Hirdetés

Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • hugo chávez

    aktív tag

    válasz Jim Tonic #36 üzenetére

    "Bár nem fogalmaztad meg pontosan, mi az a GPU-erő, de a közös memóriatartománynak akkora ereje van, ami simán kompenzálni tudja majd a méretbeli (tranzisztorszámbeli) különbségeket."

    Nem, nincs és nem is lesz akkora "ereje". És nem is az a célja az APU-knak, hogy kiváltsanak egy felső kategóriás dGPU-t a grafikaintenzív feladatokban (sokan pedig azt hiszik hogy ez a cél és pont emiatt nem értik egyébként a most még leginkább az AMD által erőltetett, de már más gyártók által is követni kezdett koncepciót), hanem a proci "erejének" növelése. Mert másképp már nem tudják növelni, közbeszólt a fizika ismét, a még több, teljesértékű és magas órajelű CPU mag egy lapkán nem járható út, mint ahogy az órajelnövelés is kifulladt régebben.
    A konzolokba pedig csak azért nem került dedikált GPU, mert úgy már nem fértek volna bele a fogyasztási keretbe és a megcélzott árba. Így inkább a szimpla APU (ahol az IGP már támogatja az SVM-et és a platform atomics-et, stb.) mellett döntöttek, ami amúgy nem rossz választás (már a régi, CPU+dGPU kombóhoz képest), mert így egy csomó egészen újszerű (leginkább nem grafikai, hanem fizikai) dolgot tudnak megvalósítani a majd érkező, valóban next-gen játékokban. De egy APU+dGPU megvalósítás lett volna a legjobb, csak a fent említett okok (ár és fogyasztás) miatt nem lett úgy.

    [ Szerkesztve ]

    "sajnos ez a beszélgetés olyan alacsony szintre jutott, hogy a továbbiakban már nem méltó hozzám" - by Pikari

  • hugo chávez

    aktív tag

    válasz Jim Tonic #167 üzenetére

    "Szerintem nem értetted meg a lényeget. A programozhatóság szempontjából az APU-k jelentik a jövőt. Egyszerűen hiába van neked brutális számítási kapacitásod, ha az interfész, ami a processzor és a dGPU között van, véges. Már sokszor hangoztatott probléma pl. az időzítések kiszámítása."

    De, érteni vélem a lényeget. :)
    Osztán az "időzítések kiszámításának" milyen lényege van a grafikánál akkor, ha saját és kellő mennyiségű memóriával szerelt vga-t használsz? Mert más feladatoknál, pl. a játékokban a játékmenetre ható fizikai számítások, meg olyan egyéb dolgok, ahol a CPU-val kell szorosan együtt dolgoznia a GPU-nak, ahol oda-vissza adatmásolás kell, elhiszem, hogy van, pont ez is lenne a lényege az APU-knak. [link] Na de a színtiszta grafikánál?

    "A dGPU mára már csak a PC-s játékok jellemzője maradt, és mivel ebben a szegmensben rohadtul nincs pénz, gyakorlatilag csak portolások történnek, semmire nem mész a borzasztó számítási teljesítménnyel."

    A játékoké, meg az olyan területeké, ahová ilyenek kellenek a workstationokba: [link]
    Ha az APU-k felzabálják az alsó és középkategóriás GPU-kat (mert arra elég lesz a grafikai teljesítményük) és emiatt a gyártóknak már nem éri meg a felső kategóriás GPU-k piacra dobása ilyen árakon, mint most, hanem drágulni fognak, ezért még kevesebben fogják venni, a játékgyártóknak meg ezért nem fogja megérni azon effektek beépítése, amikhez csak ezeknek van kellő teljesítményük és így kikopnak a piacról, az csak egy esetleges következmény, de nem cél.

    "Eleve azért nem, mert jelenleg szinte csak ígéret szintjén létezik olyan alacsony szintű hozzáférés a hardverhez, ami a konzolok esetében adott, így az erő egy része már a szoftvereken elvész."

    Olyan alacsony szintű nem is lesz soha (vagyis van, elérhető ugyanolyan alacsony szinten a pc-s hardver is, csak nem éri meg használni). Az okát pedig tudjuk, a konzolok egy adott generáción belül csak egyféle hardverre épülnek, míg a pc-k nem. És ezen a HSA, meg a többi sem változtat.
    Amúgy meg, Mantle, DX12, ha grafikus API-kat nézünk. Ezek már kellően alacsony szintűek.

    "Szerintem egyszerűen arról van szó, hogy eltérő architektúrák más-más feladatokban gyorsak. A GPU-k rengeteg számítást töredék idő alatt képesek végrehajtani. Az ideális processzorban lenne még pl. ARM mag is, nem ok nélkül agyal rajta az AMD."

    Egyszálas, késleltetésre optimalizált feladatok végrehajtási sebességét már nagyságrendekkel nem lehet növelni szilíciumon. Az adat és feladatpárhuzamos végrehajtást még lehet. Erre van három megoldás, a teljesértékű többmagosítás (ez már kifújt, dark silicon, meg hasonlók miatt), a rengeteg apró, buta magból épített CPU (így viszont bukta az egyszálas teljesítmény, ami gáz, mert vannak olyan feladatok, amik nem párhuzamosíthatóak), vagy a heterogén (hagyományos CPU magok+IGP együtt dolgozik, elosztván egymás között a számukra optimális feladatokat) felépítés, ahol az IGP nagyon jó az adat és feladatpárhuzamos végrehajtásban, na ez az utóbbi az APU és úgy néz ki, hogy minden gyártó ezt az utat választotta, bár az Intel még emellett erőlködik a Larrabee leszármazottakkal, ami rengeteg buta (a Knights Landingban már ezek azért okosodtak jócskán) CPU magból, plusz pár nagyon széles SIMD egységből áll. Tehát nem a G(raphics)PU "ellen" megy az APU, hanem a CPU-t váltja. Ha kikopnak az APU-k miatt a dGPU-k is, az csak a piac miatt lesz, nem amiatt, hogy teljesen ki tudná váltani technikailag.

    A Carmack-interjúból:

    "Amikor Carmack az Intel integrációjáról beszélt, akkor egészen pontosan arra gondolt, hogy az IGP és CPU – Sandy Bridge szintjén mérhető – közvetlen kapcsolata a távolabbi jövőben számottevő előnyöket rejt, és az is előfordulhat, hogy az erőforrás és a rendszermemória direktebb kezelésével a platform – meglepő módon – a sokkal drágább dedikált GPU-val operáló konfigurációk teljesítményén is túllép, mindezt a korábban tárgyalt drivert és API-t érintő nehézségek miatt."

    Tehát, amit ő is látott, vannak előnyei egy APU-nak egy dGPU-val szemben. De nem mindenben és ez pláne jellemző a grafikai feladatokra, ahol a nyers teljesítmény nagyon is számít.
    A driver és API problémákra meg azóta megjött a megoldás, Mantle és DX12.

    [ Szerkesztve ]

    "sajnos ez a beszélgetés olyan alacsony szintre jutott, hogy a továbbiakban már nem méltó hozzám" - by Pikari

Új hozzászólás Aktív témák