Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Pug

    veterán

    válasz awexco #806 üzenetére

    Segítek, a PC =/= konzol, még a konzol portok esetében sem ;)

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz awexco #806 üzenetére

    Az akkor jelent előnyt, ha PC-re ugyanazokat a shadereket rakják be. De ma HLSL 5.1 egy rakás függvényt fel sem ismerne a konzolra írt shaderekből. Ugyanez igaz a SPIR-V-re is.
    Vannak már kiterjesztései az AMD-nek, amelyekre át lehet rakni a konzolra írt shadert, de ezeket többen csak kevés shaderre használják. Viszont van ellenpélda is lásd a Doom esetében, ahol ID tulajdonképpen a PS4 PSSL shadereit konvertálja majd fordítja SPIR-V-re, és az így kapott nem szabványos kóddal eteti a Radeonokat. Ugyanez igaz a Battlefield 1-re, amely AMD-hez az Xbox One HLSL shadereit konvertálja és fordítja le, ami szintén nem szabványos PC-n.

    A Microsoft ezt a különbséget fogja kezelni az év végén a shader modell 6.0-val. Ergo lehetővé teszik, hogy mostantól a PC-re ne kelljen külön shadereket írni, hanem egyszerűen le lehessen fordítani az Xbox One shadereit, és ez legyen a szabványos alap minden hardveren. Ezzel együtt a régi shader modelleket nyugdíjba küldik.

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • Ren Hoek

    veterán

    válasz awexco #806 üzenetére

    Nagyon egyszerűen azért, (konyhanyelven) mert az XO és a PS alacsony szinten programozható. Ott csak erre írod és optimalizálod szénné a játékokat... ráadásul az inkább hasonlít a DX12-re, és alkalmaz gyors kódokat.
    Manapság láthatod, hogy még mindig mennyi DX11 játék van a tesztcsomagokban, és eleve csak kevés játék használja a GCN GPUOpen funkcióit, a gyors kódokat, konzolról áthozott funkciókat amikkel GCN erősebb lenne. NV meg DX11-re kihegyezett végletekig optimalizált hardvert rakott le.

    Ez az amit nem nagyon erőltettek 80%/20% részesedés mellett...

    Az AMD meg balf.sz volt, és semennyi előnyt nem használt ki a konzolokból. Már rég megtehette volna a GPUOpen lépést, támogatva az egyszerűbb konzolportolást. Sokkal de sokkal erőszakosabbnak kellett volna lennie, már évekkel ezelőtt belekényszerítve az NV-t a GCN-be kb. Hiszen a konzolok diktálnak, nem a PC Gaming.

    Ugyan csak vezetési hiba az, hogy nem a saját kapitalista érdekeiket nézték elsősorban. Sokkal előbb jött volna a Volta is. Vagy most olyan "konzol-szerű" játékok lennének, ahol a Vega simán a 1080Ti szintjén van.

Új hozzászólás Aktív témák