- Az NVIDIA szerint a partnereik prémium AI PC-ket kínálnak
- Két Zen 5-ös dizájnjának mintáit is szállítja már az AMD
- A Colorful "fagyosan kompakt" alkatrészekkel megy elébe a nyárnak
- A Keychron ismét egy űr betöltését vállalta magára az egerek szegmensében
- Az átlagnál vaskosabb ventilátorok kandikáltak ki a Corsair vitorlája mögül
- OLED TV topic
- NVIDIA GeForce RTX 3080 / 3090 / Ti (GA102)
- Bambu Lab X1/X1C, P1P-P1S és A1 mini tulajok
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Raspberry Pi
- AMD vs. INTEL vs. NVIDIA
- Modern monitorokra köthető 3dfx Voodoo kártya a fészerből
- iPad topik
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Az NVIDIA szerint a partnereik prémium AI PC-ket kínálnak
Hirdetés
-
A Colorful "fagyosan kompakt" alkatrészekkel megy elébe a nyárnak
ph A vállalat többek között egy slim profilos léghűtővel, egy helytakarékos táppal és egy ITX-es házzal adott magáról életjelet.
-
Egyre közelebb a Poco F6 startja
ma Újabb ár/érték csatát nyerhet a Xiaomi almárka.
-
Az üzleti chatbot lehet az új fejőstehén
it Üzleti chatbotot indított az Anthropic, azt reméli, hogy sok pénz folyik majd be a cégektől.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Tin
veterán
ha mar feljott: NIU
ezek is kiveheto aksisak, eleg popec kis jarganyok, 70-ig mennek, es a kisebbek boven 3000€ alatti aron elerhetoek.
[ Szerkesztve ]
-
Tin
veterán
probald ki majd egy olyan orszagban, ahol ha csak megkozelited a zebrat, megallnak az autok, vagy mennek a biciklid/rollered mogott 20-al, ha nem tudnak biztonsagosan megelozni. magyarorszagon az autonak van elsobbsege, de hollandiaban, nemetorszagban, stb. a legutolso az autos a rangsorban.
-
Tin
veterán
fordítva ültök a lovon, barát. egyrészt, magyarországnak senki nem gyárt semmit, maximum kaphat belőle jó drágán, amit valakik valamilyen célközönségnek legyártanak. és aztán ha harmonizálják a magyar szabályozást, akkor megy, ha nem, akkor nem megy. az "idejétmúlt" 45km/h nem csak magyarországon ennyi, máshol viszont nem vezetnek úgy, mint ott. és azok az országok a célközönség, nem a magyarok.
szerintem így mindent elmondtam. valaki írta feljebb, és egyet is értek vele, hogy nem szabályozgatni kellene, csak simán betartani a szabályokat, de ahhoz meg közlekedési kultúra kéne, ami meg nincs. ezért "veszélyes" a 45 km/h, ami pont nem feltartás, hanem azért ennyi, hogy hosszabb távon az autósok a robogósok elé kerüljenek, és ne tartsák fel egymást. valaki átgondolta ezt már, és nem "simán kőne a 60 mer elavútt".
máshol működik. csak ezt akarom mondani, mielőtt megváltanátok a piacot, aminek magyarország annyira marginális kis szelete, hogy ha nem lenne, maximum pár tucattal több maradna a gyártó raktárában az ilyen elektromos motorokból.
-
Tin
veterán
hogy őszinte legyek, nem tudom, miért pont 45, de egyedül ez tűnik logikusnak. ne a következő lámpán lovagolj, csak gondold át: 45-el nem tartod fel nagyon az autósokat, viszont ha helyzet van, meg tudnak előzni, mert nem mehetsz annyival, mint ők. meg ez felső határ, szóval "elvileg" egy robogónak üzemszerűen ennél is lassabban kellene mennie. elvileg.
szerintem amúgy nincs ezzel gáz. ha valakinek kevés a robogó, vesz nagyobbat és levizsgázik. felesleges a szabályokat változtatni, amikor van lehetőség nagyobbra váltani.
[ Szerkesztve ]
-
Tin
veterán
nézd, én most becsülettel rákerestem erre, és van minden, kezdve az általam is írt logikus válasszal, folytatva mindenféle jogharmonizációs lépést az EU-n belül, és így tovább. hogy miért 45, teljesen mindegy is, mert annyi. ha betartaná mindenki, nem lenne gond, mert az autósok idővel előre kerülnének, ha meg nagyobb a forgalom vagy több a lámpa, akkor nem gyorsulnák le a robogókat, hanem mennének mögöttük 5-el lassabban (naés).
de újra és újra csak ugyanazt tudom mondani: van több kategória feljebb, tehát kezelhető a dolog, csak vizsgázni kell. az meg amúgy sem árt. én anno megcsináltam a kismotor jogsit 16 évesen, és nem ártott meg. simán kötelezővé tenném ma is.
-
Tin
veterán
értelek, de én meg másképp látom, mert ha mindenki betartja a sebességkorlátozásokat, és odafigyel a motorosokra, akkor korántsem veszélyes a dolog. a biciklisekre is lehet vigyázni, pedig ők lassabbak, a rolleresekre is lehet vigyázni, és a gyalogosokra is.
annyiban viszont revidiálom az álláspontom, hogy elfogadom a nézőpontod, és valószínűleg nem az az 50 km/h-ra harmonizált kismotoros korlát lenne bármi rossznak az okozója, főleg egy olyan közegben, mint magyarország, ahol az autó az utak királya, és örüljön mindenki, hogy nem ütik el. de te meg kérlek azt értsd meg, hogy európa nyugati felében ez nem így van, és közel sem veszélyes robogóval, biciklivel vagy rollerrel, esetleg gyalogosként közlekedni, mert az emberek vigyáznak egymásra. szóval nem a szabályozás a fő gond, hanem a közlekedési kultúra. és az, hogy a magyar rendőrnek ami trafipaxszal nem megoldható, az nem létezik.
húsvétkor jöttünk haza anyóstól. egy faluval odébb mértek a jardok, tök egyenes szakasz, településen belül, 50-es tábla. mérnek, mindenki megy lassan, majd kb 1 km múlva van egy szerpentines szakasz felfelé, na, a motorosok oda rajzottak ki, és húzták tövig a motort, kerülgetve minket is mindkét oldalról. mondanom sem kell, előtte 1-2 héttel kente össze az egyik ilyen motoros récer az agyvelejével a lejtőt, anyós mesélte. oké, lenyelem, biztos könnyebb a "tuti" árnyékban trafizni, persze onnan is hallaniuk kellett az ordító motorhangot. kb 3 km múlva, már az autópályán (lejtett) a következő szerencsés motoros cikáz az autók között 160-al, majd egy út szélén álló újabb trafis rendőr a telefonját nyomkodta, miközben ment a trafi. kb onnan 800m-nyire egy lerohadt autó az út szélén, és a sofőr a külső sávban integetett az autósoknak, hogy valaki álljon meg segíteni, nem is értettem, de majdnem elütöttem én is. hívom a 112-t felfokozott idegállapotban, elmondom nekik, és megsértődött az ügyintéző, mert a felfokozott idegállapotban azt találtam mondani, hogy esetleg dolgozzanak, és rámtette a telefont. felhívtam őket újra, és megmondtam a diszpécsernek, hogy rögzítem a hívást, és ha nem intézkedik, este a híradóban hallja viszont magát. ezután kb 15p-el felhív egy ismeretlen szám, hogy miért kritizálom a rendőröket. érted? és kiderült, hogy lecseszték a telefonnyomkodó trafizós rendőrt fentről, és persze aztán mondta, hogy kimennek a motorosokhoz is, meg most megkeresi a lerobbant autóst is, de ő is meg volt sértődve. aztán orbánoztunk egyet, mondtam, hogy nem őt akartam bántani, és mindenki ment a dolgára. de azért ugye abban egyetértünk, hogy ez NAGYON NEM OKÉ ÍGY.
(#127) Somatom: kizárt. éppen elég volt az a közel 20 év, amit pesten leéltem ahhoz, hogy csak akkor menjek be a városba, ha feltétlenül szükséges.
[ Szerkesztve ]
-
Tin
veterán
pár éve volt, láttam egy biciklist a kocsiból, a dugóban araszolva, futárnak nézett ki, az erzsébet hídról lejövet a pesti oldalon feküdt a buszsávban, mellette valami nyugdíjas nő sápítozott, aki elüthette. a srácot nem merték mozgatni, de nem is tudott szerintem, ő onnan már hordágyban és tolószékben élt tovább... szóval meghagyom ezt a közlekedési lehetőséget a bátraknak.