Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Hi!King

    őstag

    válasz Tapsi #215 üzenetére

    Ha megnézed mivel érveltek egyes taxis szervezetek az árszabályozás bevezetése előtt, ez esetben igazából a piaci kudarc ellentéte állt fenn, ugyanis arra panaszkodtak, hogy egyes társaságok és a velük szerződő "balek" taxisok túlzottan leverik az árakat. Igazából pontosan ez történik, ha a piaci verseny elkezd közelíteni a tökéletes versenyhez, minimalizálódnak az árrések, főleg hogy magának a taxis munkának nagyon kicsi a piaci belépési küszöbe, és nem igényel magas szintű képzettséget sem. Nem történt más, mint a 90-es évek taxis aranykora után éretté kezdett válni a piac, idővel egyébként megfelelő ellenőrzés mellett részben ez szorította volna ki a csalókat. Ehelyett az árszabályozással a korábbi állapotot konzerválták, illetve bizonyos szempontból rosszabbá is tették.

    Erre rátesz egy lapáttal, hogy a mai technikai szinten ezen a téren a dinamikus ármeghatározás is megvalósulhatna, amikor csúcsidőben drágább a fuvar, mint gyérebb időszakokban, ezzel kiegyenlítve a rövid távú kereslet-kínálati ingadozásokat, és biztosítva a szolgáltatás folyamatos zavartalan elérhetőségét. Ez pusztán ez a hülye szabályozás miatt nem jön el a közeljövőben, én csak bízni tudok benne, hogy valakik majd megváltoztatják a taxis rendeletet, és mégis.

Új hozzászólás Aktív témák