Hirdetés
-
Rövid előzetesen a S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl
gp Továbbra is szeptemberi premierrel számolnak a fejlesztők, reméljük több halasztásra már nem kell számítanunk.
-
Robotkart irányított a majom a kínai Neuralink agyi chipjével
it A mindezt lehetővé tévő Neucybert a Neuralink kínai riválisa, a Beijing Xinzhida Neurotechnology fejlesztette ki.
-
A Video AI lehet a One UI 6.1.1 ütőkártyája
ma Vagy hogy fogja a mesterséges intelligencia manipulálni a mozgóképeket?
Új hozzászólás Aktív témák
-
félisten
Régen ugye volt egy 8 éves alkatrész-ellátási kötelezettség, ami egyik napról a másikra eltűnt.
Sőt, amikor a régi jótállásos rendeletet felváltotta a jelenlegi 2003-as, arra hivatkoztak, hogy a jogszabályi kötelezettségek ugyan lazulnak, de a szarabb szabályozással a fogyasztó mégis jól jár, mert majd jól meglátjuk, hogy a boltok-szervizek majd maguktól fognak a kötelezőnél sokkal kedvezőbb feltételeket biztosítani!
És ezzel bejött ugye a 15 napos javításra törekvés...
MaCS
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
-
félisten
válasz <Adamsky> #22 üzenetére
Hát, én nagyon másként látom azt a kérdést.
Én pont azt látom, hogy sorban mennek a szemétbe azok az eszközök, amelyeket még szeretnék, szeretnének használni, szívesen javíttatnák őket, de egyszerűen nem lehet.
Abban viszont maradéktalanul egyetértek Veled, hogy az eszmei avultatás brutális mértékű. Csak sajnos nem azért, mert ténylegesen szükség lenne a régebbi eszközök teljesítményére, hanem azért, mert a gyártók rohadtul rájátszanak erre.
Egyszer dolgoztam egy tervezett avultatási projektben -- maguk a mérnökök is hányingerrel küzdöttek a pénzügyi / marketingosztály igényeitől.
MaCS
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
-
félisten
Attól, hogy NiMH, még lehet jó. Az én első akku Philipsem kb. 30 év után is jól használható, bár azért nyilván csökkent a kapacitása.
Ami viszont brutális, az az, hogy a pengéi élesebbek, mint a kb. öt éve használt flexi fejes Philipséi.
MaCS
[ Szerkesztve ]
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
-
félisten
válasz Snowy_owl #27 üzenetére
Teljesen tankönyvi tervezett avultatási munkában vettem részt, lyanban, amit pl. a Mérnökiszemmel és társai tagadni szoktak.
A mérnökök, akikkel dolgoztam, rettenetesen ki voltak akadva azon, hogy egy bravúrosan kitalált és bizonyított rendszert kellett elrontaniuk és nehezen javíthatóvá (kissé bennszülötté) tenniük.
Az érem másik oldala egyébként az volt, hogy tényleg összeomlott az az üzleti modelljük, hogy tartós, javítható gépeket gyártanak. Tehát a tervezett avultatás szó szerint a céget mentette meg.
MaCS
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
-
félisten
Ez rohadtul nem mese volt.
A szomorú az, hogy maga a környezet kényszeríti rá erre a magatartásra azokat, akik egyébként tisztességesek akarnak lenni.
Az esetemben egy kisebb horderejű, de tényleg tragikus üzenetet hordozó ügyről van szó, aminek az eredménye egy régi vágású cég elkurvulása lett.
Beszélgettem azonban giga-multicég környezetvédelmi mérnökével is, aki arra panaszkodott, hogy magyar szemmel tényleg horrorisztikus összegeket költenek a környezettudatos termékfejlesztésre és főképpen annak kommunikációjára , és ők tényleg mesés lehetőségeket kapnak arra, hogy csodálatos dolgokat fejlesszenek, amelyek aztán be is kerülnek a cég tényleg világmegváltásra alkalmas szellemi vagyonba, de egy részleggel odébb már élettartamra optimalizálva átrajzolják a terveiket, mert a cég konkrétan a szervizelésből és a pótalkatrészek eladásából él.
Amúgy az élettartamra tervezés is egy mérnöki csoda, és nem is az ördögtől való, csak sajnos a kiinduló paramétereket, tehát a kívánatos élettartamot a pénzügyi vonal határozza meg.
MaCS
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
-
félisten
A Miele sajnos tényleg elindult a lejtőn, de becsületükre legyen mondva, hogy gyakorlatilag minden alkatrész pótolható gyári szám alapján. Ők még nem növesztették hozzá az elromlásra, kopásra hajlamos filléres bizbaszokat a legdrágább szerkezeti elemekhez, részekhez.
De erre a szuperkorrekt skandinávok is bejelentkeztek: félmilliós Lux porszívó, amit úgy hirdetnek, hogy egy életre szól. A szívófejében elkopott egy pöcök, minek következtében a fej lecsúszik a csőről. Tulajdonképpen nem lehet húzni porszívózás közben, csak tolni. Nemhogy a pöcköt, de a teljes fejet sem lehet megvenni, pedig amikor volt, önmagában annyiba került, mint egy jobb kommersz porszívó.
A cég szerint 600e forintért vegyen a T. Ügyfél új porszívót.MaCS
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
-
félisten
válasz Snowy_owl #39 üzenetére
A hűtőszerelő mesélte pár éve, hogy az a trükk dívik, hogy a csőkígyó egy szakaszát olyan vékony anyagból gyártják, amin egy idő után átdiffundál a hűtőközeg. Azért csak egy szakaszt, mert ez a vékony cső sokkal drágább, mint a rendes gáztömör cső.
Tehát egy idő után ezt cserélni kell, de úgy van beépítve, hogy az egész hűtőt kéne szétbombázni hozzá, természetesen egy csomó nem bontható kötésen keresztül.MaCS
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
Új hozzászólás Aktív témák
- APPLE MacBook Air 2020 13" Retina - M1 / 8GB / 256 GB SSD / MAGYAR / 96% akku, 81 ciklus / Garancia
- LG NanoCell 55NANO766QA Halvány píxel csík
- Philips 58PUS8545/12 1 ÉV GARANCIA Játék üzemmód
- Tyű-ha! HP EliteBook 850 G7 Fémházas Szuper Strapabíró Laptop 15,6" -65% i7-10610U 32/512 FHD HUN
- Bomba ár! HP EliteBook 840 G5 - i5-8G I 8GB I 128GB SSD I 14" FHD I HDMI I Cam I W10 I Gari!