- Milyen videókártyát?
- Szankciókat kapott az USA-tól a DeepCool
- Projektor topic
- Samsung LCD és LED TV-k
- Milyen CPU léghűtést vegyek?
- Autós kamerák
- NVIDIA GeForce RTX 3060 Ti / 3070 / 3070 Ti (GA104)
- Mini-ITX méretű RTX 4070 Kínából
- Már elstartolt az AMD nyári játékpromóciója
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
Hirdetés
-
Spyra: nagynyomású, akkus, automata vízipuska
lo Type-C port, egy töltéssel 2200 lövés, több, mint 2 kg-os súly, automata víz felszívás... Start the epic! :)
-
Computex 2024: Új multiportos gyorstöltők is vannak a Ugreen kínálatában
ma A Nexode S széria tagjai között akár 100 wattosat is találni, USB-C és USB-A portokkal, tenyérnyi méretben.
-
Ellopták a Tesla akkumulátor-titkait
it Beperelte egy korábbi beszállítóját a Tesla, és azzal vádolja, hogy üzleti titkokat lopott a Tesla akkumulátorgyártási technológiájával kapcsolatban.
Új hozzászólás Aktív témák
-
dezz
nagyúr
Mintha te nem értenél itt még most sem valamit... A TrueAudio a digitális hanganyagot szolgáltatja. Az már a felhasználóra van bízva, hogy hogyan vezeti ki a hangot a gépből. Ha elég neki az alaplapi, akkor azon. Ha van egy valamirevaló hangkártyája, akkor azon. Vagy ha van rá lehetősége, akkor HDMI-n.
Értelmes dolognak tartod azon sopánkodni, hogy szegény felhasználó, akinek csak alaplapija van, az majd zajos(abb) hangot fog kapni? Hát bakker mindenki olyan hangot kap, amire befizetett.
(#250) ßrainiac: Lásd első bekezdés. Vagy amit Oliverda is írt már: a Radeon videókártyák ki tudnak küldeni hangot HDMI-n (és DP-n), a kép mellett. Akár a TrueAudio hangját is.
[ Szerkesztve ]
-
siriq
őstag
Legalabb sikerult leiratnom veled a valaszt nagy nehezen. Hamarabb is meg lett volna ha nem ellenkezik az ember. Nna kaja megvolt most szunya.
Meg mindig nincs 1000 oras BF3 nev, kozben mar masok is erdeklodnek utana... Mar bevallottan nincs 1000 ora neki... Varjunk Dec 31-ig a Mantle-a.
-
dezz
nagyúr
Milyen választ? Hogy az alaplapi analóg hangkimenet nem olyan jó minőségű, mint egy jobb hangkártyáé? És? Ez újdonság?
Megjegyzem, a maiak már nem annyira rosszak, mint a pár évvel ezelőttiek.
Plusz, az alaplapokon is van optikai és/vagy koaxiális hangkimenet. (Bár ez sem éri el a jobb hangkártyák szintjét, de még mindig jobb, mint az analóg kimenet mellette.)
-
-
dezz
nagyúr
válasz
ßrainiac #254 üzenetére
A videókártya (valós) 5.1-et is tud küldeni HDMI-n. Filmeknél biztos, játékoknál próba-szerencse. A Windows alapértelmezett hangvezérlőjeként (vagy a játékban beállítva) válaszd ki az ATI audióvezérlőt (konkrét nevére nem emlékszem), és lőn... Ha nem automatikus, akkor valószínűleg a CCC-ben kell kiválasztani, hogy hány csatornás módban működjön, szereó/2.1/5.1/stb.
Igen, HD5850 csak HDMI-n tudja kiküldeni a hangot.
[ Szerkesztve ]
-
dezz
nagyúr
-
dezz
nagyúr
Amit még sokan nem értenek: a játékoknak nem kell közvetlenül supportálniuk a TrueAudiot! Más szóval, nem kell kizárólagosan hozzákötve lenniük. Többféle meglévő 3rd party hangeffektező API-n keresztül használhatják ki a rendelkezésre álló funkciókat, amit az adott audio engine tud, illetve külső fejlesztők plugineket is készíthetnek:
Nagyban.Szerintem a későbbiekben az Nvidia és akár az Intel is beépíthet majd efféle DSP komplexumot a GPU-ikba, a kompatibilitást a szoftveres API-k biztosíthatják - akár tehát anélkül, hogy a játékot át kellene hozzá írni.
Egyelőre persze az AMD-é az érdem és a lépéselőny.
-
mcloud76
tag
Mar bocs, de nem ugy tunik hogy olyan "bulldozer" lenne egyik sem.
Ott a cpu ami ugye mivel nem magas orajelen megy hiaba nyolc mag, piskota (ugye azt mar regota tudjuk az amd-nel ami nem legalabb 200watt es nem 5ghz az nem teker).
Ezert mar annyi feladat van kosztva arra a szerencsetlen gpura, hogy az esz megall.
Es milyen az a gpu?
Egy max 7850-es?
Mit tippelsz meddig lehet pakolni ra a terhelest?
Mar "elkoltottek" a tartalekot ugy, hogy meg ki sem jott a konzol.
Egyebkent a hardware baromi gyenge, a feature-ok azok ami kihuzzak a lekvarbol az egeszet,
de nagy kerdes mire lesz eleg? -
mcloud76
tag
De hiaba van vegtelen lehetoseged feature szinten ha a hardware meg hullagyenge.
Ez olyan mint a trabi amibe porche valtot raktak, kb.Nem arcoskodni akarok tevedes ne essek lehet neked lesz igazad.
De altalaban leirom a velemenyem (kicsit neha nyersen amit kimoderalnak a "szeplelku budhistak" soxor) aztan mindenki leugat vegul kiderul, hogy en jartam kozelebb a valosaghoz.
Akkoriban az allitolagos "realtime" gears of war videonal is mit kaptam.
Meg a w ii-u nal is amikor leirtam, hogy buko.
Egyedul az ouyanal lottem melle.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
AVX-en annó sokat ment a vita a PC-s hangkeltésről, összefoglalnám neked:
1. bármi, ami a DAC előtt történik az digitális és így nem szed össze semmilyen zajt/torzulást, ha meg jelveszteség fordulna elő, akkor arra ott a hibajavítás;
2. jitter sem probléma a gépházon belül egyáltalán, mivel pufferelt a jelfolyam és így nagyon valószínű, hogy szintén csak a DAC után jelentkezhet efféle probléma;
3. ha meg külső DAC-ot használsz és mondjuk Toslink-en küldöd ki a jelet és feltételezzük, hogy nincs probléma az átvitel minőségével és azt is feltételezzük, hogy bit-perfect az átvitel (mondjuk zene esetén), akkor a külső DAC épp azt fogja megkapni, mintha nem PC-ről, hanem mondjuk SACD-ről játszanád le vmi hiper szuper lejátszóval.Szumma szummarum DAC előtt nincsenek problémák, ha amúgy rendeltetésszerűen "eteti" a DAC-ot a gép.
(#238) siriq
Amúgy ha digitális kimenetet használod és megelégszel a sztereó hanggal, akkor az alaplapi hangkeltő is pont ugyanazt tudja, mint bármi más. Evidens, hogy az analóg kimenetek egy katasztrófával érnek fel.
Auzentech előtt én is integrált hangkártyát használtam, de Toslink-ről. Mikor beleraktam a 60k-s hangkártyát szintén Toslink-re, akkor minő meglepő az ég adta világon semmi változást nem tapasztaltam a 2.0 PCM digitális jelfolyamon.
(Persze aztán X-fi trükkök függőséget okoztak - CMSS-3D, SVM, Crystalizer -, meg a DDL/DTS enkóder is.)[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
Akik eddig is integrált cuccban gondolkodtak, nekik nem számít a hangminőség.
Viszont a hangminőség esetünkben nem releváns kérdés a TrueAudio-nak.
Ez mint feljebb is írták csak generálja a hangot, viszont, hogy azt miként szólaltatod meg, az már a te bajod.Lásd.
(#220) Oliverda
Amúgy nem követem a termékpaletta alakulását, teljesen ismeretlen név az az R7 260X, én csak azt látom, hogy 3 db kártyán lesz adott (ha jól emlékszem). Nyilván arra spekuláltam, hogy akkor megint csak a prémium kap a jóból.Vagy 3 db kártyából fog állni a teljes széria?
-
Oliverda
félisten
Először talán érdemes lenne utánanézni a dolgok hátterének mielőtt tényként, vastagon leírsz valamit, nem?
Az R7 260X egy 40 000 forintos kártya.
Nem csak három kártyából fog állni, de ezek épülnek újabb GPU-kra. Ezt is leírtuk már legalább ötször különféle anyagokban.
"Minden negyedik-ötödik magyar funkcionális analfabéta – derült ki a nemzetközi felmérésekből."
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
mcloud76 #258 üzenetére
Mert a PC-s mércével gondolkozol, ahol csak annyira képes a hardvert, amit az API-k megengednek. Egy konzol esetében ez nem számít, mert fix a hardver, és egészen lemehetsz az assembly szintjéig, amikor programozzák.
A Sony és az MS nem véletlenül választotta a GCN-t. Az az architektúra évekkel jár azelőtt, amilyen szintet ma a DX és az OGL képvisel. PC-n utóbbi számít, hiszen ezek az API-k mondják meg hogyan kell működnie a rendszernek. Konzolon csak az számít, hogy mit tud a hardver. [link] - olvasd el ezt, hogy jobb képet kapj róla.
A PS4 IGP-je egy multitaszk vadállat a 8 compute futószalagjával. Úgy pakolhatod rá a terhelést, ahogy PC-n soha.
Ha lemennek a fémig, akkor ott Avatar film szintű grafika is megoldható.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
HSM
félisten
Azért ha a linkelt ciikkből átnézed a többi oldalt, fel fogsz fedezni némi hasonlóságot.
Tegyük hozzá, az X-fi egy 8 éves technika. Vannak komoly korlátai a TrueAudio-hoz képest. Szerintem elsősorban és legfőképpen ott a különbség, hogy az X-fi csak 128 hangcsatorna hardveres megszólaltatására és effektelésére képes, nem lehet csak úgy hozzátoldani még pár DSP-t. Illetve tudásban is lehet többet fog tudni ez a cucc, de első ránézésre nekem ez jött le a GPU14 eventen tartott előadásokból, hogy azért a hűha faktor elmaradt, helyette végigröhögtem az előadást, mekkora X-fi koppintás az egész. (Persze, nyilván némi fejlesztéssel, meg némi vissza-fejlődéssel együtt.)
(#242) ßrainiac: Szerintem sokkal, ha tudja az erősítőd.
[ Szerkesztve ]
-
E770
senior tag
válasz
ßrainiac #242 üzenetére
egészen biztosan jobban jársz (még ha az optika zenére alkalmas is)
ha hdmi<->erősítő kapcsolatot választod (5850-em óta nekem is így van)
nem tudom milyen az erősítőd de úgy sejtem olyan lehet a tied, hogy ami szabványt (konvertálni)tud azt megkapja a vga-tólDE figyelj a hdmi kábeled kategóriájára is, azaz melyik szabvány szerinti adatátvitelt támogat (ne a márkájára
), mert pl. Dolby TrueHD és DTS-HD Master Audio jeleket csak a 1.3-től tud a kábel és ha csak 1.2 akkor senki nem fog szólni, hogy itt hiba van - csak simán nem fog működni
[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
Ohh, és mégvalamit elfelejtettem... Ami még nagyon komoly előny (volt?) az X-fi javára, az a hardveres mixer a gyakorlatilag hibátlan minőségű SRC motorjával. Halkan megjegyzem, az i5 3570k-mon már önmagában egy PPSH resampler egyetlen hangsávra 1-2% CPU-használat a FLAC lejátszás normál esetbeni masszív 0%-ához képest....
Ezenkívül az AMD jelenlegi megoldása ahogy láttam mindenképpen átmegy a windóz mixeren, aminek a minősége megintcsak egy nagy-nagy kerek nulla, legalábbis win7 64biten SP1-el. Ha valaki használt ASIO kimenetet zenehallgatásra jobb hangcuccal (ami így messziről elkerüli szerencsére a windóz teljes hang-csővezetékét), és a windózosat is, az tudja miről beszélek.[ Szerkesztve ]
-
MaUser
addikt
Ezenkívül az AMD jelenlegi megoldása ahogy láttam mindenképpen átmegy a windóz mixeren, aminek a minősége megintcsak egy nagy-nagy kerek nulla, legalábbis win7 64biten SP1-el.
Ez miért baj? Ez egy játékok alá való cucc, ott a 3D létrehozásához. A legkisebb minőségvesztést a win mixer okozza.
Ez ahogy látom nem egy hangkártya, hanem egy sima DSP. Nyilván nem ezen kersztül fogod küldeni a flac-ot.
''A file-cserélés öli meg a filmipart? Inkább a filmipar öli meg a file-cserélést. 2 hónapja nincsen semmi értelmes film, amit érdemes lenne letölteni...''
-
dezz
nagyúr
Milyen érdekes, hogy hasonlítanak, amikor az egyik egy 3D audió DSP, a másik pedig egy 3D audió DSP...
Csak annyira "X-fi koppintás", mint amennyire koppintás a Tensilica HiFi EP DSP. Még csak azt sem lehet mondani, hogy az EMU DSP-k (amit a Creative szintén úgy vett meg) maguk az ős-DSP-k, mert nem.
Tudsz még ilyen okosakat mondani?
(#270): Tévedés, az SRC-t 2 DSP végezte a 4-ből.
(#258) mcloud76: "Ott a cpu ami ugye mivel nem magas orajelen megy hiaba nyolc mag, piskota"
Nem olyan piskóta 8db olyan mag, amik egyenként is Atom verők. (Vagy párosával, ha dualcore.)
Nyilván nem egy i7.
"(ugye azt mar regota tudjuk az amd-nel ami nem legalabb 200watt es nem 5ghz az nem teker)."
Ez mekkora egy baromság... K7/K8/K8-X2 mind alacsonyabb órajelen és fogyasztással hozták vagy utasították maguk mögé a híres-hírhedt P4-est. De hát aki még óvodás volt akkoriban, nyilván nem tud róla.
"Ezert mar annyi feladat van kosztva arra a szerencsetlen gpura, hogy az esz megall."
Biztos beleroppan abba a néhányszor 10 GFLOPS-ba...
"Es milyen az a gpu?
Egy max 7850-es?"Kurvára semmi értelme PC-s videókártyához hasonlítani. HW-közeli API-val és programozással sokkal többet lehet kihozni egy HW-ből, még ezt sem tudod? Ráadásul ez nem csak egy GPU.
(#259): Tudod, mindig azok a legbiztosabbak az állításaikban, akiknek totálisan felületes a tudása. Más szóval félműveltek... Ahhoz nem kellett nagy ész, hogy a Wii U nagy valószínűséggel bukás lesz.
(#260): Nem általános összehasonlítás volt, csak a matematikai számítási teljesítményüket vetettem össze, abból a szempontból, hogy melyiknek milyen mértékű terhelést jelent (néhány) 10 GFLOPS teljesítmény-allokáció. Mi a bajod ezzel? Hát a többivel? Ja, hogy csak óbégatsz itt, de amúgy teljesen vitaképtelen vagy...
-
HSM
félisten
Ez csak annyiból volt fontos, hogy összehasonlításul a két DSP-t. Az X-fi kapacitásának jelentős része ugyanis a fejlett SRC motor.
Kimenet szempontjából se éppen mindegy, hogy egyből megy a hang-hardverbe a hang effektelésre (D3D, az XP-ig), ahol egyből kap egy jóminőségű SRC-t, míg ugye a Vista óta mindenképpen átmegy minden vackon, többek közt a katasztrófális minőségű mixeren. Itt elég jól leírják: [link]
Persze, erre amúgy én se tudok tökéletes megoldást, de azért nem 100%-os így....(#272) dezz: Ha meglesel egy régebbi E-MU-t, azok még marhára nem így néztek ki, ami a felépítésüket illeti... Csak az X-fi, ami marhára hasonló.
Az SRC elvileg az elméleti kapacitás kb. 70%-át kapta az X-fi alatt az SRC. Amúgy szerintem DSP esetén ne az általános matematikai kapacitást kéne nézzük, hanem hogy végeredményben mire volt képes egy-egy lapka.
Szerintem szemléletesebb lenne.
"Tudsz még ilyen okosakat mondani?"
Ne menjünk el szerintem személyeskedésbe.[ Szerkesztve ]
-
dezz
nagyúr
Sajnos mindhárom kijelentés tévedés (csak felületesen szemlélve tűnnek igaznak).
1. Digitális feldolgozás során is el lehet rontani a hangot, ha nem elég precízen számolnak vagy pl. nem elég jó minőségű az SRC. (Az utóbbi kimondottan teljesítményigényes, ha valóban jó minőségben akarják végezni! Lásd pl. SB Live! ! Alapvetően az AC97-nek a kötelező 44,1 kHz->48 kHz SRC volt a legnagyobb hátulütője, amire persze nem túl sok erőforrást szántak máshol sem. Kevés hangkártya tudta a valós, SRC-mentes 44.1kHz-es jelgenerálást.)
2. Az audió jelet általában 3-vezetékes I2S-ben vezetik, alacsony frekis órajellel, a master clock nélkül. A D/A IC-kben nem jellemző a bufferelés. De ha lenne is, az órajel jitteres. (Igen kifinomult órajel-generálás kell és nagyon stabil tápolás, hogy az igazán jó lehessen. De a digitális áramköröknek ritkán van olyan jó tápolása, mint az analógnak. Kommersz kategóriában persze egyiknek sincs.)
3. Na hát ez meg aztán főleg nagy tévedés! Az SPDIF/Toslink legnagyobb baja éppen a jitter érzékenység! (Viszi magával a jittert és még össze is szedi. Nincs magas frekis szinkronizáló órajel átvezetve.) Amit csak spéci reclocking áramkörrel lehet kiköszöbölni, de az csak a legdrágább cuccokban alkalmazzák. Ennél jóval olcsóbb és egyszerűbb megoldás egy PLL alkalmazása, ami ma már benne van kb. az összes SPDIF receiver chipben, és bár javít a helyzeten, de nem jelent teljes mentességet!+1. Maga az SPDIF->Toslink konverzió is jitteres. Nem véletlen nem használják profi szinten. De még a sima SPDIF-et sem.
+2. Az USB-s DAC-ok sem lesznek "automatikusan" jitter-mentesek.
Szumma szummarum nagy tévedés azt hinni, hogy egy alaplap, vagy akár egy hétköznapi hangkártya stúdió, vagy épp high-end szintű digitális audiójelet képes szolgáltatni. Nagyon sok múlik az SPDIF receiver jóságán, de a legjobb, ha megfelelő reclocking áramkör van a külső DAC-ban.
-
dezz
nagyúr
Ha meglesed a mai CPU-kat, sok a hasonlóság. Ha meglesed a mai GPU-kat, sok a hasonlóság. Folytassam?
Korábban azt gondoltam, hogy a shader procik számolnak a TrueAudio-nál, de látom, az AMD is valós audió DSP magokat alkalmaz. Így még inkább releváns a teljesítménybeli összevetés!!!
Akkor talán tartózkodj a szakmaiatlan kijelentésektől.
-
hangkártyacsata 2013
Tudod, mit jelent az, hogy nemezis? Az érintett, erősebb fél kinyilatkoztatása a méltó büntetés mértékét illetően. Az érintett fél jelen esetben egy szadista állat... én.
-
Mardel
őstag
Hydrogenaudio foruman picit mast irnak az asio es directsound vonatkozasaban. [link]
Vagy a wikijukben a "Interacting with soundcard drivers" kezdetu resz. [link]
[ Szerkesztve ]
Ennél többet nem kell tudni. Csak azt, hogy a víz nedves és kék az ég. Meg hogy a vérapó mindig a helyén van és egyre erősebb.
-
Reno7
senior tag
válasz
ßrainiac #254 üzenetére
Játékoknál és filmeknél is működik a HDMI-n kiküldött többcsatornás hang. Viszont ha úgy akarod hogy a képet és hangot kiküldöd az erősítőnek, és a képet onnan tovább a megjelenítőnek, akkor figyelni kell hogy a képernyő felbontása ne legyen nagyobb az erősítő által támogatottnál.
#250: "DTS passthrough"?
A DTS Interactive és a Dolby Digital Live valós időben kódolja át a játékok hangját szabványos 5.1-be, és azt küldi ki, egyébként csak sztereó hangod lesz, de ez csak S/PDIF-nél kell, HDMI-nél bitstream van, így azzal akár DTS-HD MA is kiküldhető >#269<.My SHAMAN is so overpowerd, I once cast a frostshock in Summerspring, now its called Winterspring.
-
HSM
félisten
Erre a két diagrammra gondoltam: [link][link]. Lehet én vagyok lemaradva, de egy proci azért nem egészen ilyen, még ha vannak is közös vonások.
Azonkívül nem tudom, nézted-e a teljes konferenciát, de akkora lódítások voltak, meg agyonhype-olás, csak lestem, és röhögtem kínomban. Szóval továbbra sem azt mondom, hogy ez nem jó dolog, vagy hogy bármi bajom lenne vele, sőt, csak azért nem akkora csoda ez, mint amekkorának be van állítva.
Azonkívül pedig nem kell egyből személyeskedésbe csapni, ha valamit máshogy gondolok, és azt te "szakmaiatlannak" gondolod. Azért van a fórum, hogy a különböző álláspontokat megbeszélhessük.
Én sem írtam neked ilyeneket, amikor a modern processzorok elérhető számítási sebességét "kicsit" elnézted.(#277) Mardel: Évek óta használom az ASIO driverét az X-fimnek. Soha, de soha semmi instabilitást nem okozott. Azt, hogy hulladék hangkártyáknál összeesik, amelyiknek nem csinálták meg rendesen a támogatását, nem az ASIO baja, hanem a hanyag gyártóké. Bekonfigurálni ASIO-n egy sztereo kimenetet pedig kb. 5 másodperc, legalábbis az én kártyámon, és csak az első használat előtt kell megejteni.
A hangminőségbeli eltérés pedig kristály tisztán hallatszik, sima, CD minőségű anyagoknál, még jobb MP3-aknál is. Különben minek használnám?
[ Szerkesztve ]
-
Mardel
őstag
Az xfi-m audio creation modjaban is van bit-matched playback on/off, ehhez nem kell low latency api, de ezt winben is be lehet allitani, talan az eszkozkezeloben.
Mondjuk csak asional latom az xfi audio creation paneljan, hogy sample ratet valt ha 96-48-44.1kHz-es szamot jatszok le. Ilyenkor hallani a valtas elott egy kis hanghibat, mikor az xfi game, entertaintment, stb. mod kozott valtok.
Persze hangzasban nem veszem eszre a kulonbseget, hogy 96 48 vagy 44.1 kHz, ha a forras ugyanaz. Inkabb a master felvetelen (mit alkottak a zenevel a studioban) sokkal tobb mulik mint ilyeneken.A masodik linken meg ezt is irjak:
„Note that low latency playback is
relevant to real-time processing and
editing only. It's completely useless for
music playback; in fact, higher latency is
better in this case as it gives better
protection against glitching from buffer underruns.”[ Szerkesztve ]
Ennél többet nem kell tudni. Csak azt, hogy a víz nedves és kék az ég. Meg hogy a vérapó mindig a helyén van és egyre erősebb.
-
dezz
nagyúr
Hasonlat volt.
Kb. olyan, mintha azért neveznél koppintásnak egy CPU-t, mert abban is van prefetch, utasításdekóder, stb. stb.
Egy 3D hanggenerálásra szolgáló DSP komplexumról beszélünk... Egyszerűen ez a logikus felépítés erre a feladatra.
Ezt hívják marketingnek. Azt hiszem, nem új keletű dolog... De nekem nem úgy tűnt, mintha ódákat zengene róla itt mindenki. Tisztában vagyunk vele, mi ez. Abu cikkeiben is benne van, hogy ez lényegében a korábban is létező 3D hanggenerálás újjászületése.
Nem néztem el. Rajtad kívül mindenkinek nyilvánvaló itt, hogy mi az elméleti számítási kapacitás (peak) és mi a gyakorlati (sustained). Te meg úgy rugóztál rajta több hozzászóláson keresztül, mintha rajtad kívül ezt senki sem tudná. Ez nem csak felém sértő kissé, hanem a többiek felé is. És nem ez volt az egyetlen ilyesféle megmozdulásod. Részben ennek is szólt a "tudsz még ilyen okosakat mondani?"... Úgy tűnik, mintha kevernéd a Ph!-t a tini gamer pistikék találkahelyeivel.
(#280) Mardel: Az M-Audio hangkártyám is váltogatja a sample-rate-et, ASIO nélkül is.
"Persze hangzasban nem veszem eszre a kulonbseget, hogy 96 48 vagy 44.1 kHz, ha a forras ugyanaz."
Az X-Fi-nek elég jó minőségű SRC-je van (a számítási kapacitása elég nagy részét el is használja rá), azért nem feltűnő a különbség. Igazán komoly hangrendszeren azért valószínű hallanád a különbséget. Más hangkártyák a töredék számítási kapacitást használnak rá (akár DSP-vel, akár CPU-val csinálják), ott alap hangrendszerrel is teljesen jól hallható a különbség. De sokszor nem is tudnak natív sample-rátát, a 48kHz-en kívül.
[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
Nem a low-latency a lényeg, hanem a a windóz mixer kikerülése. 50ms-re van konfigurálva az ASIO kimenetem, egyetlen alkalommal se fogyott még el lejátszás közben a pufferem. Persze, egy rosszul konfigurált vagy nagyon-nagyon silány minőségű, esetleg hibás konfiguráción simán előfordulhat, de még akkor is feljebb emelheted az ASIO késleltetését, 300ms-ig fel lehet húzni. Az a gép pedig alapból kuka, ami 300ms-ekre válaszképtelenné válik időnként...
(#281) dezz: Sajnálom, ha csak a "tini gamer pistikék" színvonalát nézed ki belőlem.
Azért néha Te is tükörbe nézhetnél, milyen stílusban oktatsz ki másokat, akár ebben a topikban is.
[ Szerkesztve ]
-
Mardel
őstag
Es a SoX is ennyire jo lenne? [link]
Pl. Probakepp egy 24-bit 96 kHzes vinyl ripet sox-al kodoltam 16 bit 44.1 kHz-esre, hogy utana ABX tesztelve kideruljon, hogy hallom-e a kulonbseget asio, wasapi, ds hangkimeneten.
Ez volt a sox utasitas:
sox any-file -b 16 outfile rate 44100 dither - f gesemannHa clippinget jelez, akkor "gain -1"-et adok az outfile utan.
Persze ezt sem hallom fejhallgaton (Sennheiser HD 555).
Ennél többet nem kell tudni. Csak azt, hogy a víz nedves és kék az ég. Meg hogy a vérapó mindig a helyén van és egyre erősebb.
-
dezz
nagyúr
Totálisan félreértettél! Te nézted ezt ki belőlünk - és álltál neki kioktatni az elméleti és gyakorlati számítási teljesítményről.
(#283) Mardel: Nem ismerem, de ha már amúgy is offline, akkor vélhetően nem egy gyenge SRC-t tettek bele.
Az X-Fi elég jó minőséget képvisel, de hogy a stúdió szintet megüti-e, főleg egy referenciát, azt nem tudom. High-endnek főleg nem nevezhető.
Az sem mindegy, hogy mit konvertálsz. Sok magas rátás anyag valójában upconvert.
[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
Megvan a ludas. A kimenetem (windóz mixer) 16bit/48khz-re van konfigurálva. A 44,1Khz-es udial teszthangot hibásan játsza, míg ASIO-n vagy 16/44,1Khz-re állított mixerrel hibátlan.
Szóval a mixer valami jó gagyi SRC-t használ. Ugyanakkor meg a kimenetet nem akarom 44,1Khz-re rakni, mert akkor a filmek kapnának ebből a jóból, így marad ami bevált, 48khz kimenet, ASIO zenehallgatással, ami a hangkari jóminőségű SRC-jét használja így.
A M$ érdemeit pedig továbbra is dícsérem, ami a hangkarik képességeinek kiaknázását illeti.(#284) dezz: Senkit nem néztem hülyének.
Ugyanakkor Te mint utólag kiderült elméleti értéket írtál, míg Abu 5-10Gflops-os értékei pedig gyakorlati értékeknek tűnnek az AMD diái, mind a saját méréseim szerint. Szerintem ez egyáltalán nem volt világos így keverve a hsz-ek között.
[ Szerkesztve ]
-
dezz
nagyúr
Ha nincs odaírva, hogy LINPACK vagy más efféle, akkor szinte mindig az elméleti számítási kapacitásról van szó. Azt is írtam már, hogy a nagyságrendek érzékeltetése volt a cél.
Hozzátenném, egy itteni srác szerint (P.H.), aki napi szinten ASM-ben programoz x86-ra, manuális optimalizációval megközelíthető a procik elméleti számítási teljesítménye.
Egyébként, ha kedvelted az X-Fi-d 3D képességeit, amit sajnos nem sok játék használt ki és most már nem is fog, miért kell leszólni az AMD kezdeményezését, ami újra lehetővé teszi a 3D hangzás játékokbeli megvalósítását és újra lendületet adhat a dolog elterjedésének? Lehet, hogy te nem is használtad ezt korábban sem, csak valamiféle féltékenység beszél belőled?
[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
Első 10 sor itt: [link]
Talán annyival kiegészítve, hogy kicsit túl-marketingelték magukat az én ízlésemhez képest a GPU14 eventen, ami kiváltott belőlem némi rosszallást.De alapvetően örülök én ennek amúgy.
Amúgy az X-fin sajnos nem nagyon volt módom az EAX-et kihasznnálni 1-2 címet leszámítva, de 2003-óta volt egy Audigy2 ZS-em, amivel szerencsére az EAX 4.0-t bőven tudtam használni (élvezni) több játékban is, úgyhogy tudom milyen jóság ez.
[ Szerkesztve ]
-
IamMenyus
tag
kicsit sem bánom ha javítani akarnak a PC-s hangokon, de ezt valahogy csak kiút-keresésnek érzem részükről.
A játék-élményben nagy súlya van a hangnak (szerintem 30%), de szerencsére a hardver variálhatósága miatt most sem nehéz jó hangot kihozni a PC-ből. A sw, és az effektek kidolgozottságának növelésével lehetne ezt fokozni, de össz-élmény szempontból ez már csak nüanszokat hozna, amikért az emberek nagy része már nem fog "felárat" fizetni...
Oldják meg egy szabvánnyal, és számolja a CPU, lehessen fokozatosan állítani a kidolgozottságot mint a képkidolgozottságot, de ha megint elkezdik azt h az AMD majd spéci hangot támogat, az nVidia meg majd spéci fizikát, a harmadiknak meg jobbak a színei, akkor ezzel tutti hogy nem erősíteni fogják a pc gamer világot, hanem tovább osztani.
-
bakagaijin
tag
válasz
Mumukuki #172 üzenetére
MX300 és mondjuk Thief 1-2 kombináció nagyon durva, elég sokszor végigvittem csak emiatt. Pl. kőfal mögül a kanyarban előtoppanó járőr
. Vagy egy vastag falon keskeny nyíláson próbálni belőni merre jár. EAX-el ez nem kunszt mivel csak rárak egy szűrést oszt jóvan, átjön a hang a falon, csak tompán. A kőfalon, hogyne...
Mikor, muszájból áttértem Audigy-re hihetetlen nagy csalódás volt, hogy a környezetet a te pozíciódhoz igazította és az annak megfelelő szűrőket tette rá. Pl. amikor a méretes kandallóban a rácson guggolsz akkor a _járőr_ fémesen csörög, de mihelyst kihajolsz azonnal márványon kezd el kopogni. Búvárharang vagy ezmiez?
-
Komplikato
veterán
válasz
bakagaijin #289 üzenetére
Ebből a szempontból a Star Trek Voyager - Elite Force is nagyon ott volt A3D 2.0 alatt.
Még fülessel is ...Ja, ha meg már A3D vs EAX vs AMD Audio ...
Az a bizonyos "nem létező" Realtek HD cuccaira hackelhető Creative EAX driver bizony nem csak az alaplapi hangkeltőkre volt feltehető, hanem az UVD-ben lévő HD Audiora is, bár alkalmam sajnos nem volt tesztelni."Figyelj arra, aki keresi az igazságot és őrizkedj attól, aki hirdeti: megtalálta." - (André Gide)
-
jacint78
addikt
válasz
Komplikato #290 üzenetére
Az borzalmas volt, közelében sem volt az audigy EAX-ához és borzalmasan lassította a játékot...
type your text here..
-
Komplikato
veterán
válasz
jacint78 #291 üzenetére
Gondolom nem az A3D-re írtad, mivel annak a nyomában soha az életbe nem lépett az EAX.
Mivel jó részt szoftveresen nyomta az EAX-ot a driver, mint a legkisebb Audigy és a legkisebb X-FI is!, ezért nyilván lassította rendesen. De szerintem direkt vicces volt, hogy annyiért adta a liszencet a Creative csóri Realtek HD tulajoknak (már amelyik laphoz), amennyiből a legkisebb HARDWARE-es X-Fi kijött volna árban. Az egyetlen pozitívuma az a nem kicsit brutálisan feljavult mozihang volt filmnézés közben tőle.
[ Szerkesztve ]
"Figyelj arra, aki keresi az igazságot és őrizkedj attól, aki hirdeti: megtalálta." - (André Gide)
-
dezz
nagyúr
válasz
Komplikato #292 üzenetére
Épp most próbáltam ki egy ilyen alaplapi Realtek HD 3D demóját (egy jobb fülessel) és hát igen messze áll attól, amit egy valamirevaló 3D sound processor tud manapság.
-
-
jacint78
addikt
-
Teasüti
nagyúr
válasz
jacint78 #296 üzenetére
Nekem van/volt hardveres EAX-em és egyáltalán nem voltam elájulva tőle.
Se Quake 4-ben, se Prey-ben nem villogtatta meg a tudását annyira, hogy az állam leessen.
Inkább egyszerűen konstatáltam, hogy no hát ez is vmi...
Közönséges effektezésre figyeltem csak fel, ahogy azt feljebb is írta vki, de nem volt hangtér szimuláció, nem volt visszhang szimuláció és főleg nem volt meg az az élmény, hogy hang alapján be tudom azonosítani a környezetem és benne az ellenfelem. Egyszerűen csak egy hang alapú eyecandy az egész, nem több.
A surround is csak annyit tud, hogy diszkrét csatornákból szólalnak meg a hangok orientációtól függően.
De pl. távolság/késleltetés alapú komplex hangteret már nem tud előállítani.
Még az 5.1 hangsávval rendelkező filmek többsége is többre képes, pedig a hangfalak elhelyezése sem éppen ideális.Az egyetlen hasznos dolog a kártyámban, az a hardveres gyorsítás 128 hangig.
No meg az X-Fi funkciók, amik nélkül már nem szívesen hallgatóznék PC-n.[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
ph Sokadik alkalommal kezd bele a piac a hangforradalomba. Ezúttal sikeres lesz a reform?
- Milyen okostelefont vegyek?
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Xbox Series X|S
- PlayStation 5
- Cyberpunk 2077
- sziku69: Szólánc.
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Luck Dragon: MárkaLánc
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- További aktív témák...