- Karácsonyfaként világíthat a Thermaltake új CPU-hűtője
- Az USA vizsgálja a RISC-V kínai terjedésének kockázatát
- Kicsit extrémre sikerült a Hyte belépője a készre szerelt vízhűtések világába
- Egészen nagy teljesítményspektrumon fedné le a mobil piacot az AMD
- Kihívás a középkategóriában: teszten a Radeon RX 7600 XT
- AMD Navi Radeon™ RX 7xxx sorozat
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- Nvidia GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- OLED TV topic
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Milyen belső merevlemezt vegyek?
- Hogy is néznek ki a gépeink?
- iPad topik
- Steam Deck
- Magyarországra is megérkezik az LG új okosmonitora
Hirdetés
-
Premier előzetesen a Gray Zone Warfare
gp A mai naptól hivatalosan is elrajtol a játék korai kiadása PC-n.
-
Agyi chipes gyártóba fektetett a kriptocég
it A Tether 200 millió dollárt fektet a Blackrock Neurotech agyi chipes vállalatba.
-
Karácsonyfaként világíthat a Thermaltake új CPU-hűtője
ph Az ASTRIA 600 ARGB ráadásul a hűtési teljesítmény szempontjából sem szégyenkezhet.
Új hozzászólás Aktív témák
-
MATEO6600
őstag
Amit mindenki kifelejt ebből a DSR témából, az a Gauss szűrő, ez adja a dolog kulcsát.
Vegyük ez alap esetet, van egy FHD monitorod. A DSR-rel a VGA előállítja a 4K-s képet. Na most, ha ezt így adná a kimenetre, akkor nem látnál semmi különbséget, mivel a monitorod ennek úgy is csak a negyedét, 2 millió pixelt tud megjeleníteni.
Viszont... van egy köztes lépés: az előállított 4K-s képen végez egy utófeldolgozást (Gauss simítást), így ez egy szűrt képet eredményez, ami megjelenítve a monitorodon simább, élsimított képet ad.
Azért kell 4* akkora felbontáson elvégeznie ezt a műveletet, mert így jobb eredményt ad a Gauss szűrő. (4* annyi pixel -> 4* annyi információ). -
MATEO6600
őstag
Nem tudom hol írtam azt, hogy "visszamaszatolás" után 4x annyi infó marad.
Azt írtam, hogy a felskálázás után lesz 4x annyi pixel, információ, amivel a Gauss szűrő dolgozhat, ezzel jobb eredményt elérve.Az alap esetet úgy értettem, hogy ha nem alkalmazunk semmilyen simító függvényt, egyszerűen leskálázzuk enélkül a képet, elveszítve a pixelek 3/4-ét.
Onnét gondolom, hogy kifelejtettétek a témából, mert elég sok embernek nem egyértelmű, hogy mi értelme a DSR-nek, ha valamit felszorzunk x-szel majd leosztunk x-szel.
[ Szerkesztve ]
-
MATEO6600
őstag
Ez az egyszerű eset csak egy kiinduló példa volt, a megértést szemléletve, nem mondtam hogy ezt használják komoly területeken.
Azzal is tisztában vagyok, hogy nem létezik legjobb konvolúció, de szerintem azt se írtam, hogy a Gauss a legjobb lenne Az Nvidia által fejlesztett DSR viszont ezt használja, ezért említettem.