- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- Modern monitorokra köthető 3dfx Voodoo kártya a fészerből
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- Kihívás a középkategóriában: teszten a Radeon RX 7600 XT
- Milyen CPU léghűtést vegyek?
- Házi barkács, gányolás, tákolás, megdöbbentő gépek!
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 5***(X) "Zen 3" (AM4)
- TCL LCD és LED TV-k
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
Hirdetés
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
Friss traileren a Commandos Origins
gp A játék elvileg idén debütál, első naptól elérhető lesz Game Pass előfizetők számára.
-
Az Apple iPadOS-t is megrendszabályozza az EU
it Az EB közölte: az Apple iPad táblagépekre írt iPadOS rendszere is kapuőrnek számít, az üzleti felhasználókra gyakorolt fontossága miatt.
Új hozzászólás Aktív témák
-
paprobert
senior tag
A Zen2 meglepett, a Navi alapú GPU nem. Most érdemes visszaolvasni ki mit prognosztizált akár csak fél éve.
640 KB mindenre elég. - Steve Jobs
-
paprobert
senior tag
A PS4-XB1 generáció egy végtelenül processzorlimites, architekturálisan defektes széria volt.
Vért izzadt a Sony és a Microsoft, hogy a félgenerációban sz*rrá tuningolják azokat a szerencsétlen laptop-grade Jaguar magokat.
Azzal, hogy a Jaguar magról Zen2-re ugrunk, 2009-2010 környékéről hirtelen 2019-ben találjuk magunkat processzorfronton, ami remek. Az órajel még kérdés, de már 2-3 GHz-en is téridő ugrásként élnénk meg a váltást.
Van egy olyan érzésem hogy a megjelenéstől számított 2. évtől kezdve(2022) jönni fognak olyan Sony (és MS) szponzortált címek, amik akkor se tudnának megjelenni PC-re, ha meglenne az utólagos akarat.
A PC-n olyan pokoljárás lesz CPU limit szempontjából, hogy a jó isten se lesz képes futtatni az új címeket az új paradigma szerint felépített motorok miatt. És nem vagyok biztos benne, hogy a Vulkan vagy a DX12 tompítani tudná a konzol-specifikus kiterjesztések okozta többletterhelést.
[ Szerkesztve ]
640 KB mindenre elég. - Steve Jobs
-
paprobert
senior tag
Te tényleg amellett érvelsz, hogy nem számít a CPU ereje egy konzolban?
Akkor minek húztak rajta a félgenerációban? Hát csak 2 CU-val kellett volna többet tenni a GPU-ba, aztán majd a compute shader megold mindent. Ja hogy nem.
Szerk.: Javaslom hogy nézd meg, pl. az Assetto Corsa fejlesztői mennyit szenvedtek hogy fusson a konzolokon az autós szimulátoruk... és nem is magfúziót számol az a fizikai motor.
[ Szerkesztve ]
640 KB mindenre elég. - Steve Jobs
-
paprobert
senior tag
Én pontosan értem miért lehetett ezt meglépni, ettől függetlenül szuboptimális teljesítményt nyújt, és folyamatosan a CPU kerülgetése zajlott szinte összes játéknál. Nagyon is meghálálta volna mindkét konzol az erősebb CPU részleget. De most az új generáció mindent pótolni fog.
Ezzel együtt megerősítetted az elméletemet miszerint:
A jelenlegi állapot PC-n:
kicsi AI és kicsi fizika + grafika kiszolgálása = OKAz új konzolok érkezésével PC-n:
NAAAAGY AI + NAAAAGY fizika + nagyobb grafika kiszolgálása = ???Továbbra is állítom, hogy gondban lesz minden PC tulajdonos. Nem kicsit, nagyon.
[ Szerkesztve ]
640 KB mindenre elég. - Steve Jobs
-
paprobert
senior tag
Satz18 állítása is rendben van. Ha 2.5x erősebbek lettek volna a PS4-XB processzorai, akkor a kényszer miatt 30-ra lockolt, és az alá bezuhanó játékok jól futottak volna a jelenlegi grafikai-fizikai minőségi szinten.
Lehet valamit 30-ra tervezni, és ezt a konzolgenerációk végén kényszerből meg szokták lépni a fejlesztők, egy utolsó grafikai boosterként felhasználva, de ezek a konzolok már megjelenéskor így nyitottak...
Ezért lett megemlítve hogy processzorlimites volt ez a generáció, és ez nagyon sok mindent visszafogott. (Kifejezetten nem a herélt játékokról beszélek.)
[ Szerkesztve ]
640 KB mindenre elég. - Steve Jobs
-
paprobert
senior tag
A legtöbbször annyi van hogy:
-észreveszik hogy az életbe' nem fog ez 60 fps-sel futni a konzolon ezzel a CPU komplexitással
-akkó' jó lesz a 30 is
-felhúzzák a grafikát addig, ameddig tudják + ha maradt kraft akkor esetleg upscaled 4K
-ship-Design choice révén vannak címek amik soha nem is akartak többel futni mint 30. Jó dolog a szép grafika. A probléma a fenti példámmal van.
És igen, meg lehetett nagy kompromisszumokkal oldani a 60 fps-t is heréléssel és nagy áttervezésekkel. Hadd ne kelljen bizonygatnom hogy mit veszítettünk a Jaguarral játékmechanika, fizika, AI és multiplayer terén.
Majd a PS5 fogja bizonyítani.
[ Szerkesztve ]
640 KB mindenre elég. - Steve Jobs
Új hozzászólás Aktív témák
- Kerékpárosok, bringások ide!
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Debrecen és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Formula-1
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- Mozgásban a 33 Immortals
- Windows 11
- Modern monitorokra köthető 3dfx Voodoo kártya a fészerből
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- További aktív témák...
- Samsung Galaxy S22 Ultra Eladó...
- Vostro 3591 15.6" FHD i5-1035G1 GeForce MX230 16GB 512GB NVMe magyar bill., gar
- ELADÓ 32 DB Nvidia RTX 3060 Ti és 8 DB Zotac Gaming Geforce RTX 3080 Trinity / KOMPLETT BÁNYAGÉP
- Intel NUC5CPYH (Celeron N3050, N3060, J3060) - 4GB RAM, 120GB SSD
- Corsair TX650 V2 650W 80+