Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • #16729600

    törölt tag

    válasz Jim Tonic #36 üzenetére

    "de a közös memóriatartománynak akkora ereje van, ami simán kompenzálni tudja majd a méretbeli (tranzisztorszámbeli) különbségeket."

    A "majd" on van a hangsúly.a mezei vásárló nem időgépet szeretne vásárolni és majd X év múlva beváltani egy biankó ígérvényt, hanem a jelenben szeretne érvényesülni a megvásárolt termékkel.

    [ Szerkesztve ]

  • SirCsimbók

    tag

    válasz Jim Tonic #36 üzenetére

    "Bár nem fogalmaztad meg pontosan, mi az a GPU-erő,..."
    ezt bármely adott kor aktuális teljesítményszínvonala mentén próbáltam írni, bár kissé pongyolán fogalmaztam, elismerem. szerintem egy dVGA-ban mindig több lesz a kraft, mint egy APU-ban (egyszerűen több fér rá, mint egy APU-ba bele)

    "...a közös memóriatartománynak akkora ereje van, ami simán kompenzálni tudja majd a méretbeli (tranzisztorszámbeli) különbségeket."
    ez speciel tényleg olyasmi, amiről gőzöm nincs. egye fene, alapvetően biztos igazad van. de az idők múlásával majd meglátjuk, mit alkotnak dVGA-fronton. azt viszont folyamatosan látjuk, mi folyik IGP/APU fronton: fékezett habzás, de az legalább integrálva van :DD

    "A NYÁK-ot meg amúgy se értem, minek hoztad ide, a processzornak jóval nagyobb van ilyen szempontból, alaplapnak hívják."
    az alaplap a dVGA-nak pont annyira nyákja, mint az APU-nak/CPU-nak, RAM-nak meg olyan hóbelevancoknak, amik nincsenek ráforrasztva. szerintem

  • hugo chávez

    aktív tag

    válasz Jim Tonic #36 üzenetére

    "Bár nem fogalmaztad meg pontosan, mi az a GPU-erő, de a közös memóriatartománynak akkora ereje van, ami simán kompenzálni tudja majd a méretbeli (tranzisztorszámbeli) különbségeket."

    Nem, nincs és nem is lesz akkora "ereje". És nem is az a célja az APU-knak, hogy kiváltsanak egy felső kategóriás dGPU-t a grafikaintenzív feladatokban (sokan pedig azt hiszik hogy ez a cél és pont emiatt nem értik egyébként a most még leginkább az AMD által erőltetett, de már más gyártók által is követni kezdett koncepciót), hanem a proci "erejének" növelése. Mert másképp már nem tudják növelni, közbeszólt a fizika ismét, a még több, teljesértékű és magas órajelű CPU mag egy lapkán nem járható út, mint ahogy az órajelnövelés is kifulladt régebben.
    A konzolokba pedig csak azért nem került dedikált GPU, mert úgy már nem fértek volna bele a fogyasztási keretbe és a megcélzott árba. Így inkább a szimpla APU (ahol az IGP már támogatja az SVM-et és a platform atomics-et, stb.) mellett döntöttek, ami amúgy nem rossz választás (már a régi, CPU+dGPU kombóhoz képest), mert így egy csomó egészen újszerű (leginkább nem grafikai, hanem fizikai) dolgot tudnak megvalósítani a majd érkező, valóban next-gen játékokban. De egy APU+dGPU megvalósítás lett volna a legjobb, csak a fent említett okok (ár és fogyasztás) miatt nem lett úgy.

    [ Szerkesztve ]

    "sajnos ez a beszélgetés olyan alacsony szintre jutott, hogy a továbbiakban már nem méltó hozzám" - by Pikari

Új hozzászólás Aktív témák