Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Robert_F

    tag

    válasz gorgil #4 üzenetére

    Hello, nem robotpilóta hanem egyfajta átesés elleni védelem ez az MCAS.

    Kifejtve Manoeuvring Characteristics Augmentation System... Istenem de szép nevet tudtak neki találni...

    (Átesés ugye az a jelenség, amikor az állásszög kritikus értéken túl növekszik és a szárny által termelt felhajtóerö durván lecsökken. Ez sokféle módon létrejöhet: sebesség nagyon lecsökken, durva manöverezés bólintás irányban, egyebek, pl. szélnyírás.)

    (Állásszög parasztosan a szárny húrjának - még parasztosabban: a szárnyprofil 'középvonalának' - a 'megfújás' irányával bezárt szöge.)

    Kikapcsolt robotpilóta mellett is aktív, a vízszintes vezérsík (lassú) mozgatásával avatkozik be abban az esetben, ha az állásszög meghalad egy bizonyos, a gyártó által meghatározott értéket.

    Ilyenkor elkezdi magától állítani a vízszíntes vezérsíkot 'orrot lefelé' irányban, (AND - Apply Nose Down) hogy ezzel megelözze az átesést.

    A gond úgy látszik az, hogy nem dokumentálták ezt sehol és a pilóták sem kaptak erröl tájékoztatást.

    Úgy olvasom, deaktiválni csak úgy lehet ha a vízszintes vezérsík elektromotoros mozgatását tiltják.

    Erre van kapcsoló már a korábbi szérián is: fedeles 'stab trim cutout' a középkonzolon. Ezzel ki lehet iktatni a vezérsík minden elektromos mozgatását és csak kézzel lehet a továbbiakban állítani.

    Ami még adalék, hogy hibás állásszög érzékeléskor is aktiválódhat ez a funkció úgy látszik.

    A Boeing ezt most csúnyán elxxxxta ha kiderül, hogy az Etióp gép is MCAS-sal kapcsolatos hibák miatt zuhant le...

    Gyorstalpaló:

    http://www.b737.org.uk/mcas.htm

    [ Szerkesztve ]

    ... minden reggel jusson eszedbe: ... ma van hátralévö életed elsö napja ... anonymous

Új hozzászólás Aktív témák