Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • dezz

    nagyúr

    válasz Abu85 #5 üzenetére

    Miért ne jelenthetne előnyt olyan esetben pl. egy Kaverinél, ha egyes általános jellegű számítások kis késleltetésű kapcsolatot feltételezve futnak a CPU és a GPU kooperációjában, tehát szükségszerűen IGP-n - főleg ha a koherens shared memória miatt adatmásolgatásra sincs szükség?

    (#8) atti_2010: Már attól függ, milyen szempontból. Azok is hasonlóan képzelik el a következő éveket, nem is tehetnék máshogy, mert ezt diktálja a fizika (*). Vagy mindkettő belép idővel, vagy létrehoznak egy saját megoldást. (Ami nem sokban fog különbözni tőle, csak mégsem az AMD kezdeményezése lesz. Mindkét cégre jellemző, hogy azért se a már létező, bevált megoldásokat használják, nehogy a másiknak is jó legyen, illetve néha puszta hiúságból.)

    * Amíg be nem vezetnek valami teljesen új technilógiát a szilíciumos helyett, amivel pl. újra drasztikusan növelhető lesz majd az órajel - bár akkor is a GPU marad az egyik legjobb telj./fogy. arányú megoldás.

    [ Szerkesztve ]

  • dezz

    nagyúr

    válasz Abu85 #18 üzenetére

    Nyilván nem úgy írják meg majd a multiplatform címeket, hogy PC-n csak Kaverin fusson, de valamekkora előnye lehet belőle. Már ha a PS4 viszonylatában beszélhetünk a HSA-ról (szerintem igen) és nem pedig valami egész más területen akarja alkalmazni (csak) a Sony.

    Igen, inkább úgy kellett volna írnom, hogy GPU-szerű, vagy ilyesmi. (Bár nem azt írtam, hogy a legjobb, hanem az egyik legjobb.) Lényeg, hogy ha pl. grafén vagy más alapon újra növekedésnek indul a hagyományos CPU-k órajele (5-10 éves távlatban), akkor sok programozó újra "lustára" veszi majd a figurát, de az igazán teljesítményigényes alkalmazásokban akkor is hatékonyabb lesz egy akkor már grafén alapú GPU-féleség. (És addigra kényszerűen már meglesz a gyakorlat és kódbázis is hozzá.)

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák