Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz erdoke #5 üzenetére

    A Windows 8 sokkal gyorsabb netbookon, mint a Windows 7, mivel sokkal több dolgot gyorsít hardveresen, és azt hatékonyabban is teszi, így jelentősen nő az üzemidő. Egy netbookon alap, hogy le szeretnéd frissíteni, mert jelentős üzemidőt és sebességet nyersz Windows 8-cal. Ehhez persze normális terméktámogatás kell, mivel a sebesség és az üzemidő az új API future levelekkel jön elő. Ha DX11-es az IGP, akkor a változás drámai. A Windows 7-en a legmagasabb szint DX10.1-es volt. A Windows 8-on DX11.1-es szint is van Direct2D gyorsítással. Közte pedig elérhető a DX11-es szint is.

    (#6) GeryFlash: Maga az Atom hardver nem lenne rossz elméletben, csak nincs meg hozzá a szoftveres alap, hogy jól működjön. Ez részben az alkalmazások hibája is, hiszen nulla optimalizálás van az olyan egzotikus IGP-kre, mint a PowerVR, de ha eleve nincs hozzá driver, akkor soha nem fog jól működni, mert a fejlesztők szemében is csak egy kupac hulladék marad a termék. Sosem könnyű radikálisan új architektúrára épülő hardvert bevezetni, hiszen nulláról kell indítani a szoftverfejlesztéseket, de ez normális. Kell hozzá a korrekt terméktámogatás, és a fejlesztői segítségek. Ezek viszont lényegében nem léteznek, így a mai Atom termékekben egyszerűen nincs meg az a lehetőség, hogy jól működjenek. A fejlesztő agyával gondolkodva miért is optimalizáljon alkalmazást az Atomra, ha a termék gyártója sem törődik a hardver normális működésével.

    Oltári nagy baromság, amit az Intel csinál az Atom termékvonallal. Nincs egy konkrét irány. Váltanak PowerVR-re, majd vissza. Ez így a legrosszabb, ami történhet, mert a fejlesztők is azt látják, hogy az Intel letett arról az irányról, amit a mostani Atomok képviselnek. Ennél nagyobb beismerés nem kell, hogy ez egy rossz irány. A fejlesztő szemében egy éve az volt, hogy ideje tanulni a DX11.1-et és a TBDR elv problémáit, hogy a hardver hatékonyan működjön az adott kóddal. Ma azt látja a fejlesztő, hogy 2014-ben már az Intel is visszavált IMR-re, ergo minek is kellene TBDR-re optimalizálni. Most az Intel eldobott két évet a szoftverfejlesztők támogatásában, mert a 2014-es irány teljesen az ellentéte az aktuálisnak.
    Persze érthető, hogy keresik a hatékonyságot, mert az AMD két éves IGP-je minimum 6x gyorsabban dolgozik, de nem az a megoldás, hogy folyamatosan stratégiát váltanak. Még a Bay Trail is arra lesz jó, hogy beérje a 2011-ben megjelent Brazost. Ez a gond ezekkel a váltásokkal. Nem lehet végigvinni az elképzeléseket. Ehhez képest konkurensnek egy GCN IGP-s Kabinit kap. Az ég világon semmi esélye nincs a Gen7 architektúrának.

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz GeryFlash #12 üzenetére

    Ez nem a flash hibája. Mivel az Androidon nincs flash, így az Imagination nem szentel nagy figyelmet a támogatásra. Ennek a Windowson kellemetlen tünete, hogy nem működik normálisan a hardveres gyorsítás a videolejátszás során. A DXVA sem nagyon megy neki, ami szintén a Windows only problémát nyűgi. A VC-1 dekódolása teljesen hibás. [link]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz erdoke #15 üzenetére

    Nem. DX10.1-et tudnak, de a driver csak DX9.3L-t támogat. Ergo eleve a legkisebb gyorsítási szint érhető el. Viszont Windows 8-on ez is sokkal hatékonyabban működik. A Windows 7 alatt valóban katasztrófa amit az Atom GMA 3600-as sorozat tud [link] - előjönnek az ilyen hibák, ami a lassú feldolgozásból ered, de a Windows 8 Direct2D feldolgozása eleve sokkal gyorsabb, mint a Windows 7 esetében, így ott ugyanez a hardver teljesen gördülékenyen dolgozna. Konkrétan ez az IGP van az Atom Z2760-ban, tehát nem csak elméletről van szó. Ezért váltanának sokan Windows 8-ra, mert számottevően gyorsabb lesz a netbook, csak hát driver nélkül ennek nincs értelme.
    Természetesen a Brazos az DX11-es, vagyis a futtatási szintből eredően sokkal jobb. Windows 8 alatt egy Brazos nagyjából háromszor gyorsabban dolgozik Direct2D alatt, mint az Atom Z2760 IGP-je. Egyébként, ha lenne DX10.1-es driver az Atomhoz, akkor a Windows 8 alatt is nőne a sebessége, vagyis még jobb is lehetne, csak hát nincs DX10.1-es driver.

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz Gusztáv #24 üzenetére

    Viszont a Fujitsu minőségének azért komoly ára is van a kasszánál. :) Vállalati szinten megéri, de otthoni júzernek szerintem nem.

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz Enszuke #30 üzenetére

    A Brazos Bobcat magokat használ. A Kabini már Jaguar magokat.
    A Bay Trail-re az Intel azt mondja, hogy 4x gyorsabb lesz a mostani Cedar Trailnél az IGP szempontjából. A Brazos ma 6x gyorsabb IGP-t használ a Cedar Trailnél, és az AMD ehhez képest 2-3x gyorsabb IGP-t mond a Kabini SoC-re, amivel majd a Bay Trail versenyezni fog. Az Atom folyamatos "nem tudom merre kellene fejleszteni" váltásaival gyakorlatilag nem tud egyértelmű irányt kialakítani. A Gen 7 az egy kényszerirány, mert a PowerVR-t nem akarja az Intel folytatni, a Larrabee az nem skálázható erre a szintre, míg a ZiiLabs az túl gyenge a mai formájában. Marad az Ivy IGP-je, amit le kell butítani az EU-k számát tekintve. Ez nem túl hatékony, mert nem ide tervezték a hardvert, de nincs más. Ez viszont megint hoz egy 6x-os sebességelőnyt az AMD-nek, sőt lényegében többet is, mert a GCN az egy sokkal hatékonyabban dolgozó architektúra, mint az aktuális Terascale.
    Itt azt kellett volna csinálni, hogy a licencelés helyet a GMA-t kellett volna továbbfejleszteni. Persze utólag könnyű okosnak lenni.

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz GeryFlash #36 üzenetére

    A Haswell IGP-je az gyakorlatilag egy továbbfejlesztett Gen7, vagyis egy Ivy IGP. Ami gond lehet vele, hogy a változások több tranyót igényelnek. Ez fogyasztásban rendben van egy Core kategóriás lapkánál, de egy Atomba nem fér bele. Emellett a Haswell IGP-je az nagyjából mostanában lesz kész, míg az Atomból mostanában kell a tape-out. Ez nem gond, mert a dizájn az fejleszthető párhuzamosan, de az Ivy IGP-jét már lehetett tune-olni, mert az egy kész dizájn volt. Mivel itt nagyon számít a fogyasztás, így ez egy fontos döntés. Láthatod, hogy soha senki nem csinál új IGP-t egy alacsony fogyasztású lapkába. Egyszerűen ide kell egy jó egy éves tapasztalat, hogy kiismerd a rendszert.

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz letepem #38 üzenetére

    A Direct2D sebességkülönbsége mérhető lenne, de azt kétlem, hogy éreznéd is. Az üzemidő, viszont csökkenne például videolejátszásnál, ha visszaváltanál Windows 7-re. Talán az idle üzemidő is, hiszen a DX11-es GPU-k extra halt szinteket kapnak Windows 8 alatt.

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz lenox #55 üzenetére

    A 3DMark mérések alátámasztják. A játékokban nyilván nagyobb is lehet a különbség az említett driver miatt, ezért veszem itt elő a Markot, mert arra valóban optimalizál az ImgTec, illetve maga a Mark is patchelve van a PowerVR-hez.
    Nem csak a driverrel van gond itt. Eleve a TBDR nagyon egzotikusan működik, nulla a program oldali optimalizálás rá. A 3DMark 06 abból a szempontból a valós teljesítménykülönbséget mutatja, hogy arra van driveres optimalizálás, és a Futuremark is számba veszi a PowerVR-t. Ennél csak nagyobb eltérés lesz játékokban. Nagyjából azonos fogyasztás mellett a Brazos és a Cedar Trail viszonylatában ez a teljesítményhelyzet. [link] - Cod-on érezhető, hogy problémák vannak, míg az Orc Must Die esetében látható egy csúnya képhiba, ami sajna átlagos jelenség, ha az alkalmazás nem veszi számba a PowerVR egzotikus futószalagját.

    4 EU értékelhető órajelek mellett nagyjából olyan teljesítményt képes leadni, mint a Brazos platform IGP-je. Ezt úgy értem, hogy mondjuk a 4,5 wattos Hondo IGP-jének a tempóját úgy 500-600 MHz között képes hozni. Az E szériás Brazos IGP-khez 1 GHz fölötti órajel kell. Ha az E2-1800-at tekintjük referenciának, akkor oda legalább 1300-1400 MHz szükséges. Elvileg turbóval megoldható az 1200 MHz, mert a mostani Ivy esetében is megoldják, de így már nagyon sokat fogyaszt a rendszer. Egy Atom keretébe ez nem fér bele. Valószínű, hogy az Atomban úgy 300-400 MHz-es alapórajel várható 600-700 MHz-hez közeli turbóval. Ez úgy nagyjából beleférhet a rendelkezésre álló 1-2 wattos keretbe. A desktop verziónál 4-5 watt is rendelkezésre áll, így el lehet vinni az órajeleket 600 MHz-es alap és 1 GHz-es turbóig. Ha ez így lesz, akkor az IGP képes lesz arra, amit egy E-350 IGP-je tudott két éve. Az E-450-hez és az E2-1800-hoz magasabb órajel kell, persze desktopon ez is megoldható, mert könnyen emelhető a fogyasztási keret. 20 wattig is el lehet menni a teljes lapkát tekintve.
    A Kabini az egy komolyabb előrelépés lesz a Brazos IGP-hez képest. A GCN CU-k konkrét számáról nincs adat, de kettő és négy között lesz. A legrosszabb alternatívával számolva is komoly előrelépés várható. Ez ellen nehéz versenyezni. Mindenképpen jobb helyzetben lesz az Intel a PowerVR cseréjével, mert legalább a szoftveres tényezők annyira nem hátráltatják őket, mint most, de kétlem, hogy bármi esélye lenne egy Gen7 architektúrának egy GCN ellen, illetve a CU-któl függően kétlem, hogy közelebb kerül a vállalat teljesítményileg a 3DMarkban. A játékokban persze biztos közelebb kerülnek, mert ott eleve korlátozott a PowerVR.

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz lenox #61 üzenetére

    Jóval kevesebbet idle nem fog fogyasztani. Az Intel a HD Graphics low power platformba építését eddig azért tologatta, mert az architektúra nem rendelkezik energiagazdálkodási szolgáltatásokkal. Az alapórajelre kell egy olyan fogyasztási szint, ami idle-ben elfogadható, és ehhez még gyors Direct2D feldolgozás is kell. Ezt lehet innen turbózni.
    A processzorok nagyobb keretet kapnak, mint az IGP. Az Intelnél ez stratégia. Tudják, hogy a leghalványabb esélyük sincs megközelíteni a Kabini IGP-jének a teljesítményét, így nem is törik magukat ezen. Elfogadják, hogy végre beérik a Brazost, de gyorsabb procival. A Jaguar elleni prociversenyt egyelőre nehéz átlátni. Az új magok komolyan fejlődnek, de a teljesítményt nehéz belőni.
    Ó dehogynem fogják verni a Brazost, az egy két éves rendszer, ok, hogy ez a norma, mert eddig nem sikerült elkapni, de nem fog örökké a leggyorsabb maradni. Ma sem lenne az, ha az AMD nem állítja le a Deccan platformot, de leállították, így maradt a Brazos a helyén. Viszont a Kabini már meg fog jelenni. Ez nem egy generációs, hanem két generációs előrelépés a fejlesztés szintjén, mivel a Deccan kimaradt. Azt elhiheted, hogy az AMD simán el tudja majd verni a házon belüli Brazost, hiszen két éves termék. De majd megnézzük a fogyasztást is. A jelenlegi doksik szerint 9-től 25 wattig skálázódik több lépcsőben.
    Megvan a hely a 4 CU-nak, ha az AMD 70-80 mm2-es lapkát szeretne, amilyen a Brazos platform lapkája. Egy CU dizájnja kisebb mint egy VLIW tömbbé. Mivel 28 nm-re váltanak, így két VLIW tömb helyére négy CU is befér. Persze van három CU-s blokkja is az AMD-nek, ami kifizetődőbb, mert abból csak egy CU DP-kompatibilis. A négyblokkosnál mindegyik CU támogat DP-t. Valószínűnek tartom a 192 shadert, mivel ehhez a blokk kész, és hely van rá. Az eddigi egycsatornás memóriavezérlő nem jelenti azt, hogy maradni kell emellett. Talán nem véletlen, hogy a Kabini SoC kétféle tokozást kap. Egyik dolgozhat egy csatornával, míg a másik két csatornával.

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz lenox #65 üzenetére

    Az eddigi Atom magok eléggé gyengék és alig fejlődtek az első verzióhoz képest. Az új Atom mag egy nagyobb lépcső lesz, ami egyrészt nagyobb teljesítményt hoz majd, de nő a fogyasztása is. Ez persze az órajel függvényében értendő.
    Az órajeltől sok függ. 2 GHz-en lehet, hogy tudnak majd annyit, mint egy 1 GHz-es mainstream mag. Már a Brazos is képes 1,6 GHz-en megverni egy 800 MHz-es mainstream magot. Innentől ez játék az órajellel és a fogyasztással. Ha elég órajelelőnye van a low power magnak, akkor simán gyorsabb lehet, mint egy mainstream mag. Azonos órajelen persze kizárt, de úgy meg a töredékét is fogyasztja.

    A Kabini csúcsmodell és az E2-1800 között ki lehet majd hozni nagy különbséget. Vedd figyelembe a compute hatékonyságot. A DiRT Showdownban a Forward+ kód bekapcsolása a GCN-nek -3-5%, míg más architektúrán -30-80%. Minél jobban épít egy játék a compute hatékonyságra, annál nagyobb különbséget lehet majd mérni a GCN és a többi rendszer között. A Forward+ emellett nem egy rettentően erőforrás-igényes effekt. Az csak berögzült, mert megfekszenek tőle a régi VGA-k, de nem igazán a számítás a sok, hanem az elágazás a kódban, amit a hagyományos GPU-k nem kezelnek jól. A VPL-GI, ami sokat számol. Na attól kidőlnek a rendszerek.

    Valószínű, hogy ha a csatornák számával machinálás lesz, akkor arról nem feltétlen a TDP osztály dönt. Bár valószínű, hogy 9 wattosból nagyobb esély van a kisebb tokozásra, mert nem kell annyira széles busz annak. Ettől azonban ez még nincs kizárva.
    A 25 wattos valszeg asztalon és az ultravékony notikban lesz alternatíva. Utóbbiban az lehet az előnye, hogy harmad akkora alaplapot igényel, mint egy Ivy vagy egy Trinity dizájn. Ezzel sokkal nagyobb hely marad az akkumulátornak a gépben, vagyis üzemidőben ez egy komoly előrelépés lesz ezen a fronton. A mostani dizájnokhoz hasonlítva elérhető lesz a 10-15 óra is.

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz lenox #69 üzenetére

    Leméred az Advanced Lighting off és utána az on beállítást, majd abból kiszámolod, hogy mennyit vesztettél az opció bekapcsolásával. A GCN-ek általában az off-ban mért sebesség 3-5%-át vesztik el. A HD 7970 60 fps-ről 58-ra zuhant. A GTX 680 60 fpsről 40-re zuhant az opció bekapcsolásával. A HD 7850-em ugyanilyen beállításokkal 41 fps-ről 39-re zuhant.

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz letepem #71 üzenetére

    Meg kell várni az AMD-nek az új roadmapjét. Addig senki sem tud többet.

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz lenox #73 üzenetére

    A TeraScale architektúrából csak HD 5850-es adattal tudok szolgálni. 36 volt AL off mellett és 21 on beállítással.

    Olyan GPU-t, mint a GF100/GF110 már nem fogsz látni. Anyagilag ez a 300-400 mm2-es szint az ami kifizetődő 500 dolláros ár mellett.
    Persze ezeket én mértem. HD 6000 mérésem nincs. A HD 5850 a legközelebbi.

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

Új hozzászólás Aktív témák