Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • #95904256

    törölt tag

    válasz ddekany #8 üzenetére

    Bocsánat, rossz ábrát linkeltem. A performance az érdekes, nem a sorok száma...

    Vagy ez a performance arra vonatkozna, hogy ennyivel gyorsabban lehetne HSA-ra programot írni mint egy CPU-ra? Azért annyira nem rosszak a fejlesztőkörnyezetek...

  • Cathulhu

    addikt

    válasz ddekany #4 üzenetére

    -Ha a konzolok alapvetően HSA kompatibilis elemekből épülnek fel, akkor a könnyebb portolhatóság miatt az is előfordulhat, hogy valami AMD only lesz PCn.

    -AMD miért féljen az x86 bukásától? Legalább nem függne többet az inteltől. Nem lennék meglepve ha titkon készülnének valami ARMv8 kompatibilis lapkával B terv gyanánt.

    -Amint gyorsabb lesz az intel IGP? Ez ugye valamikor a pokol befagyása körül várható :D

    Ashy Slashy, hatchet and saw, Takes your head and skins you raw, Ashy Slashy, heaven and hell, Cuts out your tongue so you can't yell

  • Cathulhu

    addikt

    válasz ddekany #21 üzenetére

    Szerintem nem okozna nekik szornyu lelki torest az x86 elhagyasa, ARM alapon is lehet nagyot alkotni, allitom meg a bulldozaer egyes reszeit is szo nelkul atvihetnek. Talan

    Ashy Slashy, hatchet and saw, Takes your head and skins you raw, Ashy Slashy, heaven and hell, Cuts out your tongue so you can't yell

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz ddekany #4 üzenetére

    Akinek alternatíva a HSA, az eleve GPU-s gyorsításra gyúr, vagyis a programot semmiképp sem lehet eladni az inteles többségnek.

    A .Net és a Java önmagában nem gáz. A Java-nak a Sumatra projektje már az.
    Az Intelnek nincs ellenére a GPU-s gyorsítás, csak az, ha "túlzásba viszik". A HSA egy út ahhoz, hogy "túlzásba vigyék".

    Az AMD azért nem fél az x86 elvesztésétől, mert ők fejlesztették a HSA-t úgy, hogy közben fejlesztettek mellé egy GCN-t. Az AMD előnye nem az x86. Sosem volt az. A HSA-val viszont előnyük lesz, mert nekik már kész van az, amit a többiek az elkövetkező 3-5 évben tesznek le az asztalra. Ergo addigra lesz jobb is.
    Annyira tehát nem meglepő, hogy az AMD a HSA-ra felrakja azt, hogy az x86 elveszti a jelentőségét. A cég értékét most a GCN képviseli. Összeraktak az ATI felvásárlása óta egy olyan GPU-architektúrát, ami nagyon jól skálázódik, nagyon sok dolgot támogat, nagyon energiahatékony, és az első GPU, ami feltételes elágazásban jobb, mint egy CPU (AVX). Nem véletlen vitte el tőlük a Qualcomm Eric Demmerst, aki lényegében ezt az egészet ledelegálta. Persze az architektúrában nincs semmi extra. Összelopta az AMD a jó ötleteket a Larrabee-ből, a Cellből, és amiből még lehetett, és összegyúrta őket egy működő rendszerré. Ugyanakkor a működő az nagy szó, mert ez is majd 5 évig tartott.
    Én amúgy azt sem hiszem, hogy az AMD x86 mellett akar maradni az ARMv8 érkezésével. A szerverbe és a PC-re megtarthatják, de a szupertelefonok robbanására, inkább ARM-os SoC-ot fognak tervezni. Ezt abból gondolom, hogy korábban azt mondták, hogy x86-tal a telefonpiacra lehetetlen betörni. Az Intelnek sem megy, pedig a Medfield elég jó, több mint jó, de az ARM túl hatékony. Nyilván nem fog az AMD kiállni, hogy inkább ARM, mert azzal a saját renoméjuk is csökkenne, de abból, amerre fejlesztenek szerintem előbb-utóbb lesz egy ARM SoC. A HSA így ideális is, mert mindegy, hogy mi van alatta.

    (#18) a_n_d_r_e_w: Kizárt, hogy a konzoloknak olyan hatása legyen, hogy AMD only játékok érkezzenek PC-re. A konzol különbözik szoftverben is. Az alkalmazást direkten írják a konzol hardverére. Ezért olyan hatékony a rendszerek kiaknázása.

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz ddekany #24 üzenetére

    A HSA-t nem a konzolnak csinálják. Ott a fejlesztőnek tök mindegy, hogy van-e, mert a konzolra a programot úgyis egyszer írja meg. Esetleg azt tudom elképzelni, hogy igaz az a pletyka, hogy a Sony és az MS a hardver fejlesztésénél közös alapokat képzelt el, hogy a multiplatform fejlesztőknek egyszerűbb legyen. Ez igazából nem rossz megoldás, mert a konzolt úgyis az exkluzív tartalom adja el, vagyis a multiplatform címeknél alapvető cél, hogy megkönnyítsék a játékok elkészülését. Sajnos egyre több játékfejlesztő panaszkodik arra, hogy a kiadások nőnek, aminek senki sem örül.ó, még a konzolgyártók sem, mert csökken a potenciális tartalom. Ez egy alapvető téma manapság a fejlesztői konferenciákon, hiszen a kiadáscsökkentés a legfontosabb jelenleg.

    Az AMD még nem erősítette meg, hogy benne vannak az új PS-ben és Xboxban. Abból lehet következtetni, hogy a cégek milyen nyilatkozatokat tesznek. Például az NV a konzolok bukását és a Cloud Gaming felemelkedését jósolja. A konzolok bukására az AMD azonnal reagált is egy cáfolattal. Nyilván az NV miért mondaná azt, hogy a konzoloknak vége, ha ott lenne a hardverük, és az AMD miért védené azokat, ha nem lenne ott a termékük. De megerősítés nélkül ezek még mindig csak találgatások.

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

Új hozzászólás Aktív témák