- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Dell notebook topic
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Alapértelmezett konfiguráción sok Core CPU-nak lehet stabilitási gondja
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 5***(X) "Zen 3" (AM4)
- Steam Deck
- Azonnali informatikai kérdések órája
- Milyen monitort vegyek?
- Autóhifi
- AMD GPU-k jövője - amit tudni vélünk
Hirdetés
-
Ilyen lesz a SteamWorld Heist II
gp A folytatás a tervek szerint a nyár folyamán, pontosabban augusztus elején érkezik.
-
Letartóztatták a bitcoin-Jézust
it Amerikai adókerülés vádjával, Spanyolországban tartóztatták le a bitcoin-Jézusként ismert Roger Vert.
-
iPaden is vége az App Store monopóliumának
ma Ősztől lehet alternatív alkalmazásboltból telepíteni az EU tagállamaiban.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Zeratul
addikt
válasz #41635072 #15 üzenetére
"Igaz én CPU vonalról beszéltem, de a Mantle-ből sem lett kb semmi, pedig a csapból is az folyt."
Mantleből lett a Vulkan API. DX12, PS4, XboxOne mind GCN architektúrára épül elsődlegesen, az nV következő generációja is erősen GCNre hajazó architektúra lesz. Szóval csak átverte a saját termékét ipari szabvánnyá.
-
Zeratul
addikt
válasz #06658560 #543 üzenetére
Kopika ne zavarjon 4 éve amikor a Xbox1/PS4 apukat tervezték a 4K a fasorban se volt, illetve a legbikább PCk is max diavetítésre voltak képesek 4K felbontásban. A 4Khoz legalább a még meg se jelent Fiji-ZEN APU szörny kellene. 16ZEN mag Hyperthreadingel + FIJI mag, HBM memóriával.
-
Zeratul
addikt
SD és Full HD közötti pixel arány 1:4 azaz 4x annyi pixel van full HDn mint SD-n. Ehhez legalább 5x teljesítmény kell. A XBOX és PS4 grafikai nyers ereje 8-10x az elődöknek. Ha Full HD 60 fps igényelsz az pont a 8-10 grafikai teljesítményt igényli, 4Khoz alaphangon 32-40X grafikai teljesítmény igényeltetik.
-
Zeratul
addikt
b. : Ha a pixelek száma 4X nő akkor sima ökölszabály szerint is 4X a pixelkitöltési igényt kell kiszolgálni és akkor valóban nem beszéltünk még egyéb minőségbeli követelményekről, ami további teljesítményt igényel (háromszög motor, shader, stb). A PS3 RSX grafikus processzora finoman fogalmazva se felelt meg már akkor sem kor követelményeinek, főleg nem a XBOX Xenos GPUval összehasonlítva. Szarul megírt szoftverrel a legbikább GPUt is ki lehet fektetni akár SD felbontásban is.
[ Szerkesztve ]
-
Zeratul
addikt
válasz #52815360 #589 üzenetére
A X1 APU mellé beágyazott memória is van tokozva, ami költségnövelő tényező. A PS4 viszont az alap a drágább mert 256bites GDR5 memóriát használ, míg az X1 128bites DDR3-t.
Morgyi: Szerinted mekkora vásárló közönsége lenne a Greenland magos szörny konzolnak 3000 dodós áron?
[ Szerkesztve ]
-
Zeratul
addikt
válasz jacint78 #659 üzenetére
Szerinted az AMD kényszerítette rá az architektúráját a PiciPuhára vagy PiciPuha elképzeléseinek megfelelő architektúrát csinált az AMD? nV soha nem akart úgy táncolni ahogy a PiciPuha húzta, már az alacsonyabb verzió számú DX esetében sem, low level APIról meg hallani sem akart. AMD maximálisan megcsinálta amit a PiciPuha kért, közben a saját low level API-jából lett a másik grafikai API szabvány.
-
Zeratul
addikt
válasz jacint78 #668 üzenetére
Jáccintka: Az AMD és Microsoft évtizedek óta együttműködik, a DX12 api fejlesztése vélhetőleg már a DX11 véglegesítése előtt folyt. A nV többször keresztbe tett a Microsoftnak az API terén, legemlékezetesebb a DX10 esete amikor is vissza kellett butítani az API-t hogy a nV 8xxx sorozat beleférjen, az eredeti meg ment 10.1 be. De ugyanez megvolt a DX11nél és mit ad isten DX12 Tier3ba nem férnek bele a nV kártyák, az összeg GCN meg igen. Érthető ha AMDnek fogja vázolni hogy mit szeretne nem az úgyis keresztbe tevő nVnek. De említhetném a X64 esetét. Kizárt hogy Intel ne tudta volna megcsinálni, de le akarta az ipar torkán nyomni az Itaniumot, ami Microsoftnak érthető okokból nem tetszett. AMD megcsinálta a X64 kiterjesztéseket és azóta az iparági szabvány még az Intelekben is. Az már csak hab torán hogy az két nagy konzolgyártó is egységes platformot akart a PCvel, de ez is leginkább a Microsoft érdekeit szolgálja.
[ Szerkesztve ]
-
Zeratul
addikt
Csakhogy egy következő generációig fix hardver már megjelenésekor egy középkategóriás Pc szintjét hozza az baj.Ennek fogják a levét inni a Pc-sek is.Mert hogy a Sony és MS nem fogja engedni hogy a Pc-k ellépjenek grafikában az tuti.
Ez így ebben a formában baromság mert 4Kban bármelyik csúcs VGA kifekszik.
Másik hogy pl. Lara baba kalandjaihoz 1080p kimaxolva elég egy HD7850, micsoda katasztrófa. Nem is tudom mire fogom az elkövetkező években szórni a VGA vásárláson megmarad pénzemet.
-
Zeratul
addikt
válasz #32839680 #689 üzenetére
"Hanem mindenki megy a mélyintegráció meg a GCN szerű felépítés felé. Gondolom annyira szar lehet az a jövőkép."
Alapvetően az Intel kezdett el tapogatózni ebbe az irányba a Larabee-vel. Vicces hogy AMD csinálta meg működő képesre. Ne legyek igazságtalan az Intelnek soha nem volt olyan szintű grafikai részlege ami GPU alapon megcsinálhatta volna, az nVnek viszont igen, de ők meg szokás szerint sz@rtak rá. Minden hová a CUDA-t akarták nyomatni, több kevesebb (inkább az utóbbi) sikerrel.
[ Szerkesztve ]
-
Zeratul
addikt
válasz #32839680 #691 üzenetére
A MIC meg még kb. nincsen sehol.
Dehogy nincs, sikerült egy új Itanicot csinálni.
Azért a Larrabee nem volt rossz elképzelés, és sokan attól a fejlesztésről pártoltak át az AMD-hez. Ha az intel nem ragaszkodott volna az x86-hoz annyira kőkeményen lehet célba is értek volna.
Ha csak kalapácsod van akkor mindent szegnek nézel, ellenben ha van sarlód is...
[ Szerkesztve ]
-
Zeratul
addikt
Az X86 mennyit fejlődött a megjelenése óta, mégis kompatibilis vissza fele. Lényeg az hogy ne legyenek radikálisan eltérő architektúrák, mert akkor úgy járnak mint nV tulajok hogy 2 generációval régebbi már csak diavetítésre képes az új motorokkal. Előbb utóbb a fix funkciós egységeket ki fogják dobálni a GPU-kból, akkor nem fog ártani ha kompatibilisek egymással.
-
Zeratul
addikt
válasz Malibutomi #712 üzenetére
Pascal Integráció szintjén is lép egyet előre, nem csak a lebegőpontos támogatáson (FP16,FP32,FP64). De majd meglátjuk.
[ Szerkesztve ]
-
Zeratul
addikt
válasz #32839680 #719 üzenetére
Morgyi: alapvetően a GCN végrehajtói csak FP32 re képesek, de a kombinált CU-kban olyan végrehajtók vannak amelyek összekapcsolhatók így egy menetben FP64 műveletre képesek. Ezen CU tömbök szabadon variálhatók a GPUn így alakítva ki a kívánt FP32-64 arányt. Az FP16ra a GCN 1.2től képesek az AMD-k.
-
Zeratul
addikt
Tisztázva lett hogy nem bug, hanem lockolták az órajelet ezen a szinten bizonyos gyártók bizonyos kártyáinál, mert üzemmódváltáskor a bizonyos kártyák bizonyos gyártó memóriájával szerelve villogást, artifaktolást okozott, de ez ügyben a kártya gyártójánál kell panaszkodni hogy miért azt memóriát használta.
-
Zeratul
addikt
Tökéletesen fusson = oltári nagy bugok javítása.
Megsülő GPU: Egész véletlenül a dupla Fermi GPU-s nV volt ami terhelésre elpukkantotta a VRMjét, illetve szintén FX 5xxx sorozat ami képernyővédő alatt levette a venti fordulatszámot és sorozatban megsült. Illetve ne feledkezzünk meg a sorozatban lehaló nForce laptop chipsetekről sem.
[ Szerkesztve ]
-
Zeratul
addikt
válasz sad_Vamp #810 üzenetére
FX 5000 egyik korai drivere annyira "intelligens" volt hogy nem terhelésre hanem üzemmódra szabályozta a fordulatszámot. Képernyő kímélő üzemmódban levette fordulatot és ha GPU renderelt volt kéernyő kímélő akkor szépen megsült.
FX5000 szériánál volt pár érdekes húzása az nVnek. Pl. 3D mark alatt nem rajzolt ki bizonyos dolgokat. Trilineaból bilineárba váltott UT alatt, stb.
[ Szerkesztve ]
-
Zeratul
addikt
Öreg az FXxxx sorozat DX9 es volt. Az nV szokás szerint nem tudta az API maradéktalanul magévá tenni. A crimson drivertől nem égett le semmi mert nem tud, a hadveres védelem visszalassítja és elég kevés konfigot érintett, a nV driver probléma viszont általános volt, mint ahogy a nForce chipset hőingás miatti BGA leválása is. HD 4xxx óta teljesen hadveres a mag és VRM kontrol a radeonokon.
[ Szerkesztve ]
-
Zeratul
addikt
válasz Malibutomi #816 üzenetére
Volt annál szebb is. Win10 telepítése után a méregdrága Alienware laptop G-Sync panelja feküdt ki az nV WHQL driverétől.
-
Zeratul
addikt
válasz #32839680 #824 üzenetére
Lehet. A komplett kijelzőt cserélték 2 alkalommal mire rájöttek hogy a Win10 WHQL drivere okozza a problémát. Tulaj "baromira" "örült" neki. Másik faramuci történet az WoT-s klántársunkal esett meg. Intel laptop, nV dVGA. Pár menet után elsötétedik a képernyő és csak a laptop újraindítása hozza helyre. Win újratelepítés, drivercsere hatástalan. Szervíz nem találja a problémát. Wargaming szintén nem találja a problémát. Van egy elméletileg hibátlan Laptopja csak éppen játszani nem tud rajta.
-
Zeratul
addikt
Látszik annyit értesz hozzá mint tyúk az ABChez. A thermal throttling éppen hűtésmeghibásodás okozta károk megelőzésére találták ki. És ha utánanéztél volna a Crismson driver bugnak, nem általánosan jellemezte a kártyákat, hanem volt olyan ahol jelentkezett és kizárólag az OVERDRIVE alkalmazása esetén. Az Overdrive mindennek nevezhető csak nem általános használatnak.
Csak neked szeretettel [GTX 590 VRM PUKK]
[ Szerkesztve ]
-
Zeratul
addikt
válasz jacint78 #831 üzenetére
Az eredeti hír arról szólt hogy overdrive profil bekapcsolása okozza. És hogy távolítsák el teljesen drivert majd véletlenül se kapcsolják be az Overdrive-t, már akinél volt bug. Sokan valószínűleg feleslegesen pánikoltak mert az automata szabályzás 70 fokig alig ad ventire fordulatot. Nekem kezdettől fogva jól működött a Crimson.
[ Szerkesztve ]
-
Zeratul
addikt
válasz Malibutomi #861 üzenetére
Megrögzött nV troll csak azért is idejön felhánytorgatni, olyan topicban aminek köze nincs hozzá, mert ugye ennek topicnak eredeti témája a programozási eljárások szabad megosztása és annak hatása a játékiparra.
-
Zeratul
addikt
Az nyílt eljárások rendszere a DX12/Vulkán környezetben ép hogy HW feletti minél nagyobb kontrolt teszi lehetővé. Míg a Gameworks féle zárt MiddleWare csomagok ép ennek lehetőségét veszik el. Vagy neked az a jó hogy minden éven 200 rongyot kidobhatsz egy új VGAra?
[ Szerkesztve ]
-
Zeratul
addikt
Mire konzolt belakják addigra akár 2-3 GPU generáció is lemegy a PC-n (bár utóbbi időben eléggé lelassult) Kezdetben PS3 nak is 10% tudták kihasználni életciklus fele 2/3 az ahol már elvárható hogy 100% ra optimalizálva legyen, ne csak terhelés legyen 100%.
[ Szerkesztve ]
-
Zeratul
addikt
"Ez azért baj, mert a DXKG univerzális alap, tehát az NV nem tudja az egyes részeit letiltani, amelyek rosszak a Maxwellnek. Ez egyébként teljesen a Microsoft sara, de ilyen formában az NV nem tehet mást, minthogy terveznek egy DXKG-hez illő architektúrát."
Miért baj az ha egységesednek az és hosszú ideig így is maradnak architektúrák? A programozók szvsz örülnének neki.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- PCX Garancia! MSI RTX 3080 Ti 12GB GDDR6X Gaming X TRIO Videokártya! BeszámítOK
- Újszerű PowerColor Fighter AMD Radeon RX 6600XT 8GB GDDR6 ÁR/ÉRTÉK BAJNOK! Bolti Garanciával!
- Sapphire NITRO+ RX 580 8G SE
- Eladó ASUS GeForce GTX 1660 Super 6GB Phoenix videokártya (PH-GTX1660S-6G)
- Hibátlan - PALIT GTX 1650 StormX 4GB GDDR5 VGA videókártya - tápcsatlakozó nélküli !!!
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest