- Vezeték nélküli fülhallgatók
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Hobby elektronika
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Milyen videókártyát?
- Milyen egeret válasszak?
- Milyen TV-t vegyek?
- Amazon Kindle
- Amlogic S905, S912 processzoros készülékek
Hirdetés
-
Igencsak szerény méretekkel rendelkezik az Aetina Xe HPG architektúrás VGA-ja
ph Az 50 wattos modellt beágyazott rendszerekbe, MI-vel kapcsolatos munkafolyamatokhoz és edge applikációkhoz szánták.
-
Rövid előzetesen a S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl
gp Továbbra is szeptemberi premierrel számolnak a fejlesztők, reméljük több halasztásra már nem kell számítanunk.
-
Robotkart irányított a majom a kínai Neuralink agyi chipjével
it A mindezt lehetővé tévő Neucybert a Neuralink kínai riválisa, a Beijing Xinzhida Neurotechnology fejlesztette ki.
Új hozzászólás Aktív témák
-
arn
félisten
válasz #16820480 #22 üzenetére
Ezek nem az en vazaim nem dolgozok ezzel, sose volt problemam a kisebb merettel, de altalaban obit is olyat valasztok, hogy ez ne okozzon problemat. Fujin pl a 35os teljesen jo, 23asbol meg az f2ot valasztanam, az 1.4es tul nagy.
De jo ez igy, mindenki megtalalja a szamitasat.
facebook.com/mylittleretrocomputerworld | youtube.com/mylittleretrocomputerworld | instagram.com/mylittleretrocomputerworld
-
domilee
csendes tag
válasz #16820480 #45 üzenetére
Kis vázra tehetsz markolatat, de soha nem fogja hozni egy dslr ergonómiáját, főleg nagyobb objektív mellett. Nem csak a méret de a súly is számít, mert lehúzza a nagy obi a kis vázat.
Abban egyet értek, hogy a súly mérvadó ha cipelni kell, ha megnézed a rendszer mellett és nem ellene tettem le a voksom.
A melegedés általános gond, Canon, Sony és Nikon gépeknél (dslr-eknél is rendszeresen jelentkezik nyári melegben).
Nikon Z7, Z6-ból hiányzik a 2 slot, és nem konzumer gépnek készül.
"Objektívek nem lesznek drágábbak lényegesen attól, hogy kicsik. Sőt. Kisebb üveget (bizonyos méretig) könnyebb pontosra önteni/csiszolni. Nézd meg m43 obik milyen áron mennek, pedig kisebbek. Inkább az építési meg optikai minőséggel (és esetleges gyártói hájppal) függ össze az ár."
Nem egyről beszélünk. Almát az almához. Full framees obiknál nézd meg az árakat. Ha minőségi és kicsi marha drága .Egy bizonyos méret alatt már lehetetlen tartani a minőséget, ezért a csillagászati ár. Ha megnézed a régi R objektivek a Leicánál mindig olcsóbak voltak az M objektívekhez képest, minőségben meg ugyan azt hozták. Az olypus a töredékét rajzolja ki egy full frames objektívhez képest. Ha teljes (24x36mm)-t kellene kirajzolnia, már nem is volna olyan kicsi az az objektív.
Sosem késő tanulni. http://www.eskuvofotohd.com/
-
Ijk
nagyúr
-
Akula
őstag
válasz #16820480 #60 üzenetére
De ez nem csak akkor jelentkezik, ha nagyon közeli a tárgy és a prizma és érzékelő távolsága felértékelődik? Teszem azt, ha valakiről lövök egy portrét 2 méterről, akkor jelentős, de ha egy tornyot fényképezek 30m-ről, akkor észre sem lehet venni. Vagy hülyeséget gondolok?
"Akula Sub, ready for the deep!"
-
domilee
csendes tag
válasz #16820480 #74 üzenetére
Szerintem pedig az. Merthogy az ügyfeleimből élek. Ha mindenki mobilos képet rendelne tőlem, akkor azzal fotóznék. De mindenki profi felszerelést vár el, a croppos szenzorral szerelt gépek pedig nem azok (a gyártók is semi-pro- ként definiálják nem véletlenül.) Mivel ebből élek számít az ügyfél kérése, mégha sokszor hozzá nem értést is takar. De ahogy mondtam, mindenki fotóz amivel akar és azzal keresi (vagy nem keresi) a kenyerét amivel jól esik.
Sosem késő tanulni. http://www.eskuvofotohd.com/
-
p_adam
addikt
válasz #16820480 #93 üzenetére
Elsősorban nyilván a Leica Noctilux 50/0.95 a célpont.
Hosszabb gyújtótáv ugyanazzal a fényerővel (még nagyobb háttérmosás) és sokkal jobb közelpont (0.5m vs 1m), vélhetően jobban korrigált (10 évvel újabb fejlesztés, itt tényleg jól jöhet a bajonett), elektronika támogatja a stabilizálást, és valószínűleg "olcsóbb" is lesz, mint 10000 euró...meg ugye aki valamiért késztetést érez, hogy vegyen, az jó eséllyel egy Z rendszerbe is beleinvesztál majd.Viszont ehhez képest még egy Zeiss Otus 55/1.4 (vagy akár Canon EF 50/1.0 AF-el) sem tűnik nagynak vagy nehéznek, nem véletlen az állványgyűrű... A Leica meg egyenesen pehelysúlyú, szóval még így sem értelmetlen ráadaptálni. És ha valami perfekt fókuszban van, már az is nagy eredmény minden más mellett...Tényleg ráért volna pl. egy 24-70/2.8 után, de már nyilván sok ideje fejlesztik.
-
TeeJay
félisten
válasz #16820480 #90 üzenetére
jó kártyát kell venni és nincs gond
nekem Sandisk és Samsung SD kártyám vannak sosem ment tönkre még egy sem
Kingston meg már 2-ig ha jól emlékszemjó kártyával nem kell arra számolni hogy baj lesz akkor elég 1 foglalt is
régen pro DSLR-en is csak egy CF volt és mégsem haltak bele a profik
nem?Mixgyűjteményem ---> https://www.mixcloud.com/teejayhouse/
-
p_adam
addikt
válasz #16820480 #98 üzenetére
Elég összevetni az 50/1.4G-t az 58/1.4G-vel, ég és föld a különbség rajzolatban(mondjuk árban is), de kisebb mértékben a vintage objektíveknél is látszik ez, mindig a hosszabb objektív rajza a finomabb és közeli portréra is csökken valamelyest a torzítás.
Persze ha valakinek nem fontos a minőség csak az hogy f0.95 legyen, vehet Mitakont, jó portrékat az az objektív is képes csinálni töredék áron. De pl. az alábbi teszt alapján nem egy túlzottan minőségi darab (az azért elég vicces, hogy már ennek a súlyára is panaszkodik a user, bár így utólag azt hittem, hogy könnyebb)
Talán itt a gyakorlatban nem olyan vészesek az optikai hibák. mintha pl. valaki vesz egy nagyon olcsó (régi) teleobjektívet, aztán összehasonlítja egy profi fix teleobjektívvel. Nem csak az ár más, de a képminőség is, csak ott ez a téma miatt fontosabb (meg az AF, strapabíróság, stb.).Ahogy írtam, a Noctilux-nál valószínűsíthetően kevesebbet torzít és nem lesz olyan nagymértékű a CA sem, ha már kétszer annyi korrekciót szolgáló üveg került bele. Szóval korlátozott számban eladható, meg persze az extremitása miatt is jó, hogy beszéljenek a rendszerről. De persze mindez egyelőre csak az elmélet.
[ Szerkesztve ]
-
#31757056
törölt tag
válasz #16820480 #113 üzenetére
Engem inkabb az ar/kepesseg viszony gondolkodtat el. Az ara miatt mindenkeppen a gazdag reteget celozza, ami mint kor lassuk be egyre szukul, mert a szegenyek szama vilagszerte altalanosan no. A tudasa miatt pedig nyilvanvaloan nem a profi reteget celozza mert ahhoz par alapveto dolog hianyzik. A profi meg ugye befekteteskent tekint barmire amit vesz, amivel kesobb penzt keres.
Biztosan lesz akinek ez bevalik majd, de eleg szukek ezek a korok, barhogy is nezem. Pl glamour fotos studioban aki wifin egybol tolja at szamitogepre a kepeket... Ilyesmik jutnak eszembe. Viszont mint termek ugy lesz sikeres, ha jol fogy, ahhoz pedig jol kell beloni a megcelzott vasarlo kort. Peldaul a nagyobbik modell tudhatna nehany alapveto profi feature-t, a kisebbik modell meg lehetne olcsobb, akkor tobben vinnek. Ilysemikre gondolok. -
-
#31757056
törölt tag
válasz #16820480 #116 üzenetére
Arban igen, pont annyi. De tudasban jobb a Sony, illetve lencsekbol is tobb a valasztek amikhez adapter sem kell. Probalok jozan ervet felhozni partatlanul miert vennem ezek kozul egyiket inkabb egy Sony helyett de erzelmi alapon kivul mast egyenlore nem tudok. Pedig 2008-tol 2018-ig voltam Nikon tulajdonos. De egyebkent ha valaki inkabb ezt veszi, hat vegye. De valtozatlanul fenntartom, hogy akkor lenne versenyben a Sonyval ha arban ala lett volna belove, vagy minimum ugyanazt tudja. Igy fair, nem igaz? Viszont az osszehasonlito tesztet tenyleg meg kell varni, aztan szivesen valtoztatok a velemenyemen a tenyek alapjan...
-
Dare2Live
nagyúr
válasz #16820480 #113 üzenetére
az a baj, hogy a kődobálók éljenzők aránya egészen egyoldalú. Még a Nikonosok nagyja is dobálja.
Emlékszem én hasonlóra Nikonnal az volt a Nikon 1. Bár azt nem dobálták ennyire de a vége a storynak ismert.don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
válasz #16820480 #121 üzenetére
" a full sensor readout 4K 4:2:2 N-log cuccra azt mondják hozzáértők, hogy az elég jó dolog, és ilyet csak ők tudnak. "
Ez tényleg nagyon jó dolog, pláne, hogy mindezt 10biten tudja. Egy kis idő, és lehetséges, h tényleg egymásra találnak a filmesek és a nikon.
Mindig meglep milyen sokan hiszik el, hogy van ingyen ebéd.
-
Dare2Live
nagyúr
válasz #16820480 #123 üzenetére
"ha a D850 tud X darab 14bites képet tárolni bufferben, akkor a kb azonos áron érkező Z7 miért X/2-t vagy még kevesebbet?"
sporolni kellett egy 2000euros vázon, nem fért volna bele még 10euronyi ram...
(ez beleillik a mért nincs két kártya slot, vaku sync kivezetés.... vonalba. Egyik sem PRO váz.)
Persze, hogy sokan meg fogják venni. Nikon. MILC. FF. ez mind menő dolog. D600/D750 tulaj prok 99.9% meg nem fogja megvenni. Akkor már sokkal inkább D850
[ Szerkesztve ]
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
nagyúr
válasz #16820480 #126 üzenetére
"Sokan amúgy a yt kommenteket nézve még mindig irtóznak az evf-től..."
Adj hozzá a listához engem is. A legújabb hude jó A7III EVFe is egy lagos, pixeles szar a D600 prizmájához képest.
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
-
-
Dare2Live
nagyúr
válasz #16820480 #131 üzenetére
Egyértelmű, hogy az EVFnek rakat előnye van. Csak pár hátránya is és pont a kép készítésének élménye ami nekem OVFel nekem/szubjektíve sokkal jobb.
Majd biztos meg fogom lesni mit tud az új és pár iteráció múlva lehet a derekam is beadom.
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
jlaudio
tag
válasz #16820480 #175 üzenetére
Ebben én is 100 % egyetértek, a Fuji nemigen fog FF bizniszbe beszállni, csak képletesen mondtam, hogy ha beszállnának igencsak odavágnának a konkurenciának.
Ma már tényleg nincs nagy külöbség az APSC és a FF között pláne ha hobbi szinten fotózol de az ár és a méret, hordozhatóság az APSC nagy előnye és számomra fájó, hogy a Nikon elhanyagolja, nem fejleszt érdemlegesen és mondjuk a Sony is ugyanazt csinálja, most mindenki a FF nyomul és fejleszt valószinűleg ebben látják a jövőt. -
p_adam
addikt
válasz #16820480 #177 üzenetére
Már egyáltalán az, hogy van ilyen felvetés azt mutatja, hogy akkor ezek szerint csak van különbség és maradna is.
Egyébként semmi értelme még akkor se ha lefednék, ha egyszer nem arra a képkörre tervezték sem a gyújtótávolságot (egyből ilyen furcsaságok jönnének hogy a 23mm már nem a 'standard normal-wide' hanem kicsit szélesebb) sem az élességet, meg a torzítás is nagyot nőne.
Az adaptálható objektívekkel viszont tényleg lenne előnye, de ugye pont nem azokat szeretnék eladni meg nincs jó AF, stb.GFX-en rettentően sokat használnak régi kisfilmes objektíveket;, tehát hasonló a helyzet, de egy-két példától eltekintve (pl. Sigma 135 1.8 ART; vagy ugye a Shift optikák) a vignettálás óriási és a sarkok is rendkívül gyengék(részben a szenzort borító vastag üveg miatt is). Persze portréra még így is tök jó karakteres, lágy képeket csinálnak (de akkor tényleg mi szükség 50 megapixelre, 1000x jobb lenne kevés megapixel és jobb ISO meg videó, na az már rettentő különleges volna, ha létezne ilyen szenzor pont ezekre az olcsóbb optikákra).
Ha netalántán egyszer még az Olympus is elkezdene FF gépet gyártani (mert úgy látják hogy ezt is venni fogják mint a cukrot drágábban, tehát jó biznisz) az lehet, hogy a Fuji-nak kissé frusztráló lenne (persze azon nem változtatna, hogy úgy jó, ahogy van) most úgy tűnik, hogy igen nagyot fog nőni a FF gépek piaca. Már csak a Pentax hiányzik, ha még él
-
p_adam
addikt
válasz #16820480 #179 üzenetére
Már nem mondható kifejezetten drágának a FF, ha valakinek pl. egy "régi elavult" A7II kell időnként benéz 1000 euró alá újonnan is(használtan még kevesebb), ami állóképekre még mindig jól fog működni és megfelel neki az a pár olcsó objektív, ami kapható hozzá.
Az APS-H-nak egyébként már akkor sem volt sok értelme, amikor kijött, csak a technológia miatt először nem is volt FF aztán meg túl lassú volt, de ahogy felgyorsult, az 1DX nyugdíjazta is, sose volt hozzá külön objektív.
Meg régen rettentő drága volt a nagy szenzor, most meg már a középformátum is kezd olcsóbb lenni.Ha tényleg az lesz, amit jósolok, akkor akár a Fuji is kezdhet egy új, jelenlegivel nem kompatibilis rendszert (mivel a mostani X obipark már lényegében kész van), bár az elején ez biztos olyan hatást érne el, mint a Nike legújabb kampánya.
Ezek az önigazoló videók számomra inkább bizonytalanságról tesznek tanúbizonyságot (ennél jobb lett volna, ha elismeri a másik miben jobb, de mért mégis ezt választottam).
Ilyen extrém példákat is lehet erre a nem számít témára gyártani.
A középformátum képminősége is ugyanúgy egyértelműen jobb, mint a FF, ezt minden használó lelkesen hangoztatja (csak vannak más szempontok is)Az m43 userek egy része is pont azért nyugtalan, mert most kissé becsapottnak érzi magát, hogy ugyanez volt nekik mondva, de most mégis FF-be kezd valószínűleg mindkét cég (csak az Olympus sokkal később, de ugyanazon bajonetten már nem a 0-ról indulhat objetkívek tekintetében), az elején lehet a Canon EF objektíveket is megpróbálják adapterrel 'ellopkodni', mint anno a Sony.
Mindkét szenzorméretet használom és számomra körülményektől függően nem túl nagy, mégis egyértelmű a különbség, ha csak a képminőséget nézném és semmi mást (tegyük fel, hogy a kép helyesen exponált és nem extrém dinamikájú), akkor inkább választanék egy régi Canon FF gépet, mint egy mostani APS-C gépet, teljesen mindegy hány pontot kapott DXO-n, meg hány megapixel.
[ Szerkesztve ]
-
Ijk
nagyúr
válasz #16820480 #181 üzenetére
Azért a 40-50MP-es FF érzékelők, megfelelő optikával igencsak elrugaszkodnak APS-C-től, de ugye a kisebb felbontásúak meg magas érzékenységben. Nekem például nem jön be az X.trans képi világa, meg a Fujinak ezek a retrot kombináljuk a modern stílussal dizájnja sem, ettől függetlenül tényleg egy nagyon jól átgondolt rendszer, a legutolsó problémám lenne hogy nem FF.
Középformátum remélhetőleg új verseny tereppé válik ami az áraknak kedvezne. Fujinak teljesen felesleges is lenne 35mm-el szórakozni a meglévő rendszere mellett. Canon, Nikon teljesen más tészta, ott eleve a meglévő obiparkra építenek nagyrészt az adapterrel.
Egyébként meg már lassan tényleg a bőség zavarával küzdünk. Szinte bármilyen igényhez találni rendszert, a fórumozók már kínjukban nem tudnak mit kitalálni mi hiányzik még nekik. Leginkább hogy legyen olcsó./人◕ ‿‿ ◕人\
-
Dare2Live
nagyúr
Új hozzászólás Aktív témák
- Mesterséges Intelligencia topik
- Kertészet, mezőgazdaság topik
- Kínában túl sok az EV, fokozódik az árháború
- Vírusirtó topic
- Vezeték nélküli fülhallgatók
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Politika
- Székesfehérvár és környéke adok-veszek-beszélgetek
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Hosszú idő után újabb előzetest kapott a Gothic Remake
- További aktív témák...