Hirdetés
-
Robotkart irányított a majom a kínai Neuralink agyi chipjével
it A mindezt lehetővé tévő Neucybert a Neuralink kínai riválisa, a Beijing Xinzhida Neurotechnology fejlesztette ki.
-
VR játék lesz az Alien: Rogue Incursion
gp Az év végén érkező program PC-re, Meta Quest 3-ra és PlayStation VR2-re érkezik a tervek szerint.
-
Érkezőben a Poco M6 4G
ma 5G-s és 4G-s Pro modell már van, hamarosan lesz Poco M6 4G-s alapváltozat is.
Új hozzászólás Aktív témák
-
hallari
tag
-
hallari
tag
Ja. Az meg külön felháborító, hogy a nagy "fenntartható fejlődés", meg "környezettudatos fejlesztés/gyártás" égisze alatt a Pepsi Budafoki úti palackozójánál ott hever rengeteg újrahasznosítható palack, mert nem gazdaságos újra rendszerbe állítani. Pedig tényleg meg lehetne (és kellene) valósítani, amit Nyugaton az autóknál már bevezettek, hogy 90% fölötti újrahasznosítási arány legyen minden termék esetében, az eldobhatót meg büntetni. Németországban már több, mint 10 éve külön kukák vannak a háztartásokban minden fajtának, és keményen büntetik, ha valaki nem szelektíven gyűjti (ismerős mesélte, akinek német férje van és hol itt laknak, hol ott).
-
hallari
tag
válasz PRO-peller #33 üzenetére
6-8, pár éve nem számolom...
-
hallari
tag
A válasz: (extra)profitéhes kapitalizmus. Lásd Apple. Legyen új, csilivili, meghintve szinte vallásos áhítatú marketingrizsával. Mer' az jobb! (v.ö. 'új söprű jól söpör') Pláne ha nagyobb, színesebb, gyorsabb stb., mint a szomszédé.
Autóban ehhez még hozzájön a 'környezetbarát, kisfogyasztású' duma, mindegy, hogy az eltúlzott ütemű gyártás tízszerannyira terheli a környezetet, mintha a tizen- huszonévest tartanánk karban. Ami esetleg kis ráfordítással ugyanúgy környezetbaráttá alakítható. Pláne, ha arra lenne ráállítva a háttéripar.
De ugye kellenek a számok, 1 millió, 1,5 millió, 2 millió eladott új jármű évente, mert abból van a nagy profit, politikusnak a zsebpénz, 'munkahelyteremtő', ami persze az átlagpolgárnak is jól hangzik, mert nem kell a kukoricaföldön kapálni a mindennapi betevőért.
Így jön létre az iparkapitalista állam, amely röpke száz év alatt szétcsapja egy teljes bolygó addigi berendezkedését, és ellehetetleníti a jövőjét. -
hallari
tag
válasz Banános Joe #48 üzenetére
Nah ezt erősen cáfolnám. Az én '86-os Opelom (1.6 diesel) nyáron 5 liter körül fogyaszt, télen 1 lityivel több. Az akkori benzinesekre rálehet még számolni mondjuk 2 litert. Ezeknél a maiak sem jobbak, talán fél literrel. Meg a teljesítményük a 1,5-2-szerese. A károsanyag-kibocsátásuk persze alacsonyabb, de ha mint írtam arra ráálltak volna, hogy akárcsak dupla modell-élettartammal számoljanak és korszerűsítsék a régieket, akkor máris a fele lenne csak az újautó kibocsátás. Márpedig AZ AZ IGAZI környezetszennyezés. Egy-egy populárisabb márka évi 1-2 millió autóval számol, ehhez olyan mértékű nyersanyag- és energia felhasználás kel, ami önmagában feleslegessé teszi annak méricskélését, vajon mennyire környezetterhelő egy régi autó. Nézz szét az utcán (főleg a Lajtától nyugatabbra) és máris látod, hogy nem a régi kocsik miatt kell aggódni. De nálunk is 20 éve kb. félmillió gépjármű volt, jelenleg ~hárommillió.
Nincs olyan, hogy "fenntartható fejlődés", ezt csak a profitéhes kapitalisták és természetes szövetségeseik, a politikusok állítják. A fák nem nőnek az égig.
A nyersanyagok is elfogynak egyszer. Az amazonasi esőerdőnek már csak a fele van meg(!), és ezt az arányt kb. a 2. vh. óta értük el. Az olaj is jó téma, mivel nemcsak energiahordozó, hanem ALAPANYAG is (műanyag, festék, aszfalt stb.) Mivel lehet pótolni, pláne nagy mennyiségben és olcsón? A ritkaföldfémek körül már most áll a bál. És az újrahasznosítás sem válasz, mert kb. 20-30%-ot engednek a technológusok, ennél nagyobb arányban már veszélyeztetik az új anyag mechanikai tulajdonságait. Úgyhogy érdekes évtized elé nézünk.[ Szerkesztve ]
-
hallari
tag
válasz Banános Joe #51 üzenetére
Persze, nagyjából ezzel egyet tudok érteni, csak elég sok a jóindulatú feltételezés. Fákat eddig is lehetett volna telepíteni, sőt, sivatagot termőterületté alakítani, de valahogy mindig elcsúsztak az ötletek és a kivitelezés. Persze nem Európában, itt már régóta működik ez, hanem az elmaradottabb részein a világnak - például Brazíliában, Afrikában stb. Pedig ott vannak a nagy területek, ahol a környezet rekultivációja globálisan kedvező hatásokkal járna.
Most mutattak be egy dokumentumfilmet is, hogy valahol Afrikában pl. szemét HEGYEKET emelnek elektronikai cuccokból, amiket hajókon szállítanak oda. Meg lejárt szavatosságú gyógyszerekkel "segítik" a nélkülöző lakosságot, meg teszteletlen gyógyszereket adnak nekik, miközben a nyugati hatóságok szemhunyása mellett fegyverkereskedők viszik be a nagy (nyugati) gyárak produktumait a helyi erőknek, akik természetesen örömmel vetik be egymás ellen azokat. És még lehetne sorolni napestig az ilyen példákat. Nagyon sokmindenről nem tudunk, hogy a profitért mi mindenre hajlandóak a cégek, nekünk csak a csilivili marketing jut - mivel PIACKÉPES FOGYASZTÓK vagyunk.Őszintén szólva szerintem a cégek hozzáállása csak akkor változna, ha nagyon nagy baj alakulna ki: elfogy egy nyersanyag, vagy jelentős katasztrófa történik. Lásd a Deepwater Horizon esete. Bár már ebben sem vagyok biztos.
Persze reménykedni azért lehet.