- Az NVIDIA szerint a partnereik prémium AI PC-ket kínálnak
- Két Zen 5-ös dizájnjának mintáit is szállítja már az AMD
- A Colorful "fagyosan kompakt" alkatrészekkel megy elébe a nyárnak
- A Keychron ismét egy űr betöltését vállalta magára az egerek szegmensében
- Az átlagnál vaskosabb ventilátorok kandikáltak ki a Corsair vitorlája mögül
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Dell notebook topic
- Androidos fejegységek
- Micro Four Thirds
- Kormányok / autós szimulátorok topicja
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Az NVIDIA szerint a partnereik prémium AI PC-ket kínálnak
- Vezetékes FEJhallgatók
- TCL LCD és LED TV-k
- AMD Navi Radeon™ RX 6xxx sorozat
Hirdetés
-
Kapnak egy rakás reklámot a Roblox játékosai
it Videohirdetésekre készülhetnek ezentúl a virtuális világokban a Roblox játékosai.
-
Eleglide C1 - a középérték
ma Szintet lépett az Eleglide, az egyébként egész korrekt M2 után a C1 sokkal komfortosabb közlekedésre alkalmas.
-
VR játék lesz az Batman: Arkham Shadow (Meta Quest 3)
gp Egyelőre csak egy teaser trailert kaptunk a teljes leleplezésre a Summer Game Festen kerül sor.
Új hozzászólás Aktív témák
-
pycur
tag
Csak 1 vadászgépen 1 ember utazik, egy utasszállító gépen meg 50-100 közt ahogy a gép megvan tervezve/telítve.
A busz/vonat stb kisebb eséllyel fog lezuhanni és azonnal felrobbanni mint egy repülő.
A buszon ha a sofőr rosszul lesz beletaposhat a fékbe és bár felborulnak, de lesz túlélő, vagy épp nem okoznak semekkora balesetet.
A repülő esetén ha az egy(etlen) pilótával lesz valami ő nem tudja meghúzni a vészféket és a teljes utaslistának garantáltan annyi. Nyilván emlékszünk busz balesetekre, ahol a busz kiégett valami miatt, azokon se sok a túlélők száma, de a busz kiégése/repülőgép lezuhanása közt nem tudunk egyenletes párhuzamot húzni.
A busz nem ég ki mindig, a repülővel ha gond van akkor szinte mindig ugyanaz a vége.
Majd rájönnek erre egy kis idő után, amikor párszor lesz olyan baleset amit emberi erő el tudott volna hárítani.Bár van egy olyan elképzelésem is, hogy az utastérben, ahol a kísérők vannak, lesz elrejtve egy gomb, amit ha megnyomnak jelet küld a toronynak és átadja a robotpilóta vezérlését nekik, azaz kamerákkal, radarral meg minden elképzelhető dologgal mint egy számítógépes szimulációban, élesben le tudják tenni a gépet távolról a legközelebbi leszállópályára és a problémát orvosolhatják. Ez pl a gépek eltérítését is csökkentené, mivel nem tudnák oda vinni ahova akarják, így max felrobbantani fogják tudni útközben, de becsapódással kárt okozni már nem.
Na jön itt a gondolat, ha nekiállok gondolkozni.Az agy a hardver, az ész a szoftver, az IQ pedig a verziószám. :D
-
jerry311
nagyúr
Van róla statisztika, sőt kötelező jelenteni is. Nem tudom hol érhető el nyilvánosan, ha egyáltalán nyilvános. Szerintem ide a fórumra jó lesz az Avherald is.
Csak az elmúlt másfél-két évben ~60 eset. Átlagban kéthetente van egy gép, amit 1 pilóta tesz le.
Meg tudja csinálni, ki van képezve rá. De arról is van tanulmány és statisztika, hogy mennyit romlik a pilóták teljesítménye, ha egyedül kell csinálniuk mindent, ha csak 1 ember megy végig a checklisten, stb.
Persze ha valaki az íróasztal mögül dönt, akkor a járatok számához képest végül is ~0% (0.0042%). Így ha nagyon sarkítva minden 1 pilótás úton történt rosszullétet lezuhant gépnek számolunk átlag 200 utassal, az még mindig 0% marad, mert hát mi az az évi 26 roncs és ~5000 halott az életben maradt 7mrd másik utashoz képest.
Ja, hogy közben hússzorosára nőne a légikatasztrófában elhunytak száma? De hát az élő utasokhoz képest statisztikailag 0%. Sőt, még a repülőgép eladásokat is fellendíti, mert pótolni kell az elvesztett gépeket. Nem értem mi az emberek problémája ezzel az egésszel. -
jerry311
nagyúr
Nyilván nem ennyire súlyos, nyilván nem véletlen írtam, hogy erősen sarkított a példa.
de volt már olyan is, hogy a másodpilóta kizárta a pilótát a fülkéből, és hegynek vezette a gépet. Na ott pont megmenekültek volna, ha ő nincs ott...
Elszámoltad, mert akkor a másodpilóta egy másik gépen lett volna főpilóta, annyit ért volna el az egy pilótás rendszer, hogy egy pilótával kevesebb hal meg.
-
Robert_F
tag
Hello, ismered a repules kozeget, mint olyat? Vagy az ALPA-t? (Air Line Pilots Association) A repulesnek sajatos - a biztonsagot es a tobbszorozott rendszereket mindenek felett tamogato - kozege van, ami tobb mint 100 ev fejlodesen ment keresztul. A szabalyozas szigoru es soha nem konnyelmu, mivel a repules szabalyait verrel irtak... Bambano elsore megirta a frankot. Tessek ra hallgatni. : ) Maskeppen: fizetek neked 1 sort ha ez 10 (!!!) even belul gyakorlatta valik a nagygepes utasszallitasban...
[ Szerkesztve ]
... minden reggel jusson eszedbe: ... ma van hátralévö életed elsö napja ... anonymous
-
Robert_F
tag
A #27 verte ki nalam a biztit. Ott azt gondolhatta az avatatlan olvaso, hogy valami amatorrel van dolga. Egyebkent teljesen igazad van csak - szamomra kisse - lazan fogalmazod meg a mondandodat. (En meg DCS World es FS 2004 / X pilota vagyok... ) : )
... minden reggel jusson eszedbe: ... ma van hátralévö életed elsö napja ... anonymous
-
Mi még IL-18-al kezdtük, azokon a gépeken 4 fős személyzet volt. A kapitány és az első tiszt mellett az általad említett fedélzeti mérnök, és a navigátor foglalt helyet a pilótafülkében. Más típusokon, régebbieken még külön volt fedélzeti rádiós is, és gyakori volt a hajózószerelőnek kialakított ülőhely is. Ezen utóbbi pozíciók megszűnése mára teljesen rendjén való a jelenlegi technika mellett, bár akkoriban elég sokakat kellemetlenül érintett, és aki tehette ment is, hogy átképezze magát egy újabb típusra, másodpilótának. Ez ugye korlátozott számban volt lehetséges, hisz más követelmények, és egészségügyi feltételek voltak. De maradni akartak a kabinban, és repülni, és nem volt más lehetőség. Akinek sikerült, abból remek pilóta lett, le a kalappal előttük!
Azonban ez a mostani dolog nem teljesen ugyan az, ezt nem tartom jelenleg jó ötletnek pusztán azért, hogy a légitársaságok megfelezzék a pilótáknak járó bér és járulék költségüket.
-
MAGura
csendes tag
Mivel jártas vagy a témában, biztosan tudod hogy mennyi teendője van egy ilyen commercial airliner pilótáinak felszállás előtt/közben/után. Nyilván tudod te is, hogy nem az órákon át tartó utazó magasságon repüléshez kell a két ember. Gondolom csak vicceltél, mikor a buszvezetéshez hasonlítottad egy 150-500 utast (vagy árút) szállító 50-350Tonnás repülőgép szigorú szabályok, repülés irányítás, időjárás stb. szerinti pontos repülését...
-
pycur
tag
És egy emberi munkakörrel újra kevesebb lesz a világon. Biztos hogy ez jó ötlet? A kényelem jó ötlet oké, de a gazdaság működése, nem érdekes? Amíg van lóvé benne addig minden fain. Ha mindent a gépek fognak egy idő után csinálni, akkor ki fog dolgozni, és aki emiatt nem dolgozik az miből fog megélni?
Az agy a hardver, az ész a szoftver, az IQ pedig a verziószám. :D
-
Robitrix
senior tag
a mai utasszállító hajózásban nem is az a cél, hogy egy helyről konkrétan eljussanak egy másik helyre. hanem inkább a turizmus. elmennek mondjuk egy 2 hetes karibi utazásra vagy a földközi tengeren egyre aztán két hét alatt kiköt a hajó vagy egy tucathelyen a turisták meg körbe nézegetnek, vásárolnak stb. illetve van a rövidebb távú utazás komphajókkal átkelésre. de ma már senki nem vág neki a óceánnak hajóval csak azért, hogy átkeljen európából az USA-ba mondjuk, mint 100 éve....
-
Eastman
őstag
Háát, akkor már csak a jólképzett karbantartóknak kell mindent jól megcsinálniuk, akik között - nem titok - szintén munkaerőhiány van. (Ja, és amilyenek a 2010-es évek, két művelet között ők is szeretik a telefonjukat privát nyomkodni.) Aztán a levegőben sok sikert a "csakgépnek" a nem várt problémák megoldásában. Amit talán egy-két tapasztalt pilóta ki tudna hámozni. Ha másképpen nem, a két-két szemükkel; megfelelő vész-leszállóhely kereséssel, lásd Hudson folyó. Szerintem.
[ Szerkesztve ]
https://logout.hu/tema/re_gerincserv_muteti_kezelese/keres.php?suser=Eastman ⮞ Műtét nélkül is lehet megoldás...
Új hozzászólás Aktív témák
- Újszerű - POWERCOLOR Radeon RX 5500 XT 8GB GDDR6 VGA videókártya
- Hibátlan - GIGABYTE GTX 1660Ti Windforce OC 6G 6GB GDDR6 VGA videókártya dobozos
- Hibátlan - PALIT GTX 1650 StormX 4GB GDDR5 VGA videókártya - tápcsatlakozó nélküli !!!
- MacBook Air M1, Space Gray, Magyar billentyűzet, makulátlan
- Samsung Galaxy S22 Ultra 5G 256GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Meseszép Montblanc Summit XL Chronograph 7060 (Csere 1TB új Steamdeck-re is.)
- Bontott alkatrészek (HP 450,640,650,ZNook,6470,8560w, Dell 100L,D400,D530,D600,D610)
- 14cm Fractal Dynamic és Noctua P14S Redux 1500 ventik eladók olcsón!
- HIBÁS Toshiba 32LL2A63DG távirányítóval
- LG 22M37A Full HD monitor eladó