Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • bambano

    titán

    LOGOUT blog

    válasz sb #20 üzenetére

    "Nem értek a témához": semmi probléma, de ugye nem baj, ha én meg úgy fikáztam le az egész hóbelevancot, hogy értek hozzá?

    "Ugyan miért ne lehetne fejleszteni a mezőgazdaságot?": senki nem mondta, hogy ne fejlesszék a mezőgazdaságot. a mezőgazdaság fejlődik anélkül is, hogy ilyen hipszter hülyék minden sz.rra ráfognák, hogy ai. remélem, soha nem jön el az az idő, amikor végighajtja a csordás a tehéncsordát a falun, és utánuk mennek drónokkal, és minden elpottyantott tehénlepényből be akarják olvasni a qr kódot...

    tehát nem az a lényeg, hogy ne fejlesszék a mezőgazdaságot, hanem az, hogy ne olyanok fejlesszék, akik szédülnek, ha lejönnek az aszfaltról és a kajájuk is mindenmentes kenyérutánzat. nyugodj meg, a klasszikus, ehhez a témához tartozó kutatóközpontok évtizedek óta fejlesztik a mezőgazdaságot, nem mellesleg jelentős magyar részvétellel, és szépen csendben, hülyeségek világgá kürtölése nélkül sokkal komolyabb tudományos eredményeket érnek el.

    oké, menjünk bele a traktorokba. neked van? vezettél már modern traktort? a családi cégünknek van, Szarvas Jánoshoz aposztrofált traki is, kombájn is. A területi rtk fix vevője/adója nálunk van a raktár tetején. úgyhogy én tudom, milyen pontos a gps. ha én elkezdenék focizni a tetőn a vevővel, másnap még Pataki Attila is sírva vizslatná a gabonaköröket a szomszédos táblákon...

    "Akkor miért is jobb (meg amúgy is olcsó, mostanában főleg...) a napszámos nézegetni a leveleket?": ez egy nagyon jó példa a régi szólásra: ha kalapácsod van, mindent szögnek nézel. Valakinek drónja van, el akarja adni és reptetni akarja. tehát keres mondvacsinált problémákat, amiket repülő drónnal szerinte meg lehet oldani, majd megcsinálja a hírverést, hogy mesterséges intelligencia meg drón.. ahha. ló részletre. Azt a problémát, hogy optimalizálják a tápanyag kijuttatását (maradjunk ennél a megfogalmazásnál, mivel sok szempont van erre), már rég megoldották.

    Összefoglalva: ha az a mezőgazdaság fejlesztése, hogy a John Deere összefog a gödöllői Szent István Egyetemmel (leánykori nevén Gödöllői Agrártudományi Egyetem), vagy a Claas, a NewHolland, Case (személyes kedvenc: quadtrac rulz), a Fendt, akkor ez oké. Ha az a fejlesztés, hogy jönnek hipszter hülyegyerekek meg a gugli, és majd röptetik a drónt, és akkor milyen jó lesz a gazdáknak, akkor nyugodtan elsunnyoghatnak a fenébe, épelméjű gazda nem fog velük szórakozni.

    use case1: a termőterület mondjuk 40 kilométerre van a telephelytől. a növényorvos (törvényileg lenni kell) rendszeresen kilátogat a területre, megnézi és közben megnéz egy csomó más paramétert is (például a kihelyezett rovarcsapdák tartalmát) és ez alapján felírja receptre a növényvédőszert (mert mostanában már arra is kell recept) és elrendeli a védekezést.
    use case2: a telephelyen felszállnak a drónnal, elindulnak a 40 kilométerre levő termőterületre, és:
    uc2(a): az út harmadánál lezuhan a drón, mert kifogy a kulomb a fémhidridből
    uc2(b): követik kocsival, és kétszer akksit cserélnek, hogy odaérjen
    uc2(c): kocsival elviszik a táblához, és ott reptetik meg, de minek, mert ha már odament a táblához, akkor van neki úgynevezett saját szeme, oszt megnézi, amit kell, a drón meg marad a csomagtartóban. a kereskedő autójában...

    Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

  • Tetsuo

    aktív tag

    válasz sb #20 üzenetére

    Ez elég összetett probléma, aminek csak felszínes boncolgatására elég egy internetes fórum, ugyanis senki nem fog itt tanulmányokat levezetni vagy (interdiszciplináris dokumentarista vagy akár filozofikus) könyvet írni, ezenfelül nem hiszem, hogy szakemberek volnának a threadbe írók bármely részterületet illetően is.
    Tehát csak ötletelések, egyéni meglátások kerülhetnek elő, amik lényegretörőek is lehetnek akár bár alátámasztás híjján; de végső soron ki tudna jó megoldást az emberiség az egyik, ha nem a legnagyobb problémájára?

    Mindenesetre ez a haladár, globalista, liberalista szemlélet, miszerint majd a technika meg a társadalmi fejlődés megoldja az élelmezési, ellátási és összességében a jóléti problémákat alapjaiban elvetendő, hiszen ezidáig éppen ez a hozzáállás eszkalálta a bajt és belátható, hogy semmire nem jó megoldás. Márpedig ez az attitűd beette magát olyan tudományok bugyraiba is, mint szociológia és sok egyéb. Fontos lenne látni, hogy mindez szervezetten történt-e. (Erősen megalapozott véleményem szerint igen.)
    Aztán van egy olyan dolog, ami az előzőhöz részint kapcsolódik, hogy bizonyos faktumokat nem lehet kifejteni, pl. az emberek, népek stb. különbözőségét, addig meg csak mellébeszélés folyik.

    Szóval, csak így a feszínt karcolgatva: Jelenleg a földön a túlnépesedés a legnagyobb probléma, ezután a szervezetten zajló nép- és kultúrakeveredés, illetve az a globális maffia (vagy csak gazdasági, hatalmi érdekkör?), ami mindezt zavartalanul levezényelheti.
    Ha a technológia fejlődése során jobb terményhozamot érünk el, ezáltal elsősorban a profit nő (na nem a termelőnél), a minőség pedig csökken.
    Ha esetleg - bizonyos csatornákon - növekszik az ellátottság, akkor mégtöbb harmadik világbeli születik, fogyasztói társadalmunknak köszönhetően egyre nagyobb igényekkel, miközben néhány aberrált kozmoplita az európai őslakosok (egymás közötti) szaporodása ellen lép fel pl. úgy, hogy kiszámolja (rosszul), mennyi Co2-t termel egy gyermek felnevelése, természetesen afrikai, ázsiai vagy dél-amerikai születésszabályozás fel sem merül - pedig ott kéne kezdeni, már ha a föld túlnépesedéséről van szó és nem az európaiakról.
    A fogyasztás is lényeges, ahol toronymagasan a nyugati polgárok vezetnek, az ámerikaiak, meg a magukat következetesen zöldnek beállító skandinávok, svájciak, kanadaiak és ausztrálok; hatalmas, a kelet-európaiakénál sokkal nagyobb ökológiai lábnyommal rendelkeznek, pláne az afrikaiakénál - akik lehetőséget kapva ugyancsak a nagyobb lábnyomot választanák.
    Tehát a nyugati, (gazdaságilag) legfejlettebb országok polgárai között kellene elkezdeni csökkenteni a fogyasztást, mondjuk ingatlantulajdon számának, négyzetméterének limitációjával, majd a járművekével stb. Kialakítva a (valóban használható) tömegközlekedést és paradigmaváltást a fogyasztásban hosszabb termékgaranciákkal és kompatibilitással, nagyobb gyártói felelősséggel, végül a mennyiségről a minőségre való visszaállással (ez kapitalizmusban nem menne); a globalizmusról lokalizmusra való visszaállással. (A lokalizmus nem azt jelenti, hogy az országok/népek nem működnek együtt, dehogynem, csak nem céges érdekek, hanem magasztosabb ideák mentén vagy akár csak országok hosszabbtávú céljainak megfelelően.)
    Ezt másolnák a (gazdaságilag) kevésbé fejlett országok, majd a még kevésbé fejlettek és így tovább, hiszen ez a szerepük, ők nem diktálnak.

Új hozzászólás Aktív témák