- Milyen egeret válasszak?
- Azonnali VGA-s kérdések órája
- Milyen notebookot vegyek?
- Hisense LCD és LED TV-k
- Fél tucat Core Ultra CPU jöhet az asztali piacra
- LG C4 tévé, a népszerű OLED-sorozat legfrissebb tagja
- Apple notebookok
- Az EPYC 9005 CPU-sorozatba érkezik az AMD Zen 5
- SSD kibeszélő
- Nvidia GPU-k jövője - amit tudni vélünk
Hirdetés
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
AMD-s alternatívát ajánl az NVIDIA AI ellen a Microsoft
it AMD-s alternatívát kapnak az NVIDIA AI-processzorokra a Microsoft felhős ügyfelei.
-
Manor Lords - Túl a kétmillión
gp Alig három héttel a megjelenés után máris egy fontos mérföldkövet értek el a készítők.
Új hozzászólás Aktív témák
-
dabadab
titán
válasz Hieronymus #190 üzenetére
A motor megtermelt nyomatékánál többet nem lehet a kerekeknek átadni.
Hát már hogy ne lehetne? Ha a váltó a felére változtatja a forgási sebességet, akkor kétszeresére nő a nyomaték, mondom, energiamegmaradás.
Ha a motor forgatónyomatéka Mm, fordulatszáma fm, akkor t idő alatt a motor munkája:
Wm = Mm * fm * 2 * pi *tUgyanakkor a kerék ugyanennyi idő alatt ugyanekkora munkát végez (a veszteségektől most tekintsünk el), mert energiamegmaradás:
Wm = Wk
A fentiekből adódik, hogy
Mm * fm = Mk * fk
Ha pedig a kerék mondjuk feleolyan gyorsan forog, mint a motor, vagyis fk = fm/2, akkor ezt behelyettesítve:
Mm * fm = Mk * fm / 2
Egyszerűsítve:
Mk = Mm * 2
QED
Nem érdemes a nyomatékot a forgatási erővel keverni
Ilyen fogalmat nem ismer a fizika. Ha nagyon akarod erőltetni, akkor forgómozgásoknál a forgatónyomaték felel meg az erőnek, szóval ha mindenképpen valami ilyes fogalmat akarsz használni, akkor a forgatónyomaték egészen pontosan a "forgatási erő" lesz.
[ Szerkesztve ]
DRM is theft
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen