Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Livius

    őstag

    válasz azbest #108 üzenetére

    A blog szerinti rajz is azt sugallja, hogy nyilván nem az az első lépés hogy van egy doboz és kész, hanem a mostani 80 doboz helyett már csak 8 lesz. És azt se állítja senki, hogy a mikrokontrollerek eltűnnek, az ott lesz benne az SoC-ban 20-30 vagy több, és mellettük lesz sima nem realtime oprendszert futtató application CPU is. Tehát egy SoC-ban lesz kb 3 számítógép és még 20 mikronkontroller ez a heterogén SoC rendszer. Ebből a dobozból beraknak majd az autódba 4-5 darabot előre, hátulra mindenhova, és ezekre lesz rákötve minden szenzor interface az adott csoportosított feladatkörökben. A jövő jelenleg pedig már az automotive ethernet, ami a CAN-t fogja kiszorítani. Ahol meg úgy látszik most hogy CAN kábel megy hátra a féklámpához, ott megsúgom már nincs is mikrokontroller, csak egy SW-es nyelven "hardcodolt" IC, ami az ASIC-ben csak arra logikára képes hogy működjön a lámpa, nem programozható. Az ilyen célfeladatra tervezett ASIC-ekkel lesznek tele a beavatkozók és a nagy heterogén SoC közötti kapcsolatok, csak azért hogy meglegyen a funkcionalitás valamilyen protokollon keresztül.

    Amúgy meg hiába szájkaratéztok ezen, de ez olcsósítani fogja a gyártást, és a fejlesztést is, ezért megfogják csinálni, a kérdés csak az ki lesz az első. Csak is a költség a lényeg minden gyártónak és beszállítónak, az hogy még nagyobb egyben cuccokat kell majd kidobni a javításnál az csak nektek számít, a vállalatoknak nem. 10 év múlva már autószerelő lesz a jelenlegi Notebook szerelő is, aki tud reballozni egy SoC-t vagy DRAM-ot és hibafeltáráshoz is ért az alaplapokon szakszerűen normális debug eszközparkkal, ez a jövő. A modern autószerelő képessége egyenlő lesz egy Villamosmérnök, Informatikus végzettséggel.

    [ Szerkesztve ]

    Gigabyte GA-Z170-D3H, Intel Core i7-7700K, Corsair Vengeance 2x8GB DDR4-3600MHz, Intel 545s 256GB SSD, EVGA GeForce GTX 1060 GAMING 6GB

Új hozzászólás Aktív témák