- A Corsair égisze alá kerül a Fanatec
- Megérkezett a Corsair új M.2-es SSD-je, és mindennek mondható, csak lassúnak nem
- Módosít a memória sebességének jelzésén a Microsoft
- Elveszítette az egyik legnagyobb kínai partnerét az Intel és a Qualcomm
- Átlátszó OLED kijelzőket építenek az ablakok helyére a koreai metróban
- Házimozi haladó szinten
- Autós kamerák
- Autóhifi
- AMD Navi Radeon™ RX 6xxx sorozat
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Apple notebookok
- Egér probléma
- Hisense LCD és LED TV-k
- Megérkezett a Corsair új M.2-es SSD-je, és mindennek mondható, csak lassúnak nem
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
Hirdetés
-
Megjelenési dátumot kapott a PO'ed: Definitive Edition
gp Az új kiadás kevesebb mint egy hét múlva már elérhető lesz.
-
Már nem hisz a nagy európai EV-forradalomban a Ford
it Meggondolta magát a Ford, a helyzetre való tekintettel 2030 után is kínálhat Európában hibrid és benzines autókat.
-
Toyota Corolla Touring Sport 2.0 teszt és az autóipar
lo Némi autóipari kitekintés után egy középkategóriás autót mutatok be, ami az észszerűség műhelyében készül.
Új hozzászólás Aktív témák
-
b.vr
őstag
válasz Kristof93 #17 üzenetére
Azért ez ám összefügg. A 12-40/2.8 + bármelyik szuper stabis Oly (esetemben E-M1) ezért nagyon jó kombó. A dslr-eket nem követem (amiket én fotózok arra nagyon nem jó, általánosságban most hagyjuk mert nagyon elvinné a témát) , utazásnál (amire az emberek döntő többsége hasznája vagy erre is használja a gépét) ami hasonló méret az a Sony A7 a 24-70/4-gyel, csak az képminőségben nem elég jó (a 2.8-as most majd igen, de hát az már nagy méretű, igazán drága (szerintem amúgy természetesen jogosan, de ettől még az egy más árkategória) meg hát 3 évvel később jött, korábban ez nem volt alternatíva) A szintén kicsit későbbi Fuji 16-55/2.8 pedig remek képminőségű, viszont nem stabilizál. Így hiába van szenzorméretben kb 1 FÉ előny ha aztán az Oly stabi meg hoz 4-5-öt (ennél a felhasználási területnél nem a dof a lényeg hanem hogy a zaj, és utazásnál mindig van alkonyati/esti fotózás)
Most a 12-100/4 erre egy alternatíva, ugyan nagyobb méretben de egy baromi hasznos átfogással. Az 1 FÉ veszteséget pedig az alacsonyfényes helyzetekben visszahozza a dual IS (Robin Wong írása eddig erre rá is erősített)"Oscar bácsi meg nem gyütt"
-
b.vr
őstag
válasz Kristof93 #21 üzenetére
"24-70 zeiss eleg kozepszeru, de attol meg nagyon elveri az olympus 12-40 pro-t"
Értem. Tehát a 12-40-et szerinted még az a középszerű obi is nagyon elveri. Ezt alá is tudnád támasztani valamivel?
Az apsc sony vonalat pedig maga a sony sem veszi komolyan (hanem a ff-re koncentrálnak). Nem is a gépeken látszik ez, hanem az obikon. De amúgy arra melyik is lenne az az obi ami az Oly 12-40/2.8 és a Fuji 16-55/2.8 párja lehetne?
"Oscar bácsi meg nem gyütt"
-
b.vr
őstag
válasz Kristof93 #23 üzenetére
Hát a 12-40ben nem fogunk egyetérteni az biztos (de ha már írtad megnéztem a dxo-t mit írnak, ajánlom a konklúzió részt: "The Olympus M. Zuiko Digital ED 12-40mm f/2.8 PRO is a good lens, very good in fact, easily challenging the optical performance of the rival, and slightly dearer Panasonic model as well as high-grade APS-C lenses" A Sony Zeiss 24-70nél pedig nem épp lelkendezőek a konklúziónál de hát annál amúgy is egyetértettünk hogy az nem egy kiemelkedő darab) Aztán (mert ezek szerint neked a szenzormérettel van a bajod) lépjünk az apsc felé, a Fuji 16-55/2.8 párjaként egy adapterezett sigma 18-35/1.8-at hozni és hogy ez teszi az apsc sonyt érdekessé...
Maradjunk annyiban hogy nagyon máshogy látjuk ezt a kérdést"Oscar bácsi meg nem gyütt"
-
b.vr
őstag
válasz Kristof93 #25 üzenetére
A Fujinál azzal kezdtem hogy az viszont nem stabilizált. A 6500nál nincs is ezekkel párba állítható objektív. Miben érv az hogy több részletet lehet kihozni egy A7RII-n amin tesztelték mint egy e-p5ön amin a másikat, ennyi erővel már csak a high res mód is több részletet hoz ki (itt a PH!en is megnézheted a tesztet). Te viszont konkrétan az objektív kapcsán azt nyögted be hogy "24-70 zeiss eleg kozepszeru, de attol meg nagyon elveri az olympus 12-40 pro-t" amit elég nehéz másként érteni mint hogy szerinted még a középszerű szintet sem éri el, ennek ellenére amire hivatkozol dxomark az baromira nem ezt mondja, be is idéztem. Plusz amit én neked válaszoltam (#18-cal kezdve) annak rohadtul semmi köze az e-m1mkII 2000 dolláros árához.
Terelsz itt össze-vissza, én ezt veled befejeztem.
(betegen fekszem itthon de asszem minimalizálom a ph fórumozást, rendszeresen kemény dolgok folynak itt...)[ Szerkesztve ]
"Oscar bácsi meg nem gyütt"
-
b.vr
őstag
válasz Kristof93 #25 üzenetére
"A leirasban mas ff objektivekhez hasonlitjak, 12-40-et pedig mft uveghez."
ja, csak mert ezen külön felnyomtam az agyam és kifelejtettem. Szóval láthatólag amit beidéztem sem sikerült megértened:
"The Olympus M. Zuiko Digital ED 12-40mm f/2.8 PRO is a good lens, very good in fact, easily challenging the optical performance of the rival, and slightly dearer Panasonic model as well as high-grade APS-C lenses""Oscar bácsi meg nem gyütt"
-
-
.mf
veterán
válasz Kristof93 #21 üzenetére
"A 24-70 zeiss eleg kozepszeru, de attol meg nagyon elveri az olympus 12-40 pro-t."
"Es az a 9 megapixel amit 16-os szenzorbol kihoz egyaltalan nem meggyozo."Ha az az érved, hogy a Dxo szerint a 16-ból 9 Mpx marad, az 56.25%; ehhez képest a Zeissnél 36-ból 15, az 41.67% (nem válogattam a vázakat, az összehasonlítás by default ezekkel hozza őket. De nézhetjük az A6000-rel is, ott a 24 Mpx-ből mindössze 7 marad, 29.16%, ennyit a dxo sharpness score-járól); és az Oly, annak ellenére, hogy közel 1 FÉ-nyivel fényerősebb (mért: 3.3 vs 4.4), mégis sokkal kevésbé vignettál (0.9 vs 1.7 FÉ -- egy mindössze f4-es zoomtól ez elég csúnya).
Tehát mint objektív, a kettő közül a 12-40 jobb. Az már teljesen más kérdés, hogy a rendszer egésze miatt (kisebb méretű, alacsonyabb felbontású szenzor) produkál alacsonyabb élességi adatokat.De ha élesség: mekkora méretben szoktál nyomtatni, hogy ez a különbség kijön? 4k-s képernyő-méretre leméretezve szerintem még az a lesajnált "9 Mpx-t kihozó" 12-40-es is elég éles. Az élesség szerintem pont nem gondja a m43 obik döntő többségének.
Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
b.vr
őstag
válasz Kristof93 #32 üzenetére
"A te érveid abban merülnek ki, hogy "ez hülyeség". Egy rendszert szerinted az határoz meg, hogy milyen 2.8as zoom van hozzá, de az 1.8-as vagy 4-es nagyobb szenzoron valamiért már nem jó"
Egy frászt merültek ki abban csak épp elengedsz mindent a füled mellett vagy nem jut el a tudatodig és nem igazán érted amit olvasol. A FF Sony A7nél direkt kiemeltem hogy az F4-es zoomot nézem, csak hát ugye (akárhogy is kapálózol ez ellen) az baromira nem egy minőségi szint az Oly 12-40 és Fuji 16-55 párossal. Az apsc sonynál pedig neked is érezned kellene hogy nyilván nem az 1.8 a "nem jó" hanem egy átfogási tartományban sem stimmelő, ráadásul még a 2x zoomátfogást sem elérő, adapterezett sigmát szeretnél állandóan idehozni (ami adapter nélkül is kétszer olyan nehéz mint az amúgy már sokak által nehéznek tartott oly...)
Látod _ez_ a nevetséges.
Pedig ez csak ez a két mondatod volt...[ Szerkesztve ]
"Oscar bácsi meg nem gyütt"
-
b.vr
őstag
válasz Kristof93 #38 üzenetére
a 24-70ről továbbra is zagyvaságokat beszélsz de hát ezt hagyjuk, viszont ha már neked ez az isteni zsinórmérték akkor amiket most behoztál, vetettél már egy pillantást a nex-7en tesztelt 16-70/4 dxo score-jaira és konklúziójára vagy ezt megint olvasás nélkül írtad? (még a 18-105/4-nél sem tűnik feltétlen jobbnak, bár amúgy az ekv 27től indul. A több mint 1 kilós és elég szépen árazott 18-110/4 ami egy videós obi, azt gondolom világos hogy meg sem kell nézni. Negyediknek nem tudom melyikre gondoltál)
na, tényleg azt gondolom fejezzük ezt be. Eddig sem téged akartalak meggyőzni, de vannak sokan akik csak olvasnak illetve később néznek be a topicba és hogy azért nagy marhaságok nem maradjanak már válasz nélkül. De egy szint után már kár lenne fokozni.
"Oscar bácsi meg nem gyütt"
Új hozzászólás Aktív témák
- Arena Breakout: Infinite
- Mobil flották
- Házimozi haladó szinten
- Ezek a OnePlus 12 és 12R európai árai
- Autós kamerák
- Tanulmányi tapasztalatok a Műszaki Egyetemmel kapcsolatban?
- Minecraft
- Magga: PLEX: multimédia az egész lakásban
- TP-Link Archer C5 - AC1200 router
- Több stúdiót is bezár költségcsökkentésként a Microsoft Xbox részlege
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest