- OLED TV topic
- Home server / házi szerver építése
- SSD kibeszélő
- Milyen SSD-t vegyek?
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- Hogy is néznek ki a gépeink?
- Nvidia GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Xiaomi Mi Box androidos médialejátszó 4K és HDR támogatással
- 33 280 mAh csak elég lesz
Hirdetés
-
Mozgásban a Trench Tales (PC)
gp Elindult a Kickstarter kampány, aki támogatni szeretné a fejlesztőket azoknak érdemes lehet felkersni a projekt oldalát.
-
Elon Musk robottaxikat ígért Kínának
it Elon Musk áprilisi látogatásakor ígérte meg, hogy Kínában robottaxikban tesztelik majd a fejlett vezetéstámogató csomagjukat.
-
Ennyibe kerül a Pixel Tablet dokkoló nélkül
ma Úgy tudjuk, a kiegészítők ára egységesen 100 dollárnak megfelelő összeg lesz, a dokkoló sem lett kivétel.
Új hozzászólás Aktív témák
-
bambano
titán
igen, 4 liter különbség a fogyasztásban, meg van hova tenni a notebooktáskát, esetleg a szerszámokat, van klíma, nem rohad rám a bőrruha, nem kell felöltöznöm újra, ha be akarok szállni a kocsiba, stb.
ezért nem kellene a motort meg az autót összehasonlítani.
privát magánvélemény: én szégyelleném, ha mindig tudná a lakótelep, hogy mikor jövök-megyek (a kipufogó miatt).
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
buherton
őstag
Egy értelmesebb motoron van bukósisak tartó, amibe belefér a laptop, szerszám - nekem még 10 liter benzin is - és így már más. Jó ruhát kell venni, és akkor állóhelyzet nincs baj. Menet közben pedig jól hűt a menetszél. Főleg, hogy ugye nem kell dugóban állni.
A te kocsidon nincs sport kipufogó? Ez nagyon típus függő, hogy melyik motor hangos és melyik nem.
tely, baly, fojó, mennyél, mingyárt, telyföl, tolyás, malyd, kapú, egyenlőre, ejsd, jáccani, ahoz, fúj, hüje, muszály, alat, álok, lasan, fojtatás, ál, fontós, költsön, eggyüt, lyob (jobb?), mek, mongyak, milyért - !!! Tanúlyunk már meghejjessen irni... !!!
-
creation
senior tag
Én mint már többször utaltam rá egy VTR250-el közlekedek. Falun élek, így a biztosításom egy egész évre 4000HUF mindenestül. A motor max fogyasztása két személlyel, ha tökig gázzal megyek sem lépi át a 4 litert százon. Alap esetben olyan 3-3,5 körül járok vele. Mivel V2-es és keskeny kialakítású így sem országúton, sem városban nincs szégyenkezni valója. elférek ahol a robogós elfér és megy úgy mint a nagyok (országúton mért vége hasalás nélkül sík terepen 150kmh, utazója két személlyel 120kmh).
Szóval akármilyen autót is veszek alapul, a VTR fenntartása gyakorlatilag éves szinten nagyon olcsó. Az viszont már egy másik kérdés, hogy egy műszakira való felkészítés már rémálom. Ez év áprilisában lesz műszakis a motor 26000km-el. Ez annyit tesz, hogy láncszett csere (40000HUF), olaj, olajszűrő (10000HUF), hátsó gumi csere (35000HUF), hátsó fékbetét (15000HUF), esésből adódóan egy két dolgot cserélnem kell... Fékkar (4000HUF), lábtartók (6000HUF), első lámpa (13000HUF) + műszaki vizsga ára... meg a teli tank
Szóval van mit rákölteni és még meg sem említettem az újrafestést. De ennek ellenére is megéri.
"Mert Ő küld 100 csodát, csak Benne Bízz!"
-
elektrotank
tag
Szatyor95: Én is autós vagyok. Egyetértek. Bár szerintem az autósoknak épp ugyanúgy kell figyelni, mi is haverral többször mentünk autóval, de egyszerűen néhány autós olyant csinál... pl. úgy fordul ki az autójával, hogy belejön a mi sávunkba... nem arról van szó, hogy eltekerve a kormányt alig tud kifordulni, hanem egyszerűen nem tekeri el a kormányt rendesen... ez eléggé veszélyes, városban voltunk szóval nem volt nehéz lelassítani, de ha 1 pillanatra nem figyelsz és esetleg gyerekeket szállítasz, akkor egyáltalán nem veszélytelen, sőt... amúgy igen, nálunk is néha-néha megy a száguldás, de van 1-2 autós itt is, aki azt hiszi, hogy tud menni az autója 180-al, akkor azt falubán meg a lakott területen kell kipróbálni szabálytalanul.
De azokon mindig tudok röhögni, akik padlóig nyomják a gázt, aztán majd szét esik a kocsi meg rugat, de a mi 20-25 éves samara-nk jobban gyorsulbuherton: A biztosítás témához nem tudok hozzászólni, nem vagyok benne, de azért durva, hogy +10k-val többe kerül.. .én vidéki vagyok, szerencsére. Nagy kocsi? Vannak bizony kis kocsik is, amikben 4 ember elfér kényelmesen, akár 5 is. A fogyasztás attól is függ, hogy hogyan hajtod... ha te egy olyan ember vagy, aki jobban preferálja a 140-et, akkor többet is fogsz fogyasztani, városba meg szerintem mindkettő jármű többet fogyaszt. Amúgy felhoztad a telet. Alapvetően nincs semmi probléma vele, amíg hideg van. De ha kb. olyan széllökéseket képzelek el és hóvihart, hóátfuvást mint anno március 14-15. környékén, akkor a legutolsó hely ahol lennék az is a motor Azt hiszem menni se tudnék mert konkrétan hiába tudna menni a moci a hóban, ha a szél olyan erős, hogy simán feldönt... főleg amikor a több mint 1 tonnás telepjárókat is dobálja (igen nagyobb a felület is, de akkor se semmi). A 4 liter fogyasztásról meg annyit, hogy inkább elégetem azt a 4 litert egy kisautóban pluszban és (m*cskos) kárörvendó módon nevetnék rajta a melegben, ahogy próbálja egy helyben tartani a motort a szélben, de mint segítőkész ember biztosan felajánlanám a segítségemet. Az ilyen időkben érvényesül úgy is igazán az emberi segítőkészség
bambano: A kipufogóhoz annyit, hogy láttam már kultúrált motorost aki 50-el ment végig a falun és nem egy kismotorja volt... másrészről sok az idióta autós is, akik kb. akkora kipúfogóval szerelik fel a kocsilyukat, mint egy kémény, íme egy jó példa:
(ehhez hasonlókat és még jobb kreálmányokat lehet találni a google képkeresőben: big exhaust on cars)
Az a szóbeszéd járja Amerikában, hogy két intelligens faj létezik a földön: emberek és magyarok. - Isaac Asimov
-
válasz Szatyor95 #49 üzenetére
Nekem nem jut eszembe csak nagyon ritkán. Amúgy nem kell visszahúzódónak lenni. Pl amikor a jobb keréknyomban mennél, mert ott kell meg éppen jó is és valami előzés félébe kezd, érzed, hogy szorul a hurok és megleped kissé. Én úgy élem meg a motorozást mint élmény, kihívás. Valami mindig van, nincs nap, hogy ne lenne eksön.
-
bambano
titán
nincs. egy kis betörésvédő fóliát meg a teló kihangosítót leszámítva az autóm az utolsó szögig gyári.
ha megállsz a kocsim előtt, nem hallod, hogy jár a motor.(#53) creation: vidéken pont nem jön ki a motor kisebb méretéből származó előny...
"Ez annyit tesz, hogy láncszett csere (40000HUF)": ennyiből megvan egy kisebb autón is a vezérléscsere, de ott 8 évente vagy 120 ezer kilométerenként kell
"hátsó gumi csere (35000HUF)": szintén, ennyiből kifutja két rendes gumi hátra.
"hátsó fékbetét (15000HUF)": dettószóval összességében a karbantartási költségek nem olyan jók motorra.
(#54) elektrotank: az nem kipufogó
[ Szerkesztve ]
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
buherton
őstag
válasz elektrotank #54 üzenetére
Peugeot 106 1.3 benzines. Elég kicsi? 5-en már szűkös. Autópályán a 120-at akkor érem el, ha kamion mellett megyek el különben 100-105 az utazó. Így jön ki 5,4-5,5 l a fogyasztás. Sajnos a parkolás miatt muszáj bp-i biztosításnak lenni különben tuti nem ide kötettem meg. Bár az kétségtelen, hogy városban nyomom a kocsinak, mert ha elindulunk valahová, akkor is a legközelebbi célpont 170 km.
7 évig űztem nagyon komolyan az ipart motoron. Kétszer volt nagyobb szél. Egyszer Schwalbe-val mentem Makónál a pusztában és bizony kapaszkodni kellett a kormányba, hogy ne csavarja ki, de nem volt vészes. Ami egy kicsit komolyabb volt, hogy viharban mentem haza és olyan erős szél fújt, hogy majd egy teljes sávot is eltolt mire tudtam korrigálni, de ez sem volt vészes csak ésszel kell menni, no meg persze eső cuccban.
(#56) bambano: Azt azért ne mond, hogy egy újabb kocsi gyári alkatrészei kevesebbe kerülnek , főleg hogy sokkal több a kopó alkatrész is egy autón.
[ Szerkesztve ]
tely, baly, fojó, mennyél, mingyárt, telyföl, tolyás, malyd, kapú, egyenlőre, ejsd, jáccani, ahoz, fúj, hüje, muszály, alat, álok, lasan, fojtatás, ál, fontós, költsön, eggyüt, lyob (jobb?), mek, mongyak, milyért - !!! Tanúlyunk már meghejjessen irni... !!!
-
elektrotank
tag
Na igen, ebbe már össze kell kuporogni, ha sok embert akarsz cipelni. Amúgy attól is függ a fogyasztás, hogy milyen idős az autó, azért sajnos az se mindegy. Öregedésükre megnő az autók étvágya. Samara-nk (1300-as) nem eszik sokat, de ehetne kevesebbet is, de idősebb mint én. Szóval panasz nem lehet rá. Ezért is megéri inkább 1 fokkal modernebb, fiatalabb autóra költeni. Most azért a szuperautókat eltekintve azért valahogy próbálják csökkenteni a fogyasztást több-kevesebb sikerrel. Tény, hogy benzin se lesz mindig, szóval... tehát ki kell találni egy módot, hogy ne szenyezzük az környezetet... hú de ez egy teljesen más téma, ne menjünk bele. Széllel kapcsolatban, szerintem az az 1 sáv is durva azért, ha jön valaki szembe, az nem valami szerencsés, hogy így fogalmazzak Tehát erős szélbe nem valami szerencsés motorozni.
Ma suli után bementem a Kanizsai plázába, hogy hozzak egy mozipapírt, odafele jött egy simson... jó volt újra érezni azt a olajos, benzines füstös szagot... vagy nem is tudom, na a lényeg, hogy akiknek volt hasonló motorjuk, tudják miről beszélek
Az a szóbeszéd járja Amerikában, hogy két intelligens faj létezik a földön: emberek és magyarok. - Isaac Asimov
-
creation
senior tag
Dehogynem jön ki. Ha bármit akarsz csinálni városba kell menj és nem mindegy, hogy mennyiből mész fel mondjuk Pestre.
A láncszett a szekunder hajtásra értendő (első kis lánkerék + lánc + hátsó nagy lánckerék a keréken). Mivel motorkerékpároknál elsősorban a motorféket és az első féket használja a legjobban az ember, így (vezetési stílustól függően) ezek alkatrészei kopnak a legjobban. Én elég agresszív motorfékező vagyok, megszoktam két ütemnél és bennem maradt, pedig tudom, hogy annyira azért nem kéne, ha nem szükséges. A hátsó gumi létezik olcsóbban, olyan 26-tól már lehet kapni 130/70 R17-es gumit, de én a gyárihoz hasonlót szeretnék, ugyanakkor jobb minőségben és az a Dunlop 140/70 R17, gondolom így érthető, hogy miért annyi amennyi.
Sajnos az én motorom ebből a szempontból eléggé szélsőségnek számít ugyanis ez az évjárat még Japán belpiacos. Gyakorlatilag idehaza mindent csak rendelésre lehet hozzá kapni és igen drágán. Valamint nagyon kevés a hozzá való nem gyári alkatrész. A gyári meg ugyebár elég húzós. A fékbetét a legjobb példa rá. A gyári 14-16000HUF az utángyártott 4-6000HUF, de sajnos a minősége közelébe se ér a gyárinak. A vezérlés csere a másik amit lassan meg kell majd ejteni. De addig még van 25000km kb.Amire vágyok a TDM850. Az a motor sokkal igénytelenebb mint a mostanim és az alkatrészek is "olcsóbbak" hozzá. Nem hiába szeretnék váltani majd idővel.
"Mert Ő küld 100 csodát, csak Benne Bízz!"
-
buherton
őstag
válasz elektrotank #61 üzenetére
Igy van. Azert nem panaszkodom a kocsira, mert apaek adtak nekem ingyen foleg, hogy elotte teljes generalon esett at, igy nem erdekel hogy tobb, mint 230k km van a kocsiban . Majd les ujabb is, de egyelore megfele ez is. Meg nincs is rutinom. Motorbol mar barmit megulok, de az autot nem erzem meg magamenak. Hat a Samara tud am fogyasztani ha nincs karban tartva.
Azert nem volt gaz az egy sav mert senki nem volt az uton. Ha jott kocsi akkor le kell lassitani es rogton nem aavot sodrodik az ember.
A ketutem akkor jo ha sokat totyogsz varosban es az olaj lerakodik a kifugoban. Aztan kimesz az orszagutra es kodot generalsz. Esett mar egy parszor, hogy kekes kod volt mogottem .
tely, baly, fojó, mennyél, mingyárt, telyföl, tolyás, malyd, kapú, egyenlőre, ejsd, jáccani, ahoz, fúj, hüje, muszály, alat, álok, lasan, fojtatás, ál, fontós, költsön, eggyüt, lyob (jobb?), mek, mongyak, milyért - !!! Tanúlyunk már meghejjessen irni... !!!
-
elektrotank
tag
Nem eszik amúgy sokat, leginkább országúton mentünk vele anno 400 km-t kb. (talán a leghosszabb táv, amit mentünk vele), 3/4-ig volt a tank, mire hazaértünk, még félig volt a tank Persze a város kicsit megcsapatja a tankot.
Erről az olajról jut eszembe, unokatesóm megállt itt a simsonjával, mert alig ment... a kipufogóból meg jó kis trutyi jött ki... igazából csak ki kellett volna tisztítania és nem lett volna semmi baja...Az a szóbeszéd járja Amerikában, hogy két intelligens faj létezik a földön: emberek és magyarok. - Isaac Asimov
-
Szatyor95
aktív tag
elektrotank: Ne is mond. Múltkor apámmal mentünk hozzájuk. Vén f*sz tanuló papika körbenézés és megállás nélkül kijött elénk. Szerencséje volt, mert szinte üres volt a tank, és lassan mentünk. Ha rendes sebességgel megyünk, úgy kilöktük volna a szembejövő busz elé ahogy illik. Az meg 60-ról nem tud lassítani tizedmásodpercek alatt 0-ra. Úgy 100 méter múlva meg simán átment a szembejövő sávba a fél kocsival a záróvonal ellenére, és úgy kanyarodott ki balra. Mindezt piros lámpánál. Hogy az oktató hogy nem állította félre és verte agyon, azt nem tudom.
SymbianOS: Nekem ez valahogy nem menne. Alapból nem a legjobb az egyensúlyom mióta elkaszált pont egy motoros, meg emiatt a motoroktól is tartok mint írtam. Ha motorra kéne ülnöm, én inkább egy rossz élménnyel lennék gazdagabb. De ugye nem vagyunk egyformák.
Nyugodj békében Integra!
-
elektrotank
tag
válasz Szatyor95 #65 üzenetére
Anno, amikor még jöttünk haza kocsival a Tesco-ból, a régi skoda 120-assal (vonóhorog volt rajta), belénk jött egy kis polski, szerencsére a vonóhorog megfogta, szóval nem csak huzatásra jó fel is tudja fogni az ütközést A legjbob az volt, hogy miután félreálltunk, a nő elnézést kért és ha jól emlékszem azt mondta: ez már többször volt kalapálva.
Ha nem is lesz a kocsimon, de majd fogok rátetetni egy vonót...Az a szóbeszéd járja Amerikában, hogy két intelligens faj létezik a földön: emberek és magyarok. - Isaac Asimov
-
válasz Szatyor95 #65 üzenetére
Igen összefutottam olyanokkal akik nem tudták ezt maguknak elképzelni. Meg volt az az oldal aki ment volna vele. Azt nem. Viszont csaj is volt aki ment volna azt elvittem, a szemeket kellett volna a végén látni, hogy menjünk még. Mondom jó, de te beszéled meg a pasiddal mit is látott.
Suliba jártam nem olyan rég volt, persze felnőtt suli és ott egy tag kérdezte, hogy hogyan vagyok képes a nulláson átjönni ezzel 100 felett. Horror lehet. Mondom neki, én élvezem. -
creation
senior tag
válasz Kolondrum #69 üzenetére
Ezzel én is így vagyok. Valahogy motoron kikapcsolok és ki tudom üríteni a sok szart ami adott esetben összegyűlik. Utána mintha másik ember szállna le a lóról és képes vagyok ismét tisztán gondolkodni, nem valamitől vezérelve.
"Mert Ő küld 100 csodát, csak Benne Bízz!"
-
válasz elektrotank #71 üzenetére
Egyszer elmúlnak a vizsgák. Én úgy mondom amikor egy cselekedeten nem csak jegyek múlnak. Az tudja borzolni az idegeket és ha meg is oldódik nem megdicsérnek csak nem csuknak le. Bár ezek a végletek.
[ Szerkesztve ]
-
8th
addikt
Autó.
"Egy nép csak úgy semmisül meg, ha önmagát semmisíti meg. Önmagát a nép úgy semmisíti meg, ha múltját már nem látja, jelenében csavarog, jövőjében nem hisz."
-
elektrotank
tag
válasz Kolondrum #72 üzenetére
Ez is ismerős érzés, de sz*r
Ez kb. olyan, mint amikor a szülő azt mondja: "ha egyest kapsz, haza se gyere". S persze ha a gyerek először hallja ezt, megijed (már amelyik). Szóval szinte belé lett égetve, hogy nem szerezhet egyest, mert ha igen, akkor valahol kint tölti az éjszakát
Nekem is mondták párszor, de valahogy mindig visszafogadtak, de dicsérni nem dicsértek meg az tény. Bár amikor 5 egyest vittem haza általánosból egy nap (persze nem volt beírva az ellenőrzőbe csak azért ), de akkor se volt semmi.Hm, de a legjobban arra vagyok én kiváncsi, hogy ki melyik zenére nyom ösztönösen gázt... vannak zenék, amiket ha felidézel vagy hallgatod, valahogy ösztönösen arra kényszerít, hogy jobban égesd az üzemanyagot. Voltak ilyenek nekem is, de most per pillanat nem jut eszembe egy se.
Az a szóbeszéd járja Amerikában, hogy két intelligens faj létezik a földön: emberek és magyarok. - Isaac Asimov
-
válasz elektrotank #75 üzenetére
"Hm, de a legjobban arra vagyok én kíváncsi, hogy ki melyik zenére nyom ösztönösen gázt..." >> Való igaz, de menet közben nem hallgatok zenét. Néha jó lenne zenével. Enélkül is el tud menni az ember esze.
Holnap lehet,hogy elviszem a szerelőhöz. Az elnézve az időjárást izgalmas lesz. Onnan már gyalog hazatalálok. -
8th
addikt
válasz Kolondrum #74 üzenetére
Gyerek koromban sokat motoroztunk. Még nagykerekű babettán meg komáron szocializálódtunk a lakótelepi suttyó haverjaimmal. Aztán jött sorban simson, mz ts 125,czetka jawa 250 stb... de ma felnőtt fejjel nincs az az isten, hogy én közúton motorra üljek. Karácsonykor rendesen sokkolt, hogy micsoda balfasz ökörcsorda szabadult ki az utakra de a hétköznapok sem sokkal jobbak. Motoron nincs semmi ami megvédjen a hülyéktől. Orosz rulett.
"Egy nép csak úgy semmisül meg, ha önmagát semmisíti meg. Önmagát a nép úgy semmisíti meg, ha múltját már nem látja, jelenében csavarog, jövőjében nem hisz."
-
elektrotank
tag
Hehe, ez jó volt, van igazság abban, amit Simon mond
SymbianOS: Monjduk motoron nem is biztos, hogy hallanád, mondjuk fogalmam sincs, hogy a mai motorok mennyire halkak vagy sem. Arról halodtam, hogy valamelyikben van telefontöltő vagy valami.
Húha, hát akkor holnap vigyázz az útonAz a szóbeszéd járja Amerikában, hogy két intelligens faj létezik a földön: emberek és magyarok. - Isaac Asimov
-
creation
senior tag
válasz elektrotank #75 üzenetére
Én amikor elkészítettem a BT-s bukósisakomat, akkor eleinte zenélgettem fél fülre, de hamar ráeszméltem, hogy nem jó ötlet. Főleg nem a belvárosban.
Szóval legfeljebb magamban dúdolok ha úgy van. (Dragonforce, Magashegyi Underground, Vad Fruttik, Hillsong United, FUN, Guns and Roses, LGT Ezek azok amikre a gázhúzás szinte automatikus)
SymbianOS :
Ne is emlegesd, mint mondtam áprilisban műszaki... Összeszedtem mennyi az annyi és egy laza 100eHUF plusz vizsgadíj... Szóval lesz kiadás. Annak ellenére is hogy a munkák nagy részét megcsinálom én. Kivétel a kerék gumizás.Aztán párommal már beszélgettünk a motor átfestéséről, ha már egyszer az övé lesz és van mit csinálni a tankon...
[ Szerkesztve ]
"Mert Ő küld 100 csodát, csak Benne Bízz!"
-
bambano
titán
-
Én akár most is, csak nincs kint, nincs útra készen, lassan megyek dolgozni. -1-ben nulláson is mentem. 36km alatt langyosig jutott a blokk, az árulkodik az időről. Nem volt aki megfogjon, mert olyan korán indultam, csak rámtelefonáltak élek e még.
Nem egy életbiztosítás, de annyira tetszik a dolog, hogy nem tudok tőle elszakadni. Egy új teló is lázba hoz, vagy egy VGA, de semmi ahhoz kést, hogy motorozzunk egy kört. Tudod miért most megy szerelőhöz? Mert pár hét múlva akarom használni. Legutóbb február közepén már mentem vele erre a fenti 36km-re. ÉN több mint felpörögve ültem be a padba és persze én voltam a legjobban letörve amikor november 28-án du el kellett rakni. [link] - 0:36-nál ment a segge. Éppen fagyott már.
Sajnos ez van, próbáltam más hobbyt, pl dronozást, nem volt elég és az FPV-s cuccok drágák, na meg ott lóg a levegőben, hogy megunod. Adott a környezet ahova jársz, elmúlik az érdeklődés. A motor meg csöppet csm ilyen. Nincs két egyforma pillanata. A telefonokat is gyűjtöttem, volt, hogy 6-8 is volt egyben, egyet kettőt meg is találni OLX-en, mert mások is ráuntak. Mindennel a ráunás a baj. Biztos rosszul állítottak be, de mindenre ráunok. Kivétel páromra.elektrotank! Enyém nem halk, de mindent hallok amit kell. Legalábbis a régi bukóval, amit hamarosan lecserélek és videón mutatom meg milyen amikor egy bukó több éves és sütötte a nap. Egy nagyobb kalapács átszakítja ebben biztos vagyok.
[ Szerkesztve ]
-
elektrotank
tag
Ne is mond, egyszer biciklin próbáltam, hát nem a legbiztonságosabb Motoron talán egy fokkal, igaz, hogy gyorsabban mész ezerszer, de van rajta visszapillantó így látod mi jön mögötted anélkül, hogy hátra kéne nézned. De tény, nem javasolt. Engem mondjuk autóban is zavarna a zene kissé, ha városban megyek és nagyobb a forgalom. Legalábbis eleinte biztos, majd ha tapasztalatot szerzek e téren, akkor minden könnyebb lesz idővel
100eHUF? O_O Az kicsit durva, mi a kocsinkra 60k-t fizettünk, pedig tudtommal azon is bütyköltek egy-két dolgot. Nem kevés lóvé.
bambano: Kell egy kis idő míg beindul, de nem rossz
SymbianOS: Tehát rombolni fogsz a videódban?
[ Szerkesztve ]
Az a szóbeszéd járja Amerikában, hogy két intelligens faj létezik a földön: emberek és magyarok. - Isaac Asimov
-
creation
senior tag
válasz elektrotank #82 üzenetére
A visszapillantó tükör nem életbiztosítás. Elég nagy a holttere, nem érdemes csak arra támaszkodni! És nem is szabad. Motoron is ugyan úgy hátra kell nézned, hogy kerékpáron. Akkor is ha gyorsabban mész. Soha nem tudhatod, hogy mikor kerül melléd a holtteredbe egy autó, vagy egy másik motoros.
Ez egyben most a nagy felújítása is lesz a motornak, igazából a teljes összeg amit most rá kell szánjak az cirka 250eHUF, de a műszakihoz 100eHUF+vizsgadíj fog kelleni.
Vizsgához:
- Hátsó gumi: 30-35eHUF
- Hátsó fékbetét: 5-14eHUF
- Láncszett (kis lánckerék + lánc + nagy lánckerék): ~40eHUF
- Lábtartó: 4eHUF
- Első fékkar: 4eHUFAmi még kell:
- Tank fényezése
- Ülés idom fényezése
- Kerekek fényezése
- Első lámpa komplett csere
- Olaj, olaj szűrő csere50000-nél:
- Vezérműláncok csere
- Addigra megint gumi, olaj, fékbetétek, láncszettTervezett:
- Komplett váz festés
- Hátsó teleszkóp cseréje állíthatóraSzóval ez ilyen játék, ha szépet és jót akarsz...
"Mert Ő küld 100 csodát, csak Benne Bízz!"
-
elektrotank
tag
Nyilván, de az autónál sem Ott is érdemes hátranézni. Sajnos.
250e? Egyre jobb. Ebből már kijön egy kisebb használt autó, nyilván ami nem olyan lesz, mint ami lejött a gyártósorról, de azért 250e-ért is lehet venni egy-két jó kocsit Esetleg ha 300e-ért adja, akkor lealkudni Hát lehet, hogy a régi motorok egy fokkal jobbak voltak, mármint azokat lehetett nyüstölni rendesen. Persze gondolom ezeket is lehet, főleg a cross motorokat, de azért ezekre jobban oda kell figyelni, hiszen az alkatrész nem egy olcsó dolog hozzájuk, míg anno a komár, romet, simsonoknál, csak átugrottál haverhoz, aztán van egy karburátorod? Meg azokat még meg is lehet csinálni magadnak, mármint, aki egy kicsit ért hozzá, azért az megtudta. Anno emlékszem, az a komár is csak azért lett felújítva, mert kihoztam a garázsból... be volt állva a kereke, de akkor is úgy ment mint a golyó Szóval ennyiből visszasírom a régi korszakot.SymbianOS: "Kivétel páromra." Még szerencse
Az a szóbeszéd járja Amerikában, hogy két intelligens faj létezik a földön: emberek és magyarok. - Isaac Asimov
-
creation
senior tag
válasz elektrotank #84 üzenetére
Amikor ETZ-m volt, arra is rá kellett költeni, hogy ringben maradhasson, cirka 100eHUF-ot.
Számomra a motor használati eszköz. Csak másodlagosan élvezeti cikk. Tavaly július végén vettem 19200km-el, most 25600 van benne. És Az utóbbi két hónapban (nov-dec) nem mentem vele 500km-nél többet. Gyakorlatilag júliustól novemberig bele ment ~6000km, ami lebontva majdnem havi 2000km. Úgy hogy munkába és onnan haza busszal járok.
Nem sajnálom rá azt a 250eHUF-ot. Gyakorlatilag a ráköltendő összeg eloszlik. A java felújítás 50000-nél lesz, a vezérműlánc miatt. Akkor tervezem a váz festését is, mert így is úgy is ki kell venni hozzá a blokkot. Addig viszont cirka 150eHUF-ból meg van a RTR.
Az hogy egy keleti motorra, vagy egy régebbire kevesebbet kell költeni mennyire állja meg a helyét, azt inkább úgy fogalmaznám meg, hogy mennyiszer kell költeni.
Jelen esetben elmondhatom, hogy a VTR-el a 6000km alatt az esésből adódó pénzráfordítást nem számítva csak a benzinre kellett fizetnem.
Ellenben az ETZ-n 6000km alatt a fél motort felújítottam. Össze se tudom számolni, hogy mi minden lett rajta cserélve. És hibásan adtam el (igen az új tulaj ismerte a hibáit). Hozzá teszem, arra se sajnáltam a pénzt, de a végén már, amikor annyira megbízhatatlan lett, hogy a faluba nem mertem elindulni vele, akkor, műszaki előtt adtam el.Tény hogy én nem kímélem a motort s azt ilyenkor a pénztárcám bánja. Gyakorlatilag egy szezon alatt leamortizáltam egy vadi új láncszettet, gyári vadi új első és hátsó fékbetétet és egy vadi új hátsó gumit. Számomra rendeltetésszerű használat mellett.
"Mert Ő küld 100 csodát, csak Benne Bízz!"
-
creation
senior tag
válasz Kolondrum #86 üzenetére
No ja, ez így 12-13eHUF plusz posta...
De te sem nyafogsz különösebben szerintem, mert a tiédbe se a legyek hordták össze a kilómétert ha jól sejtem
Nekem a vis VTR-be bele lehet locsolni 2,9l 10w40-et, kb én is úgy járok mint te., talána szűrőm olcsóbb kicsit, meg ha enné az olajat, amire eddig nem volt példa, akkor van mivel pótolnom
[ Szerkesztve ]
"Mert Ő küld 100 csodát, csak Benne Bízz!"
-
No posta, itt vagyok a szomszédba, átugrok.
Köv olajcsere kb április elejéig kitart, utána indul el a lejtőn a futott km. Ahogy melegszik az idő. Onnantól a menjünk le szolnokra mert ott a teló amit kinéztem lazán. Dunakanyar, mátra, szolnok háromszög. Ezek kiugró esetek.
és ez is kell rá: MICHELIN Pilot Street Radial Front, ha már a hátsó is ilyen. És ez az 5 féle dolog egyike ami kell még rá. Horror komolyan mondom.[ Szerkesztve ]
-
elektrotank
tag
Ahogy egyre jobban írjátok ezt a sok árat stb... hát, nem lehet egy olcsó mulattság a motorozás. Azokra gondolok akik rendszeresen használják és rendszeresen is karbantartják
Az a szóbeszéd járja Amerikában, hogy két intelligens faj létezik a földön: emberek és magyarok. - Isaac Asimov
-
válasz elektrotank #90 üzenetére
Ha már karbantartás. Fel is keltettem, holnap megy a dokihoz. [link] - uploading...
Meg kell mondjam élveztem. A sok forgalmi akadályt nem ,de hát most még hagyom kullogni őket előttem.[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Skoda, VW, Audi, Seat topik
- Windows 11
- Milyen okostelefont vegyek?
- Proxmox VE
- Samsung Galaxy Z Fold3 5G - foldi evolúció
- Microsoft Edge (a Windows Internet Explorer utódja)
- Ötletek, javaslatok, hogy még jobb legyen a PH! lapcsalád
- OLED TV topic
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Elon Musk robottaxikat ígért Kínának
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest