Hirdetés
Hirdetés
-
Minden információt felhasználnak rólunk a közösségi cégek
it Az amerikai hatóságok szerint a közösségi média felhasználói nem igazán rendelkeznek irányítással azon adatok fölött, amit az AI-rendszerekkel megetetnek a nagy cégek.
-
Tinkertown - Jövő hónapban jön az Xbox kiadás
gp Az év végén valamikor Nintendo Switch-re is befut a végső változat, de utóbbihoz dátumot nem kaptunk még.
-
Végre a Logitech is bemutatott egy analóg klaviatúrát
ph A dolog már eléggé időszerű volt, mindenesetre a három színben készülő, TKL-es megoldás nem dúskál a hobbistáktól ellesett okosságokban.
Új hozzászólás Aktív témák
-
erhas01
tag
Csepel Torpedo-ról a képek alapján a véleményem, kiegészítéseim a 95Kg-hoz!
, hétköznapi nyelven:- Első féknél az a fekete kis műanyag. Nagyon jó, ha egy gödörbe kicsi 8 kapsz állítható!
- Szinte minden csavarfej imbusz. Kevés szerszám kell. Súlymegtakarítás.
- Gyors záras kerék. Gumicserénél előny.
- Hegesztési varratok, szép nagyok, erősek.
- A gumi nem teljesen sima felületű. Nedves úton is jobban tapad, az a pici árok légpárnaként működik.
- 622-28-as gumi. A tulajdonos tömegének megfelelő.
- A fékpofán van sárvető.
- A bowdenek nincsenek teljesen tövig hajtva. Még engedhető, állítható is.
- A kormánystucni kettő-kettő imbuszcsavarral rögzül. Ha eltörik az egyik, a másik mindenképpen kitart, amíg hazaérsz.
- Bowdenek összekötve.
- A nyereg formailag, ha a geometria megfelel, tökéletes ebben az árban.
Megjegyzés: A nyeregszíne fehér legyen annak, aki szeret 30-45 fok között aszfalton 10-12 órát tekerni. A világosabb szín kevésbé forrósodik fel. Oldalsó koptató esetleg.
- Imbusz csavaros nyeregrögzítés. Nehezebb ellopni, mint a gyors zárast.
- A nyereg sima felületű, az a pár vájat elég a stabil csúszásmentes üléshez.
- Hajtómű fekete. Az olaj és a kosz kevésbé látszik.
- A felni kopásmélységjelzős és csíkozott húzott. A legjobban fékezhető felület.
- Vázvillavédő rendben.
- A hátsó kazettasor meredek 3-asával ugrik. Aki nem pörget, nincs pedálfordulat mérőre kötve annak jó. A városi közlekedésben,lámpáknál, csomagcipeléskor a kereszteződéskor előny lehet ez az áttétel. Nagyobb terhet megmozdítani jobb ez a típus. Nekem laposabb van, mivel én kb. 40Kg -mal könnyebb vagyok.
- A szegecselt abroncsos felni még nehezebb egyedeket is elbírna.
- A magas peremes abroncs. Nehezebb emelkedőre menni, de sokkal merevebb. A kerületi, forgatandó, megmozdítandó tömeg számít.
- A szelepek sugárirányba mutatnak, a tengely központja felé. A belső gumi, nincs elcsúszva, nem áll fenn szelepszakadás.
- A küllő fűzésének módjához, perpillanat, nem tudom melyik a legmerevebb technika.
- A gumiköpeny szépen kijött a felnin, nem látok ütést. A raktárban vetemedett gumit szappanos vízzel rá lehet bírni.
- A 48-38-28 az egyik legjobb összeállítás. Egyenes a láncvonal vezetése, arányos az áttétel a hátsó sorhoz.
- Az Acera váltógörgő szép nagy átmérőjű. Kevésbé tömődik el kosszal.
- A külső gumin a CST felirat közepénél kellene lennie a szelepnek. Este szürkületben könnyebb defektet javítani, tudod hol volt a szelep és attól számítva a lyuk. Ott feltétlenül ellenőrizni kell a külsőt a defektvédő szalagot, a felnit, maradt e szilánk, szeg, stb.
- A felső csövön felül nincs bovden, a felső cső vízszintes. Jó! Ha megéhezel ráülsz.
Alul sincs bowden. Jó! Aki emeletes házban lakik és nincs lift cipeléskor nem vágja a vállát.
Oldalt van a bowden.
- A váltóbowden alsó csövön futó részére. Egy átlátszó fóliát ragasztanék a fényezést védeni.
- A hátsó agy kónuszos? Aki be tudja állítani annak jó.
A bolti leírás alapján ez monoblokkos, vagy kónuszos? A monoblokkosból olyan kell, ami eső és por védett gumírozott.
- Van normál sárvédő hely.
- Csomagtartó?
- Kettő kulacstartó. Aki hosszabb 10-12 órát utazik, annak kötelező.
- Hagyományos vázgeometria. Nagyon masszív.
- Nincs teleszkóp. Eggyel kevesebb hibalehetőség.
- A kormány keskeny. Városba ez kell.
- A váz színe kék. Ehhez a kerékszetthez egy fehér és piros fényvisszaverő csíkozás illik.
- A váz letámasztása jó! Lásd képen. A hajtóművel ellentétes oldalon.
- Markolat. A gumit meg kell nézni, mennyire kenődik. Ha puha, ott gyorsan elvásik, ha ritka mintás, akkor ott vágja a kezet.
- Pedál. SPD, túra cipővel kombinálva.Végigmazsolázva nagyon összeszedett a kerékpár! Megjelenik a tulajdonosa a paraméterek alapján.
-
padre71
tag
válasz Maximum1 #102 üzenetére
Az országúti fitnesz kerékpárok közül elég soknál ezt a 48/38/28-as hajtóművet alkalmazzák belépő szintnél. Csak néhány példa: Merida Speeder T1 (ennél ugyan az a Shimano FC-M131 (48/38/28) hajtómű van, mint az enyémen), TREK 7.1 FX, Kross Seto,
Szóval egyáltalán nem idegen ez a hajtás a bringán. Persze ez csak az én véleményem.
erhas01: Köszönöm a véleményed, jól kivesézted.
-
Teasüti
nagyúr
Akkor most sorolhatom aminél kiguvadtak a szemeim?
Nedves úton is jobban tapad, az a pici árok légpárnaként működik.
WTF? Amúgy bringán nincs aquaplanning, a negatív mintázat makrosima aszfalton akár el is hagyható.A tulajdonos tömegének megfelelő.
Aha, ok, ha te mondod.Ha eltörik az egyik, a másik mindenképpen kitart, amíg hazaérsz.
Ha eltörik az egyik, akkor valószínűleg előbb a kórházba akarnék menni, nem haza.Nehezebb ellopni, mint a gyors zárast.
Ha vki lopni akar, visz magával egy 5-ös imbuszt.A legjobban fékezhető felület.
Miért?Aki nem pörget, nincs pedálfordulat mérőre kötve annak jó.
Van cad. mérőm és pörgetek is. Akkor nekem miért kéne megarange helyett combosabb áttétel? Éppen azért illik a stílusomhoz a megarange, mert lehet vele pörgetni.A szegecselt abroncsos felni még nehezebb egyedeket is elbírna.
A szegecsek a korrózióvédelmet szolgálják elsősorban. Bár van némi mechanikai haszna, de azért nem vízválasztó.Nehezebb emelkedőre menni, de sokkal merevebb. A kerületi, forgatandó, megmozdítandó tömeg számít.
Miért éppen emelkedőre? Hisz nagyobb a tehetetlensége, tovább gurul lendületből. Gyorsítani nehezebb, emelkedőn felfelé kevés ember szokott gyorsítani.Egyenes a láncvonal vezetése, arányos az áttétel a hátsó sorhoz.
Ez az én tájékozatlanságom, de mi köze a kettőnek egymáshoz? Illetve mit jelent az, hogy arányos az áttétel? Azt hittem ez csak felhasználói igény kérdése, ki milyen áttételt használ.Ha megéhezel ráülsz.
Hogy mi? Ez vmi bringás zsargon?Aki be tudja állítani annak jó.
Aki nem tudja az... áh hagyjuk is. Az vegyen iparit kétszer annyiért. Mert ugye alapvetés, hogy a szerviz sem végez tökéletes munkát. Legalábbis 10-ből 9 munkájába bele lehet kötni.Ehhez a kerékszetthez egy fehér és piros fényvisszaverő csíkozás illik.
No comment.Lásd képen. A hajtóművel ellentétes oldalon.
Mintha láttam volna feljebb is ezt a letámasztásos dolgot. Elmagyaráznád nekem itt mi az összefüggés?Valamint még mindig nem tudom te mit értesz "kormányvilla" és "vázvilla" alatt.
Mivel telóról volt szó, ezért csak sejthetem, hogy a villaszárat és a becsúszót.
Vagy esetleg fejcső és villanyak?
A vázon meg két részegységnél szerepel ez a kifejezés: támvilla és láncvilla. -
padre71
tag
válasz rbalint88 #104 üzenetére
Igazad van, a Sora és az Alfine is szebb, csak éppen annyiba kerülnek, mint maga a váz. Erre a Csepel vázra drága cuccokat szerintem felesleges rakni. A koncepcióm is az volt, hogy olcsó gépet összerakni kevés pénzből. A váz is ennek szellemében került kiválasztásra.
Egy Merida vázra pl. már nyilván jobb hajtóművet raknék, de az már egy drágább projekt lenne és nem is biztos hogy olcsóbbra jönne ki, mint a gyári összeszerelés.
-
zoli03
őstag
"A szegecselt abroncsos felni még nehezebb egyedeket is elbírna."
"A szegecsek a korrózióvédelmet szolgálják elsősorban. Bár van némi mechanikai haszna, de azért nem vízválasztó."
Pedig sok helyen írják a mechanikai hasznot, többször van róla szó, mint a korrózióvédelemről, ami amúgy is csak alu küllőanyánál lehet problémás.
-
rbalint88
addikt
Nincs azzal baj, hogy olcsó legyen, én bringám is 85ezer volt, csak 15 évesen, használtan ez is tökéletesen működik. mondtam, bringasznob vagyok, de inkább járok 15 éves top kategóriás bringával, mint vadiúj alappal.
kinek mi, adott esetben szerintem mindkét megoldás védhető, te az olcsó új bringát válaszotad, megértem a döntést, napi járkálósnak jobb megoldás is biztosan, mint egy öreg gép. -
Maximum1
őstag
Igazad van, linkelnem kellett volna.
Szerintem egy ilyen bringára minimum egy ilyen való, és akkor maradtunk a 4szög tengelynél, ne lépjünk át más dimenziókba. -
erhas01
tag
válasz Maximum1 #102 üzenetére
Írd le te is, mit tettél volna rá egy 100Kg személynek aszfalton!
A hajtómű, áttétel kihasználásban semmi különbség nincs városi használatban a 3x8 vagy 3x7 között. Ha keresztben a láncvonalvezetés, az máris kiesett a tartomány.
Nálam eltérő lett - 48x38x28 ez volt - .Ennyi a kihasználható. :
A 3x8 -ból 48x36x26 11-28 ( 11-26 ) egyedileg összerakott, én gyengébb vagyok .
48 1,2,3,4
36 3,4,5,6
26 5,6,7,8
Ez mindössze csak 12 fokozat!
Ettől eltérően használatkor keresztben van a lánc, oldal irányban nyúlik és nem hosszirányban, kettő év alatt a HG90 láncot cserélni kellett.
Számomra szükséges volt a 4,akárhány és a 1:1 nagyon széles tartomány a sok 10-17% os emelkedők miatt.Amennyiben egy személy x áttételt bír hajtani kényelmesen, ahhoz kell ragaszkodnia!
A fogszámot osztom a másik fogszámmal, ez ad egy arányt.
Amennyiben terhet cipel, akkor azt legalább 1,6-tal elosztani.pl. : találomra írom max 4,0000 - 3,0000 között ( 48-12 , stb. )
, akkor nekem kiesett az 50x40x30 fogas , a kéttányéros 52x42, 52x39, 52xyy fogas hajtómű.
Súllyal a túrázás úgy néz ki: 15-30 kg-nál legyen elég tartománya az egy az egy felé.
Kb 10 foggal mínuszban lefelé. 3,000 - tól 1:1 hez.Ehhez számítom a terepviszonyt, az éppen aktuális felkészültséget.
Továbbá megadom az 1 órás átlagomat, és a 100km átlagomat a sík és dombos vidéken,
az adott cél, a megállópontok, hol vannak, ahhoz képest, mikor kerülök lassulási tartományba. Az energia,stb. anyagokat alapesetben nem használom a tiszta eredményhez. A reggeli indulás termikkel szemben, háttal, vagy oldalt?
Egész napos, vagy nem, egy, vagy többnapos túra. Szállás van, vagy sátorozok.Ezek után meg lehet mondani előre, nagy biztonsággal, hogy egy személy a csoportból ilyen és ilyen felszereléssel a körülményekhez viszonyítva teljesítheti e az adott utat és eléri a vonatot.
( 150km fotós városnézéses, vegyes terep, csoport 20 fő, menetidő 10 óra. Előre letekerem, plusz 50 km azonos idő alatt. )
Vagy pedig, agyonvernek ... miután hazaért... , erre még nem került sor.Egyedül és csoporttal, indulás előtt nekem mindig kell legyen ABCDEF terv.
Láncszakadás, defektszerelés lásd: gyors záras a kerék, vastag a lánc 7 sor.
Útvonallezárás. plusz 50km. A szomszédos utak ismerete, vajon odaérek e?
Tengelytörés, hajtómű, fékkar leesés, gumiszétrobbanás, árokba szaltó, kőomlás, halál is, bármi lehet.
Nekem volt mindkettő defektes kerékkel 40km 19% emelkedőn és lejtőkön 8Km/órával ,
tériszony, vérnyomásleesés,magasságtól fejfájás, rovarcsípés, kidőlő fák,
útsüllyedés, baleset előttem, árvíz, kihűlés, hibernáció, eléhezés, napszúrás.Ezután nagyon nem foglalkoztat a drágább felszerelés.
Az ár érték és fenntarthatósági arány legyen megfelelő nekem.Legyen öröme benne, céljai, ahova eljut és képei, amiket az utókornak meg tud mutatni.
-
erhas01
tag
Így értettem: kifutottam a szerkesztésből.. 15 s
A többi elfogadva!
1
Nedves úton, kezdő még cseppfoltos esőnél a levegő sűrűsége, az útfelület tapadása csökken.
2
Ha az egyik csavar eltörik, anyagfáradás miatt és kettő nekem van, nagyobb az esély hogy a másik még kitarthat. Legalábbis, amit láttam az alapján. Továbbá az egyik csavar kilazulása, még elvileg, ha nincs imbuszkulcs nálam és észrevettem, akkor még kormányozható maradhat a kerékpár.
3
A legjobban fékezhető felület.
Miért?
Mert nagyobb a felület! VVVVVVV és nem ilyen __________ azért. Ez próba lapján is mértem.
4
Van cad. mérőm és pörgetek is.
Erre: Lance Amstron, Contador, Froome, Nibali, Toni Martin. A válasz.
Laposabb sor 11,12,13,14,15,16 ... azonos pedálfordulat mellett az áttétel változtatásakor nem változik jelentősen a pulzusszám, a szívet kevésbé terheli a kisebb kilengés.
5
Nehezebb emelkedőre menni, de sokkal merevebb. A kerületi, forgatandó, megmozdítandó tömeg számít.
Ez egy magasabb falú felni. Ezzel én lassabban haladtam a dombon, a versenyzők is.
6
Egyenes a láncvonal vezetése, arányos az áttétel a hátsó sorhoz.
Ez két mondat akart lenni!
pl.: A Shimano, vagy a gyártó kiszámolta átlagosan mi a legmegbízhatóbb tartomány
Az előző 111 hsz leírtam. 48x38x28
7
Ha túrázol napok óta! Akkor nyereg a legkényelmetlenebb.
Leszállok és nekitámaszkodva ülök rajta. Nekem jó, ha vízszintes. Ennyi.
8
Lásd képen. A hajtóművel ellentétes oldalon.
Ha azon az oldalon támasztod valaminek megálláskor és eldől a kerékpár, akkor épen maradhat a váltó és minden.
9
fejcső és villanyak?
Az lesz az. Mindent én sem tudhatok.10
Négyszögtengely stb. ott nekem megáll a tudományom. -
Don't Panic
senior tag
klassz gép!
[ Szerkesztve ]
-
Maximum1
őstag
"Írd le te is, mit tettél volna rá egy 100Kg személynek aszfalton!"
Nem ezt a vázat+villát választottam volna, akkor elférne vastagabb gumi is stb...
100+kg-nál a 2forgáspontos fék esőben nem lesz a kedvenc.Csepel berkein belül is létezik "Csepel Rapid" néven, szélesebb gumi is belefér, jobb féket lehet rászerelni, a hajtás is inkább erre illik, stb...
[ Szerkesztve ]
-
elmepocok
tag
válasz Maximum1 #114 üzenetére
Kicsit túlmisztifikáljátok ezt a súly kérdést, szerintem simán bírnia kéne még egy könnyebb országútinak is 100kg-ot. Én örökhajtóson, ugye városban is használtam már 20-as külsőt és a gumi élettartama alatt egyszer sem volt becsípődéses defektem, pedig 85kg vagyok.
Amikor már egy belépő gyári kerékszett is 20-24 küllős, akkor a 32 küllőre már akármit rá lehet bízni.
Többet bírnak ezek, mint ahogy látszik... -
Maximum1
őstag
válasz elmepocok #115 üzenetére
Engem nem a súly zavart, a hajtás nem tetszett.
Én 92kg vagyok van 2 bringám, mindkettő merev villás, acél és alu, 622-25 és 622-35 a gumiméret.
SS gép és alfine 8.
Hamar meglehet vele tanulni manőverezni, miután egy kereszteződésben 30 felett próbálsz átjutni és közben tüdőn vág a kormány. -
Alchemist
addikt
Ettől eltérően használatkor keresztben van a lánc, oldal irányban nyúlik és nem hosszirányban, kettő év alatt a HG90 láncot cserélni kellett.
Szerintem ez túl van misztifikálva, amikor nekem ilyen tripla hajtóművem volt (országúti), a középsőt 6 kombinációban is használtam, mégis a hosszirányú nyúlás miatt kellett évente legalább egyszer cserélnem.
Tandemen, nagyobb csomagos túrán kb. 1000-1200 km után is már új lánc (nem az összekötő) kellett.
Éppen olvasok egy érdekes könyvet az antigravitációról... képtelen vagyok lerakni.
-
flanki
aktív tag
válasz eclipse006 #49 üzenetére
Nekem az egész bringában csak a váz nem tetszik, és a stucni!
[ Szerkesztve ]
-
-
DraXoN
addikt
válasz Alchemist #120 üzenetére
A helyzet az, hogy a lánc és a lánckerekek összekopnak.. azaz ha a lánckerék már kopott de új a lánc, akkor a lánc élettartama sokkal rövidebb lesz mint ha a fogaskereket is a lánccal egy időben cserélte volna az ember.
És ez fordítva is igaz a régi lánc hamarabb elkoptatja az új fogaskereket..
Ha csak nem mechanikai oka van akkor úgy tudom együtt érdemes cserélni.The human head cannot turn 360 degrees... || Ryzen 7 5700X; RX580 8G; 64GB; 2TB + 240GB + 2TB || Samsung Galaxy Z Flip 5
-
erhas01
tag
válasz Maximum1 #116 üzenetére
Szia!
Ha a linkelt, a képen látható csepel lett volna kitárgyalva, ahhoz nem is írtam volna egy sort sem. Egyrészt, mert az nagyon messze áll a jelenleg használtamtól, általános elképzeléseimről.
A másik.
Országúti eseteimre szűkítve...
A 80kg felett csak annak nem pattogott ki a küllője anno, aki a 3-5% "hegyen" 30-40Km/h nem másolta "Tomá Vöklert" stílusát. A vasúti átjárókon szintén ez volt a vízvonal választó, csak 30Km/h alatt.
Minden máshoz érdemben, sem szakmailag sok mindent már nem tudok hozzáírni.Én kanyarodom, turistaként veszem az ívet, a versenyzők legtöbbje dönti a kerékpárt.
Ha esik, csepeg, csúszik, teher van a kerékpáron az enyém a függőlegesebb helyzetem talán előnyösebb.A 9, 10 sorra a lánc olyan mértékben vékonyított, ami számomra nem pénztárcabarát.
-
Alchemist
addikt
-
MaxTorque
tag
Tetszett az írás nagyon!
Nekem egy 24" Magellán van. Méretben tökéletesen. Tavaszra szeretném felújítani, vagy építeni is, ha van rá keret. A váz marad, nem deformálódott, és nagyon szeretem. Ami a problémám: néha sietek, de néha padkán is megyek fel-le, ezért már sikerült egy nyolcast ütni a hátsó kerékbe. Ami kell majd:
-hajtómű
-fogaskeréksor
-lánc
-felni
-Tannus tömör gumi (túlságosan tetszik)
-első villa
-finoman gördülő csapágyak
-nyeregSajnos nem vagyok otthon a márkákban, ezért kérem a segítségeteket. Leginkább helyek kellenek, ahol tájékozódhatom, mert szép meg jó a sok online katalógus, de sokszor csak pár sor, meg az ár van odaírva. Ha tudtok tanácsokat adni, vagy helyeket ajánlani, ahol olvashatok a témáról azt nagyon megköszönném.
Havi 150-180 km-t tekerek városban.
Egy rossz minőségű kép a paripáról, a vásárlás után, a nyeregért én kérek elnézést, a nedűt természetesen csak szállítottam a kulacstartóban:
-
forestia
tag
Amúgy tetszik az írás, illetve a drótszamár is. A markolat szerintem színben passzol, csak a formája...
A lényeg pedig: "Egy biztos, amit nem lehet pénzben kifejezni, az a bringaépítés élménye…" -
#Morcosmedve
veterán
Jó kis gépezet, biztos jó élmény volt, megcsinálni, össze vadászni, de az a markolat...hát finoman szólva se illik rá, de lehet pont ez a cél, hogy kilgjon a sorból, stb.
© asszongya'hogy
-
ivana
Ármester
-
MaxTorque
tag
Milyen vázméret az ideális átlagos testmérethez? 26"-nál elég nagy a választék, ahogy hirtelen szétnéztem. Egy értelmes trekking vázzal, nem gagyi első villával néha vadulhatok padkák környékén? Illetve gondolom egy dupla falú felni is elkéne. És elnézést, hogy értetlen vagyok, de kusza még nekem a biciklizés ilyen mélységekben.
-
vadkörte
addikt
válasz MaxTorque #133 üzenetére
Én idén vettem le a 14 éve szögreakasztott bringám.
Röviden:
1994-ben vásárolt, UNO "márjájú" 26"-os MTB, 52cm-es nyeregcsővel, 61 cm-es felsőcsövel. 18 fokozatú Shimani SIS váltóval (3x6) űberfasza - vagyis kicentrírozhatatlan - alufelnivel, Ofmega hajtóművel és agyakkal. Igazi '90 évek elejei style.Idén 14 év állás után minimális felújítást kapott, hogy legalább idén tudtam használni.
Le lettek cserélve a 20 éves gumik, sajnos brutánbütyköst tettek rá. Szopok is vele aszfalton. Sajnos ment a racsni is, mert teljesen gajra ment a húzófej, valamint az ülést is lecseréltem. Sajnos komfort nyerget kapott, így ez hamarosan eladósorba kerül.
Az első lánckerekek még gyáriak, a lánc szintén(!) és még 20 évesen is teszi a dolgát.Jövőre kicsit komplexebb felújítás lenne szükséges.
Kicsit országútibb gumik, új kerekek, mert a mostani echte alufelni kopik és kb olyan a fék, mintha bekentem volna a felnit vazelinnel. A négyszögtengely helyett monoblokk, mert zabálja a csapágyakat, egy új sport(osabb) ülés. A merev első villa helytt egy teleszkópos, mert szarrárázza a csuklóm. A kormányoszlop már csak hab a tortán. Kicsit ropog, meg a stucni sem csavaros, hanem hegesztett.
Gyakorlatilag a vázon kívül menne majdnem minden.Üdv. V. Körte
-
#19617792
törölt tag
hiába dobáltam pénzt a monitor felé, nem jött ez a fémparipa
[ Szerkesztve ]
-
Alchemist
addikt
-
toth_janika
őstag
Sziasztok!
Én most szereztem egy fehér Torpedó vázat. Ebből szeretnék egy bringát összerakni, de elindulni sem tudok, lévén, hogy hülye vagyok az egészhez, mint tyúk az ABC-hez
Esetleg tudtok ajánlani boltot, vagy embert, aki segít Nekem összerakni ezt a gépet Szegeden?Flickr - http://www.flickr.com/photos/toth_janos/
-
padre71
tag
válasz toth_janika #145 üzenetére
Ő sokat tud segíteni: [link]
Írtam prívátot is. Szegeden meg tudod nézni az én bringámat, amiről a beszámolót írtam. -
addikt
-
zoli03
őstag
válasz Dark Archon #149 üzenetére
A felső cső hossza sokkal fontosabb, mint a nyeregvázcsőé. Úgyhogy az a módszer, amit te írtál a vázméret meghatározására, nem sokat ér.
-
Fall-N
veterán
válasz vadkörte #140 üzenetére
+1
Egyáltalán nem felesleges a teló, sőt a magyar útviszonyok ismeretében még városi gépekbe is kell legalább egy SunTour XCM/XT. Legalább is ha akar az ember némi komfortot is.A szerzőnek meg gratulálok nagyon jó kis gép használd sok örömmel.
Én is egyedileg rakattam össze a saját bringámat , a régi cruiser vázam maradt csak ami kapott egy homokfúvást majd egy KTM narancs színt. A többi nem ennyire bonyolult mivel sima single speed..
[ Szerkesztve ]
-
Kex613826
tag
Szép lett, viszont a markolat szerintem eem illik oda
Be positive, nothing is perfect!
-
ivana
Ármester
válasz Dark Archon #149 üzenetére
Ez későbbi rész, én javasoltam a kollégának, hogy nagyobb bringa kell. (#136-ban le is írom én milyet használok, szintén 175cm-esen. Országútira igaz amit mondasz, viszont fölfele nem szabad eltérni (haver bringájával múltkor sikerült, elég fájdalmas élmény volt)...
(#151) Fall-N: Ha komfortot akarsz régi rugós nyereg, jobb mint egy teleszkóp és nem dög nehéz. Ha meg menni, akkor outi kerekek (vagy esetleg slick) és merev villa.
(#153) padre71: Lehetne sötétebb kék, de még mindig jobb mint egy fekete, nem árt egy kis szín
-
simonzé
addikt
Szép lett a végeredmény. De azt nem értem, hogy 97 kilosan miert nem egy trekking bicajt építettél inkább.
I don't fit in. I fit out.
-
padre71
tag
Trekkinget is vettem közben, azzal szoktam túrázgatni, sportolni. Egy Kellys Coach Moonlight
Igazából egy visligumis cirkálóra is vágytam. Dolgozni is kerékpárral járok, ami naponta 26 km-t jelent, könnyebb ezt a távot kis súlyú bringával megtenni. Nem vagyok kövér egyébként, csak 188 cm magas. Persze 4-5 kg súlyfelesleg van rajtam, de rajta vagyok a témán.
-
Gainka
őstag
Csak àtfutottam igérem elolvasom. Sokàig épitettem én is mig meglàttam egy kirakatban a magnumot. Megtetszett. 2012-13 model narancs-fehér-fekete. Mielott megvettem olvasgattam rola utànajàrtam milyen kero is ez és meggyözött. Nem bàntam meg pont most sept. 1 éves és ugy gondolom simano cuccokkal konnyu terepre valo elso teleszkopja es nem utolso sorban aluminiun vàzzal megérte az àràt. Amire nekem kell arra megfelel konnyu terep/turàra vàrosba egyarànt. 65 000 forint volt.
-
Csaber
senior tag
A " virsligumis " cirkálónak vegyél egy olcsó exage/rx100 -al szerelt használt versenykerót.Az olcsón lehet javítani és fenntartani őket . Én ezzel úgy két hete lettem kész
KTM Strada SR Super corsa (1984) hiánytalan Shimano 600 AX-el szerelve bónuszként egy aero Nitto kormánnyal a fényezés és a matrica eredeti patinás ( még meglehet csinálni) :
[link]
[link]
[link] -
erhas01
tag
válasz eclipse006 #161 üzenetére
Jó ránézni! Hatalmas változás.
Teleszkóp, markolatváltó, lámpa, pedál, állítható kormány stucni, tengely, bowden.
Városi használat? Kormány állítható része kikophat.
Túra erdőben is. Jó.
Városba, ki- bejáró?
A lámpák észrevehetősége a kevésbé világított helyeken, vagy szürkületben 3 méter!
- A láthatóság nálam nem egyenlő a látásunkkal. -
Prizma, vagy más, esetleg Láthatósági mellény is.
A gumiszereléshez, a kerék kivételéhez jelen állapotban a kulcskészlet vinni kell.
A bowdenekre, - ha már új a festés - a váz védésére egy pár gumigyűrűt ráfűznék.
Hasonlóan, ahogyan a Merida láncvédőt is felszerelted.
A hátsó váltóbowden nekem egy kicsit hosszúnak tűnik, beleakadhat valamibe.[ Szerkesztve ]
-
eclipse006
őstag
Köszi!
Amiket felsoroltál nagyjából azok változtak (marokváltó, pedál, tengely kivételével). Eddig is marokváltó volt, csak nem egyfajta Shimano, ezért vettem rá azonos szériából, hogy ne legyen ilyen-olyan. A kormány résznél gyárilag ugye menetes nyakkal egy merev villa volt, aminek a helyére került AHEAD-es, 1 1/8-os Suntour teló.
Vidéken lakom, és a szomszédos kis városba járok vele rendszeresen, főleg aszfaltos utakon.Gyakran a Tisza-tó menti bicajúton szoktam vele közlekedni, illetve körbetekerni a tavat. Rossz időben nem nagyon szoktam használni, próbálom kímélni.
Egyébként a kerék tengelyei kivételével minden imbuszos, amihez van egy jó kis szettem. Gyorszáras kerekekre való csere most anyagilag nem fér bele, na meg az eredeti agyakkal nincs semmi gond, emiatt még maradnak egy jó darabig. A gumik egyébként elvileg defekt védelemmel vannak ellátva, persze lehet, hogy semmit sem ér, de idáig még nem volt probléma velük, nem úgy mint a korábbi gumikkal.
A láthatóságot illetően, ugye vannak most rajta szilikonos lámpák, a jobb fajtából. Prizma csak a pedálokon van, de nem is szeretnék többet rá, számomra nem illene a képbe. Idáig még nem volt problémám igazoltatás során.
A váltó bowden még a festés, kormányszerkezet csere előtt lett újítva, már akkor is ilyen hosszúra lett hagyva, akkor még egy ismerősöm segített, akinek a javaslatára maradt ilyen hosszú. Merev a bowden ház, illetve a váz sem engedi, hogy pl. a küllők közé akadjon, ugyanakkor a váltás nagyon pontos, és könnyedén történik, emiatt sem nyúltam hozzá.[ Szerkesztve ]
https://www.instagram.com/sz.sandor90/?hl=hu
-
GaTToN1
csendes tag
Üdv! Csepel Rapid 3 vázba bele megy a Csepel torpedo 3-as villa? Esetleg ugyan az a kettő?
[ Szerkesztve ]
-
erhas01
tag
válasz eclipse006 #163 üzenetére
Egyetértünk.
Pár kiegészítés a városkörnyéki és távolabbi túrához:
Részemről olyan megfigyelések, amik inkább pszihológiai tesztek az életben maradásomért.
Apróságok, amik az egyedül közlekedő bringás biztonságérzetét esetleg növelheti.Kereszteződés:
A prizma egy kerékszélességű fénycsóvát "húz" , sokkal messzebbről látszik, mint a lámpa.
A lámpa, ha villog, akkor is egy pontban világít.
A prizma főleg kereszteződésekkor fontos, kihajtanak a főútra elém, vagy kanyargós úton, a pedállal sem tekerek mindig, az nem mozog folyamatosan.
Nagyjából a 30 méteren belüli, az ütközési zónában segít látszani az első prizma. Ez az a balesetveszélyes terület, ahol még megállni sem tudok, ha gyorsabban megyek, vagy a jármű sem gyorsul fel még arra, mire odaérek.Legnagyobb távolságú láthatóság:
A sárga mellényben kb. 350m a nappali látótávolság érzékelése,
ha egy motoros padló gázzal jön felém, a gépjárműnél ennek csak a fele.
Miért? Talán a szemüveg, vagy sisaküveg merőlegesebb a szemtengelyre, a szélvédő pedig dőlt.
Valahol itt lehet a megoldása a kérdésnek.
A sárga mellény az egy nagy hirdető tábla.Kikerülés, előzés:
Közúton,ha szembe forgalom érkezik és mögöttem is jönnek felém az úton egyéb ruházattal is lehet segíteni az észlelést, fehér, vagy fényvisszaverő színű a zokni.
A fehér zokni hasonló egy nagy fehér felező vonalhoz, amit úgy érzékelnek az átlagos, szabályosan 90km jövő sofőrök kerülni kell.
Lelassíthatnak! majd nagyjából fél, egy méterrel nagyobb kikerülési hellyel végzik az előzésem, mint hagyományos ruhában.Naplemente, szürkület:
Ha a pillanatnyi útvonallal párhuzamos a naplemente, vagy már szürkül a sárga mellény bizonyos szögből beleolvadhat a napba, valami sötét csík kell a ruházatba. A piros szín feketének látszódhat ilyenkor. A fekete ruházat szinte egybeolvad az aszfalttal. Ezért, ha lehetőség van rá egy sárga és egy másik színű ruhát is viszek az útra, amit ilyenkor felcserélek.Bowden:
Azért is raknak gumiütközőt a vázvillánál a bowdenre, mert a váznak ütődik zöröghet, és hosszú távon leszedheti a festéket, belevág magába a vázba is.A váz festése, látathatósága:
Greg LeMond 2015 Giro kommentátor kerékpára. A fekete alapszínű kerékpáron a sárga függőleges, álló irányú sárga vonalú festés nagyon szépen, messziről észrevehetővé teszi őt a közlekedésben. A fehér vázadra is lehetne egy másik szín is esetleg.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Apple iPhone 15 Pro Max - Attack on Titan
- Returnal (PS5)
- Google Pixel 9 Pro XL - hét szűk esztendő
- Asszociációs játék. :)
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Mini PC
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Kertészet, mezőgazdaság topik
- Futás, futópályák
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen