- Kormányok / autós szimulátorok topicja
- Milyen SSD-t vegyek?
- AMD Navi Radeon™ RX 7xxx sorozat
- Milyen belső merevlemezt vegyek?
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- NVIDIA GeForce RTX 3080 / 3090 / Ti (GA102)
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- A régi node-okra koncentrál a szankciók miatt Kína
- Hobby elektronika
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
Hirdetés
-
Free Play Days 2024 - 17. hét: Railway Empire, Prison Architect
gp Extraként a TramSim: Console Edition című játékot is kipróbálhatják az érdeklődők.
-
Rossz üzlet az EV-kölcsönzés
it Küszködik az EV-kölcsönzés miatt a Hertz Global, még több EV-t adnak el.
-
Lenovo Essential Wireless Combo
lo Lehet-e egy billentyűzet karcsú, elegáns és különleges? A Lenovo bebizonyította, hogy igen, de bosszantó is :)
Új hozzászólás Aktív témák
-
Livius
őstag
A blog szerinti rajz is azt sugallja, hogy nyilván nem az az első lépés hogy van egy doboz és kész, hanem a mostani 80 doboz helyett már csak 8 lesz. És azt se állítja senki, hogy a mikrokontrollerek eltűnnek, az ott lesz benne az SoC-ban 20-30 vagy több, és mellettük lesz sima nem realtime oprendszert futtató application CPU is. Tehát egy SoC-ban lesz kb 3 számítógép és még 20 mikronkontroller ez a heterogén SoC rendszer. Ebből a dobozból beraknak majd az autódba 4-5 darabot előre, hátulra mindenhova, és ezekre lesz rákötve minden szenzor interface az adott csoportosított feladatkörökben. A jövő jelenleg pedig már az automotive ethernet, ami a CAN-t fogja kiszorítani. Ahol meg úgy látszik most hogy CAN kábel megy hátra a féklámpához, ott megsúgom már nincs is mikrokontroller, csak egy SW-es nyelven "hardcodolt" IC, ami az ASIC-ben csak arra logikára képes hogy működjön a lámpa, nem programozható. Az ilyen célfeladatra tervezett ASIC-ekkel lesznek tele a beavatkozók és a nagy heterogén SoC közötti kapcsolatok, csak azért hogy meglegyen a funkcionalitás valamilyen protokollon keresztül.
Amúgy meg hiába szájkaratéztok ezen, de ez olcsósítani fogja a gyártást, és a fejlesztést is, ezért megfogják csinálni, a kérdés csak az ki lesz az első. Csak is a költség a lényeg minden gyártónak és beszállítónak, az hogy még nagyobb egyben cuccokat kell majd kidobni a javításnál az csak nektek számít, a vállalatoknak nem. 10 év múlva már autószerelő lesz a jelenlegi Notebook szerelő is, aki tud reballozni egy SoC-t vagy DRAM-ot és hibafeltáráshoz is ért az alaplapokon szakszerűen normális debug eszközparkkal, ez a jövő. A modern autószerelő képessége egyenlő lesz egy Villamosmérnök, Informatikus végzettséggel.
[ Szerkesztve ]
Gigabyte GA-Z170-D3H, Intel Core i7-7700K, Corsair Vengeance 2x8GB DDR4-3600MHz, Intel 545s 256GB SSD, EVGA GeForce GTX 1060 GAMING 6GB