- Igencsak szerény méretekkel rendelkezik az Aetina Xe HPG architektúrás VGA-ja
- Miniképernyős, VIA-s Epomaker billentyűzet jött a kábelmentes szegmensbe
- Különösen rendezett beltér hozható össze a Cooler Master új házában
- A középkorra és a pokolra is gondolt az új AMD Software
- Új gyártástechnológiai útitervvel állt elő a TSMC
- Milyen TV-t vegyek?
- Amlogic S905, S912 processzoros készülékek
- OLED TV topic
- Házi hangfal építés
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Azonnali alaplapos kérdések órája
- Übergyors Samsungnak próbál látszani egy hamisított NVMe SSD
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- ASUS ROG Ally
Hirdetés
-
Toyota Corolla Touring Sport 2.0 teszt és az autóipar
lo Némi autóipari kitekintés után egy középkategóriás autót mutatok be, ami az észszerűség műhelyében készül.
-
Konzolokra is megjelenik a Deathbound
gp A PC-s verzió mellett megkapjuk a teljes kiadást PlayStation és Xbox platformokra is.
-
Miniképernyős, VIA-s Epomaker billentyűzet jött a kábelmentes szegmensbe
ph A megfizethető, szivacsokkal jól megpakolt modell ötfajta kapcsolóval és kétféle színösszeállítással/kupakprofillal szerezhető be.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Butcher-HUN
senior tag
Hogy jön már ide a diploma intelligenciát és a tanultságot nem diplomába mérik és ráadásul ki kérdezte hogy neked van e vagy hogy nekem. Az hogy valaki össze rakja majd tesztelgeti az nem azt jelenti hogy a hétköznapi dolgokat meg tudja vele tapasztalni. Ráadásul nagyon el mentünk a topik témájától ez már nem ide illik. Az én részemről OFF
✔<<<My Gaming PC>>>: http://butcherproductions.webs.com/my-gaming-pc ✔ <<<My Gameplay Channel>>>: https://www.youtube.com/user/szakozs✔
-
GerykO
aktív tag
válasz Butcher-HUN #402 üzenetére
Inteligenciáról csak annyit, hogy ott a kis gomb, hogy offtopic a hozzászólásod...
Nálad a stabilitási teszt 30 perc program általi tesztelés? És azt ki mernéd adni a kezedből vásárlónak? Nálam alapvetően ott kezdődik, hogy 24, de ha lehet 48 óra folyamatos nyüstölés, játék, illetve telepített programok tesztelése, aztán ghost lemez készítés(40FT/dvd nem pénz!), ha valamit tönkretesz, akkor fél óra alatt helyre tudjam állítani mint "szervizelés", és itt kifizetődik minden ilyesmi(szerviz óradíj 500HUF). Diplomáról meg csak annyit, hogy intelligens rendszerek szakirányon végeztem, tárgyaink közt volt olyan, hogy számítógépek architektúrája, digitális technikán vizsgafeladatként nand chipekből, kapcsolóból és vezetékekből kellett összeraknom egy 2x7szegmenses kijelző vezérlését, meg a mesterséges intelligenciát is kénytelen voltam így elvégezni. És nem az e-penis miatt, csak miheztartás végett.
Ja hogy nem csak a hasamra csaptam és beböfögtem valamit, hanem van rálátásom is a dolgokra?
Na mostmár elég az off-ból de tényleg[ Szerkesztve ]
Válaszolj a privátra!!! Elég annyi is, hogy szarok rá(d)...
-
GerykO
aktív tag
-
Telefunen
őstag
Ez remek, és mennyiben is kapcsolódik ide, hogyan kell elkészíteni egy 2x7 szegmenses digitális kijelző vezérlését?
Már az eredeti hozzászólásod is vérzett, csak a fene akart azon szőrözni, hogy nem kizárólag deneb maggal készülnek a 2+ magos Athlon II-k, hanem ott az L3-at soha nem is tartalmazó propus is, így baromság az egész, de úgy látom, muszáj egy kicsit helyretenni az indokolatlanul nagyra hízott önérzetedet...
-
_ocsisajt
őstag
nekem megfelel az e5200 dual-core @ 3ghz + toxic 4850 kombo (2 vinyo raidbe igy toltesi idore sem panaszkodhatok) (nem full HD 40" Bravian tolom)
tl;dr: ENFP-T :) | proud cat dad ^_^ | Loving ARPGs (preferring HC) | Epic genre and Psytrance forever! :)
-
koii
tag
Sziasztok!
Jó kis vita kerekedett eddig ! Már rég nem a VGA tesztről szól a dolog!
Azért én újra feltenném a kérdést a tapasztaltabbakhoz szólva, hogy a HD5750 karit mi hajthatná ki jobban egy E8400 -as túlpörgetve v. egy Q8400 -as (az előttünk álló több szálat kihasználó programok felé haladás figyelembe vételével) ? VGA v. CPU limit hogy lenne? -
MongolZ
addikt
Én nem infón végeztem (bár jártam 1 évet oda is - 1 tárgyból buktam csak (Java), de nem érdekelt az egész), más mérnöki terület(ek)en, de nekünk is össze kellett rakni 7 szegmenses kijelzőt... hatalmas munka, mondhatom. Hülyeségekbe kötsz bele (offtopic), de ez nem változtat az érdekes hozzáállásodon. De azért örülök, hogy ahhoz, hogy számítógépeket rakj össze, felsőoktatási intézménybe kellett járnod...
Ettől függetlenül pozitívan értékelem a szervízeléssel kapcsolatos munkádat, és az előrelátást. -
vhunor
őstag
2000-ben 90 DM (akkor kb. 10k HUF) volt az óradíjam (illetve a szerviz óradíj ahol dolgoztam), 500-as óradíjért gyártósoron dolgoznak 3 műszakban. Ha nem csak lehagytál véletlenül egy nullát a végéről akkor igen szar a helyzet manapság (fogalmam sincs, évek óta mással foglalkozok).
-
Zénó1000
csendes tag
Nem írtad, hogy milyen a monitorod natív felbontása, anélkül nehéz hasznos tanácsot adni.
Amúgy én is hasonló cipőben járok mint Te. Szerintem (bár nekem nincs túl nagy tapasztalatom) ha 1280-1024 felbontáson játszol, akkor felesleges a quad. Ezen a felbontáson azzal a VGA-val (bár egy HD5770 talán jobb lenne) valószínű minden játék játszható, még a legújabbak is. Ez alatt azt értem hogy az átlag fps 30 felett lesz és a minimum sem esik le nagyon. Ahogy a mostani tesztből következetetek, egy négymagos proci csak ehhez tenne hozzá, azzal mene 50 fps-t, de minek, ha már 30-al játszható a játék. Persze amikor ezt írom akkor erősen figyelembe veszem az anyagi korlátokat is, ha jól gondolom ahogy én sem úgy Te sem akarsz sokat költeni a konfigod fejlesztésére. Nyilván ha nagyobb a keret akkor esetleg szóba jöhet a quad is, de akkor szerintem inkább Q9550 és egy erősebb VGA is, persze mindezt használtan, mert újonnan rohadt drága, attól már jobban megéri a konfigodat eladni és újat építeni. Szigorúan a kérdésednél maradva, szerintem ahhoz VGA-hoz 1280x1024 felbontáson (vagy alatta) az E8400 is elég lehet, főleg ha az még jobban is húzható mint a quad.
De mondom hogy én is csak úgy tervezgetek, próbálok infókat gyűjteni, és nincs nagy tudásom a témában, most itt tartok, csak megosztom veled hátha segít, vagy hátha valaki megcáfol és hasznos ötletet ad mindkettőnknek.
-
koii
tag
válasz Zénó1000 #417 üzenetére
Szia!
Köszönöm a reflektálást!
Nekem egy 19" 1280x1024 -es felbontású LG LCD monitor van.
Még nem vettem full HD LCD TV-t, de ami késik nem múlik .
Igen én sem szeretnék sok pénzt belefektetni, de ésszerű határok mellett gyorsítanám. hogy még kb. 2 évig meglegyek vele. egyelőre egy E2160 -om van és egy 8600GT (kb GTS órajelekre húzva ha kell). Én próbálnám összehangolni azt, hogy se a CPU se a VGA ne legyen nagyon túllőve egymás mellett feleslegesen. Szóval inkább egy apró VGA limit lenne jó úgy, hogy a procit túlpörgetném. -
Zénó1000
csendes tag
Nem tudom ki hogy gondolja, de figyelembe véve, hogy talán elég sokan vannak még akik 1280x1024 monitort használnak, érdemes lett volna ezen a felbontáson is tesztelni. Persze nyilván azt láttuk volna még szembeötlőbben mint magasabb felbontáson, hogy a négymagos procik jobban kihajtják a VGA-kat, akkor meg minek mérni mondhatnánk, ha úgyis tudjuk előre mit fog mutatni. Igenám, de talán az is látszott volna, hogy hiába vannak a kétmagosok hátrányban még azok is játszható sebességet produkálnak, tehát aki nem hardcore gamer és nem akar sokat költeni a gépére, de azért játszani szeretne, annak még elég lehet a kétmagos is ha a monira 1280x1024-nél nem nagyobb felbontású. Ezt én úgy feltételezem, de ez reális gondolatmenet lehet?
fLeSs: Nem lehetne frissíteni a tesztet egy 1280x1024-en végzett méréssel? Végül is ez a középkategória tesztje, aminek az alsó szegmensében nem full hd-ben játszanak az emberek nem igazán éri meg az olcsóbb konfigjukat egy drága négymagossal bővíteni, de talán nem is kell...
-
Zénó1000
csendes tag
Esetleg nem is kéne a teljes tesztet megismételni 1280x1024-en, hiszen úgy is tudjuk mit mutatna a kettő-négy mag viszonylatában, de csak a kétmagosra elvégezve láthatnánk, hogy azért képes-e játszható sebességre. (1680x1050-en már nem volt képes minden esetben)
-
Zénó1000
csendes tag
-
AMD_ok
őstag
Na úgy látom a tesztből, hogy az aláírásomban szereplő konfig teljesen jó mindenre, és a húzott proci azért sokat számít, főleg az F1 2010-nél éreztem (a proci 2,67 helyett 3,8 GHz-en szalad), a min és átlag fps is megszaladt full hd/ultra felbontásban/beállítások mellett
-
_ocsisajt
őstag
Ki ne talald, hogy az a gep nem eleg a jatekok futtatasara 1360*768-ban, illetve VM kornyezetben valo tesztelesre/bohockodasra (raid mondjuk sokat lok)
Jo oke, van hozza 4 csiga tunyingos csx memom
Akinek meg milliard lekerdezes/sec, endless encoding, 42 ezer nagy felbontasu kepet szerkeszt idoben mert DTP-s styleban nyomja, azoknak meg ott a server/ws lehetoseg
tl;dr: ENFP-T :) | proud cat dad ^_^ | Loving ARPGs (preferring HC) | Epic genre and Psytrance forever! :)
-
Piftuka
veterán
"Hasonlóan érzek. Magas felbontásban és látványjavítókkal elhanyagolható különbség van i3-530 és i5-750 között egy középkategóriás kártya mellett, miközben az árkülönbség kb. 80%."
(A 80%-os árkülönbséggel erősen túlzol. Ipon-os árlista alapján 34,79% a különbség. A legolcsóbb argep.hu-s árak alapján is "csak" 44,80%.)
Viszont a Core i5-7xx széria (az i7 pláne) jelentős tartalékokkal rendelkezik a 4 magnak köszönhetően.
Jól jöhet ez később, amikor 1-2 év elteltével az ember az akkori középkategóriás VGA-ra cseréli a jelenlegit.
Nyilván azok számára fontos mindez, akik nem cserélgetik fél évente az alaplapjukat és processzorjukat (vagy a komplett konfigurációt).
A különféle Core2-es és korábbi két magos processzoros gépek tulajdonosai a példái annak, hogy sok évig el lehet lenni egy nem túl régi, nem túl fejletnel technológiára épülő géppel, még akkor is, ha valaki megszállottan "kergeti" a legújabb játékokat.
"Aquila non captat muscas."
-
vhunor
őstag
"Jól jöhet ez később, amikor 1-2 év elteltével az ember az akkori középkategóriás VGA-ra cseréli a jelenlegit."
Én az aktuális igényeim alapján állítom össze a gépem. Sosem érdekel, hogy ha 1-2 év múlva cserélek, akkor mi lesz. Ha cserélek azért cserélek mert jó okom van rá (azaz meghalt a cucc vagy kevés a teljesítménye). Túl sokszor olvasom a PH-n olyanoktól akik csak játék miatt fejlesztenek gépet, hogy megérte ilyen CPU-t vagy olyan VGA-t venni mert jó befektetés volt. Jó befektetés = reálhozam .
Az árak viszonyát a cikkben szereplő kb. árak alapján írtam, úgy stimmel, sőt alá is lőttem kicsit (28k vs 55k).
-
csrobi
csendes tag
hi
és arról mi a tapasztalat,vélemény hogy a phenom II x2 555BE-ben megfelelő lappal fel lehet oldani még 2 magot? -
eight
senior tag
válasz _ocsisajt #428 üzenetére
Nagyon jó kis gép az, ha 1366x768-ban tolod, (és belefér még egy kicsi a villanyszámlába) akkor rakd fel a procidat mondjuk 3.6Ghz-re, és szinte minden kifogástalanul fog menni AA+AF-el, kivéve a Metro2033 meg a hozzá hasonló (tehetségtelen programozói banda által írt) baromságokat.
-
eight
senior tag
válasz #19617792 #434 üzenetére
Igen , mert az olyan emberek éhenhaltak volna régen amikor még nem lehetett pénzért jobb gépet venni és mondjuk egy c64-en vagy egy Amigán, vagy nintendo, sega, psx, akármin kellett volna elfutnia a programjuknak,
1366x768-hoz meg jó izmos AA meg AF kell hogy szép legyen, és máris nem lesz procilimites. Manapság egy xbox360-anon mindent kiraknak a játékfejlesztők, de a Metro kinyirná az biztos.
[ Szerkesztve ]
-
eight
senior tag
A játékról nem itélkeztem és egyébként soha nem is venném magamnak a bátorságot hogy én eldöntsem azt hogy mi a jó és mi nem az. Viszont az tény hogy az engine csak kizárólag atomerőműveken hajlandó rendesen lefutni, és nem azért mert olyan durvát alkotna hanem szvsz mert szar a kód, aminek a megírására egy tehetséges programozó nem képes ugyebár.
[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
a metro is olyan mint a crysis, ha tolsz alá vasat rendesen, akkor megy - szerintem inkább ez differenciál a szar és a jó programozói munka között. ugyanabba a hibába esnek a fórumozók, mint anno a crysis-nél - a készítők beletettek a játékba néhány olyan erőforrás-igényes effektet, ami a mai hardvereken nem megy normális sebességgel, és ahelyett, hogy ilyenkor kikapcsolná az ilyeneket a kedves játékos, és élvezné az egyébként kitűnő látványt, inkább anyázik...
[ Szerkesztve ]
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
eight
senior tag
Először is, nem értem miért az ellenséges hangnem, de mivel nem engem minősít, igazából talán jobb is így.
Én jó vagy szar programozói munkáról egy szót sem ejtettem sehol, csak tehetségről és szar kód-ról volt szó Ha nincs tapasztalatod és nem érted a különbséget akkor szvsz kár lenne ezt a beszélgetést folytatni, de természetesen én nem kezdek ellenségeskedni és segítek hogy megérts miről beszéltem. Ime egy egyszerű példa, ami (bár nem teljesen fed) mégis könnyen megérthető:
Az elevated-et is bármelyik játék programozó meg tudná írni, függetlenül attól hogy A,B vagy AAA csapatban van, szépen rendben időben kész lenne és ki lehetne adni. A tehetségre ahhoz van szükség, hogy csak 4KB legyen, arra nem képes bárki hiába adsz neki időt.És ezek az apró megoldás különbségek azok, amik szépen lassan összeadódnak a tehetséges és a tehetségtelen programozó(k) munkájában, és ami miatt eldől hogy a fejlesztés végén milyen vasat kell írni a "recommended system requirements" rovatba.
[ Szerkesztve ]
-
vhunor
őstag
Nem érted. A Metro nagyon jól fut egy GTX 260-on is ha egy vagy kettő effektet kikapcsolsz amit egy mai vga sem bír szuflával - pl. az advanced DoF. És még így is az egyik legszebb fps marad, főleg a fény-árnyék hatások lenyűgözőek. Miért kéne maximális grafikai beállításokkal jól futnia egy középkategóriás kártyával? A maxot ideális esetben a csúcsra lövik be, ezért elégedetlenkedni felesleges.
-
eight
senior tag
Jó, tételezzük fel hogy te tudod azt hogy én mit nem értek, vajon akkor én is tudom azt hogy te mit nem értesz? Mert szerintem azt nem érted, hogy az a látvány amit a Metro meg akar jeleníteni az messze(!) nem kéne hogy akkora erőforrásokat igényeljen.
Egy nyomorult űrhajó szimulátorban is simán le tudsz renderelni 20 ezer csillagot a végtelen háttérben, úgy hogy mindegyik koordinátáját külön külön letárolod 64-bit float-on aztán forgatgatod egy giga mátrixban, vagy egyszerűen megoldod egy ügyes post-process effektekkel. Az ég egy adta világon semmiféle különbség nem lesz a végeredményben, csak az hogy milyen lesz a sebessége.[ Szerkesztve ]
-
eight
senior tag
Vagy egy másik példa:
A Titanic-hoz (nem szeressem \;D/) csináltak egy fél hajót egy studióban, és persze egy szakavatott szemnek egyből lejön hogy mi CG és mi nem, de azért a maga korában a mozinézőknek nagyon magas szinten megadta amit kellett.
Olyan mintha a metro-s kóderek újra felépítették volna vasból a teljes hajót, kiküldték volna a tengerre hogy menjen neki egy jéghegynek, ezért olyan rohadt nehéz az egészet "realtime lefilmezni".És ez mind azért van mert PC-n megtehetik, és a sajtóval támogatásával még meg is dicsérik őket hogy milyen szép, na de milyen áron kérdem én?
[ Szerkesztve ]
-
#19617792
törölt tag
Azert remelem kepben vagy a kulonbsegekkel. Amiga, ps2, c64, stb fix hardver, cel hardver, egy platform, arra sokkal egyszerubb fejleszteni, mint pc-re, ahol vegtelen mennyisegu variacio van... ezt nem sokan kepesek megerteni. Aztan ott santit a dolog, hogy egy konzol nem full hd-ban jeleniti meg a dolgokat. Meg is halnanak egybol...
Volt mar negymagos procid? Erdekes nekem nem egyszer volt procilimitem 1440en, huzott ketmagas, meg egbe tolt graffal, es az alapon jaro negymagossal meg lodultak a jatekok...
Ahhoz mit szolsz, hogy nekem a metro normalis, kozepes grafon, elvezheto sebesseggel futott normalisan? Tuning nelkul, de persze nalam van a hiba, mert a metro fos...
[ Szerkesztve ]
-
-
eight
senior tag
válasz #19617792 #445 üzenetére
- Teljesen képben vagyok, a zx81 óta az életem része minden ami játékkal kapcsolatos.
- Bár lényegesen több erőforrasra van szükség a kompatibilitás problémák kiküszöböléséhez, nincs végtelen menyiségű variáció, lib-eket és SDK-kat használ mindenki (dx, ogl, stb), de ebbe inkább nem kéne bele menni mert nem ide tartozik.
- Nem nagyon értem hogy a sántítós rész a konzolokkal miként jön ide.
- Ezt a kérdést se értem teljesen, de ha csak kiváncsi vagy akkor 16 magos Silicon Graphics-ot is noszogattam már. Ha arra gondolsz hogy a több mag jobb, akkor 100% egyett értek.
- Az hogy te fosnak látod e a metro-t vagy sem a beszélgetés szempontjából megint csak offtopicnak tűnik egy kicsit, de ha arra gondolsz hogy én irtam valahol valami ilyesmit, akkor szvsz tévedésben vagy.
[ Szerkesztve ]
-
eight
senior tag
Egyet értek, a konzolra sokkal könnyebb optimalizálni (bár ez egy külön téma és az a vége hogy nem is igazán könnyebb), de itt nem erről van szó.
Szerintem is szép a metró, hangulatos, én csak azt mondtam hogy az amit megkíván hardware-ből az egy baromság. És egyáltalán nem olyan mint a Crysis. A cry-engine egy nagyon jó kis játék-engine még akkor is ha új trendet teremtve a felső kategóriárás PC-ket célozta meg (maga a játék nekem egyébként nem tetszett, nagyon uncsinak találtam, de ez nem ide tartozik), a metronál viszont ezt én nem érzem.
Az nem játék eninge programozás hogy írunk mindenre amit csak ki akarunk rakni írunk egy brutális shadert, azt majd csak lesz vas ami kirakja. Akkor elvileg mivel a mental-ray is tud GPU-val renderelni, nem is kell itt kódolni kérem, csak nosza mindenki vegyen elég erős (64 magos) vasat hozzá, gyerünk renderelni, azt az aztán tényleg szép lesz mint egy álom.
Én csak azt mondtam hogy amennyire értek hozzá, szerintem ha mondjuk pl. egy Carmack írta volna meg ugyanezt, akkor kb 2-szer gyorsabb lenne.ui.: Egyébként pont a Carmack-ról jut eszembe hogy a múltkori 1 órás monológjában mondta éppen hogy az milyen rossz mát hogy - bár a PC-n ugye sokkal magasabban van a képminőségi plafon, azért RAGE-ben kb. 2-szer erősebb PC-re van szükség hogy pontosan ugyanazt a detail szintet kirakják mint xbox360-on, és mindez a driverek miatt van. Ezt csak érdekesség képpen jegyzem meg mert engem nagyon meglepett az adat, és lehet hogy a metro fejlesztésénél ez a felismerés elmaradt.
[ Szerkesztve ]
-
darál0w
Jómunkásember
azt nem tudom pl, h mennyire vannak benne a HW gyártok ebben....nekik ugye a jo az lenne, h minél erősebb, hardverigényes cuccokat dobnának piacra, h a userből kikényszerítse a jobbnál jobb masinákat, ha játszani akar...
SW oldalrol meg ez pont fordítva van...a lényeg az lenne nekik, h kidobjanak a piacra egy mai szemmel nézve franko játékot, ami akár egy régebbi gépen is pöpecül megy...így ugye többet tudnak eladni belőle...
mind1....csak egy kis eszmefuttatás volt...
lényeg, h jobban is "optimalizálhatták" volna.
Aki viszkető seggel fekszik, az büdös ujjal ébred... :]