Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Tapsi

    addikt

    válasz #73495296 #69 üzenetére

    A carsharing nagyjából 5 perces gondolatkísérlet után bukik meg minden érvelésben. Egy nagyon szűk réteget leszámítva sohasem lenne rentábilis az üzemeltetőnek.

    ...sőt Budapest lakosságának több mint fele tömegközlekedik, miközben az autójuk a hét nagy részében otthon áll.

    Erre miért lenne megoldás a carsharing?

    A parkoló keresés problémájából fakadó többletforgalom is esne, hiszen lerakja az utast a kocsi, majd megy a következő dolgára

    Ezt ma is tudja a taxi, mégsem használják tömegesen.

    Egy önvezető rendszer ezt képes lenne optimalizálni, nem is feltétlenül idegeneket egybe rakva, hanem akár iskolatársakat, munkatársakat vinne hasonló viszonylatokban

    Az a baj ezekkel az elméletekkel, hogy mindig szuperkooperáló emberekkel számol. Ha körbe nézel, látod ennek a realitását? A hétvégén 4-en 3 autóval utaztunk Budapesttől 50 km-re sziklát mászni, mert utána mindannyian más irányba mentünk tovább. Ezt a tendenciát figyelem meg mindenhol - mindenkinél. Szoktam oszkározni, az is alapvetően nagy távolságnál működik pont-pont viszonylatban. Egyszerűen az emberek nem vállalják a kooperációval járó áldozatokat. Te vállalnád, hogy péntek este 1 órával később érsz haza, hogy a rendszer még felvegyen pár embert, aki útba esik? Na ugye!

    A másik gond az egyenetlen terheléssel van. Én próbáltam már autót bérelni többször is hétvégére, de sosem sikerült értelmes áron mondjuk az adott héten. Persze lefoglalhatod 1 hónapra előre, de ennek menyi a realitása? Egyszerűen a terhelés egyenetlenül oszlik meg napon belül is. Ezt egy carsharing nem tudja rentábilisan kielégíteni.

Új hozzászólás Aktív témák