Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • pilóta

    nagyúr

    válasz Tapsi #91 üzenetére

    A carsharing nem fog működni, az önvezetés is egyedül a taxit tudja kiváltani. Annyival lesz olcsóbb, mint a taxi, hogy nem kell egy embert megfizetni, mehet 0-24-ben és mivel elektromos, olcsóbb a karbantartása is. Ezért aztán mivel olcsóbb, mint a taxi, talán valamivel többen vennék igénybe, de kb. ennyire lehet számítani szerintem...

    Aki él és nem boldog, az téved!

  • #73495296

    törölt tag

    válasz Tapsi #91 üzenetére

    "Erre miért lenne megoldás a carsharing?"

    Ezt arra írt, hogy mindenki ugyanakkor akarja használni az autóját, ami nem igaz. De erre nem is a hagyományos carsharing a megoldás, mint írtam, hanem a távolsági közlekedéssel kombinált autóbérlés.

    "Ezt ma is tudja a taxi, mégsem használják tömegesen."

    A taxi drágább, a technológiai fejlődéssel az önvezető carsharing arányaiban olcsóbb lesz.

    "Az a baj ezekkel az elméletekkel, hogy mindig szuperkooperáló emberekkel számol. Ha körbe nézel, látod ennek a realitását? A hétvégén 4-en 3 autóval utaztunk Budapesttől 50 km-re sziklát mászni, mert utána mindannyian más irányba mentünk tovább. Ezt a tendenciát figyelem meg mindenhol - mindenkinél. "

    Pontosan az ilyen problémákat oldja meg a (nem a mostani, hanem az általam felvetett vidéki) carsharing, hiszen egy autó elvisz titeket, majd megy a dolgára, ezután 3 egy közeli csomópontról jön értetek. A legjobb az egészben, hogy a kooperációval foglalkoznod sem kellene ez esetben.

    "A másik gond az egyenetlen terheléssel van. Én próbáltam már autót bérelni többször is hétvégére, de sosem sikerült értelmes áron mondjuk az adott héten. Persze lefoglalhatod 1 hónapra előre, de ennek menyi a realitása? Egyszerűen a terhelés egyenetlenül oszlik meg napon belül is. Ezt egy carsharing nem tudja rentábilisan kielégíteni."

    Azért mert autót majdnem mindenki hétvégére vagy nyaralásra bérel. Ehhez képest pont hogy előnyös lenne, ha az elsősorban távolsági autózást biztosító hagyományos autóbérlés és a carsharing azonos rendszerben működne, hiszen így a hétköznap munkábajárást segítő autók hétvégén a más igényű userek rendelkezésére állnának. És az sem igaz, hogy hétvégén mindenki egyszerre utazik. Én például általában későn kelek, főleg ha nem messzire megyek (majdnem minden szombaton és vasárnap túrázunk), ismerek olyat, akivel kb. váltanánk egymást, de nagyon változatos időpontokban is tud nagy forgalom lenni Budapeat be- és kivezetőin. Tehát ha önvezetők lennének, egy nap több fuvart is meg tudnának csinálni, és emellett mint írtam, idővel olcsóbban mint azcember vezette taxi.

    Ami most van, szerintem is komolytalan, bohóckodás, ott tudsz carsharing-et használni, ahol semmi szükség ra, mert minden sarkon metró, busz vagy villamos megálló van.

Új hozzászólás Aktív témák