ezzel szemben a Man inkabb egy minimal fapad munkaeszkoz, ami arra van kitalalva, hogy elvigye A-bol B-be az arut, semmi tobb. (Legrugos pilotaules? Felaras extra...)

    Vagy 3 tengelyes alvazaknal Scania-nal alapertelmezetten kormanyzott a hatso tengely, Volvo-nal asszem valaszthato, Man-nal meg meg nem is hallottak ilyenrol.
    Elesebb kanyarban nem mindegy, mennyire radirozza a gumit...

    Meg ilyen finomsagok is elofordulnak, mint a Volvo a hajtott tengelyen meri a teljesitmenyt, mig a tobbiek a fotengelyen mertet adjak meg.
    Igy gyakorlatban nem biztos, hogy a 400LE-s Volvo gyengebb, mint pl. a 440LE-s Man.

    (Faterom epitoanyagkereskedo, volt par fele teherautonk az evek soran: XF elotti nyerges DAF 95.350, platos DAF 95.380, 1. szerias Magnum, Volvo FL12.380, Scania 124, Man 8.160, Man 24.valami, meg valamikor az oskorban Liaz :DDD
    Most persze a valsag miatt ~1 eve all a 3 auto a telep sarkaban, rendszamok leadva, soforok elbocsatva :( Olcsobban jon ki, ha megkerjuk a helyi fuvaros ceget, hogy nehanapjan hozza el az arut, mint fenntartani teherautokat.)

    [ Szerkesztve ]

    Hello IT! Have you tried turning it off and on again?

  • nyunyu

    félisten

    válasz bnss #19 üzenetére

    most két azonos típusú blokkal szerelt TGA és TGX fogyasztására gondolok - az előbb a TGA lemaradt. Ugyanazon útvonalon, kvázi azonos sebesség és rakomány mellett utóbbival rosszabbul lehet kijönni fogyasztás szempontjából, legalábbis számomra ez tükröződik a tapasztalatokból és a számokból.

    Nem lehet, hogy a TGX-etek sporolas aldozata lett, es olcsobb, kevesebb sebesseges valto van benne, mint a regebbi TGA-ban?

    Nalunk pl. a soforok mindig szidtak emiatt a kis Man-t. (Ilyesmi, csak a mienk platos.)

    Gyari default 6 sebesseges valto lenne, de valakinek a rendelesere legyartottak egyet 5 sebessegessel, de raktaron maradt, aztan a Man forgalmazo jol ratukmalta fateromra, o meg laikuskent nem foglalkozott azzal, hogy melyik mit tud, lenyeg az, hogy guruljon.

    5 sebesseges gyengesege ott mutatkozik meg, hogy pl. mesz Aszofo felol a komphoz, Tihany tablanal van egy combosabb domb.
    3-asban bog a motor, 4-esben viszont nincs eleg nyomatek az emelkedohoz, tul nagy az attetel kulonbseg a ket fokozat kozott.
    6 sebesseges valtoban egyenletesebben vannak elosztva a fokozatok, konnyebb idealis fordulaton tartani a motort egy adott uton. -> kevesebbet fogyaszt.

    [ Szerkesztve ]

    Hello IT! Have you tried turning it off and on again?

Új hozzászólás Aktív témák