Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • shabbarulez

    őstag

    válasz Raymond #39 üzenetére

    Miért gondolod azt hogy ennek úgy kellene történnie hogy hopp 2010 van, mától minden raytrace és kész, azért mert az Intel kiadta a Larrabee-t. Ez nem így működik. Ugyanaz a folyamat fog lejátszódni, mint pl. anno amikor még csak software renderelés volt, aztán a quakekel megjelent az első hw-en támogatott 3D engine is. Ott is a felhasználó választhatott a két mód között, az elején többen quakeztek softwares módban, mint hw-es támogatottsággal és hosszú folyamat volt a váltás itt sem két nap alatt fog lejátszódni. Anno már tavaly is írtam hogy az Intelnek a sw-es háttér lesz a keményebb dió, az hogy be tudja vinni a termékét a piacra. Ehhez várható hogy pl. vesznek pár engine-t akár a fizikai akár a vizuális megjelenítés területén, valami nagyobb nevet bekebelezve akik több játék alá teszi az enginejüket. Ez átírjaták úgy hogy raszteres és raytrace megjelenítést is támogassa hogy legalább az átmenet elkezdődhessen. 2010-ben szerint ennyi fog történni, nem lesz földindulás és lassú lesz majd az átmenet.

    Egy mai mainstream 2 magos proci úgy 25-30 Gflops-ot tud egy felsőkategóriás 4 magos a dupláját. A Larrabenál 300-1000 Gflops körüli teljesítmény ígérnek 2010 körül, ami egy nagyságrendnyi számítási teljesítmény növekedés. És ez 2012-ben, 2014-ben az új gyártástechnológiák 22, 16 nm kijövetelével ugyanúgy növekszik majd ahogy eddig is. Ráadásul ahogy videokártyáknál az SLI úgy processzoroknál is képbe jöhet a 2 vagy 4 socketes kialakítás mainstreamesedése.(a különálló videokártyáknak meg az lassú eltűnése, amit leginkább a nvidia fog megsínyleni). Ez 4 év alatt megint hozhat együttesen egy újabb nagyságrendnyi teljesítmény növekedést, és persze közben a software rész is fejlődni fog, ahogy Pohl fejlesztések sw része is igen dinamikusan fejlődött az elmúlt évek során. Ez együttesen megteremtheti az alapot az RT-nek, főleg ha lesznek olyan enginek amik mindkét módot támogatják, ugyanúgy ahogy anno sw/hw renderes átállás idején is történt.

  • shabbarulez

    őstag

    NVIDIA Acquires RayScale Software - Bringing Ray Tracing to the GPU [link]

    Úgy tűnik az Nvidia is helyezkedik és nyit az Intel Larrebee ray tracing projectjével szemben.

Új hozzászólás Aktív témák