Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz HKorn #1825 üzenetére

    Ebben amúgy igazad van, valóban kellemesebb lenne a 35 körüli tiltás, akkor nem maradna hiányérzet, a 45 már nem létszükség. De ez tényleg csak hosszabb távú síkon közlekedésnél zavaró, klasszikus hegyi bicajozás esetében nincs jelentősége. Nekem az összes Bosch motoros montimból azonnal ki lett szedve a 25-ös korlátozás. Jó poén volt elsőre, aztán hamar rájöttem, hogy tulajdonképpen alig használtam ki. Mivel alapvetően terepezek vele, terepen kb egyszer kétszer volt aktív a tuning. Leginkább akkor használtam amikor beértem a városba a terepezés után és a hazafelé tartó 5-10km-en jobban meg tudtam csapatni és kicsit hamarabb hazaértem. És azért néha előfordultak érdekes jelenségek a tuning miatt, voltak szoftveres gubancok, pillanatnyi letiltások. A Meridában a Shimano motort már nem is bántottam, ki lehetne ezt is "chippelni", 30K-ért rendelek egy Speedclip-et, ráhúzom a jeladóra aztán annyi, csak nem szabad a legújabb szoftvert feltenni a motorra, mert az már felismeri a tuningot és tilt. De őszintén szólva nekem többet ér a gari, bár lehet nem lehetne kiszűrni, de jobb a békesség. Meg így legalább a reális km adatok vannak a computerében is. Teljesen jól elvagyok így is. De ha mondjuk városi ingázásra vennék egy pedelec bicót, na abból biztos, hogy ki lenne szedve a korlátozás. :)

    big-J: Persze ha jogsival, biztosítással és motoros sisakkal akarod használni, akkor nem gond a nagyobb teljesítményű e-bike. Ugyan az mint bármelyik mezei robogó. Csak ugye a legtöbben akik pedelec bicót akarnak venni, pont azért veszik ezt, mert nem akarnak biztosítást, motoros bukót, meg lehet jogsi sincs. Na most ha a gyártók meghagyják a kiskapukat a tuning mestereknek, akkor azzal azt kockáztatják, hogy esetleg besokallnak a törvényhozók és azt mondják, hogy smkp a 25-ös pedelec is. Innentől kezdve a kereslet drasztikusan vissza fog esni. Elég megnézni az S-Pedelec piacát, régebben egy csomó ilyen modell volt, most gyakorlatilag nagyítóval kell keresni a gyári S-Pedelec-et. Alig van rá kereslet, pont a megkötések miatt.

    Magyarország külön kategória ebből a szempontból, itt gyakorlatilag nagymotorral is tudsz menni rendszám nélkül, kutya nem foglalkozik vele. Én hosszú évekig használtam 150-300 köbcentis robogókat, rendszám nélkül, kismotorként. Soha nem volt belőle bajom, pedig voltak igazoltatások. Még ittasan is elkaptak anno. :) De az volt a szerencsém, hogy balesetem nem volt, mert akkor átvizsgálják a masinát és ha bármi nincs rendben, akkor nagyon megszívod.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák