- Karácsonyfaként világíthat a Thermaltake új CPU-hűtője
- Az USA vizsgálja a RISC-V kínai terjedésének kockázatát
- Kicsit extrémre sikerült a Hyte belépője a készre szerelt vízhűtések világába
- Egészen nagy teljesítményspektrumon fedné le a mobil piacot az AMD
- Kihívás a középkategóriában: teszten a Radeon RX 7600 XT
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Milyen notebookot vegyek?
- Azonnali informatikai kérdések órája
- Multimédiás / PC-s hangfalszettek (2.0, 2.1, 5.1)
- Audiokultúra - Hi-Fi-ről hifisen
- E-book olvasók
- Magyarországra is megérkezik az LG új okosmonitora
- Samsung LCD és LED TV-k
- AMD vs. INTEL vs. NVIDIA
- Azonnali alaplapos kérdések órája
Hirdetés
-
Xbox Game Pass [2024] - A májusi lista
gp Az elkövetkező időszakban többek között megkapjuk a Kona II Brume című játékot.
-
Új Beats fej- és fülhallgatók jelentek meg
ma Frissítette a Solo termékcsaládot az Apple házi audiomárkája.
-
Az USA vizsgálja a RISC-V kínai terjedésének kockázatát
ph A Kereskedelmi Minisztérium egyelőre csak felméri a helyzetet, egyelőre nem látni, hogy tudnak-e bármit is tenni.
Aktív témák
-
faster
nagyúr
Esetleg nem ártott volna a trilinear szűrést kicsit részletesebben leírni, mert így csak annyit értek belőle hogy összemossa a MIP-szinteket... oké, de hogyan?
Ha érdekelnek a technikai részletek, a textúrafiltering, akkor érdemes elolvasni ezt:
[L]http://graphics.tomshardware.com/graphic/20040603/index.html[/L] -
faster
nagyúr
válasz Illissius #36 üzenetére
Az AF szögfüggőségét nem lehet kikapcsolni egyik chipnél sem. A 6800 szériától kezdve ki lehet kapcsolni a brilinear optimalizálást, ennyi.
Szerk: Illetve mégegy: az ATI kártyáknál ki lehet iktatni a stage optimization-t úgy, hogy nem a control panelon állítod be a trilinear filtert, hanem a játékban, már amelyikben lehet.
[Szerkesztve] -
faster
nagyúr
válasz Illissius #40 üzenetére
Also, I spent some time trying to find visual difference between NVIDIA's adaptive aniso and non-adaptive aniso (using different angles of inclination, looking for mip-map level of detail changes, doing mathematical ''diff'' operations between screenshots) and frankly, I didn't find much of anything.
:P -
faster
nagyúr
Na akkor irkálok:
Táblázathoz:
Miért jelölik 2.0+-nak(24 bites) az R360 képességeit shader tekintetben?
R420-nál nincs ott, de tudtommal az is 24 bites precizitású, bár egy-két plussz van a pixel shader részben.
SmartShader 2.0; SmoothVision 2.0
Úgy tudom 2.0-nak jelölik az R300-nál, 2.1-nek az R350 és R360-nál (kis fejlesztés az R300-hoz képest).
További optimalizációk: az NV38 és NV40 adatai fel vannak cserélve (Ultrashadow2,...)
kevesebb feszültségstabilizáló alkatrész található
Nekem úgy tűnik, - főként az X800 - 9800XT esetében -, hogy nem a feszültségstabilizáló alkatrészek száma között van komoly különbség, hanem a ramoknál a lezárásoknak, ami a GDDR3 ramokban beépítve van (ODT, On Die Termination), mint a DDR2 esetében. Ez látszik az NV40-NV38-nál is, bár ott a tápegység rész is egész másnak néz ki. Ez majd a sima DDR-ramos 6800 és a GDDR3 ramos 6800Ultrán fog a legjobban látszódni, ha igazam van.
Érdekes, hogy a Geforceon GC20-as ramok vannak, amik 500MHz-ig bírják a spec. szerint. Ezek alapján a gyári 6800Ultra kapásból 50MHz-cel magasabban jár! (Egyébként a Beyond3d által tesztelt kártyával is ez volt a helyzet, míg az Xbitlabs GC16 ramos kártyát kapott, és remélem a kisker forgalomba kerülő kártyákon is ez lesz)
Örülök, hogy a fogyasztás- és tápkérdés rendeződni látszik, az Nvidia alaposan túllőtt a célon a 480W-os táppal az elején. pl. ez alapján: [L]http://www.computerbase.de/artikel/hardware/grafikkarten/x800_pro_xt_pe_geforce_6800_gt_ultra/19/#leistungsaufnahme[/L] - még a 9800XT is csak 5W-tal fogyaszt többet, nem is beszélve az 5950Ultrához képest...
2x-es FSAA esetén az NVIDIA-kártyák csak ölbe tett kézzel ülnek, ugyanis egyszerűen nem dolgoznak, nincs FSAA!
Nem lehetséges-e, hogy azért ilyen az eredmény, mert 2xFSAA esetén az Nvidia kártyának pont ellentétesen helyezkednek el a textúramintavételi pontjai, mint az ATI kártyáknál? Ezt csak úgy lehetne ellenőrizni, ha egy másik irányban lejtő 45°-os éllel is megvizsgáljuk...
... könnyedén kitárgyalhatjuk, hiszen az X800-asok semmiben sem változtak az előző generációhoz képest, már ami az FSAA-t illeti.
Mármint, a temporal AA-t, illteve a lehetőségét leszámítva. (Még nem próbáltam ki, de állítólag a megfelelő driverrel R300-350-en is elő lehet csalni)
Ez az opció az újabb driververziókban kikapcsolhatóvá a ''Trilinear optimizations'' menüpontban. Ezt azért fontos megjegyezni, mert a későbbi teszteket optimalizáció nélkül futtattuk le,...
Azért az tegyük, hozzá, hogy ATI esetén is van ilyesféle optimalizáció, ami nem kapcsolható ki, hanem az ATI állítása szerint adaptív módon, a MIP textúrák elemzésével használja a driver, mások szerint csak akkor, ha colored MIP-eket használ a tesztelő. :)
Na, most elérkeztem a 10.-ik oldalig, és elfáradtam. :)
Majd később folytatom...Remélem nem baj. :P -
faster
nagyúr
válasz Wolverine #76 üzenetére
Azért az jelent valamit, hogy egy 300W táp elbírta az A64 + tuningolt Gef6800 ultra kombót :P , bár azt nem tudom, mennyivel fogyaszt többet egy DVD író, mint mondjuk egy sima CD író vagy egy DVD olvasó. Én a helyedben vennék egy 360W-os márkás tápot, max egy 420-ast, oszt csókolom. :))
-
faster
nagyúr
Viszont, ha már foglal egy PCI-t, akkor lehetne olyan hűtő rajta, ami kívülre szállítja a felmelegedett levegőt.
Majd lesz olyan is, OTES lesz a neve és az ABIT fogja gyártani. :D
Egyébként annyira nem fontos, messze nem melegszik annyira, mint az 5950ultra, vagy akár az X800XT. -
faster
nagyúr
Nem az a gond, hogy van optimalizáció, hanem az, hogy a Geforce-nál kikapcsolható, és emiatt ki is van kapcsolva, és emiatt alacsonyabb frameratet produkál a tesztekben. Ha jól értem, akkor azért, mert a Geforce félét nem tartjátok olyan jónak, mint az ATi-ét. Nem vitatkozok, csak tisztázni szeretném a tesztbeállítások miért lennek úgy beállítva, ahogy...
[Szerkesztve] -
faster
nagyúr
Nagy volt a cikk, soxor átnéztem, de sajna én is csak ember vagyok.
Bocs, nem számonkérésképpen említettem. :B
ATI-nál is ki lehet kapcsolni
Ezt nem tudtam. Ki fogom próbálni egy 9600XT-n.
1ébként NV-nél lemértem pár játékot így is, úgy is, és nem változott az fps semmilyen irányba.
Én láttam egy tesztet valahol, (megpróbálom megkeresni), ahol tesztelték ezzel a kétféle beállítással, és ott volt egy kis különbség.
Egyébként nem az a gond az ATI módszerével, hogy rontana a képminőségen, hanem ahogy kezelte ezt a dolgot:
[L]http://www.techreport.com/etc/2004q2/filtering/index.x?pg=1[/L]
Unacceptable filtering tricks...
Visual comparison uses colored mip maps to show up NVIDIA ...
ATI recommends use of colored mip maps, says its trilinear is ''on by default'' - ugye ez azért furcsa, mivel pont color mipmapnél nem látszik...
''full trilinear . . . all of the time'' ...
ATI recommends tools that enable colored mip maps ...
ATI recommends turning off NVIDIA's trilinear
optimizations ''to ensure a fair comparison'' ...
Ebből is látszik, hogy a mérnökök jó munkát végeztek, a marketingesek ködösítenek... :U
[Szerkesztve] -
faster
nagyúr
Valamelyik site X800 tesztjében azt olvastam, hogy 60FPS alatt magától kikapcsolja a temporal AA-t. Kár, hogy az R350-en ilyet nem lehet csinálni, remélem a következő driverben engedi állítani a 9800Pro-n is. Te melyik játékban próbáltad ki, hogy ennyire látványos volt a különbség?
[Szerkesztve] -
faster
nagyúr
4xSS+2xMS, ez van most benne, és mivel négyszeres supersampling, ezért borzasztóan leesik a framerate, teljesen használhatatlan, bezzeg az ATI 6xAA-ja nagyon jól használható. Ez a 2*SS+4*MS-t pedig az Nvidia mintha beígérte volna a későbbi drivereiben, megdobná sebességet.
[Szerkesztve] -
-
faster
nagyúr
Visszatérve a tesztre... Érdekes, hogy a gyárilag 500MHz-es GC20-as ramok a Geforce-on alapból 50MHz-el voltak túlhajtva, és még bírták a 610MHz-et, ami DDR-ben 1220MHz-et jelent. Az X800XT-n a GC16-os ramok órajelét próbáltátok felhúzni? Azok gyárilag is 600MHz-ig bírják...
[Szerkesztve] -
faster
nagyúr
Akkor az XT igazán megérdemelne egy nagyobb hűtőt. Voltak olyan X800XT tesztek, ahol 520MHz-en ment a GPU, lehet, hogy hasonló okokból. Sebességben a 6800 ultra nem nagyon tudta megszorítani, nem értem, miért kell ennyire kihajtani az ATI-nak a szuszt is a GPU-ból...
[Szerkesztve] -
faster
nagyúr
Ellentétben az elfuserált NV30-as szériával ez egy jó architektúra. Az NV30-nál folyamatosan át kellett dolgoznia a chipet az Nvidiának, és a gyártástechológia váltás sem ment olyan zökkenőmentesen. Az NV40-ben viszont több fantáziát látok, az Nvidiának most egyelőre csak annyi a dolga, hogy a chip gyártástechológiáját modernizálva (0,13 low-k vagy 0,11-re áttérve) lenyomja a fogyasztást, és feljebb tornássza az órajelet.
-
faster
nagyúr
válasz strike-force #228 üzenetére
De bizony. Nem mindegy, hogy elforgatott grid vagy forgó grid...
Aktív témák
- Elektromos rásegítésű kerékpárok
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- EA Sports WRC '23
- Milyen notebookot vegyek?
- Kínai, és egyéb olcsó órák topikja
- Napelem
- Azonnali informatikai kérdések órája
- Multimédiás / PC-s hangfalszettek (2.0, 2.1, 5.1)
- Súlyos adatvédelmi botrányba kerülhet a ChatGPT az EU-ban
- Audiokultúra - Hi-Fi-ről hifisen
- További aktív témák...