- Melyik tápegységet vegyem?
- Milyen belső merevlemezt vegyek?
- AMD GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- A régi node-okra koncentrál a szankciók miatt Kína
- LG LCD és LED TV-k
- Asztrofotózás
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- OLED TV topic
- Gaming notebook topik
- NVIDIA GeForce RTX 3080 / 3090 / Ti (GA102)
Hirdetés
-
Érkezőben a Poco M6 4G
ma 5G-s és 4G-s Pro modell már van, hamarosan lesz Poco M6 4G-s alapváltozat is.
-
A személyre szabott reklám lehet a streaming következő slágere
it A jobb célzott hirdetések érdekében adatplatformot indít a Warner Bros Discovery.
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
Új hozzászólás Aktív témák
-
kalimist
aktív tag
válasz #54625216 #22 üzenetére
"Nvidia gpu-kat pl. azért nem alkalmaznak többet mac gépekben, mert az nvidia nem adja ki a partnereiknek sem a driverei forráskódját."
Ez nem igaz. Korábban írta is Abu, hogy GCN-re van optimalizálva a Metal és az AMD jobb compute teljesítményben az Nvidiánál, ami a húzó szoftver a Final Cut Pro X-nél nagyon sokat jelent. A Pascalhoz a megjelenés után háromnegyed évvel készült el a MacOS driver azért mert nem kaptak segítséget az Apple-től főleg a Metal implementáláshoz. De végül csak elkészült a driver, amit nem sokkal az új moduláris MacPro bejelentése után adtak ki, vagyis végül segített az Apple az Nvidiának.
-
vicze
félisten
válasz #54625216 #22 üzenetére
Nagyon kevés cégnek van GPU készítéshez szükséges szabadalma, minden esszenciális szabadalom két cégnél van nVidia és AMD, minden más cégnél inkább kevésbé fontosak vannak. Ha jól emlékszek még S3(Via -> HTC?) rendelkezik esszenciális szabadalmakkal ezen a téren.
Az nVidia nem poénból perelte Samsungot és Qualcomm-ot.
Ha meg akarta volna venni Apple az Imagination-t már megtehették volna, május óta eladó a cég, röhögve megvehetnék, de hát Apple az Apple és inkább átbasznak minden partnert. -
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz #54625216 #22 üzenetére
A driver forráskódja különösebben nem érdekli az Apple-t. Az a bajuk, hogy a hardver működéséről nem mondanak el nekik semmit. Így meg azért elég nehézkes lenne jó támogatást írni hozzá. Az Intel és az AMD még publikus szinten is igen nyílt arra vonatkozóan, hogy miképp működnek a grafikus vezérlőik, ami az Apple szoftvermérnökeiknek a dolgát megkönnyíti.
Az Apple rendszerében lényegében a shader fordító az egyetlen komponens, amit a beszállító, vagyis az Intel és az AMD készít.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.