Hirdetés
- A jövő hónapban párban jönnek a Sony gaming monitorok
- A SteelSeries felfrissítette az Apex Pro sorozatú klaviatúráit
- Egységesíti a terméktámogatást az Intel?
- Kreatív hobbistáknak és profiknak szánt beviteli eszköz(pár) jött a Logitechtől
- Kétféle interfésszel érkeznek a Klevv, jövő hónapra datált M.2-es SSD-i
Hirdetés
-
Mozgásban a Hell is Us
gp Ahogy arról már korábban szó volt, a megjelenést 2025-re halasztották a fejlesztők.
-
Kaliforniában sem kell okostelefon az iskolákba
it Új törvény keretében korlátozzák vagy tiltják ki az iskolákból az okostelefonokat az amerikai államban.
-
9 Lives to Defend bemutató
lo Jó sok dolga akad a macskánknak, míg távol vagyunk az otthonunktól.
Új hozzászólás Aktív témák
-
válasz -=RelakS=- #146 üzenetére
Hát akkor vagy fiatal vagy, vagy nem érdekeltek téged a tápegységek. Pl a 15-20 éve a Chieftec tápoknak egy részét a Delta nevű távolkeleti cég gyártotta (volt aki jobban szerette mint a Sirtec belűt), de láttam már elpukkant Delta tápot HP switchben is, valamint ép delta tápegységeket márkás számítógépekben.
[ Szerkesztve ]
Le az elipszilonos jével, éljen a "j" !!!
-
azbest
félisten
ott van a félreértés, hogy te a lecsúszott brandekről beszélsz, ahol már semmi sem szent. Tehát továbbra sem igaz, hogy egy brand nem jelenthet valamiféle garanciát a minőségre. Más esetben pedig egy adott brand éppen jelentheti a megbízgatatlanságot is. Ha ismered a brandet, akkor tudod mire számíts. Akár jó, akár rossz. Amikor viszont pénzzé teszik, akkor a múltbéli jó hírét váltják aprópénzre, mert az eredeti tulajdonosoknak már nem éri meg, az új tulajdonos pedig lényegében hamisításra használja fel legálisan.
Ha azt tudod, mi volt 20 éve, akkor egyáltalán nem ismered a brandet jelenleg.
(#148) Pötyi
a bérgyártás nem ismeretlen dolog. A QA és a márkanév tulajdonosának viszonya határozhatja meg, hogy mi van. Például ugyanazt gyártva lehet venni úgy, hogy max 5% hibásat garantálnak vagy olyat is, ahol 2%-ot, vagy épp semmit sem garantálnak. A gyártó által kért ár pedig emiatt eléggé különböző lehet, mert egy csomó folyamatot el lehet hagyni, ha nem kell figyelni a qa-ra.[ Szerkesztve ]
-
-=RelakS=-
veterán
válasz E.Kaufmann #151 üzenetére
Inkább csak nem bámultam, hogy melyik márkát ki gyártotta.
#vénmarha, bár még csak 38
Amúgy asszem Chieftec kettő is megmurdelt nálam (egyik sem vitt magával semmit a gépből), most FSP-t használok, de abban meg szerintem a venti kezd döglődni
[ Szerkesztve ]
Itt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__
-
válasz -=RelakS=- #153 üzenetére
Akkor én vagyok a fiatalabb, lehet csak az a baj, hogy neked már volt csajod akkor, én meg olvasgattam a Vargánya versus Chieftec írásokat
Le az elipszilonos jével, éljen a "j" !!!
-
titán
válasz -=RelakS=- #153 üzenetére
A Delta a mai napig a legnagyobb OEM táp gyártó, a legtöbb brand gép tápját ők csinálják.
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
-
Aprósólyom
addikt
Így van. Erről eszembejutott az is, hogy talán megfigyeltétek az élelmiszer boltokban is, ha bevezetnek egy új élelmiszert. (Lekvárról van konkrét tapasztalatom.) Akkor rövidebb-hosszabb ideig, a magasabb minőséggel rászoktatnak a termékre, majd szépen lassan csökkentik a minőséget. Konkrét példám, hogy egy új lekvárnál tele volt gyümölcsökkel is, jó volt az állaga, íze, nem volt túl édes, aztán kb 1 év után már alig volt benne gyümölcs, több cukor, az állaga is inkább zselés volt, minthogy egy hagyományos főzött lekvárra emlékeztett volna. Ha minden héten folyamatosan zabáltam volna, akkor lehet fel sem tűnik az átba&@ás, de mivel kb havonta 1-2 alkalommal vettem, így feltűnt.
A hülyézés tényleg alpári. Tartson önvizsgálatot kicsit az illető, aki ilyen minősítgetésbe vágja a fejszéjét. Meglepődne saját magán, ha egy pszichiáter személyiségelemzést végezne rajta, vagy felháborodva letagadná saját magát...
Tájékozódni szükségszerű, de nem kötelező. Ez volt mindig is, és ez is marad... szvsz.Jevons paradox
-
Ghoosty
őstag
Nem én arról beszélek, hogy mindenkinek vannak jó és rossz termékei. Jó és rossz időszakai. Te csak a márkanevet figyelve nem fogod tudni éppen melyikben van. Amikor már túl hosszú a rossz időszak, de még értékes a márkanév, akkor bizony eladják.
Nem 20 évről beszélek, simán elég pár év. Sharp pl 4 éve adta el a TV-s üzletágát, előtte már jó pár évig meg saját név alatt gyártottak olyat, ami nem kellett senkinek. Rohantak a konkurencia után. Van itt cikk róla a PH-n.
De megnézheted a Samsungot is, vannak kiváló TV-i jó drágán, de vannak olcsók is, ahol jobban jársz ha inkább más márkát keresel ugyanannyiért."egy brand nem jelenthet valamiféle garanciát a minőségre."
Nézd meg itt a vitát a Makita körül. Egyik szerint tök jó a mai napig, a másik szerint bőven visszábbvett a minőségből.
Elméletben jelenthet és még az is lehet, hogy van egy-egy ami tényleg jelent valamiféle garanciát, de ez inkább kivétel, mint szabály. -
-
Rothmanakos
tag
válasz pelgrim_v1 #8 üzenetére
Ez a három márka eredeti kézen van.
Sony Xperia Tablet Z2, Sony Xperia Z2 (korábban Sony Xperia S, Nokia C7, Nokia N8)
-
klepto
addikt
Nekem csak az jutott az eszembe, ha az ember kínait vesz (HiSense, TCL, Huawei, Xiaomi, stb.) az még eredeti, vagy már azt is hamisítják (kiárusítják)?
Ha magányosnak érzed magad, indíts el egy horror filmet és kapcsold le a villanyt. Egyből nem érzed majd magad egyedül ;)
-
vicze
félisten
Attól függ mire gondolsz?
HiSense-nek rengeteg márkája van + megvették a Thosiba névhasználatot, +OEM tehát Samsung, Sony, LG néven is találkozhatsz termékeikkel.
TCL az egyik legnagyobb OEM, rengeteg márkanévvel és márkával, köztük Alcatel, Blackberrry, IKEA-nak is ők a beszállítói, meg persze sok más. Biztos van olyan is ami TCL és nem ők gyártanak főleg telefonoknál.
Xiaomi nem gyárt semmit, kb. olyan online boltnak képzeld el őket mint Amazon. A high end telefonjaik saját tervezés, de azonkívül túlnyomórészt Foxconn termékek a telefonok tervezésben is, minden más puszta címkézés vagy sokszor még az se, csak SW-t adnak hozzá és annyi. Az megesik, hogy csak nekik gyártják, de mindig külső partner tervezése minden. Általában a QA és a minőségre figyelnek a partner kiválasztásnál, de van hogy hullámzó a minőség termékek között.
Talán ez felel meg leginkább a kérdésednek, igen ők csak a nevet adják semmi mást.Huawei-nek ott a Honor. Illetve ott se minden saját 1-1 készülék külső partner tervez/gyárt.
[ Szerkesztve ]
-
senior tag
Elég komplex ez a téma
Alapvetően ma a márkahűség egy nem teljesen racionális dolog.
Régen se, de akkor ugye volt alapja, mert hasonló minőséget kapott a vásárló ugyanattól a gyártótól.
A rebrandingeléssel, márkanevek szitázásával súlyos ezreket vagy akár milliókat lehet kihúzni a vásárló zsebéből, aki nem elég körültekintő, tájékozott, és valljuk be ezen vásárlóból van a legttöbb.Ezer és egy példa van az elektronikai terméketől át az autóiparban a konszernek (ugyanaz az aggregát több márkanév alatt (Hdi-Tdci, VW group, renault-nissan stb.) a textiliparig. Persze a hozzáadott értékkel lehet befolyásolni az árat leginkább (pl. Seat vs. Audi),
Említette valaki a Zara-t stb.... Ők is egy fast-fashion cég akik hétről hétre változtatják az eladott cikkeket. pár hét vagy hónap elteltével már nem is kapható ugyanaz a termék. Minimális változtatással kidobják az újat.
Elég megnézni az árkülönbségeket a plázás Bershka-Pull&Bear-Zara-Massimo Dutti közt.
Mind az Inditex csoport tagja, a ruhák minősége sem merőben más. Persze a célcsoportnak szánt termékeket szebb 'csomagolásban', hozzá illő környezetben tálalják.
Illetve, mivel a divat elég szubjektív, egy hangyányival divatosabb ruhát ami másképp áll, már többszörös áron is el lehet adni.A márkához való hűséget szerintem a terméktől az aktuálisan elvárt preferenciák határozzák meg, illetve használati tárgyaknál a Support.
Sokan emlékeztek még a régi Logitech garanciáztatásra.
De ott vannak a mobil eszközök. Jelenleg csak HP-t használok notebookban, mert egy Lenovos, hónapokig tartó garanciáztatás szakdoga írás közepette, örökre elvette a kedvemet a márkától.
Hp notijaim is voltak szervizben, de 3! nap alatt megjárta a szervizt oda vissza.
Ez elégedettséget szül nekem, egy mindennapi vásárlónak pedig biztosan.
Más pedig megveszi garancia nélkül, mert nem számít hosszútávra esetleg csak az ár a döntő.
Az átlagusert- nem érdekli mi van a háttérben csak működjön,
és itt jön képbe az Apple sikerének egy része.A zárt ökoszisztémával, megmondják mit és hogy használhatsz, de az mindig ugyanazt az élményt garantálja majd neked. (vagy nem... a jól ismert iOS 11 bughalmaz, Apple Maps, papírként hajló i6-ok, stb csak hogy a múltba tekintsünk)
Persze ott a gariztatás, mikor heteket kell várni a készülékre, cserekészülék nélkül. Természetesen vehetsz Apple Care-t jó áron és másképp működik ez is.
Csak fizess és nálunk van lehetőség, hogy kitűnj a tömegből.A hozzáadott érték lehet például a garanciaidő is. Egy kínai márka alatt futó Tv panelre 1 évet vállal a gyártó, ugyanazt a Samsung pl. bevállalja 2 vagy esetleg több évre. Amit persze a márkanév miatti 'bizalom' alatt ki is fizettet veled a kasszánál többletként...
[ Szerkesztve ]
Új S23 / S24 / S24+ / S24 Ultra rendelhető! /// People with passion can change the world for the better |||
-
nagyúr
A Branding miatt a Sony igen nagyott cumizott, mikor a laptopos Vaio űzletágát megszüntette. Ezek azok a laptopok voltak, amik minden tekintetben drágák voltak.
Szóval eladta a laptop brandet - majd meglepődött, hogy pár hónap múlva az új tulaj kijött a Vaio mobilokkal!
Mert a pöcsöknek nem volt arra esze, hogy a Sony saját mobilos szegmense miatt totál tiltást adjanak a brand átvevőnek - nem adhat ki a Vaio mobilokat! A szerződés teljesen rendben volt, a hatalmas céges felháborodás miatt fejek is hullottak. Úgyes húzás volt, hogy szinte ugyan azzal a konfiggal jeleneltettek a Sonynak konkurenciát a hazai és keleti piacokon.
A Sonynak ez sem tett jót - csökkent a cég értéke és forgalma!
Surface Book és egy Csúz a körtefán!. Pentax-szal fényképezve!
-
Mik76
senior tag
Gondolj bele, van mondjuk egy ember aki pl nem szamitogep elott tolti a munkaidejet. Emberekkel targyal, kinti munkat vegez, embereket vagy arut szallit, gyerekeket nevel. Egy ilyen ember ha pl telefont akar venni akkor elmegy a telefon boltba vagy egy szolgaltato boltjaba es megkerdezi hogy ilyen arfekvesben mi van? Az elado meg annak fuggvenyeben hogy a sajat arukeszletet akarja-e rasozni a vevore vagy sem (de igen) ad informaciot. Csupa uj info, fejbentartani se konnyu, megerteni se, es akkor meg tuti az elado bele se ment olyan dolgokba hogy soc vagy ppi vagy nfc... Az pedig hogy fuggetlen infot szerezzen az mar onmagaban lehetetlen latva pl a mobilarenas teszteket meg a forumozok beirasait. Lehet pl meg se talalja a mobilarenat...
Es akkor meg el se jutottunk oda hogy kulonbozo generaciokat is kepes legyen valaki osszehasonlitani az adott termekbol. Ilyen szintu ismeretekhez eveket kell eltolteni ezeknek a dolgoknak az alakulasaval, fejlodesevel, es nem utolso sorban a menet kozbe felmerulo jo vagy rossz tapasztalatok eszbentartasaval.Es akor eljutottunk oda hogy ezt az infomennyiseget vard el hogy megertse es atragja mindenki amikor venni akar:
Tevet, szamitogepet, kocsit, telefont, hifit, hangfalat, fejhallgatot, porszivot, hutot, sutot, mosogepet, mosogatogepet, kerekpart, motort, hajszaritot, villanyborotvat, robotporszivot, bukosisakot, fenykepezogepet, objektivet, laptopot, tabletet, furogepet, stb. A lista iszonyu hosszu.Egyszeruen nincs erre mindenkinek ideje. Megkerded az eladot, esetleg ranezel a neten (es imadkozol hogy ertelmes infot talalsz), es meg igy sincs semmi garancia arra hogy nem veszel meg valami szart.
Ami meg a noket illeti, siman le tudnak hulyezni ok is a ferfiakat az elet szamos teren. Persze biztos meg is teszik paran de szerintem nem igazan visz semmire az ilyesmi.
http://www.imdb.com/name/nm1481844/?ref_=nv_sr_1
-
guickly04
csendes tag
Szerintem nagyon jó cikk és sok mindenben tudok azonosulni a cikk írójával. Nem értek egyett sok folyamattal, ami a világban zajlik, de el kell fogadnunk. 1989-ben mi is (én nem mert éppen csak óvodás voltam) kapitalista világot akartunk. Hát megkaptuk. Most már úgy lehet adni/venni márka nevet, liszenszet, mint almát a piacon. Néhány éve a Forma 1-ben is eljátszották ezt a Lotus névvel. Ott is ment a magyarázás, hogy most ez AZ a Lotus, vagy ez "csak" egy márka név és semmi köze az eredeti angol sportkocsi gyártóhoz. De ugye azt sem lehetett mondani, hogy semmi köze nincs hozzá, hiszen ugyan arról a névről beszélünk.....Csak hát a mögöttes tartalom veszett ki, az értékekkel együtt......Győri Keksz, Pilóta Keksz....hogy mást ne mondjak....
[ Szerkesztve ]
-
senior tag
válasz guickly04 #171 üzenetére
Nem, mi nem ezt a kapitalizmust akartuk. Mi azt a fajta kapitalizmust akartuk, ami 1973-ig, az első olajárrobbanásig jellemezte a "nyugatot"és aminek jellege a keleti blokk megszűnésével változott meg igazán.
A második olajválság 1979-ben felgyorsította azt a folyamatot, amit a rendszerváltás csak betetézett: a globális gazdaság kiépülését. Kína egy ország két rendszer politikája a különleges gazdasági övezetekkel tette lehetővé azt a kiszervezési folyamatot, ami megpecsételte - többek között - a "márkák" sorsát is."... test, lélek, szellem - anyag, energia, információ - tudás, bátorság, becsület - tény, igazság, valóság - belőle, benne, általa..."
-
-
nubreed
veterán
Ez igaz, jó hsz!
Ebben az a szomorú, hogy az eladó, főleg szakboltban, elvileg azért van ott, hogy megszakértse neked a dolgokat, mármint az egyszer vevőnek, akinek nincs ideje arra, hogy teszteket olvasson, utána járjon. Habár most, hogy írom ezt, igenis az ember szánjon rá fél órát az életőből mielőtt ki ad 100-200 vagy x szaázerezer forintot egy új telefonra, tv-re, hangfalszettre, bármire. Na de visszatérve az eladóra, ma már a szaküzletekben dolgozók "hozzáértésére" sem lehet alapozni, sajnos ez a nagy helyzet. Tisztelet a kivételnek, ezt nem győzöm hangsúlyozni! Nem egy, nem két üzlet van úgy vele, hogy felvesznek frissen érettségizett srácokat, mert nekik kevesebbet kell fizetni, ezzel is spórol a tulaj, "majd beletanul" címszóval. De nem, ha nem kap rendes alapokat sosem fog beletanulni és csak a saját szubjektív hülyeségeit fogja hangoztatni. Ez is egy szakma, ha tetszik hanem, bármennyire is sokan nem tekintik annak, amihez kell egy bizonyos fajta szakirányú háttértudás.
We are the first of cyber evolution. We are the first to program your future.
-
Ispy
veterán
A lehülyézés nem tőlem ered, általában úgy kezdődnek ezek a beszélgetések, hogy "én ehhez hülye vagyok".
Nézd mindenki úgy költi el a pénzét, ahogyan akarja, de láttam én már mediamarktban 70+-os nénit a hűtő előtt, ahogyan a neten keresgél....
És nem azt mondtam, hogy mindenhez érteni kell, én sem értek mindenhez, sőt, de aki nem veszi a fáradságot és tölt el a gép előtt 30 percet, hogy megnézze mit is vesz, az nem tudatos vásárló. És még így is nagy az esélye, hogy megszívod. És amikor meg mondják nekem, hogy nézd ezt vettem, ennyi meg ennyi volt, ugye milyen jó? Én meg csak bólogatok, hogy basszus, ha kérdeztél volna előtte, akkor most nem csaptál volna el 20-30k-t feleslegesen, vagy lenne ennyi pénzért egy jobb készüléked. Ma Magyarországon az átlagos tévé előtt eltöltött idő 4,5 óra, nem mondom, hogy nincsen olyan, aki tényleg nem ér rá ilyennel foglalkozni, de azért az átlag tudna.
Háztartási gépeknél meg egyszerű a dolog, amelyiknek a legjobb az ára és a legtöbb a garancia azt kell megvenni.
Egyébként, hogy a márkahűséghez is kapcsolódjak, sok cégnek igen széles a palettája, tehát vannak szemétbe való termékei és vehető termékei is, de ezen kívül fontos még a garanciáztatás kérdése, ár/érték arány és persze a személyes tapasztalat a branddel kapcsolatban is, de csak egy címke alapján megvenni valamit elég nagy hiba lenne.
Leírok egy személyes tapasztalatot is (amire egyébként nem vagyok büszke):
lakáskiállításon voltunk a feleségemmel és éppen kanapé csere előtt voltunk, amikor is belebotlottunk egy cégbe, aki a mosható anyagú kanapékat árulta, be is mutatta, hogy fogsz egy tollat összefirkálod, és nézd szépen le lehet mosni utána, tök jó. 5 évvel később, amikor már a használat nyomai kezdtek meglátszani a kanapén, gondoltam ki kéne takarítani rendesen, megkerestem olyan cégeket, akik erre vannak szakosodva, majd közölték, hogy nem vállalják ezt az anyagot, mert nem lehet szépen megcsinálni, szóval most van egy kanapém, amit még tudnék használni, de most kénytelen leszek kidobni 300k-t az ablakon, mert ott helyben meggondolatlanul és 0 infóval döntöttem.[ Szerkesztve ]
"Debugging is like being the detective in a crime movie where you're also the murderer."
-
pechman8
tag
Érdekes mennyire felhorkantak az olvasók. Pedig miattatok a Ti generációtok miatt van az egész!
A mi generációnk létrehozta a nagy neveket a kiváló szinte örökös termékekkel.
Ti pedig egy hét alatt szétromboltátok! Gratulálok.
A mi generációnk ezt nem tűrte, Ti pedig nyakra főre vásároljátok a sok szart!.... Aztán itt sírtok.
Hát akkor most kezdjétek elölről!Mondjuk első lépés: "Ami újabb az jobb" ezt elfelejteni!
Saját korlátaimból nem léphetek ki, mások adottságaiba nem léphetek be.
-
#72042496
törölt tag
válasz pechman8 #176 üzenetére
"Aztán itt sírtok."
Ha valami nem változott az évtizedek során, az az, hogy az emberek panaszkodnak.
Cégek, márkák jönnek-mennek, de a termékek azért fejlődnek. Emellett az olcsó jellemzően tényleg gagyi, a végén valójában drága lesz. Olyat nem érdemes venni.
""Ami újabb az jobb" ezt elfelejteni!"
Kötve hiszem, hogy tudsz olyan régi, nagy nevű terméket mondani, amelyiknél ne lenne manapság sokkal jobb. (Az Orion, Videoton és többi hasonló kommunista-szocialista műremekre asszociálok, de szólj, ha másról van szó.)
[ Szerkesztve ]
-
NGA
addikt
válasz pechman8 #176 üzenetére
Van egy 8 éves Sony LCD tv-nk. Soha nem kellett javítani. Még megvan a nejem összes eddigi telefonja, nekem is még a régi Windows phone-om. Hosszú évekig használtam mindenféle hiba nélkül. A gyermek 3 évig használta a Chuwi tabletjét, mielött ráült volna.
1977-ben kaptam egy magnetofont. 2 hónap után már szervíz. 1984-ben egy kisorion decket. 1 hónap után már szervíz volt. A tv szerelő már családi jóbarát lett akkor :-)
Az idő sokmindent megszépít. Az biztos, hogy a régi cuccok javíthatók voltak, de kellett is javíttatni sokszor. Volt aki kifogott jót, volt aki szívott. Az akkor Hifi magazinban volt, akinek az orion tunerjét 10x javították, cikkben is szerepelt. -
FF Orion TV: félévenkénti hangpanel buzerálás a szerelő által, 90 környékén Samura cserélve (ami 15 évig működött, egyszer volt valami a tápjával, valamint a végén már a színek nem álltak egybe, elmászhatott a fókusz vagy mi)
De ugyanabból a korból ismerősöm Orion HiFi tornya még mindig müxik.[ Szerkesztve ]
Le az elipszilonos jével, éljen a "j" !!!
-
NGA
addikt
válasz E.Kaufmann #182 üzenetére
Nekem is van egy nagy orion tornyom, vagyis volt, mert eladtam. Nem mertem megtartani, mert minden elöregedett benne, az összes kondit stb cserélni kellene. Komplett alkatrésztemető a cucc.
-
quailstorm
nagyúr
Wow, Chuwi 3 évig? Az kemény.
Nekem csak a szériahibás Hi8-hoz volt szerencsém, amibe elfelejtettek CPU hűtést rakni így szolidan megfőzte magát.
Amúgy nálam is többségében 10-20 éveket simán bírnak a cuccok. A Philips mikrohifim (az még designed in Holland volt) pukkantotta el egy kondiját a 2 év lejárta után azonnal, de javítható volt.
-
ZnVjaw0K
tag
válasz #72042496 #179 üzenetére
"Ami újabb az jobb" ezt elfelejteni!"
Én ezt úgy értelmeztem, hogy örökérvényű igazságként kell elfelejteni, mert úgy nem állja meg a helyét.
Egyszerűen arról van szó, hogy a fenti állítás(miszerint ami újabb, az jobb) hamis. Ettől még előfordul hogy az újabb a jobb és az is, hogy a régi a jobb.
Én pont ugyanígy gondolom ezt, mert találkoztam már jónéhány emberrel, aki mániákusan vált mindig az újabbra, mert úgy véli, hogy az csak jobb lehet. És teszi ezt azután is, hogy már többször megégette magát emiatt. Mert na jó, becsúszott egy kis gixer, a mégújabbnál ilyen már nem lesz, aztán dehogynem
Az ő dolga, csak nekem furcsa, hogy pénzt ad ki azért, hogy szarabbra váltson (Néha tényleg jobbra vált, olyankor nagyon elégedett).Szóval:
Ami újabb, az nem (feltétlenül) jobb, hanem újabb.Más: Régi Orionból pl a hifi toronynál ugyan tudsz ma jobbat venni, de bele kell nyúlni a zsebedbe. És az, hogy belenyúlsz a zsebedbe, még korántsem garancia arra, hogy jobbat veszel. És itt visszakanyarodunk a topic egyik legforróbb témájához, hogy ha nem nézel alaposan utána és nem vagy nagyon-nagyon képben a témában, akkor szinte biztosan szarabbat fogsz venni, de a placebó tudat talán meglesz. Azt fogod hinni, hogy jobbat vettél miközben hallgatod az ikszmilliós "hájend" sznobhifit, aminek a pl harmonikus és modulációs torzítása is 2 nagyságrenddel nagyobb, mint a régi Orionnak. Hogy csak egy példát említsek.
-
titán
válasz E.Kaufmann #182 üzenetére
Ne is mondd, a csöves fekete-fehér tévénkhez havonta járt a szerelő a hetvenes években. Aztán lett tranzisztoros ff, ahhoz csak negyedévente. A színes, képcsöveshez már csak évente (hányszor bekrepált még az is, jézus), a mostani Samu meg megvan 8 éve, rá se nézett senki.
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
junior11
veterán
Nekünk a Videotonnal nem volt szerencsénk, de azért sokáig elment. Aztán jött a Goldstar, ami 15+ évig hibátlanul ment, míg el nem passzoltuk, nekem Pana CRT évekig és a jelenlegi kb. lassan 7 éves Sony Bravia is eddig lekopogom, hiba nélkül.
The Truth Is Out There - Az igazság odaát van
-
#72042496
törölt tag
válasz ZnVjaw0K #185 üzenetére
A hozzászólás korábbi részéből azt láttam, hogy a nagyon régi termékeket állítja szembe a mostaniakkal. Hogy azok voltak a jók, a mostaniak pedig gagyik.
De természetes, önmagában nem törvényszerű, hogy az újabb jobb.
Azt a milliós hifit viszont megnézném, amelyik alulmarad egy Orionnal szemben. Esetleg valamilyen extra lifestyle/kompakt temékként tudok ilyet elképzelni. Ha komponens szettről van szó, akkor írhatnál konkrét típust, anélkül ez teljesen légbőlkapottnak tűnik.
[ Szerkesztve ]
-
vicze
félisten
válasz #72042496 #188 üzenetére
Nem feltétlen erről van szó, amikor első LCD TV-m vettem, akkor első dolgom a fórum túrás volt, megérteni hogy mit kell venni mire kell figyelni mire van nekem szükségem. Na most ekkor realizáltam hogy TV-t venni óriási szopás, mert teljesen zsákbamacsak. Végül egy olyan odellt vettem, aminél a kódszámok alapján 100%-ig biztos voltam, hogy az van benne amit szeretnék, na most ez a TV 10év után is tökéletesen minden hiba nélkül működik, úgy hogy nem keveset van használva.
Ez a nem mindegy, hogy ahhoz hogy még azonos modellen nélkül is a lehető legjobbat kapd "tudatos vásárló" kell legyél, és ez nem jó nagyon nem.
Valahogy nem azt erzem, hogy okosabb vagyok másnál mert utánajárok és kitúrom, hanem inkább azt kérdezem, hogy mi a ***nak kell ezt csinálják és időt és energiát ölni bele? Miért nem kaphatok az adott termékből a legjobbat a legjobb?
Az még szomorúbb hogy sajnos tudom a kérdésekre a választ és tisztában vagyok, hogy működik a gazdaság maga a gyártás, és semmit nem tehetünk ellene, sőt idővel ez csak rosszabb lesz.Most itt a kommenteket hatására vissza is jöttek a flasbackek, ahogy hétvégén nem tudom a rajzfilmet nézni, mert megint szerelőt kell hívni az Orion TV-hez, és jó emlékszem, hogy évente többször volt. "Régen minden jobb volt."
[ Szerkesztve ]
-
pechman8
tag
Arra gondolok, hogy olyanok sírnak akik évente cserélik a mobiljaikat, a világról alkotott képüket a facebookról alakították ki. Akik mára nem digitális benszülöttek hanem digitális neandervölgyiek. Akik online kómában élik mindennapjaikat!
Én gimnáziumban dolgozom és sajnos ez az általános.
A legegyszerűbb áramkörökről sincs semmi fogalmuk. Nem tudnak mást mint ikonokra böködni. Ők azok akik már legyártás előtt hírdetik egy termékeikről, hogy LEGENDA. Pedig egy elkészült termék évek alatt válik majd azzá! Ha azzá válik...
Ők azok akik nem is akarnak semmi maradandód létrehozni.Soha nem is gondolkodtak abban, hogy életüket, tehetségüket, akár egy dolog tökéletesítrésére szánják. Mert tehetségük az van. mert ha nem lenne, nem lenne bűnük.
Szóval amíg a vásárlók nem követelik újra meg a tartós értéket a pénzükért addig ez lesz: Szeméttel árasztjuk el a bolygót és elszegényedünk, mert a pénzünkért nem kapunk értéket.
Szóval Ti akik ilyenekké lettekek ne sírjatok itt álsszenten! itt, itt sem!Én sajnos kissebbségben vagyok. Hiába nem veszem meg, nem töltöm, nem upgradelek ha a "többi" megteszi.
Saját korlátaimból nem léphetek ki, mások adottságaiba nem léphetek be.
-
-
Ispy
veterán
válasz pechman8 #190 üzenetére
digitális neandervölgyi
Ez jó, likeolom.
El kell, hogy szomorítsalak, de ez a szülők felelőssége, nem a gyerekeké, a fő baj az, hogy a 40-50-60 évesek is rá vannak gyógyulva a FB-re és társaira (PH! ), így a gyerekek csak mintát követnek. Hozzáteszem 40 éves fejjel nekem sincs fingom az áramkörökről, ez most akkor baj?
Egyébként, ha ezt a hozzáoszlást fogjuk és kicserélünk benne pár szót, akkor nagyjából azt kapjuk, amit az én szüleimre mondtak az idősek akkortájt.
A társadalomnak is van egyfajta evolúciója, ami most is zajlik és még senki sem tudja megmondani, hogy jó vége lesz, vagy sem (mondjuk jelei már vannak, hogy inkább sem).
"Debugging is like being the detective in a crime movie where you're also the murderer."
-
NGA
addikt
Egyébként, hogy mi jobb?
Egy kis érdekesség: Nemrég vettem egy ipad 2018-at pencil-el. Tegnap a gyermek sulija küldött egy emailt, amiben volt 2 kitöltendő kérdőív az ebéd fizetéséről pdf-ben, és kitöltve, aláírva vissza kellett küldeni. A mai technikával 2 perc után a suli "asztalán" volt.
Elég volt csak a mailból megnyitni a pagesbe, ott kitölteni a tollal, aláírni, és a megosztásnál megadni hogy email. Már el is küldte. -
Dr. Akula
félisten
Megéri a márka eredeti tulajának hogy egyesek szétkúrják a nevet, és aztán az eredeti, talán még minőségi cuccot se vegyék meg, mert hát már ismerik a márkát mint a rossz pénzt, tehát ezektől semmit?
-
Dr. Akula
félisten
válasz pelgrim_v1 #8 üzenetére
Azok nem. De Windowst se kapsz olyat ami nem Microsoft. Notiknál pedig a Dell Latitude, Fujitsu Lifebook még jelent valamit, de ott is a sorozat számít (Latitude, Lifebook), csak itt saját maguk kurválkodják el az olcsóbb, homeuser szériákat, nem más cégek. A minőségnek az se jobb. Nem mindig kellenek ehhez a kínaiak, törökök. Aztán ott a Lenovo, ami megvette az IBM-től a ThinkPadet, hogy aztán ugyanolyan szutyok kommersz szart csináljon belőle, mint ami már volt neki azelőtt is (pl. Lenovo 3000 széria). Ezért minek kellett pénzt kiadni? Aki bc notit vásárol, az nem a reklámmal beetethető homeuser, a cégek meg tudják mit vesznek, ha szar, akkor nem veszik meg.
[ Szerkesztve ]
-
senior tag
válasz Dr. Akula #195 üzenetére
Minden ilyen és hasonló esetben nem az a hibás aki megveszi, hanem aki eladja - legyen az termőföld vagy bejáratott "tisztességes" márkanév. Ha eladtad már nem igen formálhatsz jogot, ha nem tetszenek a történések.
Eladták, mert nem kellett, csőd közelbe kerültek, vagy fontosabb volt a pénz.Ezt szabályozni nem nagyon lehet, amíg törvényes az ügylet addig beleszólni sem.
Mondjuk széleskörű bejelentési kötelezettséget - média hirdetések formájában - előírhatna az illetékes versenyhivatal (nyilván az eladó részéről illetékes)."... test, lélek, szellem - anyag, energia, információ - tudás, bátorság, becsület - tény, igazság, valóság - belőle, benne, általa..."
-
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Jön a Heroes of Might and Magic: Olden Era
- Asszociációs játék. :)
- Anglia - élmények, tapasztalatok
- Ötletek, javaslatok, hogy még jobb legyen a PH! lapcsalád
- Ingyen kellene, de tegnapra
- Samsung Galaxy Watch7 - kötelező kör
- iPhone topik
- Háztartási gépek
- Xbox Series X|S
- Autós kamerák
- További aktív témák...
- SAMSUNG (QE65QN900BTXXH) 165CM 8K NEO Q-LED CSUCS TV ! AKCIÓ
- SAMSUNG(QE65QN800CTXXN) 165CM 8K NEO Q-LED UJ MODELL! AKCIÓ
- Harman Kardon AVR 171 HDMI USB NET Bluetooth 7.2 házimozi erősítő + táv
- Softears cerberus high end iem fülhallgató eladó csere
- PANASONIC (TX42MZ800E)109CM 4K SMART 120HZ OLED ! 2024 MODELL! AKCIÓ!
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen