- Karácsonyfaként világíthat a Thermaltake új CPU-hűtője
- Az USA vizsgálja a RISC-V kínai terjedésének kockázatát
- Kicsit extrémre sikerült a Hyte belépője a készre szerelt vízhűtések világába
- Egészen nagy teljesítményspektrumon fedné le a mobil piacot az AMD
- Kihívás a középkategóriában: teszten a Radeon RX 7600 XT
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- OLED TV topic
- 3D nyomtatás
- Házimozi, és Hifi kábelezés!
- AMD Navi Radeon™ RX 7xxx sorozat
- Vezeték nélküli fülhallgatók
- Amlogic S905, S912 processzoros készülékek
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- Az USA vizsgálja a RISC-V kínai terjedésének kockázatát
- Melyik tápegységet vegyem?
Hirdetés
-
Kicsit extrémre sikerült a Hyte belépője a készre szerelt vízhűtések világába
ph A cég megoldása centralizált vezérelhetőséggel, masszív radiátorral és robusztus ventilátorokkal igyekszik vásárlásra csábítani.
-
Premier előzetesen a Gray Zone Warfare
gp A mai naptól hivatalosan is elrajtol a játék korai kiadása PC-n.
-
Saját Redmi Note 13 Pro+ a világbajnok focicsapatnak (és indiai rajongóiknak)
ma Argentína nemzeti válogatottjának mezével díszítik az új Redmi különkiadást.
Új hozzászólás Aktív témák
-
azbest
félisten
azért tehettek volna rá legalább egy displayportot (azért ezt írom mert az kicsi és licenszdíj mentes), így mozgóképet nem lehet rajta rendesen nézni.
szerk, hopp nem szóltam.. létezik rendes csatolós magasabb fényerejű változata is [link], de ott meg usb nincs
[ Szerkesztve ]
-
azbest
félisten
video a régebbi 16 colos usb monitorukról: [link]
-
azbest
félisten
"The DisplayLink network graphics technology is composed of Virtual Graphics Card (VGC) software that is installed on a PC and a Hardware Rendering Engine (HRE) embedded or connected to a display device. The DisplayLink VGC software is based on a proprietary adaptive graphics technology. The VGC software runs on a Windows or Mac OS X host PC and takes information from the graphics adapter and compresses the changes to the display from the last update and sends it over any standard network including USB, Wireless USB, Ethernet, and Wi-Fi. After receiving the data, the HRE then transforms it back into pixels to be displayed on the monitor. While the basic network graphics technology can be used on a variety of network interfaces (Ethernet, and Wi-Fi), DisplayLink has to date only designed products around USB 2.0 and Wireless USB connectivity.[4]" [link]
A lényeg, hogy egy program ami virtuális grafikus kártyaként fut a gépen, míg a monitorban pedig egy olyan egység, ami megérti annak adatait és megjeleníti a kijelzőn. A program a változásokat tömörített formában átküldi kijelzőnek. Egyébként ez nagyon hasonlóan hangzik, mint a távoli asztal vagy a vnc.
Próbáltál már távoli asztalon keresztül játszani? Szerintem nincs olyan sima, mint az onlive.
[ Szerkesztve ]
-
azbest
félisten
Az hogy te fájlként át tudsz másolni két tömörített filmet még nem jelenti azt hogy monitor kiszolgálására is jó. A monitor nem médialejátszó, nem a fájlokat tölti be.
Egy 1920*1080@25p videó megjelenítendő képkockái másodpercenként majdnem 150MByte adatforgalmat jelentenek tömörítetlenül. Ezzel szemben az usb2 a gyakorlatban 30MByte/sec környékén kifullad.
[ Szerkesztve ]
-
azbest
félisten
Biztos nem ilyen tömörítést használ, egy monitor teljesen hasznavehetetlen lenne ha szétfolynának és kockásodnának rajta a betűk. Ezeknél az eszközöknél éles képet kell adni, akkor is ha csak kevesebb képkockát tudnak megjeleníteni gyorsan változó tartalomnál (mint például a videók). Nem a filmet hanem a képernyő tartalmát küldi át.
Usb2 eszközzel nem lehetséges valós időben fullhd videót tömöríteni, mert az eszköz 30MB/s kapcsolatban van legjobb esetben a géppel. Így a processzorra hárulna ez a feladat. Még a mai processzorok is megizzadnak, ha h264-re kell tömöríteni egy fullhd videót. Komoly gép kell hozzá, hogy valós időben mondjuk 60fps-sel tömörítse azt amit a monitornak mutatni kell. Ha a gépben lenne egy hardveres enkóder ami például pcie buszon kapcsolódik a géphez, az képes lenne valós idejű tömörítésre úgy hogy mellette a gép is használható sebességgel működne, az így készült videót a szoftvere áttolhatná már az usb csatolón keresztül egy monitorban lévő dekódernek. Ezt kiválthatná esetleg az is, ha a gépben komolyabb képességű videokártya van ami besegítene a kép tömörítésében, de még nem áll olyan szinten a gpu általános programozása sem, hogy valós időben boldoguljon vele. Ekkor még mindig ott a probléma, hogy nem lehet késés a feldolgozás során, ami megint csak a tömörítés hatékonyságát rontja.
Szóval abban igazad van, hogy a sávszélesség akár elég is lehetne, de ebben a formában ahogy most csinálják nem kivitelezhető jobban. Amire te gondolsz az onlive játék rendszer hasonlít. Ott is célhardver tömöríti a képet és azt küldik át ez esetben a hálózaton át a megjelenítőnek [link]
[ Szerkesztve ]
-
azbest
félisten
"Az mpeg2 gyengesége nem az a kockásodás vagy betű szétfolyás. A tömörítés fakítja egy kicsit a színeket. Agyontömörített tévécsatornákon tisztán látszik a színvesztés."
De, éppen az a videók számára kifejlesztett tömörítéssel, hogy az videók tömörítésére való, mert ott nem feltűnő és nem lényeges, hogy elvesznek az apróbb részletek. A vörös színre azért elég érzékenyek, ott nagyon látványosan kockásodik. Egy monitor nem csak videónézésre való, ott a szövegek hibátlan megjelenítése még mindig fontosabb.
Ahogy már írtam, valami hasonló megoldás lehet a display link megoldásnál, mint az rdp vagy vnc esetén. Elvileg van már usb3-as lapkájuk is, majd ha elterjednek, akkor már 1080p is jól megy rajtuk [link]. Persze akkor még mindig problémás lehet, hogy ekkor sem a videokártya dolgozik, így játékra nem igazán alkalmas. Kivéve, ha a gpu gyártókkal haverkodnak és a vga framebufferét használhatják a virtuális monitorhoz.
Nocsak a weblapjukat olvasva, a tömörítéshez lehet hogy használhatják a gpu általános számításra való részét is [link], hogy műküdik: [link]
[ Szerkesztve ]