2019. július 23., kedd

Útvonal

Hírek » Életmód rovat

Először beszélt az új PlayStation hardveréről a Sony

  • (f)
  • (p)
Írta: | | Forrás: PROHARDVER!

Újra az AMD tervezi az alapokat, de ez nem igazán meglepetés, idén viszont biztosan nem jelenik meg a rendszer.

A Sony háza tájáról egy ideje már szivárognak azok a pletykák, hogy az új generációs PlayStation lassan elkészül, és a vállalat komolyabb rendezvényeket nem is nagyon tart, valószínűleg már készülnek egy nagyobb bemutatóra. A Wired azonban készített egy interjút Mark Cerny-vel, a PlayStation konzolok vezető tervezőjével. Ebből kiderült, hogy tényleg jön az új rendszer, bár a PlayStation 5 megnevezést kerülte az interjúalany, helyette csak új generációs konzolként utalt a gépre.

Az alapokat most is az AMD tervezi, ahogy a PlayStation 4 termékcsalád esetében, és a Wired beszámolója alapján nyolc darab Zen 2 processzormag dolgozik majd a fejlesztésben, amelyet kiegészít az egyedileg módosított, Navi architektúrára épülő Radeon grafikus vezérlő, illetve a sugárkövetés is fontos szerepet kap, valamint meg lesz oldva a 8K-s felbontás támogatása. Több memória is lesz az új rendszerben, de nem derült ki, hogy mennyi. Mark Cerny kitért arra, hogy az AMD tervezett számukra egy 3D-s hangfeldolgozást segítő részegységet, amely állítása szerint újra fogja definiálni azt, amit a hangzásvilágról képzelünk a játékokban. Ebből a szempontból a szakember sajnálta, hogy a PlayStation 3 és 4 között nem volt akkora különbség, de az új gépnél már nem lesz panasz az előrelépés mértékére. Ennek fontos szerepe lehet a PlayStation VR kapcsán is, aminek a támogatása megmarad, a jelenlegi headset használható lesz az új konzollal is, a részletes tervekről azonban még nem beszélne a cég.

Nagyon fontos változás lesz még a betöltési idők rövidülése, ugyanis a Sony végre SSD-t épít a konzolba. Ez ráadásul nem akármilyen megoldás lesz, hanem olyan, aminek a nyers adatátviteli teljesítménye túlteljesíti az összes, PC-hez elérhető hasonló terméket. Jó hír lehet még a visszafelé kompatibilitás megőrzése, vagyis a PlayStation 4-re kiadott játékok futtathatók maradnak az érkező konzollal, de arról nincs adat, hogy emulálva, vagy esetleg az AMD beépítette a CPU-ba és a GPU-ba azokat az utasításokat, amelyek a natív programfuttatáshoz szükségesek. A legvalószínűbb, hogy a kritikus utasítások támogatása maradt hardveres, míg a kevésbé fontos tényezők esetében elég jó az emuláció is, lévén azért az új hardver lényegesen erősebb a réginél.

Hirdetés

Gyártók, szolgáltatók

Hirdetés

Copyright © 2000-2019 PROHARDVER Informatikai Kft.