- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Alapértelmezett konfiguráción sok Core CPU-nak lehet stabilitási gondja
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 5***(X) "Zen 3" (AM4)
- Steam Deck
- Azonnali informatikai kérdések órája
- Milyen monitort vegyek?
- Autóhifi
- AMD GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Google Chromecast topic
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
Hirdetés
-
Spyra: akkus, nagynyomású, automata vízipuska
lo Type-C port, egy töltéssel 2200 lövés, több, mint 2 kg-os súly, automata víz felszívás... Start the epic! :)
-
Sokat fogyaszt az AI, egyre több az adatközpont, kell az atomenergia
it Az AI-t kiszolgáló adatközpontok olyan nagy energiaigénnyel bírnak, hogy egyre több atomenergiára van szükség.
-
Megbírságolták a Razert a Zephyr maszkok miatt
ph A cég elég olcsón megússza az ügyfelei félrevezetését, de az üdvözlendő, hogy az Egyesült Államok hatóságai nem siklottak el az ügy felett.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Doze
aktív tag
válasz #65675776 #19 üzenetére
Rátaláltam egy az angol Wikis cikkre, ott amit kihámoztam az az volt, hogy kb 4 félé tervezési módozatot használnak...
De a fontos az az, hogy a hagyományos "áramlástan" alkalmazva csak Szubszonikus gépek tervezhetők... mert ideális súrlódásmentes közeggel számolnak, ami összenyomható stb...
De arra már az 1930-as években rádöbbentek, hogy egy zuhanó gép felületén (kialakítása miatt), egyes helyeken már átlépheti a hangsebességet a kavargó levegő.... De ahogy közelítettek ehhez a határhoz, valamilyen nyomásesés keletkezik, és ezt valamilyen falnak nevezik, mert e fölött nem lehet alkalmazni az ideális áramlási képleteket stb... és összenyomhatatlan közeggel kell számolni.... ezért van az hogy a légcsavaros gépek propellereivel nem lehet már "előre" vinni a gépet, ugyanis a határ közelében hatástalan a lapátok működése... ekkor került előtérbe a sugárhajtómű.
Valaki írta, hogy hangrobbanás már nincs szuperszonikus repülés közben.... de van, méghozzá azért mert olyan gépet még nem sikerült tervezni, ami nem kavarná meg a levegőt, így folyamatosan azt a "mély" zörgő hangot adja, és még a hajtóművekből kiáramló gázokról nem is beszéltünk, ami szubszonikus sebességnél is hangsebességgel távozó gázokat produkál. Ezeket a hangokat/áramlásokat lehet optimalizálni, de nem lehet elkerülni. Többek közt ezért is mocsok drága a nagysebességű repülés, mert ezek a turbulenciák visszatartják a gépet rendesen...
A hiperszonikus repülés, meg a keletkező hő miatt akadályozott, nem lehet huzamosabb ideig ilyen sebességgel haladni mert nemes egyszerűséggel elolvad a gép , persze 2-3 Mach-ig oké, de pl 5 Mach, a felső légrétegekben is korlátozott ideig fenntartható...
Az viszont érdekes, hogy ezt az egész áramlástani problémát megoldaná ha ionizálni tudnák a levegőt, közvetlenül a gép felületén, ugyanis akkor nem lépnek fel ilyesmi problémák, sem a súrlódás, az üzemanyag fogyasztás is kb 3/4ével csökkenne... kb mintha egy kamion szélárnyékában mennél autóval
Új hozzászólás Aktív témák
- Crypto Trade
- Építő/felújító topik
- eBay-es kütyük kis pénzért
- Vicces képek
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Debrecen és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Fűnyíró topik
- Témázgatunk, témázgatunk!? ... avagy mutasd az Android homescreened!
- További aktív témák...
- EDIFIER R1700BTS hangfal pár makulátlan, új állapotban, 2 év hivatalos garanciával, alkalmi áron
- LG OLED55B23LA 2 Év GYÁRI GARANCIA
- Apple iPhone XR 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Gamer PC , i7 12700KF , RTX 3080 Ti , 64GB DDR5 , 960GB NVME , 1TB HDD
- Intel PC , i5 8500 , 1660 6GB , 32GB DDR4 , 512GB NVME , 500GB HDD
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest