Hirdetés
-
Mozgásban a 33 Immortals
gp A legújabb bemutatóban egy boss harcot láthatunk a készülő roguelike játékból.
-
Az Apple iPadOS-t is megrendszabályozza az EU
it Az EB közölte: az Apple iPad táblagépekre írt iPadOS rendszere is kapuőrnek számít, az üzleti felhasználókra gyakorolt fontossága miatt.
-
Már a Sparkle is jegyezhet fehérbe öltöztetett videokártyákat
ph A gyártó egy 8 és egy 16 GB-os, inteles modellel jelentkezett, amiket ránézésre nem igazán tudnánk megkülönböztetni egymástól.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz shabbarulez #44 üzenetére
Az 1Tflops kevés 2010-re ennyit már az HD3870x2 is kiprésel magából. Év közepén megjelenő RV770 egymagában közel lesz az 1Tflops-hoz.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Raymond
félisten
válasz shabbarulez #44 üzenetére
"Miért gondolod azt hogy ennek úgy kellene történnie hogy hopp 2010 van, mától minden raytrace és kész, azért mert az Intel kiadta a Larrabee-t."
Nem gondolom, az Intel probalja az emberek torkan lenyomni. Kihasznalva azt hogy a legtobb embernek fogalma sincs mi is van az egesz mogott. Az akinek van fogalma mar a 90es evekben megtanulta hogy a raytracing maga nem old meg semmit. Egy csomo masik algoritmus van es lesz ami gyorsabban hozza le ugyanazt az eredmenyt. Nezd meg azokat az Intel peldakat - mire mennek ra? Tukrozodes es kromozott feluletek. AMikor elkezdesz egy 3D programot hasznalni ezek az elso dolgok amiket kiprobalsz. Kromozott golyo sakktablas padlo felett Ebbol mindenki kinol 0 perc alatt. Ma meg ott vagyunk hogy ezen kene amulnom? Az eddigi fejlodesbol ami a jatekoknal ment vegbe nem latom hogy lehetne a mostani peldakbol ugrasszeruen valahova oda jutni, hogy raytracing nelkul nem lesz meg a latvany. Mondj egy peldat amihez egy jatekban raytracing kene hogy az emberek azt valasszak a mar most letezo megoldasokkal szemben.
"2010-ben szerint ennyi fog történni, nem lesz földindulás és lassú lesz majd az átmenet."
Akkor ezt az Intelnek magyarazd el.
Azok a gigaflopsok nem ernek semmit. Szamitasi teljesitmeny mar most van olyan. Az hogy 2010-ben az Intel kijon valamivel ami megegyezik a 2008-as csucskartyakkal nem jelent semmit. Sem az SLI, sem az Xfire es semmi haszonlo megoldas nem lesz soha mainstream. Ez mind kenyszermegoldas mert 1 kartyan nincs meg a kivant teljkesitmeny. Az hogy novekedni fog a teljesitmeny 4 eve alatt mind szep es jo, de azt aruld el miert gondolod hogy a grafikus chipek fejlodese megall? Mert 2010-ben a GPU-k is kicsit mashol lesznek mint most.
"ahogy Pohl fejlesztések sw része is igen dinamikusan fejlődött az elmúlt évek során."
Na latod ez itt a problema. Evek fejlodese kellett ahoz hogy a feljebb/lejebb linkelt "minoseget" elerjek. Ez eleg silany.
Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
vati
senior tag
válasz shabbarulez #44 üzenetére
"És ez 2012-ben, 2014-ben az új gyártástechnológiák 22, 16 nm kijövetelével ugyanúgy növekszik majd ahogy eddig is."
Halkan megjegyzem, a szilícium rácsállandója kicsivel több mint fél nanométer. 16 nm már csak kb. 30 atom, valamiből ki kell hozni stabil p-n átmeneti réteget, megbízhatóan működő (nano)tranzisztort csinálni.... Lefelé haladva, falba fog ütközni a miniatürizálás pár éven belül, amit a fizika törvényei (Heisenberg-reláció) cövekelnek ki.
Nem látom, hogyan lehetne nagyságrendeket ugrani számítási teljesítményben a PC architektúrán belül maradva. Extenzív növekedésnél -magméret,darabszám- a hőtermelés válna kezelhetetlenné. (tegyük fel, nem lesz kötelező a folyékony nitrogénhűtés) Tippem szerint valamikor 2015-2020 között elérjük a fizikai határokat.
Ha ez az idő eljön, a szoftverfejlesztés módszertanának kell felnőni a hardverhez: a jelenlegi "cseszünk az optimalizálásra, jövő évi vasakon úgyis elfut, kit érdekel mi lesz 3 év múlva" mottójú, rövid termékciklusos modell nem lesz többé nyerő. Meg kell tanulni majd újra hatékonyan (ez most a sokszálúsítást jelenti) programozni, mint az 1960-as években, amikor minden bitért meg kellett küzdeni, és a legolcsóbb tényező a programozó munkaideje volt.Nem igazán látom, a mostani 60 gflops csúcsprociból kiindulva hogyan lehetne 1000 gflops teljesítményt megcsinálni egyátalán, 2010-re. Vagy akár 2015-re. (és a mainstream proci még csak 25-30 gflops)
Asus TUF Gaming A17 / Ryzen7 6800H / 16GB / 512+1024 GB SSD / GeForce RTX 3050Ti "Vízen járni is könnyű, ha az ember tudja, hol vannak a cölöpök..."
-
rocket
nagyúr
válasz shabbarulez #240 üzenetére
Backup plan, ha megse lenne igazuk mi varhato majd
"A lower resolution generally means that there can be more quality per pixel."