Hirdetés

Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • sultansmith

    senior tag

    válasz Raucher #38 üzenetére

    egy monitort, egy magára valamit is adó hangrendszert nem tudsz meghajtani usb-vel. az igazán csodás az lenne, ha a gépeken elég lenne x darab usb csatlakozó, és köszi, aztán azt teszünk és hajtunk meg, amit csak akarunk.

    most van hdmi, jack, ps2, lan, etc...

    Babakék is never ever motherfuckin' DIE!

  • azbest

    félisten

    válasz Raucher #40 üzenetére

    Az hogy te fájlként át tudsz másolni két tömörített filmet még nem jelenti azt hogy monitor kiszolgálására is jó. A monitor nem médialejátszó, nem a fájlokat tölti be.

    Egy 1920*1080@25p videó megjelenítendő képkockái másodpercenként majdnem 150MByte adatforgalmat jelentenek tömörítetlenül. Ezzel szemben az usb2 a gyakorlatban 30MByte/sec környékén kifullad.

    [ Szerkesztve ]

  • sultansmith

    senior tag

    válasz Raucher #42 üzenetére

    mert közben mennie kell egy dekódernek? a lejátszáskori adatátvitel és számítási feladatok egyáltalán nem ugyanazok mint másolásnál. ennyi erővel nekem nagyon faxán megy a battlefield 3, hiszen mind a 12 gigát alig 15 perc alatt tudom másolni... :D butaság.

    vagy nem jól értem amiről beszélsz?

    Babakék is never ever motherfuckin' DIE!

  • azbest

    félisten

    válasz Raucher #42 üzenetére

    Biztos nem ilyen tömörítést használ, egy monitor teljesen hasznavehetetlen lenne ha szétfolynának és kockásodnának rajta a betűk. Ezeknél az eszközöknél éles képet kell adni, akkor is ha csak kevesebb képkockát tudnak megjeleníteni gyorsan változó tartalomnál (mint például a videók). Nem a filmet hanem a képernyő tartalmát küldi át.

    Usb2 eszközzel nem lehetséges valós időben fullhd videót tömöríteni, mert az eszköz 30MB/s kapcsolatban van legjobb esetben a géppel. Így a processzorra hárulna ez a feladat. Még a mai processzorok is megizzadnak, ha h264-re kell tömöríteni egy fullhd videót. Komoly gép kell hozzá, hogy valós időben mondjuk 60fps-sel tömörítse azt amit a monitornak mutatni kell. Ha a gépben lenne egy hardveres enkóder ami például pcie buszon kapcsolódik a géphez, az képes lenne valós idejű tömörítésre úgy hogy mellette a gép is használható sebességgel működne, az így készült videót a szoftvere áttolhatná már az usb csatolón keresztül egy monitorban lévő dekódernek. Ezt kiválthatná esetleg az is, ha a gépben komolyabb képességű videokártya van ami besegítene a kép tömörítésében, de még nem áll olyan szinten a gpu általános programozása sem, hogy valós időben boldoguljon vele. Ekkor még mindig ott a probléma, hogy nem lehet késés a feldolgozás során, ami megint csak a tömörítés hatékonyságát rontja.

    Szóval abban igazad van, hogy a sávszélesség akár elég is lehetne, de ebben a formában ahogy most csinálják nem kivitelezhető jobban. Amire te gondolsz az onlive játék rendszer hasonlít. Ott is célhardver tömöríti a képet és azt küldik át ez esetben a hálózaton át a megjelenítőnek [link]

    [ Szerkesztve ]

  • azbest

    félisten

    válasz Raucher #46 üzenetére

    "Az mpeg2 gyengesége nem az a kockásodás vagy betű szétfolyás. A tömörítés fakítja egy kicsit a színeket. Agyontömörített tévécsatornákon tisztán látszik a színvesztés."

    De, éppen az a videók számára kifejlesztett tömörítéssel, hogy az videók tömörítésére való, mert ott nem feltűnő és nem lényeges, hogy elvesznek az apróbb részletek. A vörös színre azért elég érzékenyek, ott nagyon látványosan kockásodik. Egy monitor nem csak videónézésre való, ott a szövegek hibátlan megjelenítése még mindig fontosabb.

    Ahogy már írtam, valami hasonló megoldás lehet a display link megoldásnál, mint az rdp vagy vnc esetén. Elvileg van már usb3-as lapkájuk is, majd ha elterjednek, akkor már 1080p is jól megy rajtuk [link]. Persze akkor még mindig problémás lehet, hogy ekkor sem a videokártya dolgozik, így játékra nem igazán alkalmas. Kivéve, ha a gpu gyártókkal haverkodnak és a vga framebufferét használhatják a virtuális monitorhoz.

    Nocsak a weblapjukat olvasva, a tömörítéshez lehet hogy használhatják a gpu általános számításra való részét is [link], hogy műküdik: [link]

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák