- Igencsak szerény méretekkel rendelkezik az Aetina Xe HPG architektúrás VGA-ja
- Miniképernyős, VIA-s Epomaker billentyűzet jött a kábelmentes szegmensbe
- Különösen rendezett beltér hozható össze a Cooler Master új házában
- A középkorra és a pokolra is gondolt az új AMD Software
- Új gyártástechnológiai útitervvel állt elő a TSMC
- Milyen TV-t vegyek?
- Nikon DSLR topik
- Házimozi haladó szinten
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Amlogic S905, S912 processzoros készülékek
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Projektor topic
- Sony MILC fényképezőgépcsalád
- Dell notebook topic
- Hogy is néznek ki a gépeink?
Hirdetés
-
Robotkart irányított a majom a kínai Neuralink agyi chipjével
it A mindezt lehetővé tévő Neucybert a Neuralink kínai riválisa, a Beijing Xinzhida Neurotechnology fejlesztette ki.
-
Különösen rendezett beltér hozható össze a Cooler Master új házában
ph A 49,73 literes térfogatú, látszólag jól szellőző modell tárt karokkal várja a konnektoraikat rejtő ASUS és MSI alaplapokat.
-
Lenovo Essential Wireless Combo
lo Lehet-e egy billentyűzet karcsú, elegáns és különleges? A Lenovo bebizonyította, hogy igen, de bosszantó is :)
Új hozzászólás Aktív témák
-
Zolaash
aktív tag
A kettő nem ugyanarra való, így szerintem értelmetlen a kérdés.
Rip and tear
-
félisten
Auto.
-
creation
senior tag
Én motoros vagyok és maradok is (legalábbis míg család nem lesz). Gyerek híjján párommal szívesen ülünk motorra, még a hidegebb időkben is (ja ja, biztos meg lesz a következménye). Párom most tervezi, hogy ő is leteszi a jogsit motorra és megörökli a kis VTR250-et, én meg tervezek beruházni egy TDM850-re. De és itt jön a DE. Valóban, ha család kerül kilátásba, akkor egy személygépjármű, autóban megtestesülő változata elengedhetetlen. (Még akkor is ha tévedsz "De maximum csak két utast szállíthatsz, míg a kocsival egy komplett családot elfuvarozol." ezzel kapcsolatban. Ugyanis ha jól emlékszem 10 éves korig oldalkocsiban két gyermek szállítható, plusz az asszony az utas nyeregben, az 4 fő )
Ha autó, akkor mindenképp minél kevesebb elektronikával rendelkező. Jelenleg szóban van és tervben a házfelújítás. Ide öszvér kell. Amit én egy Skoda Favoritban, a régi kiadásban aka 3-as golf látok megtestesülni. A későbbiekben pedig, mivel falun élek ezért RAV4, SX4, vagy Duster ami nekem ideális.
Ha motor, akkor pedig már boncolgattam. Páromnak kezdésre a VTR250 untig elég, nekem a túra - túra endúró kategória az ami tetszik, így ezen a vonalon DR800 Big, Transalp, V-Storm, Versys, de leginkább egy TDM850. Páromnak a túra kategória és a naked tetszik, de magasságából adódóan a magasabb motorok kiesnek, így neki most a moto guzzikat és triumph-okat nézegetjük.
[ Szerkesztve ]
"Mert Ő küld 100 csodát, csak Benne Bízz!"
-
Én motoron csak kétszer ültem. Mindkétszer vittek. A második alkalommal jó nagyot taknyoltunk, azóta se komálom a motorokat.
A négy kerék az négy kerék aszondom. De ha terepre mész, lehet az is kettővel kevesebb, mint kéne./// "A félelmet lazán arcul csapom és fricskát nyomok az orrára" (T.B.A) ///
-
elektrotank
tag
Szép darabok ezek a motorok, gratula hozzá
Igazad van, az oldalkocsis motorokra valahogy nem gondoltam, de igazából azt se tudtam, hogy abba két gyerek szálítható (10 éves korig). Mindig tanul valamit az ember.
Én is sokat néztem a 4x4-t, de nem telepjáró formájában, hanem egyszerű autóként. Van olcsóbb is belőle és van drágább is. Inkább a javítási költsége zavar, ha tönkremegy, tudtommal drágább, mint egy egyszerű 2 kerék meghajtású. Telepjáróból Range Roveres vagyok, ez persze nem azt jelenti, hogy nem tetszene másÉn is sokat gondolkodtam a golf 3-ason,, de egyenlőre hanyagolom, ahogy lesz keretem úgy fogok venni egy használt autót, nem márka alapján. Persze megpróbálok nem suzuki-t venni.
Én mint írtam, ha szeretnék motort akkor az Chopper lenne, szerintem nagyon szépek, anno néztem azokat a motor építőket, apa és fia céhe, ahol aztán összevesztek, különváltak... nos nem tudom mi volt a címe, de jó volt. Tetszett. És anno a szobám falán nem is egy motor volt, de márkát nem tudom megnevezni, az tudom hogy volt suzuki, meg kawasaki. Bár nekem a quad-ok is tetszenek. Szívesen kipróbálnám őket.Az a szóbeszéd járja Amerikában, hogy két intelligens faj létezik a földön: emberek és magyarok. - Isaac Asimov
-
válasz elektrotank #7 üzenetére
OCC (Orange County Choppers) volt a cég neve, de a címre én sem emlékszem már.
Az originál angol Top Gear a kedvenc autós műsor, abban is szerepelt a Merci 6x6-osa./// "A félelmet lazán arcul csapom és fricskát nyomok az orrára" (T.B.A) ///
-
creation
senior tag
válasz elektrotank #7 üzenetére
Rájuk gondoltál szerintem: http://www.orangecountychoppers.com/
Nekem a chopper kategória teljességgel élhetetlennek hat. Avagy legfeljebb 60 éves kor után tűnik relevánsnak. Amikor már nehezemre esik átdobni a lábam a paripán. A chopperek a túra endúró kategóriához képest teljesen a társadalom szélén helyezkednek el. Abszolút csak az élvezetre fókuszálnak. Szemben a használhatósággal sokszor. Egy túramotort elég szépen fel lehet pakolni, nem beszélve arról, hogy mennyivel könnyebben manőverezhető egy chopperhez képest, mondjuk amikor le kell térned az aszfaltról, mert be akarsz hajtani a kempingbe (tökig sárban, állig pakolva).
Pl a másik kedvenc: Africa Twin
"Mert Ő küld 100 csodát, csak Benne Bízz!"
-
elektrotank
tag
Aham, rájuk gondoltam.
Hát nem tudom, annyira nem értek a motorokhoz mint feltűnt, nem fogalkoztatnak annyira. Sok szép motor van, az tény. Viszont ha túrázni mennék, akkor azt nem egy motorral képzelem el. Arra ott az autó, akkor még a kutyát is vihetem Én a motort kikapcsolódásnak venném meg, nem hosszú távokra gondolok, csupán 10-10 km oda-vissza. És ezt a 10-10 km-t élvezni akarom Nem tudom mi lenne ehhez a megfelelő motor ha lenne, de soha nem egy olyan motorba gondolkodtam, ami 200 lóerős... motornál az elég sok, gondolom. Nem azt akarom egy motornál, hogy goyrsan menjen, hanem, hogy élvezzem az egészet... az autónál is az a legjobb, amikor érzed az utat, élvezed a vezetést, nem azt, hogy hány millió lóerős a verdád, motorod... aztán ha kiszállsz, azt mondod, na menjünk még egyet... igazából az egész erről szól. De a kocsit többet használnám nyílván. Szóval motorba én nem gondolkozom, csak ha lesz rá tőkém és nem okoz gondot fenntartani az autó mellett. Jó ez az Africa Twin isAz a szóbeszéd járja Amerikában, hogy két intelligens faj létezik a földön: emberek és magyarok. - Isaac Asimov
-
creation
senior tag
válasz elektrotank #11 üzenetére
Félre ne érts, ez az én véleményem. De biztosan tudnék órákon át vitatkozni más motorossal, aki szerint a chopper a jó. Így még kialakulhat a te példáddal élve az Intel / AMD vitán belül egy AMD AM3 vs AMD FM2+ vita is Mert az előnye mindkettőnek meg van, meg a hátránya is.
Az a merci 6x6 az egy elmebetegség. Ahogy van. A feltűnési viszketegség netovábbja. Én terepjáróba két okból gondolkodok. 1: Falun élek, hegyekben. Itt nem ritka a nagy hó és a tökig érő sár. A csúszós utak is mindennapos vendégeink. Akármerre szeretnék elindulni, akár Pest, akár a Szlovák határ, mindenképp hegyek vesznek körül. Ezt kivitelezni jobb szeretném összkerékkel, mint másképp. 2: A terepjáró számomra a családi autók megtestesítője. Nem státuszszimbólum és nem kiállítási darab. A felsorolt terepjárók mind igen igénytelen, és hálás darabok tudnak lenni. Ár/Érték arányban szerintem a bestbuy kategóriába tartoznak.
Lo(')ve(') & Peace (Píz)
"Mert Ő küld 100 csodát, csak Benne Bízz!"
-
félisten
-
[ Szerkesztve ]
-
creation
senior tag
Sajnálom, hogy így alakult ki a véleményed. A gyerekkori motoros balesetek sokszor hatnak ki a későbbiekben így. Ex nejemre kis korában rádőlt egy simson, e miatt évekig gyűlölte a motorokat. Majd amikor egyszer megérezte, hogy azért van benne némi jó is, akkor már szívesen ült fel és jött velem bárhova.
Párom az előtt soha nem ült motoron. Mióta velem van azóta úgy fogalmaz, hogy soha nem hitte volna, hogy a motorozás ennyire hasonlít a lovaglásra. Szóval erről ennyit.
"Mert Ő küld 100 csodát, csak Benne Bízz!"
-
elektrotank
tag
Te se érts félre engem Hát igen, alapból nekem se teszik az a 6x6 amúgy. Én is falun élek, nekünk most egy Samara-nk van, nem túl modern, de eddig elment bárhova... konkrétan amikor volt az a nagy március 14-15. vihar, hófúvás, mi szinte rugatás nélkül elindultunk a meredek lejtőn, ami tiszta hó volt természetesen... míg előttünk egy suzukis kb. alig tudott elindulni. Kiszálltam, én segítettem a tűzoltóknak tolni a kocsit, végre elindult, erre megáll és megköszöni... aztán persze megint nem tudott elindulni
Női sofőr volt, alapból nincs bajom egyikkel se, bár ez kicsit butaság volt. Ráadásul volt olyan,akiknek nyári gumija volt hóban... ezzel csak azt akarom mondani, hogy igazából tök mindegy hogy 2 kerék vagy 4 kerék meghajtás, ha a sofőr igazából nem tud vezetni, vagy nem a megfelelő gumikkal jár. Amúgy igen, én is erősen gondolkodok telepjáron, biztonságosabb mint egy átlag személyautó és nagy hely van benne. Bár biztos nem egy ilyen lesz az első autóm Majd kiderülAz a szóbeszéd járja Amerikában, hogy két intelligens faj létezik a földön: emberek és magyarok. - Isaac Asimov
-
Semmi bajom a motorosokkal, csak én nem ülnék rá. Láttam egy-két halálos balesetet élőben is és elrettentő volt. Az egyiket még gyerekként, hazafelé menet a suliból: Suzuki volt azt hiszem, falun, eső után egy vasúti átjáróban történt, ahol sorompó volt. Fénylett az út, mint a takony és szembe sütött a nap, a motoroson volt bukó, de nem sokat segített, fejjel ment a sorompónak a motor meg meg még csúszott-gurult vagy 100 métert.
De nem is ez volt ami miatt nem szeretem a motorozást. Haverom vitt volna haza Simsonnal , lejtőn lefelé állt, hátamon táska. Na majd ő egykerekezik... Nem kellett volna. A vadi új csukám tiszta ganyé meg olaj lett, még jó, hogy nem lett nagyobb baj, mert bukó sem volt rajtam.
Nem mondom, hogy rossz lehet a motorozás. Akinek bejön élvezze. A négy kerék nekem biztosabb. Repülőre sem ülnék, annyira földhözragadt vagyok. Mer' ami felmegy, az le is jön, csak a módja nem mindegy.
Bringával is taknyoltam már sokszor, de az normális nálam, én arról úgy szoktam leszállni...
Apósom Renault 19-esét hajtom, hasonló Samara-s élmények eső után a gyümölcsösben.[ Szerkesztve ]
/// "A félelmet lazán arcul csapom és fricskát nyomok az orrára" (T.B.A) ///
-
creation
senior tag
válasz elektrotank #15 üzenetére
No igen, a szamara is a málhás autók közé tartozik, ahogy a felícia is. Ezért is tervezem előbb egy ilyen "kisebb" autó vásárlását. Az ember azt a 300000-et kiadja érte, de akkor biztos abban, hogy egy 3 évig az még autó marad és kiszolgálja, amíg szükséges. Vagy még tovább is... Az alkatrész ára a nulla felé konvergál és amennyire csak lehet igénytelen és elektronika mentes. Valamint annyira azért nem is öreg. Hiszen 2001-ben még gyártották.
"Mert Ő küld 100 csodát, csak Benne Bízz!"
-
Retro11
senior tag
Tavasz-nyár a Ford, Ősz-tél A6 Avant. Magyar közlekedési morál miatt, motort inkább nem vagy csak nagyon ritkán. Bár így jobban belegondolva, amerre tart a közlekedés kultúra, kétszer meggondolom, hogy egyáltalán beüljek-e. (Erre rengeteg az átmenő RO forgalom..)
[ Szerkesztve ]
-
creation
senior tag
Minden társadalmi rétegben megtalálhatóak az elmebetegek.
Ez autósra, motorosra, kerékpárosra úgyszint igaz.
Én sem vagyok kivétel. Sajnos nekem is sikerült egy alkalommal rossz döntést hoznom és egy laza 70-el árokba borulni a VTR-el. De a motor és én is túléltük (de tényleg... még én is túléltem ).
Szeressük egymást gyerekek
"Mert Ő küld 100 csodát, csak Benne Bízz!"
-
félisten
Ez nem Intel & AMD téma, dimenzióban sem egy szinten vannak. Egyik szobában zajlik le a másik a valóságban jóval több adrenalinnal.
No igen a másik oldal is erős mag. Az autós mag. Én személy szerint ha autót szeretnék venni, teljesen meg lennék elégedve egy swifttel ami ~20 éves, elmenjen A-ból B-be a többi nem izgat. Miért? Mert az autó nem élményt ad hanem használati cikk. Tudom, hogy soha nem lehet olyan autóm ami olyan élményt az mint a két kerék (meg kell mozgatni egy nagy kasznit amihez bika motor kell). Sőt, inkább költök motorra mint autóra. Foghúzás lesz nekem ha autót kell vennem.
Való igaz, hogy fedett fűtött stb, de én személy szerint kevés olyan perce tudok amikor nem éreztem magam jól a motoron. Ha már menni kell vele az nekem jó. Tök mindegy hova vagy miért, egyszerűen jó. Annak is meg van a maga élménye, hogy a nulláson annyira esik, hogy előzés közben láttam, hogy jardot előzök, nem unatkoztam hazafelé. Nem aludtam el az unalomtól az alatt a 36 perc alatt.
Igen ti nem lesztek vizesek nem fáztok, +2 kereketek van, igen nagyon nehéz tartani ám a motort lámpánál ( ) meg csak 2 személyes meg minden más, de nekem akkor is tetszik.
Van jogsim erre is arra is, de hiába vezettem autót oktatás alatt egyszerűen nem szerettem meg, pedig azért megnéztem az SX4-et lepadlózva. A motor sem érdekelt, volt simsonunk, full gyári, eladtuk régen (tize éve), nem hatott meg. Aztán jött a munkás korszak és olcsón akartam bejárni nem pedig egy tömött volánon. Robogó. óó a kis 50-es hogy tolt . Az első nap addig mentem még volt benne benzin, na ott vége volt az ingerszegény környezetnek.
Nagyon hamar rájöttem, igaz sok bosszankodás után az átírás vizsga stb dolgok után, hogy nekem kell egy nagy motor. Sok 180 fokos fordulat volt nekem a történetben. Alapból úgy indult, hogy lerakom az "A" korlátlant jó az nekem máskor is. 125 meg ilyen cm3-ba gondolkodtam akkor még robogóban, de hát a KRESZ után jött az első gyakorlás nagy motorral, Az óra után hazahúztam a robogóval és fájó szívvel sürgősen meghirdettem. Még akkor sem volt annyira nagy a vágy a motorra, egészen addig, még gyak órákra nem érkezett meg a Kawasaki ER-6N (2005) a maga nem eégsz 80 lovával, ahol is rám szóltak, hogy húzzam meg a szarvát, mert lassú és meg fognak buktatni, ki gondolta mit megy egy ilyen gép, hát én közel végállásig húztam a V2-est 1-esbe. Ez volt az a pont amióta le sem szállok róla. Valahogy megálltam, nagyon jó így kell, de azért leszálltam remegni egy sort. Agy off, ez kell ebből még kell!!!!!!! Már elmondható, mert elmúlt, de egyik forgalmi órán kapott egy pirosat az oktató, meg volt beszélve, hogy ahol tudok megállok megvárni. Meg is történt miután megnéztük mi van 3-4-esbe is. Ott már kész voltam. A jogsim megjött, másnap felültem egy pécsi vonatra és nulla motoros tapasztalattal elindultam az egykori tanuló motorért a GS500-ért. Hát nem egy V2, úgy voltam vele, hogy azért csoszog az valahogy. Mint később kiderült az nem a butított GS volt. Amikor be lett ott indítva és mentem vele egy kört kb úgy fizettem ki, hogy le sem akartam már róla szállni. Csodás 260km-t mentem vele hazáig, meg otthon még volt benne benzin.
Tudod mi az amit nem éreztél még vagy nem fogott meg? A szabadság és az élmény. Eltelt pár év. Az autó,busz,kamion forgalmi akadály nékem, bár új meló miatt üres utakon fogok járni amikor a legtöbben alszanak, már nagyon várom. A folyamatos hajhászása az élménynek. Egy drog. 1 hónapja és 9 napja nem motorozok, a fm kivan a busszal a tömeggel és azzal a vontatott lassú unalmas percekkel amit rajta töltök. Most is kinéztem megéri e elővenni vagy elmászni vele a szerelőhöz, hogy felkészítse, de még várok vele. Tudod attól tartok, hogy kiélném magam a lefagyott úton. Erről a tartásról meg annyit, hogy a bőven 200 kiló ha mozog olyan mint egy zsák tollpihe. Szinte repül, nem érzed a súlyát. Tudod mikor érzed? Amikor közel lesatuzod az autó előtt 50 méterrel hátha megáll és átszaltózol rajta, akkor van súlya.
Én ezt látom rajta, az egyik legszebb látvány!!!
[link] - [link][ Módosította: Karma ]
-
creation
senior tag
válasz Kolondrum #20 üzenetére
Hasonló vizeken vagyunk, nincs két hete, hogy garázsba tettem a VTR-t. De már párom meglátta rajtam az elvonási tüneteket. Motoros videókat nézegettünk youtube-on és neki vadásztunk valamit a VTR utánra, hang alapján, ami közel sem az ami a valóságban, amikor érzed, hogy mellbe ver a dübörgése.
Volt nekem is mindenem, Babetta (ezzel kezdtem 98-ban), Romet Kadet (a lábváltós fajta), Verhovina (a kézi váltós fajta), Simson többször is, még az SR is, MZ TS125/1 egy rendőrségi fajta (ment mint a villám), Yamaha RD400 (ex após motorja, imádtam, nem az LC a sima RD nem az RZ), Jawa 350/638 a króm betétes narancs vörös, ETZ 250 (ki nem állhattam, de amit az kibírt az veszedelem) és most a VTR, míg a TDM nem jön.
Szóval... Tanuló motorom Kawasaki ER-5, akkoriban álmom volt az ER-6n, de hamar rájöttem, hogy nekem nem való.
Nincs mihez hasonlítani azt az érzést amikor a belvárosban a nyomorgó tömegben te vagy az első az összes lámpánál. Amikor megállsz "minden kiscsaj azt bámulja, hogy megjött a modern kori vad lovas"... (Jólvan na, kell a túlzás...) Amikor a nyári nap melegít és este haza felé simogat a szél. Vagy elmos az eső.
"Mert Ő küld 100 csodát, csak Benne Bízz!"
-
félisten
Lemész néha megnézni? Én rányitok a csapra mert lassan a karbim kiszárad (1-2hét). Le van takarva.
"Nincs mihez hasonlítani azt az érzést amikor a belvárosban a nyomorgó tömegben te vagy az első az összes lámpánál. Amikor megállsz "minden kiscsaj azt bámulja, hogy megjött a modern kori vad lovas"... (Jólvan na, kell a túlzás...) Amikor a nyári nap melegít és este haza felé simogat a szél. Vagy elmos az eső. " >>> Az már egy vele járója a dolognak és a "kiscsaj" téma is az. Tapasztalat. Pedig nem is nagy gép.
-
#56573440
törölt tag
válasz Kolondrum #20 üzenetére
"Mert az autó nem élményt ad hanem használati cikk."
teljes mértékben egyetértek. lehet bármilyen kocsid, normál körülmények között néha talán mosolyt csal az arcodra egy piros lámpától indulva egy v8-as amg dohogás, vagy egy mustang hörgés, de árban más dimenzió... a motoron 30-nál is fülig ér az ember szája, ha közben elkapja a takony idő akkor is.
halálos baleset meg autóval is történhet, sőt szokott is, elég egy apró hiba és ott is gg-re fut az ember fia nem kell nagyon eldurvulni a sebességgel se.
-
Én is hasonlóképp éreznék ha lenne egy az álomautóim közül, előttem a kilométerek és egy panorámás szerpentin...
Majd ha nyertem a lottón...Azért kiegészíteném így: Az autó nem csak élményt ad, használati cikk is.
[ Szerkesztve ]
/// "A félelmet lazán arcul csapom és fricskát nyomok az orrára" (T.B.A) ///
-
#56573440
törölt tag
az a baj hogy az álomautók jelentős része elérhetetlen kategória, van az a verda amire azt mondom hogy élményautó az 40 milla fölött kezdődik (hacsak a nem a csapatósladákról beszélünk mint álomautó). egy 500-as gs meg 400 k-ért van használható, annyiért meg swifteket mérnek kb, vagy valami roncsot. azért az nem mindegy. van az a kategória kocsiban ami élményt ad, de az a felső 1% játékszere, és ők se igazán használják a legtöbbet...
aztán meg városban 40-el egy enzoban elalszol, motoron meg még be se röffent már fülig ér a szád
-
Retro11
senior tag
válasz #56573440 #25 üzenetére
Ezt kiegészíteném annyival, hogy azok számára álom kategória, akiknek fogalmuk nincs az autókról vagy az építésről. Így talán helyt áll ez a kis szösszenet..
Mi, akik meg valamit sejtünk az ilyesmiről, látunk pár lefagyott motoros és luxus autós mosolyt..
SymbianOS Nem is kell igazságot tenni. Csak a kijelentésekkel kéne csínján bánni, szerintem..
[ Szerkesztve ]
-
creation
senior tag
válasz Kolondrum #22 üzenetére
Családi ház, a műhelyben van, pénteken beröffentettem pár percre, hogy kicsit járjon, meg halljam a hangját.
A kedvencem, amikor állsz a pirosnál és húzol egy kövéret, a gyalogátkelő népe meg felkapja a nyúlcipőt... Igen bevallom néprettegtető vagyok Párom szokott röhögni mögöttem ahogy nézi, hogy megugrik a nép
Pedig a VTR abszolute nem nagy, mi több, kicsi... És ráadásul gyári dob van rajta...
[ Szerkesztve ]
"Mert Ő küld 100 csodát, csak Benne Bízz!"
-
creation
senior tag
válasz Kolondrum #29 üzenetére
No én sem azt mondtam, hogy szabályzásig, csak úgy finoman alapjáratról a V2 hadd kapjon kicsit életre
Nagyobb gázt csak akkor adok, ha nem enged el az autós amikor áll a kocsisor. (Igen kedves publikum, akkor joggal adhatok és jelezhetek. Ha tetszik, ha nem!)
[ Szerkesztve ]
"Mert Ő küld 100 csodát, csak Benne Bízz!"
-
szerintem rossz szokás családi autóknál félni az elektronikától. biztonságosabbá teszi a közlekedést.
(#24) flymi: helyesen: van élményautó meg használati autó. az az autó, amit azért vesz meg, mert gyarapodott a család, az valószínűleg nem élményautó.
[ Szerkesztve ]
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
-
"Ezért van ott az az "is".": pont ezt vitatom, szerintem nincs ott az is. vagy élményautó, vagy családi. éles határral.
a subarunak van egy csomó családi autója, rosszabb éghajlatú országokban kifejezetten népszerű női bevásárlóautó. pl. anglia.
meg van kettő (újabban három) élményautója, az impreza wrx sti, a legacy R spec B és újabban a toyotás cucc. az sti-ben a kuplungot nem bírnád végignyomni egy pesti dugózás alkalmával, tehát az nem családi autó semmilyen szinten.szerintem a családi autóba nemigen fér bele a kőkemény erőátvitel, rugózás, az üres cső kipufogó és az 5000-enként olajcsere. meg a 10mpg se
[ Szerkesztve ]
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
-
buherton
őstag
Ez nem Intel vs AMD kategória. Több szempontból kell a kérdést megközelíteni. Ugyanis annak, aki A-ból B pontba akar eljutni, annak untig elég egy mezei autó, vagy egy robogó. Viszont, aki élvezni akarja az utazást, ők vesznek sport kocsit, és motort. Vagyis, ha te hasonlítgatni akarsz, akkor innen kezd a dolgot, hogy a hasonló kategóriába sorolható járműveket hasonlítod össze. Ugye azért nem mindegy, hogy egy Ferrari-t és egy Xiahongchung robogót hasonlítasz össze.
Mint közelekedési eszköz, mindkettőnek vannak hatalmas előnyei, így a személyes preferenciákat kell szemügyre venni.
Közlekedésre használt autó:
- sok a biztosítás, sokba kerül a teljesítmény adó is
- relatíve sokat fogyaszt
- többe kerül a karbantartás
- forgalmi dugók esetén állsz és araszolsz, és szabálytalankodni is sokkal nehezebb, tekintve, hogy nagy járműről van szó
- nagy dolgokat lehet fuvarozni
- elfér a család
- télen nyáron használható és nem fagysz leKözlekedésre használt motor:
- nevetséges biztosítás (segédmotor évi 4-5k huf/év, kismotor 10-12k huf/év) és teljesítmény adó (nekem 1,2k huf/év és persze ha segédmotorról van szó, akkor ez nincs is)
- keveset fogyaszt (4 ütemű kis robogó ~1,5 l/100 km, nekem 3-3,5 l/100 km)
- karbantartás is már-már nevetséges összegekből megoldható
- egy rekesz sör vagy 10-20 zsemlénél többet nem igazán lehet cipelni
- egy utas
- tavasztól-őszig használható
- ha egész évben akarunk közlekedni, akkor kötelező még egy autó is, viszont sokkal olcsóbb a motor, így érdemes ezt a kombót használni
- kis mérete miat a dugóban vígan előre lehet menni, és szabálytalankodni is sokkal egyszerűbb pl. bicikli úton vagy járdán közlekedni.Ha élvezet végett veszel autót vagy motort, akkor nem a családra és a nagy bevásárlásokra fogod használni, hanem adrenalin növelésre.
Élvezetre használt autó:
- k.va drága
- k.va sok a biztosítás és teljesítmény adó
- k.va sokat fogyaszt (bár ezt megcáfolnám, mert egy Aston Martin Rapide-S-el mentünk Angliába, és tán 9 liternél megállt a fogyasztás)
- csomagtér minimális ha egyáltalán van
- jellemzően csak egy utasnak van hely
- tavasztől-őszig fogod használni, mert télen a hó miatt félteni fogodÉlvezetre használt motor:
- jobb közlekedésre szánt autó árában van
- biztosítás és teljesítmény adó is egy közlekedésre szánt autó szintjén van
- fogyasztás is egy közlekedésre szánt autó szintjén van
- pakolhatóság vagy nincs vagy egész sokat lehet rápakolni a köztes állapot ritka
- egy utas
- tavasztól-őszig
- érzed a sebességet
- érzed a menetszelet
- a szabadság érzés pedig felül múlhatatlan és egy konzerv soha nem fogja visszaadni14 évesen már motoron ültem és amikor 19 évesen szembe kerültem azzal, hogy nekem autót kell vezetni. Nem repdestem örömömben. Csak kényszerből csináltam meg, mert tudtam, hogy előbb-utóbb autóznom kell. Az elején nagyon utáltam az egészet. Nem érzed úgy a forgalmat, az utat, szelet, és be vagy zárva egy konzervbe, amiből kilátni is nehezen lehez. Persze a muszáj nagy úr, úgyhogy most már inkább autózom, mert ez van.
tely, baly, fojó, mennyél, mingyárt, telyföl, tolyás, malyd, kapú, egyenlőre, ejsd, jáccani, ahoz, fúj, hüje, muszály, alat, álok, lasan, fojtatás, ál, fontós, költsön, eggyüt, lyob (jobb?), mek, mongyak, milyért - !!! Tanúlyunk már meghejjessen irni... !!!
-
elektrotank
tag
Húha, sok hsz. érkezett mióta elmentem sulizni. Csupán annyit fűznék hozzá, hogy abban egyetértek, hogy az autó használtcikk, ugyanakkor a motor is. Igazából minden az, amit veszünk szerintem. Minden tőlünk függ, hogy mit hozunk ki belőle. Hiába vesz valaki egy motort, ha utál vele menni, számára az csak vacak lesz. Hiába veszek én egy kocsit ha utálok vezetni. Azon vitatkozni, hogy mi élvezetes, mi nem, felesleges, mert emberfüggő. Lehet valaki megveszi a méregdrága motort vagy autót, aztán kiteszi rohadni, mert ő azt élvezi... valaki meg a trabanját szereti, én is élveztem a Romet-et, pedig 50-nél többre az se volt képes.
Az a szóbeszéd járja Amerikában, hogy két intelligens faj létezik a földön: emberek és magyarok. - Isaac Asimov
-
#81556480
törölt tag
én is hasonlóan gondoltam amíg apám nem vett magának. aztán néha néha ráültem és igen csak jó gép az is. Kényelmes, és ugyan úgy élmény vele motorozni mint bármelyik más motorral. 750-es shadow-ja van, baromi nyomatékos, és gyors is. ( nem írom le mennyit mentem vele ) oldaltáskáknak köszönhetően pakolható túrákra, találkozókra. Volt 2db CBR 600-asom, egy 125 és egy 650-es supermotom, plusz kis motorok jópár. De azt kell mondjam két személlyel a csopper volt eddig a legkényelmesebb. mondjuk a fateré magasított háttámlás. Egyedül a sok lógó bőr izé nem tetszik rajta de az opcionális kiegészítő.
én supermoto fan vagyok, ottt az iszonyatos nyomaték miatt a legnagyobb az élmény szerintem. Egyik másik motorom se adta vissza eddig azt az érzést. Hiába volt 2 CBR-600asom, azokra itt felénk nincsenek utak így az csak meghalni alkalmas volt nekem
Mindezek mellett van kocsim. Mert 18 év motorozás után úgy vagyok vele hogy télen nem b*szom szét magam rajta, meg ha kényszerből minden nap munkába kell vele járni hajalmos megutálni a ember. Azaz munkába járásra van kocsim.
csopperhez még annyit: lehet nagyon menő fiatalos is !
nekem ez a forma nagyon bejön:
[ Szerkesztve ]
-
félisten
válasz elektrotank #38 üzenetére
Hát a motor is-is. Volt és lesz is, hogy nyáron 9-10 magasságában felülök rá és irány az éjszaka, hidd el nekem, hogy amikor hazaérek akkor éjjel a plafont nézem. Volt, hogy vettem egy pizzát, elmentem a Duna-partra és néztem ahogy a totál csendben a hold megvilágítja a vizet. Aztán kis pihi után a valódi korom sötétben hazamotorkáztam.
-
elektrotank
tag
válasz Kolondrum #41 üzenetére
Hú, az nem lehet rossz szórakozás. Úgy értem este azért nincs akkora forgalom, mint nappal és nem vagy körülvéve mindenféle közlekedési eszközzel, kezd nyugovóra térni a város. A legjobb talán hajnalban, amikor még mindenki alszik, 3-4 körül. Csak te vagy és a motor.
Én is majd a jövőben megakarok ejteni egy hasonló kirándulást, de remélhetőleg haverokkal... valahogy jobban szeretek baráti társaságba menni (legalábbis legtöbbször). Esetleg elmehetnénk valahova sütőgetni, grillezni, egy sör/bor (vagy kinek mi jön be) mellett. Igaz, ami igaz, én szerintem autóval fogok menni, de ez számomra nem von le az élvezetből.[ Szerkesztve ]
Az a szóbeszéd járja Amerikában, hogy két intelligens faj létezik a földön: emberek és magyarok. - Isaac Asimov
-
Garada
őstag
Számomra mindenképp az autó a koronázatlan király.
-
félisten
válasz elektrotank #42 üzenetére
Én szeretek magam lenni. Máshoz igazodni, tempó stb nem az én stílusom.
-
elektrotank
tag
+1
SymbianOS: Meg tudom érteni, anno nálam is sokszor volt így, ellégé introvertált személyiség voltam. Azóta kicsit megváltoztam, ahogy idősödtem, sokkal jobban szociálisabb lettem, mint voltam. Ami nem hiszem, hogy feltétlenül baj, mert többet játszunk haverokkal, többet beszélünk, többet találkozunk. Ettől függetlenül nem függők tőlük. Tehát ha egyedül akarok lenni, akkor egyedül vagyok Számomra a mostani időszakomban jobb megenni egy pizzát egy jó baráttal együtt, mint egyedül. Egyedül most már valahogy unalmas, rossz. Persze, ha ideges vagyok, nem biztos, hogy akarok találkozni bárkivel is Néhány dolgot jobb megosztani jó barátokkal. Legalábbis nekem most ez a véleményem.
Az a szóbeszéd járja Amerikában, hogy két intelligens faj létezik a földön: emberek és magyarok. - Isaac Asimov
-
creation
senior tag
válasz #81556480 #39 üzenetére
Tartom magam a tényhez, egy chopperrel nem fogsz tudni hegyi útra kimenni, még naked-el is nehézkes. Tudom mert nem is rég kb 2 hete mentünk fel párommal a kis VTR250-el a Szanda várhoz és ahol az ETZ annó röhögve felszaladt, ott a VTR megellett.
Ettől függetlenül, kinek a pap, kinek a papné. Értem és érted. Szépek.
"Mert Ő küld 100 csodát, csak Benne Bízz!"
-
sok a biztosítás: az astrámra 15515 forint az éves biztosítás. ez tényleg bazira sok az általad írt 12k-s kismotorral szemben... főleg, hogy itt azért nem mákdarálókról van szó, hanem 600-as meg 800-as motorokról, meg akár 1300-as csopperekről... ami biztosan nem fog megállni 12k-ból. hát igen, rohadtul drága az autó a motorhoz képest...
fogyasztás: az astrám elmegy 5-5.5 literből országúton normálisan közlekedve. ha a fogyasztást nem abszolút értékben hasonlítod, vagyis almát a körtével (mert mitől lenne hasonló egy 1100 kilós autó nyújtotta szolgáltatás egy 50 köbcentis robogóhoz), akkor már ez sem tűnik olyan nagyon soknak.
hogy többe kerül-e a karbantartás, ez kérdés. autón nem kell láncot olajozni, feszíteni, fogaskerekeket cserélni rendszeresen, nem kell olyan gyakran motorolajat cserélni, stb. oké, legyen igazad, többe kerül a karbantartása.
"forgalmi dugók esetén állsz és araszolsz": ez igaz. meg kell tanulni közlekedni.
"és szabálytalankodni is sokkal nehezebb, tekintve, hogy nagy járműről van szó": ezt valóban hibaként kell elkönyvelni? de beszéljünk arról is, hogyha motoron gikszer van, akkor ott te viseled a következményeket, és hiába magyarázod, hogy nem adtak elsőbbséget, kifordultak eléd, stb. akkor is az első pár méteren rólad foszlik le a ruha, utána meg a bőröd... a modernebb autókban azért van gyűrődőzóna, stb. meg mégiscsak acél van körülötted, hogyha csattansz, akkor is van esélyed.az élvezetre használt autó egyáltalán nem drága. megkockáztatom: olcsóbb, mint egy jó családi vagy egy jó motor. 1-2 misiből már vehetsz egy ütni-vágni való bmw-t, amihez fillérekért van alkatrész, faraghatsz belőle játszós autót és tolhatod neki. harmadába se kerül, mint egy rendes nagymotor. Az sti 12-14 misi körül volt újonnan, mikor néztem, tehát nem is 40, mint amit valaki írt.
summa summárum: nem akarok megtéríteni senkit, de a két kategória közötti különbségeket, mint objektív tényeket azért lássuk helyesen.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
Szatyor95
aktív tag
Én is inkább a négykerekűeket pártolom. Egyszerűen nem tudnék bízni egy motorban sem. Mindig az lenne bennem, hogy "Vajon ma esni fogok vele? Vagy fellök valami paraszt bunkó autós?". Így meg azért nem szerencsés. Ráadásul ha mondjuk balesetezel, többnyire motorral rosszabbul jársz mintha autóban ültél volna.
Ellenben nincs bajom a legtöbb motorossal, azokat viszont utálom, akik csak arra veszik, hogy 240-nel száguldozzanak fel és alá. Bár ez a verdásokra is igaz.
Nyugodj békében Integra!
-
buherton
őstag
Nekem a pözsómra, 38k az éves biztosítás. Ezzel szemben a 12k szinte nevetséges. Hidd el nagyobb motorok sem sokkal több. Viszont nem szabad elfelejteni, hogy egy biztosításnál nagyon sok minden közre játszik. Nekem pl. ~10k-val kerül többe a bp-i biztosítás, mint a vidéki.
(mert mitől lenne hasonló egy 1100 kilós autó nyújtotta szolgáltatás egy 50 köbcentis robogóhoz), akkor már ez sem tűnik olyan nagyon soknak.
Ha dolgozni jársz - nem télen - , akkor bizony a 4 literes különbséget igen csak megérzed a pénztárcádon, mert havonta vagy 20 napot ingázól. Főleg, hogy munkába menet egyedül mész, akkor meg hova a nagy kocsi? Most tekintsünk el attól, hogy vannak akik közösen mennek kocsival dolgozni.
hogy többe kerül-e a karbantartás, ez kérdés. autón nem kell láncot olajozni, feszíteni, fogaskerekeket cserélni rendszeresen, nem kell olyan gyakran motorolajat cserélni,
Volt már robogód?
Szerintem te még soha nem motoroztál. Csak az idióták mennek rendes motoros ruha nélkül motorozni. Számtalanszor estem el, és eddigi legkomolyabb sérülésem azaz első volt. Lehorzsoltam a térdem. Utána megtanultam, hogy rendesen fel kell öltözni, és mehet a menet. Meg se érzed, hogy elestél.
1-2 misiből frankó új motort veszel . Nem használt "roncsot". Sőt fater 1 misiből egy frankó 1100-as choppert vett.
Egy konzervben közel sem élvezel akkora szabadságot, mint egy motoron.
[ Szerkesztve ]
tely, baly, fojó, mennyél, mingyárt, telyföl, tolyás, malyd, kapú, egyenlőre, ejsd, jáccani, ahoz, fúj, hüje, muszály, alat, álok, lasan, fojtatás, ál, fontós, költsön, eggyüt, lyob (jobb?), mek, mongyak, milyért - !!! Tanúlyunk már meghejjessen irni... !!!
Új hozzászólás Aktív témák
- 1 NAPOS AKCIÓ:Ryzen7-Asus TUF Tervező & Gaming FX505DA Laptop-Kitünő állapot-Legolcsóbban!!!
- Xiaomi Mi Max 3 64 GB-os
- 1 NAPOS AKCIÓ: Exkluziv,12.Generációs-Core i5-Érintős Dell Latitude 5430-2026-ig Világgaris-Mesés Ár
- Két laptop alkalmi áron! (Mindkettő Intel cpu - SSD - ddr3 - HDMI - USB 3.0 - jó akku)
- Ps5 Slim 1Tb közel 2 év Media Markt garancia