- Igencsak szerény méretekkel rendelkezik az Aetina Xe HPG architektúrás VGA-ja
- Miniképernyős, VIA-s Epomaker billentyűzet jött a kábelmentes szegmensbe
- Különösen rendezett beltér hozható össze a Cooler Master új házában
- A középkorra és a pokolra is gondolt az új AMD Software
- Új gyártástechnológiai útitervvel állt elő a TSMC
Hirdetés
-
Különösen rendezett beltér hozható össze a Cooler Master új házában
ph A 49,73 literes térfogatú, látszólag jól szellőző modell tárt karokkal várja a konnektoraikat rejtő ASUS és MSI alaplapokat.
-
Érkezőben a Poco M6 4G
ma 5G-s és 4G-s Pro modell már van, hamarosan lesz Poco M6 4G-s alapváltozat is.
-
A személyre szabott reklám lehet a streaming következő slágere
it A jobb célzott hirdetések érdekében adatplatformot indít a Warner Bros Discovery.
Aktív témák
-
faster
nagyúr
Nagy volt a cikk, soxor átnéztem, de sajna én is csak ember vagyok.
Bocs, nem számonkérésképpen említettem. :B
ATI-nál is ki lehet kapcsolni
Ezt nem tudtam. Ki fogom próbálni egy 9600XT-n.
1ébként NV-nél lemértem pár játékot így is, úgy is, és nem változott az fps semmilyen irányba.
Én láttam egy tesztet valahol, (megpróbálom megkeresni), ahol tesztelték ezzel a kétféle beállítással, és ott volt egy kis különbség.
Egyébként nem az a gond az ATI módszerével, hogy rontana a képminőségen, hanem ahogy kezelte ezt a dolgot:
[L]http://www.techreport.com/etc/2004q2/filtering/index.x?pg=1[/L]
Unacceptable filtering tricks...
Visual comparison uses colored mip maps to show up NVIDIA ...
ATI recommends use of colored mip maps, says its trilinear is ''on by default'' - ugye ez azért furcsa, mivel pont color mipmapnél nem látszik...
''full trilinear . . . all of the time'' ...
ATI recommends tools that enable colored mip maps ...
ATI recommends turning off NVIDIA's trilinear
optimizations ''to ensure a fair comparison'' ...
Ebből is látszik, hogy a mérnökök jó munkát végeztek, a marketingesek ködösítenek... :U
[Szerkesztve] -
Gomezz
senior tag
Jó az ATI, de azt mondja már meg valaki hol és mennyiért kaphatő.
Ha lehetne Hun és környékén :) -
rudi
nagyúr
Én is úgy emléxem hogy a nagy 6800 400 és a nagy Radeon 500 amcsi péz környékére volt célozva. A közepes cuccok tényleg jók lehetnek, kérdés hogy a termékmenedszerek milyen ártat találnak majd ki. És a végére egy megnyugtató hír: az aktuális menetrend szerint csak low-end-ben lesz 64bites ATI kártya.
Resistance Is Futile. You will be assimilated!
-
MODERÁTOR
... könnyedén kitárgyalhatjuk, hiszen az X800-asok semmiben sem változtak az előző generációhoz képest, már ami az FSAA-t illeti.
Mármint, a temporal AA-t, illteve a lehetőségét leszámítva. (Még nem próbáltam ki, de állítólag a megfelelő driverrel R300-350-en is elő lehet csalni)
Nem csak állítólag. Én is bekapcsoltam a 9800 pro-mon a temporal AA-t és ráadásul sima catalyst 4.3-al. 2 lehetőség van rá: az egyik egy registry érték beírása, a másik egy tweaker használata (vagy rage3d vagy radlinker volt, már nem emléxem), melyel be lehet kapcsolni.
Amúgy jó találmány, de 40-50 fps alatt nem érdemes bekapcsolni, mert nagyon villog tőle a kép, e fölött nem lehet semmi villogást érzékelni, sőt tényleg úgy néz ki, mintha megduplázódnának a mintavételezési pontok (tehát 2x->4x, 4x->8x, 6x->12x).***
-
rudi
nagyúr
No az adaptív AA felvezetésének módjában igazad van nagyon! Valamelyik topicban már írtam egyszer (asszem a galád ati csalós topicban), hogy ott b@szták el, hogy bevezették és utána a MIP-es teszteket reklámozták és sunyin reménykedtek, hogy senki nem veszi észre, de észrevették.
Ha behozták volna, hogy igen van adaptivAA és aki jelentős eltérést talál VALÓS játék képében az kap ingyen egy X800 pro-t akkor a sok sasolós aki most kigyártott MIP teszterekkel meg egyebekkel varázsol lógó orral venné tudomásul, hogy hát csak statisztikai összeadással kimutatható eltérés van.
Miért? Mert sz@r a szemünk. Van egy olyan, hogy alfa egység, ami a szabad szemmel látható minimális színbeli eltérést jelenti. Ezen belül nekünk embereknek hótt egyforma két szín holott az egyik 255-251-255 a másik eg 255-255-255. Még jobban bonyolítja a helyzetet, hogy ez az eltérés színcsatornánként nagyon másképp alaukl, a kék komponenst pl jóval odébb lehet tolni mégsem fogunk túl nagy eltérést látni. Aztán tolja még az érzékelhetőséget az is, hogy minél távolabb van a két pixel egymástól annál nehezebb kiszúrni az eltérés. Ha kirakok Neked két sárga pixelt a monitoron egymástól 15 centire, akkor elég nehéz dolgod lesz eldönteni, hogy egyforma színűek-e. A következő dolog, ami bejátszik a színfelismerésbe a környező pixelek színe. Ha berakom Neked UGYANAZT a sárga pixelt feketék közé és aztán pirosak közé 1000% hogy eltérőnek fogod látni. És akkor minderre még jön az hogy 60 FPS és 100Hz-en megy a monitor és nincs V-sinv vagy éppen temproal AA van.
Persze ha veszünk egy képszerkesztőt és kinyerjük ugyanazt a képkockát a két filterezéssel akkor azon valami átlagolóproggival lazán lehet eltérést számolni.Resistance Is Futile. You will be assimilated!
-
rudi
nagyúr
Azért a PCI-E memóriasávszélessége nagyon elméleti. Azt még etetni és szinkronizálni is kell valahogyan valamivel. A busznak nincs cache-je, a rendszermemóriában kellene tartani minden VGA-relatív anyagot és akkor abból zabálna és elenné a game többi része elől úgy mint az integárlt VGAkon.
Resistance Is Futile. You will be assimilated!
-
faster
nagyúr
Valamelyik site X800 tesztjében azt olvastam, hogy 60FPS alatt magától kikapcsolja a temporal AA-t. Kár, hogy az R350-en ilyet nem lehet csinálni, remélem a következő driverben engedi állítani a 9800Pro-n is. Te melyik játékban próbáltad ki, hogy ennyire látványos volt a különbség?
[Szerkesztve] -
rudi
nagyúr
Lehet most is állítani már! Nézz utána mondjuk elitabastardson. Van egy alsó és egy felső küszöbbeállítás is. Alsó azt adja ki hogy ha X másodpercik Y FPS alá esik akkor kikapcsolja és a felső azt hogy ha Z másdpercik W FPS fölött van akkor bekapcsolja.
Például ha 10 másodpercig stabilna 60 FPS fölött van akkor bekapcsol és ha 5 mádospercre folyamatosan 30 FPS alatt van akkor kikapcsoljaResistance Is Futile. You will be assimilated!
-
Illissius
tag
Milyen játékokkal / beállításokkal mérted? Mert e szerint [L]http://www.nvnews.net/vbulletin/showthread.php?t=29862[/L] jó 50%-al kevesebbet veszít AF bekapcsolásakor ha vannak optimalizációk... (igaz, ezt sima 6800-al mérték, de nem hinném hogy az arányokon változtatna).
A másik, hogy azt hallottam, az nVidia az újabb driverekbe tett 2xSS 4xMS féle 8xAA-t is. Vagy csak fog? :F Nálatok volt ilyen?Work is punishment for failing to procrastinate effectively.
-
Sultan
tag
Nagyon jó a cikk! Gratula! :C
Most már 1000 %-ék hogy ATI-t veszek! (Eddig csak 100%-ék volt! :D)Apple fan! :-)
-
fLeSs
nagyúr
R350-em van (9800Pro), és betom kapcsolni a temporal AA-t. gondolkodtam rajta, hogy bennelegyen-e a cikkben, de mivel teljesítménymérést ugye nem lehet vele csinálni, a lényege (mintapontok) pedig le lett írva az architect cikkben, ezért végülis nem került bele.
Próbáljátok ki az ATI Tray Tools-t, ezzel a TAA-t is be lehet kapcsolni, lehet vele tuningolni is, meg egy csomó mindent, ez a legjobb ATI-s progi, amivel eddig találkoztam."I press keys on a keyboard all day and click a mouse in front of a glowing rectangle. Somehow that turns into food and shelter."
-
fLeSs
nagyúr
válasz Illissius #112 üzenetére
Nem 4xSS+2xMS? az van most is, azért lassú.
1ébként az AF 1600x1200-ban lett lemérve UT2004-ben.
A brilin dolgot meg ut2k4, halo, far cry és splinter cell alatt próbáltam, ezeket gyorsan le lehet futtatni. :)"I press keys on a keyboard all day and click a mouse in front of a glowing rectangle. Somehow that turns into food and shelter."
-
faster
nagyúr
4xSS+2xMS, ez van most benne, és mivel négyszeres supersampling, ezért borzasztóan leesik a framerate, teljesen használhatatlan, bezzeg az ATI 6xAA-ja nagyon jól használható. Ez a 2*SS+4*MS-t pedig az Nvidia mintha beígérte volna a későbbi drivereiben, megdobná sebességet.
[Szerkesztve] -
-
faster
nagyúr
Visszatérve a tesztre... Érdekes, hogy a gyárilag 500MHz-es GC20-as ramok a Geforce-on alapból 50MHz-el voltak túlhajtva, és még bírták a 610MHz-et, ami DDR-ben 1220MHz-et jelent. Az X800XT-n a GC16-os ramok órajelét próbáltátok felhúzni? Azok gyárilag is 600MHz-ig bírják...
[Szerkesztve] -
-
faster
nagyúr
Akkor az XT igazán megérdemelne egy nagyobb hűtőt. Voltak olyan X800XT tesztek, ahol 520MHz-en ment a GPU, lehet, hogy hasonló okokból. Sebességben a 6800 ultra nem nagyon tudta megszorítani, nem értem, miért kell ennyire kihajtani az ATI-nak a szuszt is a GPU-ból...
[Szerkesztve] -
ByB
addikt
Helo!
Lehetne pár szót ejteni az X800XT itthoni árusításáról: beszerezhetőség, ár, mikor, hol...?
THX -
Arhel
senior tag
Jó a cikk! :C
nem lehetne kérni egy 3Dmark eredményt 6800-ra? Tudom, hogy sokat nem ér, de ha már az X800pro cikkben is volt akkor itt is lehetne :U -
Sotho
őstag
Régebben olvastam valahol,lehet pont itta ph-n, hogy a 6800 at elég jól lehet majd programozni és ezáltal a filmkódolásba is be tud segíteni. Mekkora teljesítmény várható ezen a téren a gpu tól?
-
ptiboy
senior tag
Hát szerintem nvidia túl sok melót ne fektett a dologba, elég ha magnézitek rendesen a far cry-ból lopott képeket (ahol kékes fény van a padlón), ezzel kéne reklámozni az ati kártyákat! ég és föld!
grat a cikkhez :C:)
-
ZolDog
tag
huhh, de brutál dolgok vannak a cikkben!
Grat, nagyon érdekes és jó lett. Még olvasmányos is... :C
De ilyen kártyám egyelőre nem lesz, hacsak nem nyerek a kaparós sorsjeggyel! :DMegatron must be stopped! No matter the cost!
-
MODERÁTOR
Ez nem jelent semmit. A Beyond3D-n olvastam egy tesztet az akkor még meg sem jelent 9600 pro-ról, és az ATI ref kártya még a beharangozott órajeleken sem ment (asszem 390 volt a gpu a 400 helyett), és egy grammnyit sem lehetett tuningolni. És persze azóta már jól tudjuk, hogy a 9600 pro-k nagyon jól tuningolhatóak.
***
-
-
fLeSs
nagyúr
válasz Illissius #67 üzenetére
Nem.
A tuningot a már bejáratott tápunkon próbáltam ki, de épp ez a meglepő, hogy a Seasonic-on is ugyanannyit lehetett belőle kihozni, ráadásul egy tápcsatival."I press keys on a keyboard all day and click a mouse in front of a glowing rectangle. Somehow that turns into food and shelter."
Aktív témák
- Lakáshitel, lakásvásárlás
- Garmin Forerunner 165 - alapozó edzés
- Bittorrent topik
- Politika
- Megjelent a Moondrop audio-fókuszú telefonja Kínában, lesz globális verzió is
- Olcsó 5G-s ajánlatot nyújt a Realme Indiának
- Proxmox VE
- Apple notebookok
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Robotkart irányított a majom a kínai Neuralink agyi chipjével
- További aktív témák...
- 4070 Ti Aorus Master //KERESEM!!//
- PowerColor RX 6800 XT Red Dragon 16GB GDDR6 256bit - Számla + Garancia, Ár alatt! BeszámítOK!
- GARANCIÁLIS! ASUS TuF RTX 3090 24GB DDR6X OC Videokártya! BeszámítOK
- BESZÁMÍTÁS! SAPPHIRE RX 460 2GB GDDR5 videokártya garanciával hibátlan működéssel
- GAINWARD RTX 3070 8GB GDDR6 PHOENIX Eladó! 125.000.-